1611788400 vs 1434232800 page:aktualnosci
Array ( )

Formualrz Promocyjny

Imiŕ i nazwisko*:
Telefon*:
Email:

Podanie w/w danych jest dobrowolne, ale niezbŕdne do obs│ugi powy┐szego zg│oszenia. Wys│anie formularza jest rˇwnoznaczne z wyra┐eniem zgody na wykorzystywanie
i przetwarzanie, w tym rˇwnie┐ w przysz│oÂci, w/w danych osobowych w celach marketingowych i statystycznych przez Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. z siedzib▒ przy
ul. Po│czy˝skiej 118a, 01-304 Warszawa. JednoczeÂnie przyjmuj▒c do wiadomoÂci, i┐ przys│uguje mi prawo do wgl▒du, wstrzymania przetwarzania oraz usuniŕcia w/w danych osobowych.

Magdalena M▒drzak-Kruszona

Magdalena M▒drzak-Kruszona
Specjalista ds. Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 24
tel. kom.: 606 792 005

magdalena.madrzak@porscheinterauto.pl
Piotr Nowicki

Piotr Nowicki
Kierownik Dzia│u Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 23
tel. kom.: 692 455 197

piotr.nowicki@porscheinterauto.pl
Mariusz Piˇrkowski

Mariusz Piˇrkowski
Specjalista ds. Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 25
tel. kom.: 797 975 545

mariusz.piorkowski@porscheinterauto.pl

Wr├│─ç do Aktualno┼Ťci

2015-05-26

e-up! jest najefektywniejszym ze wszystkich seryjnych samochod├│w elektrycznych

11,7 kWh energii za 6,55 z┼é na 100 km to nowy standard efektywno┼Ťci
Seryjny system nawigacyjny i informacyjny ze specjalnym oprogramowaniem dla pojazd├│w elektrycznych

Pozna┼ä, 26 maja 2015 r. We wrze┼Ťniu Volkswagen rozszerzy spektrum modeli w Polsce o ekstremalnie efektywny samoch├│d elektryczny - nowego e-up! Wraz z nim zadebiutuje w naszym kraju kolejny Volkswagen "Zero-Emission" - e-Golf.

Oba pojazdy elektryczne zaprezentowano podczas Mi─Ödzynarodowej Wystawy Samochodowej IAA we Frankfurcie we wrze┼Ťniu w 2013 roku. Wprowadzaj─ů one Volkswagena w er─Ö produkowanych wielkoseryjnie samochod├│w elektrycznych. W ten spos├│b Volkswagen b─Ödzie oferowa┼é w swoich samochodach wszystkie licz─ůce si─Ö obecnie na ┼Ťwiecie rodzaje nap─Öd├│w.

e-up! - zasilany tylko pr─ůdem Volkswagen ze zu┼╝yciem energii 11,7 kWh/100 km wyznacza standardy w dziedzinie efektywno┼Ťci

Niskie koszty "tankowania"

e-up! to w pe┼éni elektryczny samoch├│d najnowszej generacji, kt├│ry dzi─Öki ca┼éej palecie innowacyjnych rozwi─ůza┼ä obchodzi si─Ö z energi─ů w spos├│b wyj─ůtkowo oszcz─Ödny, zu┼╝ywaj─ůc zaledwie 11,7 kWh na 100 km. Jest zatem mistrzem ┼Ťwiata w dziedzinie efektywno┼Ťci. Przy ┼Ťredniej cenie energii elektrycznej 56 groszy (Polska, 27.04.2015 r.), przejechanie 100 km kosztuje tylko 6,55 z┼é.

Wysoka efektywno┼Ť─ç

e-up! swoj─ů wzorcow─ů efektywno┼Ť─ç zawdzi─Öcza mi─Ödzy innymi bardzo dobremu wsp├│┼éczynnikowi oporu powietrza cw, wynosz─ůcemu 0,308 (minus 4 procent w por├│wnaniu z take up!), zoptymalizowanemu oporowi toczenia (minus 7 procent), oszcz─Ödnym podzespo┼éom nap─Ödowym, systemowi rekuperacji o wysokiej skuteczno┼Ťci i innowacyjnym modu┼éom wyposa┼╝enia, takim jak nowa i niezwykle oszcz─Ödnie pracuj─ůca klimatyzacja.

Innowacyjna technika

Techniczn─ů "central─Ö" nap─Ödow─ů tego nowoczesnego kompaktowego auta tworzy silnik elektryczny (60 kW/82 KM), bateria litowo-jonowa, zamontowana w pod┼éodze mi─Ödzy osiami oraz uk┼éad elektroniki mocy. Si┼éa nap─Ödowa silnika elektrycznego jest przenoszona na przednie ko┼éa przez 1-biegow─ů przek┼éadni─Ö.

Do 160 kilometr├│w

Zasi─Ög rozwijaj─ůcego moc 60 kW/82 KM i pr─Ödko┼Ť─ç maksymaln─ů 130 km/h e-up! wynosi - w zale┼╝no┼Ťci od stylu jazdy i obci─ů┼╝enia - mi─Ödzy 120 a 160 kilometr├│w. Przy bardzo niskich temperaturach powietrza warto┼Ťci te mog─ů by─ç mniejsze. Szczeg├│lnie w mie┼Ťcie i dla wi─Ökszo┼Ťci os├│b doje┼╝d┼╝aj─ůcych do pracy zasi─Ög ten jest w pe┼éni wystarczaj─ůcy. Badania niemieckiego Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Rozwoju Miast wykaza┼éy, ┼╝e prawie 80 procent wszystkich kierowc├│w w Niemczech, od os├│b doje┼╝d┼╝aj─ůcych do pracy po osoby cz─Östo podr├│┼╝uj─ůce, przeje┼╝d┼╝a dziennie mniej, ni┼╝ 50 kilometr├│w.

Dwa oszcz─Ödne profile: Eco i Eco+

Zasi─Ög mo┼╝na zmienia─ç wybieraj─ůc jeden z trzech profili jazdy: tryb standardowy (w┼é─ůczany automatycznie) oraz Eco i Eco+. Kierowcy, kt├│rzy chc─ů szybko pokona─ç kr├│tki dystans, mog─ů pozosta─ç w trybie standardowym. Je┼╝eli trasa ma by─ç d┼éu┼╝sza, wskazany jest tryb Eco. W tym przypadku mi─Ödzy innymi moc silnika elektrycznego obni┼╝ana jest do 50 kW. R├│wnocze┼Ťnie uk┼éady elektroniczne redukuj─ů moc automatycznej klimatyzacji i zmieniaj─ů charakterystyk─Ö przyspieszenia. W trybie Eco+ elektronika ogranicza maksymaln─ů moc do 40 kW i wy┼é─ůcza klimatyzacj─Ö. Ponadto w trybie Eco i Eco+ redukowana jest pr─Ödko┼Ť─ç maksymalna.

Rekuperacja D1, D2, D3 i B

R├│┼╝ne tryby jazdy, poprzez rekuperacj─Ö, tak┼╝e wp┼éywaj─ů na zasi─Ög e-up!. Tutaj do dyspozycji jest pi─Ö─ç stopni - D (rekuperacja tylko przy hamowaniu), D1, D2, D3 i B. Du┼╝a ilo┼Ť─ç stopni wprowadza nowy spos├│b jazdy samochodem elektrycznym. Bowiem dzi─Öki rekuperacji, zwolnienie peda┼éu przyspieszenia pozwala znacznie obni┼╝y─ç pr─Ödko┼Ť─ç e-up!. W przypadku przewiduj─ůcych kierowc├│w, rekuperacja w wielu przypadkach mo┼╝e zast─ůpi─ç hamowanie. Hamowanie przez rekuperacj─Ö w stopniach D2, D3 i B jest tak intensywne, ┼╝e automatycznie w┼é─ůczaj─ů si─Ö ┼Ťwiat┼éa stopu. Gdy bateria jest w pe┼éni na┼éadowana, funkcja rekuperacji nie za┼é─ůcza si─Ö.

Doskonała dynamika

Po 4,9 sekundy e-up! porusza si─Ö z pr─Ödko┼Ťci─ů 60 km/h; w ci─ůgu 12,4 sekundy rozp─Ödza si─Ö do 100 km/h. Na przyspieszenie od 80 do 120 km/h potrzebuje 10,5 sekundy. Maksymalna pr─Ödko┼Ť─ç to 130 km/h. Dla por├│wnania: najmocniejszy tradycyjny up! o mocy 55 kW/75 KM przyspiesza do 100 km/h w 13,2 sekundy, a przyspieszenie od 80 do 120 km/h zajmuje mu na czwartym biegu 15,5 sekundy. To por├│wnanie pokazuje, ┼╝e e-up! ┼éamie przes─ůdy dotycz─ůce dynamiki elektrycznych samochod├│w i jest idealnym autem do poruszania si─Ö po mie┼Ťcie.

Bateria w podłodze

e-up! wa┼╝y 1.139 kg; z tego 230 kg przypada na bateri─Ö litowo-jonow─ů. Wbudowanie baterii p┼éasko w pod┼éodze znacznie obni┼╝y┼éo ┼Ťrodek ci─Ö┼╝ko┼Ťci samochodu.

Wtyczka, Wallbox, stacje ładowania

Aby na┼éadowa─ç e-up!, wystarczy go po prostu pod┼é─ůczy─ç do sieci elektrycznej. U┼╝ytkownik ma przy tym kilka mo┼╝liwo┼Ťci. W najprostszym przypadku, stanowi─ůcy wyposa┼╝enie seryjne przew├│d ┼éadowania, pod┼é─ůczany jest do normalnego gniazdka 230 V. Wtedy na na┼éadowanie kompletnie roz┼éadowanej baterii, przy mocy 2,3 kW z sieci, potrzebne jest ok. dziewi─Ö─ç godzin. Jako opcj─Ö Volkswagen oferuje poprzez swoich partner├│w stacj─Ö Wallbox do gara┼╝u lub Carport, ┼éaduj─ůc─ů z moc─ů 3,6 kW. Ca┼ékowicie roz┼éadowana bateria ┼éaduje si─Ö wtedy przez sze┼Ť─ç godzin. Ponadto jako nowo┼Ť─ç, mo┼╝na przygotowa─ç e-up! do ┼éadowania pr─ůdem sta┼éym (DC) przez CCS (Combined Charging System). W tym przypadku specjalne stacje ┼éadowania pr─ůdem 40 kW ┼éaduj─ů bateri─Ö w 80 procentach w ci─ůgu 30 minut.

Ekskluzywne wyposa┼╝enie Volkswagen stworzy┼é dla e-up! specjalne elementy wyposa┼╝enia i elementy stylistyczne, kt├│re pozwalaj─ů szybko odr├│┼╝ni─ç wariant elektryczny od innych up!. Spektrum rozwi─ůza┼ä przeznaczonych dla e-up! obejmuje now─ů grafik─Ö diodowych ┼Ťwiate┼é dziennych, zoptymalizowane pod k─ůtem aerodynamiki obr─Öcze k├│┼é ze stopu metali lekkich oraz jasne, przyjazne wn─Ötrze. Zaprogramowane specjalnie dla elektrycznego auta aplikacje seryjnego systemu nawigacyjnego i informacyjnego maps + more r├│wnie┼╝ nale┼╝─ů do wyposa┼╝enia standardowego e-up!, podobnie jak radio z odtwarzaczem CD, zestaw g┼éo┼Ťnom├│wi─ůcy, pi─Öcioro drzwi, ogrzewana przednia szyba, automatyczna klimatyzacja i ogrzewanie przednich siedze┼ä.

e-mobilno┼Ť─ç Volkswagena realizuje d┼éugoterminow─ů strategi─Ö dotycz─ůc─ů nap─Öd├│w i paliwa

Do 2018 roku - lider rynku

Volkswagen okre┼Ťli┼é d┼éugoterminow─ů strategi─Ö nap─Öd├│w i paliwa, a tym samym wprowadzenie na rynek elektrycznych samochod├│w, takich jak e-up! i e-Golf. Strategia ta przewiduje wprowadzenie nowych nap─Öd├│w alternatywnych, takich jak systemy hybrydowe, elektryczne i wodorowe w realistycznie ustalonych terminach. Ponadto Volkswagen postawi┼é sobie za cel, aby do 2018 roku sta─ç si─Ö liderem na rynku samochod├│w elektrycznych.

Jednak┼╝e Volkswagen nie zamierza stawia─ç w przysz┼éo┼Ťci tylko na elektryczne pojazdy, lecz nadal b─Ödzie zabiega─ç o inteligentne wsp├│┼éistnienie najbardziej efektywnych system├│w nap─Ödowych. W pe┼éni elektryczny nap─Öd jest ich niezb─Ödnym i rozs─ůdnym uzupe┼énieniem, co pokazuje nowy e-up! i e-Golf. Powod├│w jest kilka: dzi─Öki elektrycznym pojazdom po raz pierwszy mo┼╝liwe jest wykorzystanie w samochodach energii odnawialnych jako paliwa (energia wiatrowa, s┼éoneczna i wodna). Na przyk┼éad Volkswagen oferuje w Niemczech doskonale pasuj─ůcy do e-up! pr─ůd ("BluePower"). Energia elektryczna produkowana bez emisji CO2 pochodzi wy┼é─ůcznie z elektrowni wodnych w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Partnerami kooperacyjnymi i dystrybucyjnymi s─ů niemiecki LichtBlick SE i Volkswagen Bank. Samochody elektryczne odci─ů┼╝aj─ů wielkie aglomeracje, poruszaj─ůc si─Ö w nich nie emituj─ůc szkodliwych substancji. Ponadto nowe samochody Volkswagena z nap─Ödem elektrycznym s─ů rozs─ůdn─ů alternatyw─ů tak┼╝e dlatego, ┼╝e technologia ich baterii ze wzgl─Ödu na efektywno┼Ť─ç i mo┼╝liwo┼Ť─ç recyklingu jest w pe┼éni dostosowana do wymog├│w produkcji wielkoseryjnej. Zatem wszystkie czynniki dotycz─ůce techniki nap─Ödu s─ů gotowe do tego, aby elektryczna mobilno┼Ť─ç w wielkim stylu rozpocz─Ö┼éa podb├│j naszych dr├│g.

Mobilno┼Ť─ç dostosowana do potrzeb

Tak jak ma┼éy lub sportowy samoch├│d nie jest w stanie zast─ůpi─ç samochodu rodzinnego lub SUVa, tak auta elektryczne przystosowane do kr├│tszych dystans├│w nie s─ů w stanie zast─ůpi─ç samochod├│w przeznaczonych do pokonywania d┼éugich tras. Jednak wszystkie maj─ů swoje zadania i swoje prawa: samochody elektryczne s─ů specjalistami od najczystszego i najcichszego sposobu przemieszania si─Ö w mie┼Ťcie i najbli┼╝szej okolicy; natomiast nap─Ödy hybrydowe i silniki konwencjonalne nadaj─ů si─Ö na d┼éugie trasy. Zatem w ramach strategii nap─Öd├│w i paliwa, Volkswagen b─Ödzie nadal dba┼é o r├│wnoleg┼éy rozw├│j i wprowadzanie nowych modeli hybrydowych. W niekt├│rych krajach w ofercie s─ů Jetta Hybrid, Touareg Hybrid. Jako nast─Öpny model pojawi si─Ö Golf GTE - hybryda plug-in, kt├│ra w przeciwie┼ästwie do standardowej hybrydy, dzi─Öki ┼éadowanej zewn─Ötrzne baterii (z wi─Öksz─ů pojemno┼Ťci─ů), b─Ödzie w stanie pokonywa─ç tak┼╝e d┼éu┼╝sze dystanse (50 km) tylko na pr─ůd. Ponadto Volkswagen b─Ödzie nadal udoskonala┼é swoje efektywne silniki benzynowe, wysokopr─Ö┼╝ne i na gaz (TDI, TSI, TGI), poniewa┼╝ jeszcze przez wiele lat nap─Ödy te b─Öd─ů zgodnie koegzystowa┼éy z nap─Ödami alternatywnymi. Warto tak┼╝e zaznaczy─ç, ┼╝e wszystkie nowe modele Volkswagen├│w na bazie modu┼éowej platformy pod┼éogowej s─ů tak zaprojektowane, ┼╝e mog─ů by─ç wyposa┼╝one we wszystkie rodzaje nap─Öd├│w.

W tempie wielkiego miasta Faktem jest, ┼╝e grupa docelowa dla samochod├│w elektrycznych ro┼Ťnie. Mobilno┼Ť─ç zgodna z zasadami zr├│wnowa┼╝onego rozwoju wysun─Ö┼éa si─Ö na pierwszy plan dzia┼éa┼ä. Jednak produkty pozwalaj─ůce urzeczywistni─ç ┼Ťwiadomy stosunek do ┼Ťrodowiska musz─ů sprawia─ç przyjemno┼Ť─ç - tak jak e-up!, kt├│ry w mniej ni┼╝ pi─Ö─ç sekund przyspiesza do tempa wielkiego miasta (0-60 km/h: 4,9 sekundy). Zatem nowy Volkswagen ma potencja┼é, aby z innowacyjn─ů technik─ů, wysok─ů przydatno┼Ťci─ů do codziennej eksploatacji i fascynuj─ůc─ů dynamik─ů na sta┼ée do┼é─ůczy─ç do segmentu samochod├│w elektrycznych.

źródło: bank prasowy