1611356400 vs 1434232800 page:aktualnosci
Array ( )

Formualrz Promocyjny

Imiŕ i nazwisko*:
Telefon*:
Email:

Podanie w/w danych jest dobrowolne, ale niezbŕdne do obs│ugi powy┐szego zg│oszenia. Wys│anie formularza jest rˇwnoznaczne z wyra┐eniem zgody na wykorzystywanie
i przetwarzanie, w tym rˇwnie┐ w przysz│oÂci, w/w danych osobowych w celach marketingowych i statystycznych przez Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. z siedzib▒ przy
ul. Po│czy˝skiej 118a, 01-304 Warszawa. JednoczeÂnie przyjmuj▒c do wiadomoÂci, i┐ przys│uguje mi prawo do wgl▒du, wstrzymania przetwarzania oraz usuniŕcia w/w danych osobowych.

Magdalena M▒drzak-Kruszona

Magdalena M▒drzak-Kruszona
Specjalista ds. Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 24
tel. kom.: 606 792 005

magdalena.madrzak@porscheinterauto.pl
Piotr Nowicki

Piotr Nowicki
Kierownik Dzia│u Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 23
tel. kom.: 692 455 197

piotr.nowicki@porscheinterauto.pl
Mariusz Piˇrkowski

Mariusz Piˇrkowski
Specjalista ds. Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 25
tel. kom.: 797 975 545

mariusz.piorkowski@porscheinterauto.pl

Wr├│─ç do Aktualno┼Ťci

2014-02-27

Moc Golfa R wzrosła do 300 KM

Nowy silnik TSI przyspiesza Golfa R z DSG do 100 km/h w 4,9 sekundy. Golf R debiutuje z nowym napędem na wszystkie koła 4MOTION i progresywnym układem kierowniczym.

Volkswagen ®ozpoczyna rok 2014 wprowadzeniem na rynek jednego z najbardziej sportowych samochod├│w kompaktowych na ┼Ťwiecie: nowego Golfa R. Czwarta generacja tego sportowego auta nap─Ödzana jest nowym silnikiem benzynowym z turbodo┼éadowaniem i bezpo┼Ťrednim wtryskiem (TSI) o mocy 221 kW/300 KM, mocniejszym o 30 KM i jednocze┼Ťnie oszcz─Ödniejszym o 18 procent, w por├│wnaniu z jego poprzednikiem. Jak we wszystkich trzech poprzednich generacjach Golfa R, tak┼╝e w nowym modelu moc silnika jest przenoszona na drog─Ö przez sta┼éy nap─Öd na wszystkie ko┼éa. W tym przypadku jest to najnowsza wersja systemu 4MOTION ze sprz─Ög┼éem Haldex pi─ůtej generacji. O doskona┼é─ů dynamik─Ö Golfa R dba zmodyfikowane sportowe zawieszenie (obni┼╝one o 20 mm), nowy progresywny uk┼éad kierowniczy oraz funkcja ESC Sport - po raz pierwszy z mo┼╝liwo┼Ťci─ů ca┼ékowitej dezaktywacji, na przyk┼éad na torze wy┼Ťcigowym. Opcjonalne elementy wyposa┼╝enia to udoskonalona adaptacyjna regulacja zawieszenia DCC z funkcj─ů wyboru profilu jazdy i nowym trybem Race.

Golf R z manualn─ů skrzyni─ů bieg├│w potrzebuje na przyspieszenie do 100 km/h zaledwie 5,1 sekundy (poprzednik: 5,7 s), z automatyczn─ů, dwusprz─Ög┼éow─ů skrzyni─ů bieg├│w DSG ten klasyczny sprint zajmuje nowemu Golfowi R tylko 4,9 sekundy. Pr─Ödko┼Ť─ç maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Mimo doskona┼éych osi─ůg├│w jezdnych i mocy zwi─Ökszonej o 30 KM, uda┼éo si─Ö zmniejszy─ç zu┼╝ycie paliwa z 8,5 litra (u poprzednika), do 7,1 l/100 km.

Emisja CO2 obni┼╝y┼éa si─Ö analogicznie ze 199 g/km do 165 g/km. Jeszcze oszcz─Ödniejszy jest Golf R, je┼╝eli zamontowana jest w nim opcjonalna, 6-biegowa przek┼éadnia dwusprz─Ög┼éowa DSG - w tym przypadku znormalizowane spalanie wynosi 6,9 l/100 km (159 g/km CO2). W por├│wnaniu z poprzednikiem z DSG (8,4 l/100 km) oszcz─Ödno┼Ť─ç wynosi 1,5 l/100 km (18 procent). Obie wersje tego sportowego auta spe┼éniaj─ů wymagania klasy emisji spalin Euro 6.

Nowy Golf R jest wyposa┼╝ony w ca┼é─ů gam─Ö rozwi─ůza┼ä zaprojektowanych specjalnie dla niego. Obok charakterystycznych zderzak├│w, prog├│w i 18-calowych obr─Öczy k├│┼é ze stopu metali lekkich (z oponami 225/40), Golfa R wyr├│┼╝niaj─ů takie elementy, jak seryjne reflektory bi-ksenonowe z nowymi, diodowymi ┼Ťwiat┼éami dziennymi (w formie podw├│jnego "U"), ciemnoczerwone ┼Ťwiat┼éa tylne i uk┼éad wy-dechowy z czterema chromowanymi ko┼äc├│wkami. We wn─Ötrzu Golfa R znajdziemy sportowe siedzenia pokryte tapicerk─ů z tkaniny i Alcantary, tr├│jramienn─ů, sportow─ů kierownic─Ö obszyt─ů sk├│r─ů, o┼Ťwietlenie Ambient, automatyczn─ů klimatyzacj─Ö oraz radio z odtwarzaczem CD i ekranem dotykowym.

Silnik TSI Golfa R

Silnik TSI z turbodo┼éadowaniem. Golf R, podobnie jak aktualny Golf GTI, jest nap─Ödzany udoskonalonym silnikiem z czterocylindrowej serii EA888. Wprowadzono do niego liczne nowe rozwi─ůzania techniczne, kt├│rych nie by┼éo u poprzednika i kt├│rych celem jest obni┼╝enie zu┼╝ycia paliwa i emisji przy jednoczesnym podwy┼╝szeniu mocy i momentu obrotowego. Przyk┼éadem mo┼╝e by─ç g┼éowica o nowej konstrukcji. W por├│wnaniu z rozwijaj─ůcym moc 169 kW/230 KM Golfem GTI Performance, Volkswagen podni├│s┼é moc Golfa R o kolejne 70 KM do 221 kW/300 KM (przy 5.500 do 6.200 obr./min) i stworzy┼é tym samym jeden z najmocniejszych silnik├│w czterocylindrowych. Maksymalny moment obrotowy wzr├│s┼é o 30 Nm do 380 Nm i jest dost─Öpny w szerokim zakresie pr─Ödko┼Ťci obrotowych od 1.800 do 5.500 obr./min. Aby osi─ůgn─ů─ç te warto┼Ťci, silnik TSI o pojemno┼Ťci 1.984 cm3 przeszed┼é etapy rozwoju takie, jak silniki dla wyczynowych samochod├│w sportowych. Oto niekt├│re podzespo┼éy dynamicznego silnika GTI, kt├│re zosta┼éy zmodyfikowane lub skonstruowane od nowa dla Golfa R: g┼éowica cylindr├│w, t┼éoki, wysokoci┼Ťnieniowe zawory wtryskowe oraz turbospr─Ö┼╝arka.

Efektywny system zarz─ůdzania temperatur─ů. Silnik benzynowy z turbodo┼éadowaniem i bezpo┼Ťrednim wtryskiem serii EA888 charakteryzuj─ů takie innowacyjne rozwi─ůzania, jak wbudowany w g┼éowic─Ö cylindr├│w, ch┼éodzony ciecz─ů przew├│d doprowadzaj─ůcy spaliny do turbospr─Ö┼╝arki (w celu obni┼╝enia zu┼╝ycia paliwa przy pe┼énym obci─ů┼╝eniu) i podw├│jny system wtrysku bezpo┼Ťredniego. Dzi─Öki nowemu, ca┼ékowicie elektronicznemu systemowi regulacji cieczy ch┼éodz─ůcej, silnik TSI Golfa R znacznie szybciej osi─ůga optymaln─ů temperatur─Ö pracy, co redukuje straty spowodowane tarciem i obni┼╝a zu┼╝ycie paliwa. Ponadto TSI dysponuje zmiennym sterowaniem zawor├│w z podw├│jn─ů regulacj─ů wa┼éka rozrz─ůdu. Dodatkowo skok zawor├│w po stronie wylotowej posiada dwustopniow─ů regulacj─Ö.

Napęd na wszystkie koła 4MOTION

Sprz─Ög┼éo Haldex pi─ůtej generacji. Typowy dla Golfa R jest sta┼éy nap─Öd na wszystkie ko┼éa 4MOTION. W najnowszym Golfie R zastosowany zosta┼é system 4MOTION najnowszej generacji, po┼é─ůczony z manualn─ů, 6-biegow─ů skrzyni─ů bieg├│w ze wzmocnionym sprz─Ög┼éem i skr├│conymi skokami prze┼éo┼╝e┼ä. Jako wyposa┼╝enie dodatkowe dost─Öpna jest automatyczna, 6-biegowa przek┼éadnia dwusprz─Ög┼éowa DSG, w kt├│rej alternatywnie mo┼╝na zmienia─ç biegi tak┼╝e manualnie.

Nap─Öd 4MOTION Golfa R, udoskonalony mi─Ödzy innymi poprzez zastosowanie sprz─Ög┼éa Haldex 5, aktywuje si─Ö, zanim jeszcze wyst─ůpi po┼Ťlizg. Pozwala to na prawie ca┼ékowite wyeliminowanie utraty trakcji. System wykorzystuje sterowanie wst─Öpne zale┼╝ne od aktualnego stylu jazdy. Przy niewielkim obci─ů┼╝eniu lub toczeniu si─Ö, nap─Ödzana jest przednia o┼Ť, a tylna o┼Ť jest odsprz─Ö┼╝ona. Takie podstawowe ustawienie pozwala obni┼╝y─ç zu┼╝ycie paliwa. W razie potrzeby tylna o┼Ť Golfa R zostaje natychmiast p┼éynnie do┼é─ůczona przez sprz─Ög┼éo Haldex, uruchamiane elektrohydrauliczn─ů pomp─ů olejow─ů.

Rozdzia┼é si┼é zale┼╝ny od sytuacji. Modu┼é sterowania w spos├│b ci─ůg┼éy oblicza idealny moment nap─Ödowy dla tylnej osi i poprzez pomp─Ö olejow─ů okre┼Ťla stopie┼ä zamkni─Öcia sprz─Ög┼éa wielotarczowego. Docisk tarcz sprz─Ög┼éa ro┼Ťnie proporcjonalnie do momentu obrotowego, jaki powinien by─ç przenoszony na tyln─ů o┼Ť. Si┼éa docisku pozwala p┼éynnie regulowa─ç przenoszony moment obrotowy. Nawet przy szybkim ruszaniu i przyspieszaniu ko┼éa 300-konnego Golfa R nie buksuj─ů, poniewa┼╝ modu┼é sterowania reguluje rozdzia┼é momentu obrotowego odpowiednio do dynamicznego obci─ů┼╝enia osi. Stopie┼ä dzia┼éania sprz─Ög┼éa Haldex 5 jest przede wszystkim uzale┼╝niony od wywo┼éanego przez kierowc─Ö momentu obrotowego silnika. Dodatkowo, tak zwany analizator stanu jazdy w module sterowania nap─Ödem na wszystkie ko┼éa, ocenia takie parametry, jak pr─Ödko┼Ťci obrotowe k├│┼é i k─ůt skr─Ötu. W razie potrzeby prawie 100 procent momentu nap─Ödowego mo┼╝e by─ç skierowane na tyln─ů o┼Ť.

EDS na cztery ko┼éa jako blokada poprzeczna. R├│wnolegle do sprz─Ög┼éa Haldex dzia┼éaj─ůcego jako blokada pod┼éu┼╝na, elektroniczne blokady mechanizmu r├│┼╝nicowego (EDS) wbudowane w program kontroli stabilno┼Ťci jazdy funkcjonuj─ů jako blokady poprzeczne. Poprzez przyhamowanie ko┼éa, kt├│re wpadnie w po┼Ťlizg, pozwalaj─ů one na utrzymywanie stabilnego przenoszenia si┼éy nap─Ödowej przez przeciwleg┼ée ko┼éo. W Golfie R zastosowane zosta┼éy na obu osiach elektroniczne blokady mechanizmu r├│┼╝nicowego jako tak zwane EDS na cztery ko┼éa.

XDS+ poprawia stabilno┼Ť─ç toru jazdy na zakr─Ötach. W Golfie R zastosowano na przedniej i tylnej osi system XDS+, kt├│ry przy szybkim pokonywaniu zakr─Öt├│w przyhamowuje wewn─Ötrzne ko┼éa i optymalizuje w ten spos├│b stabilno┼Ť─ç jazdy. Samoch├│d jest bardziej zwrotny tak┼╝e wtedy, gdy nie przyspiesza. Pod wzgl─Ödem technicznym XDS+ jest rozszerzeniem funkcji elektronicznych blokad mechanizmu r├│┼╝nicowego. Gdy tylko uk┼éad elektroniczny rozpozna, ┼╝e jedno z wewn─Ötrznych k├│┼é przy szybkim wchodzeniu w zakr─Öt zosta┼éo zbyt odci─ů┼╝one, uk┼éad hydrauliczny systemu ESC wygeneruje na tym kole odpowiednie ci┼Ťnienie hamowania, aby przywr├│ci─ç optymaln─ů trakcj─Ö. XDS+ dzia┼éa zatem jak poprzeczna blokada mechanizmu r├│┼╝nicowego, kt├│ra kompensuje podsterowno┼Ť─ç przy szybkim pokonywaniu zakr─Öt├│w.

ESC Sport. Nowy Golf R jest wyposa┼╝ony seryjnie w funkcj─Ö ESC Sport. System aktywowany jest dwustopniowym prze┼é─ůcznikiem na konsoli ┼Ťrodkowej. Po jednorazowym, kr├│tkim wci┼Ťni─Öciu przycisku przez kierowc─Ö, Electronic Stability Control (ESC) prze┼é─ůcza si─Ö w tryb ESC Sport. Przy bardzo szybkich i nast─Öpuj─ůcych jeden po drugim zakr─Ötach ESC reaguje p├│┼║niej i pozwala na jeszcze dynamiczniejsze ich pokonywanie. Je┼╝eli przycisk ESC zostanie wci┼Ťni─Öty na d┼éu┼╝ej, ni┼╝ trzy sekundy, system zostanie ca┼ékowicie dezaktywowany, na przyk┼éad na potrzeby jazdy na torze. Golf R jest jedynym modelem Golfa, w kt├│rym mo┼╝liwa jest ca┼ékowita dezaktywacja systemu.

Sportowe zawieszenie Golfa R

Po┼é─ůczenie sportowych mo┼╝liwo┼Ťci i komfortu. Golf R posiada specjalnie dostosowane do swoich wymaga┼ä zawieszenie sportowe. W por├│wnaniu z podstawowym Golfem nadwozie jest obni┼╝one o 20 mm (w por├│wnaniu z GTI o 5 mm). Z przodu o optymalne prowadzenie i zachowanie si─Ö podczas jazdy, a tak┼╝e amortyzacj─Ö drga┼ä dba o┼Ť z kolumnami McPhersona i dolnym tr├│jk─ůtnym wahaczem poprzecznym oraz stabilizacj─ů promienia skr─Ötu. Z ty┼éu zastosowano udoskonalon─ů o┼Ť wielowahaczow─ů. Mi─Ödzy innymi uda┼éo si─Ö poprawi─ç sztywno┼Ť─ç poprzeczn─ů modu┼éowej osi Performance poprzez nowe dostrojenie ┼éo┼╝ysk dr─ů┼╝ka poprzecznego.

Dynamika jazdy. Przy dostrajaniu auta in┼╝ynierowie ustawili zawieszenie nowego Golfa R na wysok─ů przyjemno┼Ť─ç jazdy po┼é─ůczon─ů z wysok─ů stabilno┼Ťci─ů i komfortem na d┼éugich trasach. W por├│wnaniu z poprzednikiem reakcja na ruchy kierownicy sta┼éa si─Ö dynamiczniejsza dzi─Öki bardziej bezpo┼Ťredniemu prze┼éo┼╝eniu progresywnego uk┼éadu kierowniczego. Uda┼éo si─Ö tak┼╝e znacznie podnie┼Ť─ç maksymaln─ů pr─Ödko┼Ť─ç osi─ůgan─ů na zakr─Ötach. W tym celu zawieszenie zosta┼éo dostrojone bardziej neutralnie, co pozwoli┼éo na unikni─Öcie pod-sterowno┼Ťci nawet w zakresie granicznym.

Do neutralnego zachowania si─Ö na zakr─Ötach w du┼╝ym stopniu przyczynia si─Ö tak┼╝e nowa wersja nap─Ödu na wszystkie ko┼éa. Czasy reakcji sprz─Ög┼éa Haldex zosta┼éy zminimalizowane, a momenty nap─Ödowe wyst─Öpuj─ůce we wszystkich sytuacjach tak zoptymalizowane, ┼╝e tak┼╝e przy obci─ů┼╝eniu mo┼╝liwe jest uzyskanie maksymalnej neutralno┼Ťci podczas wchodzenia w zakr─Öt.

Dla optymalnej przyczepno┼Ťci mechanicznej zastosowano odpowiednie sztywno┼Ťci spr─Ö┼╝yn i stabilizator├│w. W po┼é─ůczeniu z bardzo precyzyjnym ustawieniem charakterystyk amortyzator├│w, Golf R porusza si─Ö niezwykle dok┼éadnie po obranej przez kierowc─Ö linii zar├│wno na g┼éadkich, jak i nier├│wnych nawierzchniach. Zatem zachowanie si─Ö podczas jazdy jest bardzo precyzyjne i spokojne nawet w granicznych sytuacjach. Dzi─Öki odpowiednio dobranym parametrom wszyst-kich komponent├│w zawieszenia, neutralne zachowanie si─Ö na zakr─Ötach jest po┼é─ůczone z bardzo dobr─ů stabilno┼Ťci─ů jazdy. T─Ö stabilno┼Ť─ç wyczuwa si─Ö wyra┼║nie przy zmianie toru jazdy i zmianie obci─ů┼╝enia. Konstruktorzy przy dostrajaniu nowego Golfa R zwr├│cili tak┼╝e szczeg├│ln─ů uwag─Ö na harmonijne i przewidywalne reakcje zawieszenia.

Komfort jazdy. W por├│wnaniu z poprzednikiem poprawiona zosta┼éa nie tylko dynamika jazdy, lecz tak┼╝e komfort amortyzowania drga┼ä. Ma┼ée i du┼╝e nier├│wno┼Ťci nawierzchni s─ů poch┼éaniane przez zawieszenie przy ka┼╝dej pr─Ödko┼Ťci. Bezpo┼Ťrednie, neutralne i stabilne zachowanie si─Ö podczas jazdy w po┼é─ůczeniu z wysokim komfortem powoduje, ┼╝e zawieszenie Golfa R stanowi syntez─Ö dynamiki i wygody podczas d┼éugich podr├│┼╝y.

Progresywny uk┼éad kierowniczy. Golf R, podobnie jak Golf GTI, jest wyposa┼╝ony seryjnie w nowy, progresywny uk┼éad kierowniczy. Dzi─Öki niemu kierowca nie musi wykonywa─ç szerokich ruch├│w kierownic─ů, aby uzyska─ç ┼╝─ůdany promie┼ä skr─Ötu, zatem rzadziej przek┼éada r─Öce na kierownicy na ciasnych ┼éukach. Od prawego do lewego ko┼äcowego skr─Ötu kierownicy w przypadku progresywnego uk┼éadu kierowniczego jest to tylko 2,1 obrotu, w standardowych uk┼éadach kierowniczych s┼éabszych modeli Golfa trzeba wykona─ç 2,75 obrotu. Wynika to z faktu, ┼╝e tradycyjne uk┼éady pracuj─ů ze sta┼éym stosunkiem prze┼éo┼╝enia. Natomiast nowy uk┼éad Golfa R ma progresywny stosunek prze┼éo┼╝enia, kt├│ry przy manewrowaniu i parkowaniu znacznie ogranicza ilo┼Ť─ç obrot├│w kierownicy, a na kr─Ötych drogach i przy skr─Öcaniu w boczn─ů drog─Ö kierowca odczuje dodatkow─ů dynamik─Ö.

DCC. Opcjonalnie w Golfie R mo┼╝e pracowa─ç druga generacja adaptacyjnej regulacji zawieszenia DCC. System ten dysponuje trzema trybami jazdy: Comfort, Normal i Sport, wybieranymi przy u┼╝yciu funkcji "Wyb├│r profilu jazdy" na ekranie dotykowym konsoli ┼Ťrodkowej. W trybie Sport Golf R zachowuje si─Ö wyj─ůtkowo dynamicznie.

System DCC steruje zaworami amortyzator├│w, a tym samym ich charakterystyk─ů, wykorzystuj─ůc udoskonalony przez Volkswagena algorytm sterowania. W tym celu DCC analizuje sygna┼éy wej┼Ťciowe czujnik├│w drogi ko┼éa i przyspieszenia oraz podstawowe informacje z magistrali danych zawieszenia i wylicza optymaln─ů dla danej sytuacji si┼é─Ö t┼éumienia. Si┼éy t┼éumienia ustawiane s─ů oddzielnie dla ka┼╝dego z k├│┼é. Zawory reguluj─ůce amortyzator├│w oraz regulacja dynamiki poprzecznej zosta┼éy zmodyfikowane pod k─ůtem lepszej reakcji.

Funkcja wyboru profilu jazdy z trybem Race. Nowo┼Ťci─ů w Golfie R jest funkcja wyboru profilu jazdy, seryjna w po┼é─ůczeniu z DCC. Do wyboru jest pi─Ö─ç program├│w: Eco, Normal, Comfort, Individual oraz tryb Race. Wszystkie tryby dostosowane zosta┼éy specjalnie do potrzeb Golfa R.

W trybie Race podwy┼╝szone jest mi─Ödzy innymi t┼éumienie drga┼ä (a tym samym zredukowane ruchy nadwozia), a reakcja silnika i punkty zmiany prze┼éo┼╝enia opcjonalnej DSG zosta┼éy ustawione bardziej dynamiczne. W trybie Individual kierowca mo┼╝e sam po┼é─ůczy─ç parametry poszczeg├│lnych tryb├│w. W profilu Eco natomiast silnik, klimatyzacja i inne urz─ůdzenia pomocnicze pracuj─ů w spos├│b optymalny pod wzgl─Ödem zu┼╝ycia paliwa. Ponadto w Golfie R z DSG w trybie Eco dost─Öpna jest funkcja "┼╝eglowania": gdy kierowca zdejmie nog─Ö z peda┼éu przyspieszenia, na przyk┼éad podje┼╝d┼╝aj─ůc do czerwonego ┼Ťwiat┼éa lub zje┼╝d┼╝aj─ůc ze wzniesienia, DSG wysprz─Ögla si─Ö i silnik pracuje na biegu ja┼éowym. Pozwala to na wi─Öksze wykorzystanie energii kinetycznej Golfa R.

Uk┼éad hamulcowy. Do wy┼╝szych osi─ůg├│w Golfa R dostosowany zosta┼é tak┼╝e uk┼éad hamulcowy. Volkswagen zastosowa┼é 17-calowe hamulce z wentylowanymi tarczami i czarnymi zaciskami (z logo "R") na wszystkich ko┼éach. Z przodu t┼éoczki hamulc├│w maj─ů ┼Ťrednic─Ö 60 mm, z ty┼éu - 42 mm. ┼Ürednica tarcz hamulcowych przedniej osi o grubo┼Ťci 30 mm wynosi 340 mm. Na tylnych ko┼éach zamontowane s─ů tarcze o grubo┼Ťci 22 mm i ┼Ťrednicy 310 mm.

Wygl─ůd zewn─Ötrzny Golfa R

Zindywidualizowana stylistyka. Wraz z nowym Golfem R, Volkswagen przenosi do kolejnej generacji samochod├│w ciesz─ůc─ů si─Ö uznaniem koncepcj─Ö stylistyczn─ů. Prezentowany obecnie Golf R nie narzucaj─ůcym si─Ö, lecz charakterystycznym wygl─ůdem sygnalizuje swoje doskona┼ée mo┼╝liwo┼Ťci. Neutralny charakter i typowa dla Golfa stylistyka stanowi─ů podstaw─Ö dla wersji "R". Klaus Bischoff, szef designu marki Volkswagen wyja┼Ťnia: "Tak┼╝e "R" jest neutralny pod wzgl─Ödem statusu, tak jak Golf. Chodzi┼éo nam o stworzenie interesuj─ůcej r├│wnowagi mi─Ödzy powag─ů a sportowym charakterem, pow┼Ťci─ůgliwo┼Ťci─ů i zr├│┼╝nicowaniem."

Golf R odr├│┼╝nia si─Ö od pozosta┼éych modeli tej serii sportowymi motywami stylistycznymi i dopracowanymi detalami. Jego sylwetka sprawia wra┼╝enie, jakby by┼é odlany z jednej bry┼éy. Cz─Ö┼Ťci montowane do nadwozia tworz─ů z nim jedn─ů, integraln─ů ca┼éo┼Ť─ç. Charakterystyczny design przodu nadwozia z du┼╝ymi wlotami powietrza demonstruje bezkompromisowo sportowy charakter tego samochodu. Ty┼é nadwozia dzi─Öki dw├│m podw├│jnym ko┼äc├│wkom rur wydechowych ma niepowtarzalny design, jaki jeszcze nigdy nie zosta┼é zastosowany w ┼╝adnym Golfie.

Prz├│d nadwozia. Golfa R mo┼╝na rozpozna─ç po nowym zderzaku z du┼╝ymi wlotami powietrza, zmodyfikowanej os┼éonie ch┼éodnicy (z logo "R") oraz nowych, wbudowanych w reflektory bi-ksenonowe ┼Ťwiat┼éach dziennych. Diodowe ┼Ťwiat┼éa dzienne tworz─ů pod reflektorami wyra┼║ny kszta┼ét podw├│jnego "U".

Sylwetka. Z boku Golfa R charakteryzuj─ů 18-calowe obr─Öcze ze stopu metali lekkich Cadiz o nowej stylistyce z oponami 225/40, czarne zaciski hamulc├│w z logo "R", os┼éony prog├│w w kolorze nadwozia w stylu R, logo "R" na przednich b┼éotnikach oraz chromowane, matowe os┼éony lusterek zewn─Ötrznych. Opcjonalnie mo┼╝na zam├│wi─ç tego sportowego Golfa z 19-calowymi obr─Ö-czami ze stopu metali lekkich Cadiz lub oferowanymi wy┼é─ůcznie w rozmiarze 19 cali obr─Öczami Pretoria - tak zwanymi "flow forming" (wyj─ůtkowo lekkie i stabilne).

Ty┼é nadwozia. Z ty┼éu detalami odr├│┼╝niaj─ůcymi Golfa R od innych Golf├│w s─ů przyciemnione, diodowe ┼Ťwiat┼éa z wyra┼║nym jasnym paskiem na ┼Ťrodku, dyfuzor w stylistyce R, cztery chromowane ko┼äc├│wki rur wydechowych oraz logo "R" na pokrywie baga┼╝nika.

Osiem kolorów. Spektrum lakierów nadwozia obejmuje osiem kolorów. Specjalnie dla Golfa R opracowany został nowy lakier metaliczny niebieski Lapiz. Można również zamówić Golfa R w kolorze białym Pure, czerwonym Tornado, metalicznym niebieskim Night, metalicznym popielatym Limestone, metalicznym srebrnym Reflex, perłowym czarnym Deep oraz białym Oryx.

Wn─Ötrze Golfa R

Sportowe fotele z tapicerk─ů z tkaniny i Alcantary lub Carbonu i sk├│ry. Podobnie jak u trzech poprzednik├│w Golfa R, Volkswagen ® GmbH w znacznym stopniu zindywidualizowa┼é tak┼╝e wn─Ötrze nowego modelu. Seryjnie najmocniejszy z Golf├│w jest wyposa┼╝o-ny w sportowe przednie fotele. ┼Ürodkowe cz─Ö┼Ťci siedze┼ä s─ů pokryte tkanin─ů Race w kolorze tytanowo-czarnym, z czarnymi szwami. Boki siedze┼ä obszyte s─ů Alcantar─ů w odcieniu szarym Kristal. Na zewn─Ötrznych cz─Ö┼Ťciach foteli i zag┼é├│wkach zastoso-wano tkanin─Ö Clip w kolorze tytanowo-czarnym. Popielate szwy tworz─ů kontrast z ciemn─ů tapicerk─ů, a na oparciach przednich siedzeniach wyt┼éoczone jest logo "R".

Jako opcj─Ö Volkswagen oferuje dla Golfa R pakiet Nappa-Carbon. Zewn─Ötrzne cz─Ö┼Ťci siedze┼ä, wn─Ötrza bok├│w i zag┼é├│wki s─ů obszyte ciemn─ů sk├│r─ů Nappa Carbon, natomiast cz─Ö┼Ťci ┼Ťrodkowe mog─ů by─ç pokryte ciemn─ů lub jasn─ů sk├│ra Nappa (kolor Antrazit lub Modern Grey). Tak┼╝e w przypadku tapicerki sk├│rzanej szwy maj─ů kolor popielaty Kristal. Sk├│r─ů obszyte s─ů tak┼╝e fragmenty tr├│jramiennej kierownicy sportowej w stylistyce R z chromowanym logo na dolnym ramieniu. Tak┼╝e na kierownicy wszystkie elementy sk├│rzane ozdobione s─ů szwami w kontrastowym, popielatym kolorze.

Aplikacje dekoracyjne na tablicy rozdzielczej i w drzwiach wykonane s─ů z materia┼éu Carbon Touch. W aplikacje w drzwiach wbudowane s─ů seryjne elementy o┼Ťwietlenia Ambient. Pod┼Ťwietlone s─ů tak┼╝e listwy na progach (w kolorze niebieskim). Peda┼éy i podp├│rka pod lew─ů nog─Ö posiadaj─ů nak┼éadki ze stali nierdzewnej, a dywaniki maj─ů obszycie w kontrastowym kolorze.

Wska┼║niki w stylistyce R. R├│wnie┼╝ wska┼║niki i menu startowe ekranu dotykowego w konsoli ┼Ťrodkowej r├│┼╝ni─ů si─Ö od standardo-wych Golf├│w. Pod┼Ťwietlone na niebiesko wskaz├│wki obroto-mierza i pr─Ödko┼Ťciomierza po uruchomieniu zap┼éonu przesuwaj─ů si─Ö do oporu w prawo - w przypadku pr─Ödko┼Ťciomierza do oznaczenia 320 km/h. Ponadto wskaz├│wki zegar├│w zapalaj─ů si─Ö automatycznie ju┼╝ przy otwieraniu drzwi kierowcy. Ekran doty-kowy radia lub nawigacji (seryjnie: radio Composition Colour) wy┼Ťwietla jako ekran startowy animowane logo "R". Now─ů form─Ö, naturalnie z logo "R", otrzyma┼éa obudowa kluczyka nowego Golfa R.

Systemy radiowe i nawigacyjne. Volkswagen wyposa┼╝y┼é Golfa R w nowe systemy radiowe i nawigacyjne. Wszystkie posiadaj─ů seryjnie ekran dotykowy. Nowa generacja urz─ůdze┼ä dost─Öpna jest z trzema wielko┼Ťciami ekran├│w: 5 cali, 5,8 cala i 8 cali. Po raz pierwszy Volkswagen zastosowa┼é w Golfie R ekrany z czujnikami zbli┼╝eniowymi (5,8 cala i 8 cali). Gdy tylko palec kierowcy lub pasa┼╝era zbli┼╝y si─Ö do ekranu dotykowego, system prze┼é─ůcza si─Ö automatycznie z trybu wy┼Ťwietlania w tryb obs┼éugi. Tryb wy┼Ťwietlania zosta┼é zredukowany do tego, co najistotniejsze. Natomiast w trybie obs┼éugi elementy, kt├│re mo┼╝na aktywowa─ç korzystaj─ůc z ekranu dotykowego, zosta┼éy wyr├│┼╝nione, aby u┼éatwi─ç intuicyjn─ů obs┼éug─Ö. Ponadto wy-┼Ťwietlacze posiadaj─ů funkcj─Ö pozwalaj─ůc─ů na przesuwanie list lub ok┼éadek p┼éyt palcem, jak na nowoczesnych smartfonach.

Car-Net. W po┼é─ůczeniu z systemem radiowo-nawigacyjnym Di-scover Pro i z┼é─ůczem dla telefonu kom├│rkowego Premium, ofero-wana jest dla Golfa R funkcja Car-Net. Pod nazw─ů t─ů kryj─ů si─Ö nowe, mobilne us┼éugi online. Car-Net umo┼╝liwia na przyk┼éad w┼é─ůczenie aktualnych informacji drogowych w funkcj─Ö dynamicznego prowadzenia do celu oraz wprowadzenie do nawigacji wyszukanych w internecie Points of Interest (POI). Dzi─Öki Google Street View na wy┼Ťwietlaczu prezentowany jest obraz panoramiczny z perspektywy ulicy. Mo┼╝liwe jest r├│wnie┼╝ wywo┼éanie realistycznej mapy w oparciu o serwis map Google EarthT (Google Maps).

źródło: bank prasowy