1611183600 vs 1434232800 page:aktualnosci
Array ( )

Formualrz Promocyjny

Imiŕ i nazwisko*:
Telefon*:
Email:

Podanie w/w danych jest dobrowolne, ale niezbŕdne do obs│ugi powy┐szego zg│oszenia. Wys│anie formularza jest rˇwnoznaczne z wyra┐eniem zgody na wykorzystywanie
i przetwarzanie, w tym rˇwnie┐ w przysz│oÂci, w/w danych osobowych w celach marketingowych i statystycznych przez Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. z siedzib▒ przy
ul. Po│czy˝skiej 118a, 01-304 Warszawa. JednoczeÂnie przyjmuj▒c do wiadomoÂci, i┐ przys│uguje mi prawo do wgl▒du, wstrzymania przetwarzania oraz usuniŕcia w/w danych osobowych.

Magdalena M▒drzak-Kruszona

Magdalena M▒drzak-Kruszona
Specjalista ds. Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 24
tel. kom.: 606 792 005

magdalena.madrzak@porscheinterauto.pl
Piotr Nowicki

Piotr Nowicki
Kierownik Dzia│u Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 23
tel. kom.: 692 455 197

piotr.nowicki@porscheinterauto.pl
Mariusz Piˇrkowski

Mariusz Piˇrkowski
Specjalista ds. Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 25
tel. kom.: 797 975 545

mariusz.piorkowski@porscheinterauto.pl

Wr├│─ç do Aktualno┼Ťci

2015-04-27

Volkswagen nadal na czele klasyfikacji Mistrzostw Świata, jednak Argentyna okazała się pechowa

- Po 7 zwycięstwach z rzędu i 20 pozycjach na podium seria sukcesów Volkswagena została przerwana
- Zwyci─Östwo w powerstage'u: "El Condor" nale┼╝y do Ogiera
- 8 z 12 wygranych odcink├│w - Polo R WRC dyktuje tempo na Rajdzie Argentyny

Pozna┼ä, 27 kwietnia 2015 r. Czwart─ů rund─Ö Rajdowych Mistrzostw ┼Üwiata FIA (WRC) Volkswagen zako┼äczy┼é pechowo, mimo to do kolejnego rajdu - w Portugalii - przyst─ůpi jako lider klasyfikacji producent├│w, kierowc├│w i pilot├│w. W Argentynie Volkswagen po raz pierwszy od Rajdu Australii w 2013r. nie zaj─ů┼é miejsca na podium - przedtem jednak jego zawodnicy stawali na nim a┼╝ 20 razy, Volkswagen wygra┼é te┼╝ 7 rajd├│w z rz─Ödu. Sebastian Ogier/Julien Ingrassia (F/F) w ostatnim dniu Rajdu Argentyny odnie┼Ťli zwyci─Östwo na powerstage'u zdobywaj─ůc trzy punkty.

Zespo┼éy Volkswagena startuj─ůce w Polo R WRC wygra┼éy ponadto 8 spo┼Ťr├│d 12 odcink├│w specjalnych. Andreas Mikkelsen/Ola Floene (N/N) przejechali najszybciej cztery z nich, a za┼éoga Ogier/Ingrassia - trzy. Najlepszy czas uzyskali te┼╝ Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), kt├│rzy zajmuj─ůc trzeci─ů pozycj─Ö musieli zako┼äczy─ç walk─Ö na przedostatnim odcinku specjalnym z powodu awarii uk┼éadu doprowadzaj─ůcego paliwo. Zwyci─Östwo ┼Ťwi─Ötowali Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL) przed swoimi kolegami z zespo┼éu Citro├źna - Madsem Ostbergiem/Jonasem Anderssonem (N/S). Trzecie miejsce na podium wywalczyli Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB, M-Sport-Ford).

Najpierw rozczarowanie, potem happy-end: punkty za powerstage zbiera Ogier

Awaria uk┼éadu zasilania w paliwo ju┼╝ na drugim odcinku specjalnym by┼éa przyczyn─ů utraty mocy silnika i zako┼äczenia zmaga┼ä przez za┼éog─Ö Ogier/Ingrassia - liderzy M┼Ü ju┼╝ pierwszego dnia rajdu musieli po┼╝egna─ç si─Ö z nadziejami na zwyci─Östwo. Dlatego podczas powerstage'u postawili wszystko na jedn─ů kart─Ö i wygrali punktowany odcinek specjalny ju┼╝ po raz trzeci w tym sezonie. By┼é to dla Volkswagena 22. zwyci─Öski powerstage, podczas kt├│rego trzy najszybsze zespo┼éy mog─ů zdoby─ç dodatkowe punkty.

Na drugim odcinku specjalnym uszkodzenie opony w samochodzie Andreasa Mikkelsena/Oli Floene tak┼╝e pogrzeba┼éo aspiracje tych kierowc├│w do zwyci─Östwa. R├│wnie┼╝ oni podj─Öli pe┼éne ryzyko podczas powerstage'u w nadziei zdobycia punkt├│w, musieli jednak wycofa─ç si─Ö po uszkodzeniu zawieszenia, gdy na w─ůskiej i wymagaj─ůcej technicznie trasie odcinka "El Condor" zawadzili o ska┼é─Ö.

Dramat ostatniego dnia: zajmuj─ůcy trzecie miejsce Latvala/Anttila musieli si─Ö wycofa─ç

A┼╝ do niedzielnego fina┼éu sztandar Volkswagena trzymali najwy┼╝ej Jari-Matti Latvala i Mikka Anttila, kt├│rzy zajmowali trzeci─ů pozycj─Ö w klasyfikacji. Na przedostatnim oesie fi┼äscy zawodnicy musieli jednak przedwcze┼Ťnie zako┼äczy─ç udzia┼é w rajdzie - zmusi┼é ich do tego defekt uk┼éadu zasilania w paliwo.

Koniec wspaniałej serii - 20 razy z rzędu na podium, w tym 19 zwycięstw

Od Rajdu Australii w roku 2013 na mecie w zespole Volkswagena zawsze strzelały w górę korki od szampana. Od roku i siedmiu miesięcy na podium stawał zawsze co najmniej jeden kierowca Polo R WRC. Było tak 20 razy, z tego 19 razy kierowca Volkswagena stawał na najwyższym stopniu podium. Ponadto, aż do Rajdu Argentyny Volkswagen wygrał po kolei siedem rajdów.

Volkswagen obronił prowadzenie w klasyfikacji producentów, kierowców i pilotów

Mimo pora┼╝ki Volkswagen zachowa┼é pozycj─Ö lidera w klasyfikacji producent├│w, kierowc├│w oraz pilot├│w. Przed Rajdem Portugalii Volkswagen jest o 18 punkt├│w przed zespo┼éami Citro├źna i Hyundaia, kt├│re maj─ů tyle samo punkt├│w. Dzi─Öki trzem dodatkowym punktom zdobytym na powerstage'u Sebastien Ogier i Julien Ingrassia wyprzedzaj─ů o 33 punkty Madsa Ostberga/Jonasa Anderssona i o kolejne cztery punkty koleg├│w z zespo┼éu Volkswagena - Andreasa Mikkelsen/Ola Floene.

Wypowiedzi po Rajdzie Argentyny

Sebastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC numer 1
"Oczywi┼Ťcie, jestem troch─Ö rozczarowany, ┼╝e tak┼╝e za trzecim podej┼Ťciem, tu w Argentynie nie uda┼éo si─Ö mi si─Ö wygra─ç. Nie by┼éa temu winna ani wymagaj─ůca, surowa trasa rajdu, ani niesamowita publiczno┼Ť─ç, kt├│ra nas kierowc├│w tak spontanicznie zagrzewa do walki i wspiera. Julien i ja a┼╝ do tego momentu mogli┼Ťmy m├│wi─ç o ┼Ťwietnym pocz─ůtku sezonu, jednak tym razem mieli┼Ťmy po prostu pecha. Tak to ju┼╝ jest w sporcie samochodowym, wida─ç te┼╝, ┼╝e zwyci─Östwa nie s─ů rzecz─ů oczywist─ů. Nie mam absolutnie nic do zarzucenia zespo┼éowi, bo wszyscy dawali z siebie wszystko. W przysz┼éym roku wr├│cimy tu i by─ç mo┼╝e b─Öd─Ö m├│g┼é zrealizowa─ç moje marzenie o pierwszym zwyci─Östwie w Argentynie".

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC numer 2
"Na pewno nie by┼é to nasz wymarzony weekend, a przecie┼╝ jeszcze na kr├│tko przed ko┼äcem rajdu tak dobrze mi sz┼éo. El Condor to jeden z moich ulubionych odcink├│w specjalnych i wiele sobie po nim obiecywa┼éem. Ale ju┼╝ w drodze na start mieli┼Ťmy k┼éopoty z uk┼éadem zasilania w paliwo. Pr├│bowali┼Ťmy naprawi─ç usterk─Ö, ale cztery kilometry przed ko┼äcem odcinka musieli┼Ťmy si─Ö wycofa─ç. To oczywi┼Ťcie bardzo przykre dla nas, dla zespo┼éu i dla naszych kibic├│w. Na trzech ostatnich rajdach nie zebra┼éem ┼╝adnych punkt├│w, wi─Öc koniecznie musz─Ö jakie┼Ť zdoby─ç. Oczywi┼Ťcie koncentruj─Ö si─Ö w pe┼éni na Portugalii".

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC, nr 9
"To nie by┼é nasz rajd, z ca┼é─ů pewno┼Ťci─ů nie. W pi─ůtek uszkodzenie opony uros┼éo do rangi powa┼╝nej awarii, z jej powodu z┼éama┼é si─Ö amortyzator, a potem jeszcze nawali┼éa pompa w uk┼éadzie wspomagania kierownicy. Po czasie cz┼éowiek zawsze jest m─ůdrzejszy - powinni┼Ťmy byli wymieni─ç opon─Ö od razu, gdy si─Ö przebi┼éa. A tak musieli┼Ťmy p├│j┼Ť─ç na ca┼éo┼Ť─ç w powerstage'u. Postawi┼éem tam wszystko na jedn─ů kart─Ö i chyba przesadzi┼éem, uderzy┼éem w kamie┼ä i urwa┼éem prawe tylne ko┼éo. Oczywi┼Ťcie, ┼╝e jestem rozczarowany, bo plany mia┼éem ambitne i chcia┼éem tu walczy─ç o zwyci─Östwo. Ale zamierzam si─Ö szybko z tego otrz─ůsn─ů─ç i w pe┼éni skoncentrowa─ç na Rajdzie Portugalii za cztery tygodnie".

Jost Capito, dyrektor Volkswagen Motorsport
"Na Rajd Argentyny za┼éo┼╝yli┼Ťmy sobie powt├│rzenie sukcesu z zesz┼éego roku. Ale w sporcie nie da si─Ö zaplanowa─ç sukces├│w i na ka┼╝dy trzeba solidnie zapracowa─ç. Tym rzazem musieli┼Ťmy si─Ö pogodzi─ç z pora┼╝kami, z kt├│rych na pewno wyci─ůgniemy wnioski. Odpadni─Öcie Jari-Matti Latvali na kr├│tko przed met─ů jest wyj─ůtkowo bolesne, bo a┼╝ do tego momentu zmierza┼é wprost w kierunku podium. Drobiazgowo przeanalizujemy wszystkie problemy, ┼╝eby na przysz┼éo┼Ť─ç je wykluczy─ç. Gratulacje dla Citro├źna, dla zwyci─Özcy Krisa Meeke i drugiego na podium - Madsa Ostberga, jak r├│wnie┼╝ trzeciego - Elfyna Evansa z M-Sport Ford. Wygrali zas┼éu┼╝enie."

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Argentyny - wyniki końcowe

01. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citro├źn 3h 41m 44,9s
02. Mads Ostberg/Jonas Andersson (N/S), Citro├źn + 18,1s
03. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford + 3m 27,4s
04. Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Ford + 6m 26,1s
05. Dani Sordo/Marc Mart├ş (E/E), Hyundai + 10m 46,7s
06. Khalid Al Qassimi/Chris Patterson (UAE/IRL), Citro├źn + 11m 19,9s
07. Abdulaziz Al-Kuwari/Marshall Clarke (Q/GB), Ford + 16m 02,6s
08. Diego Dominguez/Edgardo Galindo (PY/RA), Ford + 18m 48,2s
09. Gustavo Saba/Diego Cagnotti (PY/ARG), Škoda + 21m 20,6s
10. Federico Villagra/Diego Curletto (ARG/ARG), Ford + 25m 19,6s
...
17. S├ębastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen + 37m 11,5s

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Argentyny - wyniki Power Stage

01. S├ębastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 12m 59,6s
02. Dani Sordo/Marc Mart├ş (E/E), Hyundai + 9,9s
03. Mads Ostberg/Jonas Andersson (N/S), Citro├źn + 10,9s

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), punktacja*

Kategoria kierowc├│w
1. S├ębastien Ogier, 84 punkt├│w;
2. Mads Ostberg, 51;
3. Andreas Mikkelsen, 47;
4. Elfyn Evans, 41;
5. Kris Meeke, 35;
6. Thierry Neuville, 35;
7. Dani Sordo, 30;
8. Martin Prokop, 26;
9. Jari-Matti Latvala, 19;
10. Ott T├Ąnak, 12.

Kategoria producent├│w
1. Volkswagen Motorsport, 103 punkty;
2. Citro├źn Total Abu Dhabi WRT, 85;
3. Hyundai Motorsport, 85;
4. M-Sport, 71;
5. Jipocar Czech National Team, 32;
6. Volkswagen Motorsport II, 15;
7. Hyundai Motorsport N, 9;
8. FWRT, 1.

* wymaga zatwierdzenia przez FIA

źródło: bank prasowy