1611010800 vs 1434232800 page:aktualnosci
Array ( )

Formualrz Promocyjny

Imiŕ i nazwisko*:
Telefon*:
Email:

Podanie w/w danych jest dobrowolne, ale niezbŕdne do obs│ugi powy┐szego zg│oszenia. Wys│anie formularza jest rˇwnoznaczne z wyra┐eniem zgody na wykorzystywanie
i przetwarzanie, w tym rˇwnie┐ w przysz│oÂci, w/w danych osobowych w celach marketingowych i statystycznych przez Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. z siedzib▒ przy
ul. Po│czy˝skiej 118a, 01-304 Warszawa. JednoczeÂnie przyjmuj▒c do wiadomoÂci, i┐ przys│uguje mi prawo do wgl▒du, wstrzymania przetwarzania oraz usuniŕcia w/w danych osobowych.

Magdalena M▒drzak-Kruszona

Magdalena M▒drzak-Kruszona
Specjalista ds. Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 24
tel. kom.: 606 792 005

magdalena.madrzak@porscheinterauto.pl
Piotr Nowicki

Piotr Nowicki
Kierownik Dzia│u Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 23
tel. kom.: 692 455 197

piotr.nowicki@porscheinterauto.pl
Mariusz Piˇrkowski

Mariusz Piˇrkowski
Specjalista ds. Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 25
tel. kom.: 797 975 545

mariusz.piorkowski@porscheinterauto.pl

Wr├│─ç do Aktualno┼Ťci

2014-11-18

Golf R Variant o mocy 300 KM i napędem na wszystkie koła debiutuje w Los Angeles

- Nowy Golf R Variant przyspiesza do 100 km/h w 5,1 sek.*
- Ekskluzywny Golf R Variant seryjnie z nap─Ödem na wszystkie ko┼éa 4MOTION i skrzyni─ů DSG

Dziesi─Ö─ç wa┼╝nych fakt├│w dotycz─ůcych ┼Ťwiatowej premiery Golfa R Variant:

1. Volkswagen po raz pierwszy prezentuje Golfa R w wersji Variant.
2. Golf R Variant to sportowy samoch├│d w┼Ťr├│d kompaktowych kombi.
3. Miejsce dla pi─Öciu os├│b i 605 litr├│w baga┼╝u.
4. Silnik z turbodoładowaniem rozwija moc 221 kW/300 KM.
5. Maksymalny moment obrotowy 380 Nm ju┼╝ od 1.800 obr./min.
6. Stały napęd na wszystkie koła 4MOTION jako wyposażenie seryjne.
7. Golf R Variant przyspiesza do 100 km/h w 5,1 sek.*
8. Rozwijaj─ůcy pr─Ödko┼Ť─ç 250 km/h Golf zu┼╝ywa tylko 7 l/100 km*.
9. Golf R Variant seryjnie z automatyczn─ů, 6-biegow─ů DSG.
10. Pocz─ůtek sprzeda┼╝y w Europie - wiosna 2015 roku.

Volkswagen prezentuje podczas Los Angeles Autoshow (18-30 listopada), jako ┼Ťwiatow─ů premier─Ö, najbardziej sportow─ů wersj─Ö wszechstronnego kompaktowego samochodu: nowego Golfa R Variant. Po raz pierwszy od czasu istnienia tej serii Golf R, ikona nap─Ödzanych na wszystkie ko┼éa sportowych samochod├│w kompaktowych, b─Ödzie oferowany w wersji kombi. Ten wyj─ůtkowy model ma moc 221 kW/300 KM, a silnik z turbodo┼éadowaniem przenosi a┼╝ 380 Nm momentu obrotowego przez seryjn─ů, 6-biegow─ů przek┼éadni─Ö dwusprz─Ög┼éow─ů DSG, sta┼éym nap─Ödem na wszystkie ko┼éa 4MOITON. Rozdzia┼é si┼é nap─Ödowych na wszystkie cztery ko┼éa gwarantuje maksymaln─ů trakcj─Ö, wysokie osi─ůgi i najwy┼╝szy poziom bezpiecze┼ästwa czynnego. O dynamik─Ö dba tak┼╝e sportowe zawieszenie obni┼╝one o 20 mm, innowacyjny progresywny uk┼éad kierowniczy oraz system ESC Sport z mo┼╝liwo┼Ťci─ů wy┼é─ůczenia (np. na torze wy┼Ťcigowym). Do atrakcyjnych element├│w wyposa┼╝enia opcjonalnego nale┼╝y najnowsza generacja adaptacyjnej regulacji zawieszenia DCC oraz funkcja wyboru profilu jazdy z trybem Race.

5,1 sekundy i 7,0 litra. Golf R Variant przyspiesza od zera do 80 km/h w zaledwie 3,8* sekundy, a po 5,1* sekundy osi─ůga pr─Ödko┼Ť─ç 100 km/h. Jego pr─Ödko┼Ť─ç maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. O efektywno┼Ťci pracy czterocylindrowego silnika z turbodo┼éadowaniem w Golfie R Variant ┼Ťwiadcz─ů warto┼Ťci zu┼╝ycia paliwa i emisji spalin: w nowym europejskim cyklu jazdy (NEFZ) ten najbardziej sportowy Golf Variant w historii zadawala si─Ö zaledwie 7,0* litra paliwa na 100 km; warto┼Ť─ç ta odpowiada emisji CO2 na poziomie 163* g/km.

Golf R Variant jest jednym z niewielu samochod├│w sportowych, kt├│ry spe┼éni oczekiwania zar├│wno mi┼éo┼Ťnik├│w sport├│w wymagaj─ůcych przewo┼╝enia ze sob─ů sprz─Ötu sportowego, jak i os├│b podr├│┼╝uj─ůcych cz─Östo z rodzin─ů. Z przestrzeni─ů baga┼╝ow─ů o pojemno┼Ťci 605 litr├│w (do wysoko┼Ťci oparcia tylnej kanapy) nawet z pi─Öcioma osobami na pok┼éadzie Golf R Variant oferuje wystarczaj─ůco du┼╝o miejsca na baga┼╝. W przypadku za┼éadunku do opar─ç przednich foteli i pod dach, pojemno┼Ť─ç wynosi a┼╝ 1.620 litr├│w.

Wygl─ůd zewn─Ötrzny

Charakterystyczny ty┼é nadwozia. Na zewn─ůtrz Golf R Variant a┼╝ do s┼éupk├│w B wygl─ůda tak samo, jak wersja hatchback. Pocz─ůwszy od tylnych drzwi, odpowiednie modyfikacje tworz─ů kszta┼éty charakterystyczne tylko dla Golfa R Variant. Z ty┼éu r├│┼╝ni si─Ö on od pozosta┼éych Variant├│w nowym zderzakiem w stylistyce R, czarnym i b┼éyszcz─ůcym dyfuzorem, czterema chromowanymi ko┼äc├│wkami uk┼éadu wydechowego, tak zwanymi "aeroflaps" w s┼éupkach D, ciemnoczerwonymi ┼Ťwiat┼éami tylnymi i diodowym o┼Ťwietleniem tablicy rejestracyjnej.

Prz├│d nadwozia. Z przodu Golfa R Variant mo┼╝na pozna─ç po specjalnym zderzaku w stylu R z wyj─ůtkowo du┼╝ymi wlotami powietrza, charakterystycznej os┼éonie ch┼éodnicy (z logo R) oraz bi-ksenonowych reflektorach ze zintegrowanymi ┼Ťwiat┼éami dziennymi. Diodowe ┼Ťwiat┼éa dzienne umieszczone poni┼╝ej podw├│jnych reflektor├│w tworz─ů kszta┼ét podw├│jnego "U".

Sylwetka. Cechami charakterystycznymi Golfa R Variant widocznymi z boku s─ů os┼éony prog├│w w kolorze nadwozia w stylistyce R, logo R na przednich b┼éotnikach oraz obudowy lusterek zewn─Ötrznych w kolorze matowego chromu. Z po┼éyskiem element├│w przedniej i tylnej cz─Ö┼Ťci nadwozia doskonale koresponduj─ů czarne listwy otaczaj─ůce okna. 18-calowe obr─Öcze ze stopu metali lekkich Cadiz (opony 225/40) zosta┼éy zaprojektowane specjalnie dla modeli R. Zza obr─Öczy wida─ç czarne zaciski hamulc├│w z logo R. Opcjonalnie nowego Golfa R Variant mo┼╝na zam├│wi─ç z 19-calowymi obr─Öczami ze stopu metali lekkich.

Wn─Ötrze

Ekskluzywne fotele. We wn─Ötrzu na pasa┼╝er├│w nowego Golfa R Variant czeka najwy┼╝sza wersja sportowych foteli obszyta tkanin─ů i Alcantar─ů (tapicerka Race, wewn─Ötrzne cz─Ö┼Ťci bok├│w siedze┼ä z Alcantary, szwy ozdobne w kolorze szarym Kristal, logo R na oparciu), b┼é─Ökitne o┼Ťwietlenie Ambient, automatyczna klimatyzacja i radio z odtwarzaczem CD (Composition Touch). Jako opcj─Ö Volkswagen oferuje dla Golfa R Variant pakiet "Sk├│ra Nappa Carbon". Zewn─Ötrzne powierzchnie, wewn─Ötrzne cz─Ö┼Ťci bok├│w siedze┼ä i zag┼é├│wki s─ů w tym przypadku obszyte ciemn─ů sk├│r─ů Nappa Carbon; ┼Ťrodkowe cz─Ö┼Ťci siedze┼ä mog─ů by─ç pokryte ciemn─ů lub jasn─ů sk├│r─ů Nappa (Antrazit lub Modern Grey); szwy maj─ů kolor szary Kristal. R├│wnie┼╝ tr├│jramienna kierownica sportowa w stylistyce R obszyta jest sk├│r─ů, a jej dolne rami─Ö zdobi logo R. Wszystkie elementy sk├│rzane wyko┼äczone s─ů kontrastowymi, szarymi szwami.

Wymiary baga┼╝nika. Tylne siedzenia zosta┼éy dopasowane optycznie do wygl─ůdu sportowych przednich foteli. Jak ju┼╝ wspomniano, Golf R Variant dysponuje baga┼╝nikiem o pojemno┼Ťci 605 litr├│w (przy za┼éadunku do opar─ç tylnej kanapy). Je┼╝eli baga┼╝nik o szeroko┼Ťci w najw─Ö┼╝szym miejscu 1.003 mm i minimalnej wysoko┼Ťci 936 mm zostanie wype┼éniony a┼╝ po oparcia przednich foteli i pod dach, jego pojemno┼Ť─ç wyniesie 1.620 litr├│w. D┼éugo┼Ť─ç baga┼╝nika do tylnej kanapy to 1.055 mm; do opar─ç przednich siedze┼ä - 1.831 mm.

Rozwi─ůzania zastosowane w baga┼╝niku. Pod┼éog─Ö baga┼╝nika mo┼╝na ustawi─ç na r├│┼╝nych wysoko┼Ťciach lub z ┼éatwo┼Ťci─ů wyj─ů─ç ca┼ékowicie. Do wyposa┼╝enia seryjnego nale┼╝y roleta przes┼éaniaj─ůca baga┼╝nik. Je┼╝eli nie jest potrzebna, mo┼╝e by─ç schowana pod pod┼éog─ů, podobnie jak siatka oddzielaj─ůca przestrze┼ä baga┼╝ow─ů od pasa┼╝erskiej. Praktyczna jest funkcja zdalnego odblokowywania oparcia kanapy, dzielonego w stosunku 60:40, i jego sk┼éadania. Aby zwolni─ç blokad─Ö oparcia, wystarczy u┼╝y─ç d┼║wigni w bocznych ┼Ťciankach baga┼╝nika. Po zwolnieniu blokady oparcie przechyla si─Ö automatycznie do przodu i tworzy prawie p┼éask─ů powierzchni─Ö z pod┼éog─ů baga┼╝nika.

Elementy wyposa┼╝enia wn─Ötrza. Desk─Ö rozdzielcz─ů i poszycie w drzwiach zdobi─ů aplikacje dekoracyjne Carbon Race, aplikacje w drzwiach maj─ů seryjnie wbudowane elementy o┼Ťwietlenia Ambient, pod┼Ťwietlone s─ů r├│wnie┼╝ listwy progowe (b┼é─Ökitnym ┼Ťwiat┼éem). Peda┼éy i podparcie lewej stopy posiadaj─ů seryjnie nak┼éadki w kolorze stali nierdzewnej. Modyfikacje wprowadzono tak┼╝e do wska┼║nik├│w i menu startowego ekranu dotykowego w konsoli ┼Ťrodkowej: pod┼Ťwietlone na niebiesko wskaz├│wki obrotomierza i pr─Ödko┼Ťciomierza po w┼é─ůczeniu zap┼éonu przesuwaj─ů si─Ö ca┼ékowicie w prawo - w przypadku pr─Ödko┼Ťciomierza a┼╝ do oznaczenia 320 km/h. Ponadto wskaz├│wki zegar├│w zostaj─ů pod┼Ťwietlone na niebiesko ju┼╝ w momencie otwierania drzwi kierowcy. Na ekranie dotykowym systemu Infotaiment jako ekran startowy wy┼Ťwietla si─Ö animowane logo R.

Silnik TSI

Silnik hightech z turbodo┼éadowaniem. Nowy Golf R Variant, podobnie jak trzy- lub pi─Öciodrzwiowy hatchback, jest nap─Ödzany udoskonalonym silnikiem czterocylindrowym serii EA888. Rozwija on moc a┼╝ 221 kW/300 KM (przy 5.500 do 6.200 obr./min) i jest jednym z najmocniejszych aktualnie oferowanych silnik├│w czterocylindrowych. Maksymalny moment obrotowy 380 Nm jest dost─Öpny w wyj─ůtkowo szerokim zakresie - od 1.800 do 5.500 obr./min.

Innowacyjne rozwi─ůzania. Silnik benzynowy z turbodo┼éadowaniem i bezpo┼Ťrednim wtryskiem serii EA888 charakteryzuj─ů takie innowacyjne rozwi─ůzania, jak wbudowany w g┼éowic─Ö cylindr├│w, ch┼éodzony ciecz─ů przew├│d doprowadzaj─ůcy spaliny do turbospr─Ö┼╝arki (w celu efektywnego obni┼╝enia zu┼╝ycia paliwa przy pe┼énym obci─ů┼╝eniu) i podw├│jny system wtrysku bezpo┼Ťredniego. Dzi─Öki nowemu, ca┼ékowicie elektronicznemu systemowi regulacji cieczy ch┼éodz─ůcej, silnik TSI Golfa R Variant znacznie szybciej osi─ůga optymaln─ů temperatur─Ö pracy, co redukuje straty spowodowane tarciem i obni┼╝a zu┼╝ycie paliwa. Ponadto TSI dysponuje zmiennym sterowaniem zawor├│w z podw├│jn─ů regulacj─ů wa┼éka rozrz─ůdu. Dodatkowo skok zawor├│w po stronie wylotowej posiada dwustopniow─ů regulacj─Ö. Dzi─Öki takiemu rozwi─ůzaniu mo┼╝liwe jest optymalne pod wzgl─Ödem osi─ůg├│w, zu┼╝ycia paliwa i emisji szkodliwych substancji sterowanie wymian─ů ┼éadunku.

Stały napęd na wszystkie koła

Seryjny 4MOTION. Typowy dla Golfa R by┼é zawsze sta┼éy nap─Öd na wszystkie ko┼éa 4MOTION. To samo dotyczy tak┼╝e nowego Golfa R Variant. Nap─Öd na wszystkie ko┼éa najnowszej generacji jest w przypadku Varianta po┼é─ůczony seryjnie z automatyczn─ů, 6-biegow─ů przek┼éadni─ů dwusprz─Ög┼éow─ů DSG, w kt├│rej alternatywnie mo┼╝na zmienia─ç biegi tak┼╝e manualnie. System 4MOTION wyposa┼╝ony w sprz─Ög┼éo Haldex 5, aktywuje si─Ö, zanim jeszcze wyst─ůpi po┼Ťlizg. Pozwala to na prawie ca┼ékowite wyeliminowanie utraty trakcji. Przy niewielkim obci─ů┼╝eniu lub toczeniu si─Ö, nap─Ödzana jest przednia o┼Ť, a tylna o┼Ť jest roz┼é─ůczona. Takie podstawowe ustawienie pozwala obni┼╝y─ç zu┼╝ycie paliwa. W razie potrzeby tylna o┼Ť Golfa R zostaje natychmiast p┼éynnie do┼é─ůczona przez sprz─Ög┼éo Haldex, uruchamiane elektrohydrauliczn─ů pomp─ů olejow─ů. W zale┼╝no┼Ťci od potrzeb, na tyln─ů o┼Ť mo┼╝e by─ç przekazywane prawie 100 procent momentu nap─Ödowego.

Układy zawieszenia i napędu

EDS na cztery ko┼éa jako blokada poprzeczna i XDS+. R├│wnolegle do sprz─Ög┼éa Haldex dzia┼éaj─ůcego jako blokada pod┼éu┼╝na, elektroniczne blokady mechanizmu r├│┼╝nicowego (EDS) wbudowane w program kontroli stabilno┼Ťci jazdy (ESC) funkcjonuj─ů jako blokady poprzeczne. W Golfie R Variant zastosowane zosta┼éy na obu osiach elektroniczne blokady mechanizmu r├│┼╝nicowego jako tak zwane EDS na cztery ko┼éa. Ponadto Golf R Variant posiada na przedniej i tylnej osi system XDS+, kt├│ry przy szybkim pokonywaniu zakr─Öt├│w przyhamowuje wewn─Ötrzne ko┼éa i optymalizuje w ten spos├│b stabilno┼Ť─ç jazdy oraz redukuje podsterowno┼Ť─ç. Pod wzgl─Ödem technicznym XDS+ jest rozszerzeniem funkcji elektronicznych blokad mechanizmu r├│┼╝nicowego.

ESC Sport. Nowy Golf R Variant, podobnie jak Golf R Hatchback, jest wyposa┼╝ony seryjnie w funkcj─Ö ESC Sport. System aktywowany jest dwustopniowym prze┼é─ůcznikiem na konsoli ┼Ťrodkowej. Po jednorazowym, kr├│tkim wci┼Ťni─Öciu przycisku przez kierowc─Ö, Electronic Stability Control (ESC) prze┼é─ůcza si─Ö w tryb ESC Sport. Przy bardzo szybkich i nast─Öpuj─ůcych jeden po drugim zakr─Ötach ESC reaguje p├│┼║niej i pozwala na jeszcze dynamiczniejsze ich pokonywanie. Je┼╝eli przycisk ESC zostanie wci┼Ťni─Öty na d┼éu┼╝ej, ni┼╝ trzy sekundy, system zostanie ca┼ékowicie dezaktywowany, na przyk┼éad na potrzeby jazdy na torze.

Progresywny uk┼éad kierowniczy. Golf R Variant jest wyposa┼╝ony seryjnie w progresywny uk┼éad kierowniczy. Dzi─Öki niemu kierowca nie musi wykonywa─ç szerokich ruch├│w kierownic─ů, aby uzyska─ç ┼╝─ůdany promie┼ä skr─Ötu, zatem rzadziej przek┼éada r─Öce na kierownicy na ciasnych ┼éukach. Od prawego do lewego ko┼äcowego skr─Ötu kierownicy w przypadku progresywnego uk┼éadu kierowniczego jest to tylko 2,1 obrotu, w standardowych uk┼éadach kierowniczych trzeba wykona─ç 2,75 obrotu. Wynika to z faktu, ┼╝e tradycyjne uk┼éady pracuj─ů ze sta┼éym stosunkiem prze┼éo┼╝enia. Natomiast nowy uk┼éad Golfa R ma progresywny stosunek prze┼éo┼╝enia, kt├│ry przy manewrowaniu i parkowaniu znacznie ogranicza ilo┼Ť─ç obrot├│w kierownicy, a na kr─Ötych drogach i na przyk┼éad przy skr─Öcaniu w boczn─ů drog─Ö kierowca odczuje dodatkow─ů dynamik─Ö.

DCC. Opcjonalnie w Golfie R Variant mo┼╝e pracowa─ç druga generacja adaptacyjnej regulacji zawieszenia DCC. System ten dysponuje trzema trybami jazdy: Comfort, Normal i Sport, wybieranymi przy u┼╝yciu funkcji "Wyb├│r profilu jazdy" na ekranie dotykowym konsoli ┼Ťrodkowej. W trybie Sport Golf R Variant zachowuje si─Ö wyj─ůtkowo dynamicznie.

Funkcja wyboru profilu jazdy z trybem Race. Kolejnym elementem wyposa┼╝enia charakterystycznym dla Golfa R Variant jest funkcja wyboru profilu jazdy, seryjna w po┼é─ůczeniu z DCC, w innych przypadkach opcjonalna. Do wyboru s─ů cztery tryby jazdy, a w po┼é─ůczeniu z DCC - pi─Ö─ç tryb├│w: Eco, Normal, Individual oraz tryb Race, ustawiony specjalnie do potrzeb modeli R. W wersjach z DCC dost─Öpny jest dodatkowy tryb Comfort. Wszystkie tryby zosta┼éy dopasowane do wymaga┼ä Golfa R Variant. W trybie Race podwy┼╝szone jest mi─Ödzy innymi t┼éumienie drga┼ä (a tym samym zredukowane ruchy nadwozia), a reakcja silnika i punkty zmiany prze┼éo┼╝enia DSG zosta┼éy ustawione bardziej dynamiczne.

Przeciwie┼ästwem trybu Race jest tryb Eco: silnik, klimatyzacja i inne urz─ůdzenia pomocnicze pracuj─ů w spos├│b zoptymalizowany pod k─ůtem zu┼╝ycia paliwa. Ponadto w trybie Eco dost─Öpna jest funkcja ┼╝eglowania: gdy kierowca zdejmie nog─Ö z peda┼éu przyspieszenia, na przyk┼éad podje┼╝d┼╝aj─ůc do czerwonego ┼Ťwiat┼éa lub zje┼╝d┼╝aj─ůc ze wzniesienia, DSG wysprz─Ögla si─Ö i silnik pracuje na biegu ja┼éowym. Pozwala to na optymalne wykorzystanie energii kinetycznej Golfa R Variant.

* Wszystkie warto┼Ťci podane w tej informacji prasowej s─ů warto┼Ťciami prognozowanymi. Stan: listopad 2014.

źródło: bank prasowy