1611356400 vs 1434232800 page:aktualnosci
Array ( )

Formualrz Promocyjny

Imię i nazwisko*:
Telefon*:
Email:

Podanie w/w danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi powyższego zgłoszenia. Wysłanie formularza jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wykorzystywanie
i przetwarzanie, w tym również w przyszłości, w/w danych osobowych w celach marketingowych i statystycznych przez Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy
ul. Połczyńskiej 118a, 01-304 Warszawa. Jednocześnie przyjmując do wiadomości, iż przysługuje mi prawo do wglądu, wstrzymania przetwarzania oraz usunięcia w/w danych osobowych.

Magdalena Mądrzak-Kruszona

Magdalena Mądrzak-Kruszona
Specjalista ds. Sprzedaży

tel.: 61 650 15 24
tel. kom.: 606 792 005

magdalena.madrzak@porscheinterauto.pl
Piotr Nowicki

Piotr Nowicki
Kierownik Działu Sprzedaży

tel.: 61 650 15 23
tel. kom.: 692 455 197

piotr.nowicki@porscheinterauto.pl
Mariusz Piórkowski

Mariusz Piórkowski
Specjalista ds. Sprzedaży

tel.: 61 650 15 25
tel. kom.: 797 975 545

mariusz.piorkowski@porscheinterauto.pl

Wróć do Aktualności

2013-09-17

40 lat Volkswagena Passata

Poznań, 17 września 2013 r. - 40 lat temu zadebiutował Volkswagen Passat, model który nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi i zgodną z duchem tamtych czasów stylistyką rozpoczął nową erę w dziejach marki. Obecna, siódma generacja, natychmiast po wprowadzeniu na rynek stała się jednym z najpopularniejszych modeli.

Passat zaprezentowany został w maju 1973 roku, w lipcu - przed 40 laty - rozpoczęła się jego sprzedaż. Zaprojektowany przez Giorgio Giugiaro hatchback, po którym wkrótce pojawiła się także wersja kombi, spotkał się z zainteresowaniem klientów jako nowość w klasie średniej samochodów. Rok później znajdował się już na czele statystyki nowo zarejestrowanych samochodów w Niemczech. Pierwszy Passat, bazujący na ówczesnym Audi 80, pozostał w ofercie do 1980 roku. Powstało 2,5 mln sztuk wersji B1.

Następca, oferowany do 1987 roku, był znów dostępny jako hatchback i kombi. Wprowadzono do niego nowe rozwiązania: napęd na wszystkie koła, silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem, pięciocylindrowy silnik benzynowy oraz "Formułę E" redukującą zużycie paliwa, jako prekursora dzisiejszej BlueMotion Technology. Miano kultowego zyskała limuzyna B2, która otrzymała nazwę Santana. Jako światowe auto lat 80-tych samochód był produkowany nie tylko w Emden, lecz także w Belgii, Hiszpanii, Brazylii, Meksyku, RPA i Japonii. Przede wszystkim jednak model ten stał się podstawą sukcesów marki w Chinach: produkcja Santany B2 była tam kontynuowana do 2012 roku, zmodyfikowana wersja przedłużona - Vista - nadal zjeżdża z taśmy produkcyjnej. Drugą generację Passata wraz ze wszystkimi wariantami wyprodukowano w ilości 5,5 mln sztuk. Jest to najwięcej ze wszystkich generacji.

Modele Passata trzeciej (1987 do 1993) i czwartej generacji (1993 do 1997) były produkowane wyłącznie w wersji limuzyna i kombi, z wariantu hatchback w rodzinie Passatów zrezygnowano. Nowe, zoptymalizowane pod względem aerodynamiki modele dzięki poprzecznemu wbudowaniu silnika i przekładni oferowały znacznie więcej miejsca we wnętrzu. Wprowadzona została technologia TDI, silnik benzynowy z turbodoładowaniem, a nawet kompaktowy silnik sześciocylindrowy. Trzecia generacja Passatów sprzedała się w liczbie 1,6 mln sztuk.

Zmodyfikowany, wyprodukowany w ok. 700.000 sztuk Passat B4 otrzymał wzmocnione nadwozie, więcej rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo i jeszcze mocniejsze silniki wysokoprężne, co znacznie podniosło wartość tego modelu klasy średniej.

Piąta generacja (1996 do 2005) wyznaczała jeszcze wyższe standardy. W pełni ocynkowane nadwozie, nowoczesna technologia TDI, mocniejsze cztero-, pięcio-, sześcio- i ośmiocylindrowe silniki i poziom jakości znany tylko z klasy samochodów luksusowych sprawiły, że Passat stał się wzorcem w swojej klasie. W Chinach, gdzie oferowana była nawet przedłużona wersja, ten wariant Passata był produkowany jeszcze w 2009 roku. Łącznie na świecie nabywców znalazło ponad cztery miliony Passatów piątej generacji.

Oferowany od wiosny 2006 do 2009 roku, wyprodukowany w prawie 1,7 mln sztuk Passat B6 wprowadził dodatkowy wariant nadwozia: CC - eleganckie, czterodrzwiowe coupé. Po raz pierwszy Passat był dostępny z dwusprzęgłową przekładnią automatyczną DSG, do tego doszły mocne silniki wysokoprężne i benzynowe oraz oszczędne wersje BlueMotion.

Po nim pojawiła się aktualna, udoskonalona i jeszcze bardziej luksusowo wyposażona generacja, która pod względem bezpieczeństwa i systemów wspierających kierowcę podniosła poprzeczkę jeszcze wyżej. Passat B7 pojawił się w kilku wariantach, w tym w nowej wersji Alltrack z wyżej zawieszonym nadwoziem i opcjonalnym napędem na wszystkie koła. Światową rodzinę Passatów uzupełniły produkowane za granicą, samodzielne modele, takie jak chiński New Midsize Sedan i Passat wytwarzany w fabryce Chattanooga w USA.

Passat znacznie przyczynił się do długotrwałego sukcesu marki Volkswagen. Wniósł wkład w wyższe pozycjonowanie marki i upowszechnienie nowoczesnych technologii. Do końca 2012 roku Volkswagen sprzedał łącznie na świecie ponad 20 milionów Passatów i jego wariantów.

źródło: bank prasowy