1611356400 vs 1434232800 page:aktualnosci
Array ( )

Formualrz Promocyjny

Imiŕ i nazwisko*:
Telefon*:
Email:

Podanie w/w danych jest dobrowolne, ale niezbŕdne do obs│ugi powy┐szego zg│oszenia. Wys│anie formularza jest rˇwnoznaczne z wyra┐eniem zgody na wykorzystywanie
i przetwarzanie, w tym rˇwnie┐ w przysz│oÂci, w/w danych osobowych w celach marketingowych i statystycznych przez Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. z siedzib▒ przy
ul. Po│czy˝skiej 118a, 01-304 Warszawa. JednoczeÂnie przyjmuj▒c do wiadomoÂci, i┐ przys│uguje mi prawo do wgl▒du, wstrzymania przetwarzania oraz usuniŕcia w/w danych osobowych.

Magdalena M▒drzak-Kruszona

Magdalena M▒drzak-Kruszona
Specjalista ds. Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 24
tel. kom.: 606 792 005

magdalena.madrzak@porscheinterauto.pl
Piotr Nowicki

Piotr Nowicki
Kierownik Dzia│u Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 23
tel. kom.: 692 455 197

piotr.nowicki@porscheinterauto.pl
Mariusz Piˇrkowski

Mariusz Piˇrkowski
Specjalista ds. Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 25
tel. kom.: 797 975 545

mariusz.piorkowski@porscheinterauto.pl

Wr├│─ç do Aktualno┼Ťci

2013-06-26

Nowy Golf GTI

- Nowy Golf GTI rozwija moc do 230 KM i jest o 18 procent oszcz─Ödniejszy
- Seryjny progresywny uk┼éad kierowniczy, bi-ksenonowe reflektory i o┼Ťwietlenie Ambient
- Sportowa charakterystyka zawieszenia

Pozna┼ä, 21 czerwca 2013 r. - Prawie 1,9 mln Golf├│w GTI zosta┼éo dotychczas wyprodukowanych w fabryce w Wolfsburgu i sprzedanych na ca┼éym ┼Ťwiecie. Przed laty, w 1976 roku, gdy GTI zosta┼é stworzony, nikt nie liczy┼é na taki sukces. Zaplanowanych by┼éo 5000 egzemplarzy samochodu, kt├│ry dzisiaj jest najpopularniejszym na ┼Ťwiecie hot-hatchem. Ten Volkswagen sprawi┼é, ┼╝e samoch├│d o sportowym charakterze sta┼é si─Ö dost─Öpny dla szerszego grona nabywc├│w. Wszystko w nim po prostu by┼éo takie, jakie powinno by─ç: bezpieczne i sportowe zawieszenie, dynamiczny i oszcz─Ödny silnik oraz niepowtarzalna, ponadczasowa stylistyka. To wszystko po┼é─ůczone z symbolami przysz┼éej ikony - czerwonym paskiem na os┼éonie ch┼éodnicy, czarnym obramowaniem tylnej szyby, sportow─ů kierownic─ů jak w coup├ę Scirocco, pi┼éeczk─ů golfow─ů jako ga┼ék─ů d┼║wigni zmiany bieg├│w, perfekcyjnymi pod wzgl─Ödem ergonomii sportowymi siedzeniami z charakterystyczn─ů tapicerk─ů w krat─Ö i nazw─ů, kt├│rej si─Ö nie zapomina: GTI.
W maju rozpocz─Öto przyjmowanie zam├│wie┼ä na si├│dm─ů generacj─Ö GTI. Pierwsze samochody s─ů ju┼╝ w salonach.

100 procent wi─Öcej mocy. Silnik pierwszego Golfa GTI rozwija┼é moc 81 kW/110 KM. Na przedni─ů o┼Ť si├│dmego Golfa GTI przeno-szone jest co najmniej 162 kW/220 KM, czyli dok┼éadnie dwa razy wi─Öcej. Volkswagen oferuje tak┼╝e fabryczne zwi─Ökszenie mocy o kolejne 10 KM (169 kW/230 KM) w Golfie GTI Performance.

2-litrowy silnik z turbodo┼éadowaniem i bezpo┼Ťrednim wtryskiem. Silnik GTI nale┼╝y do trzeciej generacji serii EA888 i ma ca┼ékowicie now─ů g┼éowic─Ö cylindr├│w. Jako nowo┼Ť─ç w tej klasie mocy, ch┼éodzony wod─ů kolektor wydechowy zosta┼é w pe┼éni zintegrowany z g┼éowic─ů cylindr├│w. Taki spos├│b ch┼éodzenia spalin ma du┼╝y wp┼éyw na obni┼╝enie zu┼╝ycia paliwa przy pe┼énym obci─ů┼╝eniu nowego Golfa GTI. Silnik TSI o pojemno┼Ťci 1984 cm3 posiada regulowany uk┼éad sterowania zaworami z podw├│jn─ů regulacj─ů faz rozrz─ůdu. Dodatkowo po stronie wylotu skok zawor├│w ma dwustopniow─ů regulacj─Ö. Dzi─Öki temu mo┼╝liwe jest optymalne pod k─ůtem mocy, spalania i emisji sterowanie wymian─ů ┼éadunku.

O 18 procent mniejsze spalanie z manualn─ů skrzyni─ů bieg├│w. Oba warianty GTI, wyposa┼╝one seryjnie w system Start-Stop i 6-biegow─ů, manualn─ů skrzyni─Ö bieg├│w, maj─ů niewielkie zu┼╝ycie paliwa w cyklu NEFZ, wynosz─ůce 6 litr├│w na 100 km (CO2: 139 g/km). ┼Ürednie spalanie Golfa GTI zosta┼éo zatem obni┼╝one w por├│wnaniu z poprzednikiem (155 kW/210 KM) o 1,3 litra, czyli o 18 procent.

O 14 procent mniejsze spalanie z DSG. Jako opcja dost─Öpna jest dla obu stopni mocy nowego Golfa GTI 6-biegowa przek┼éadnia dwusprz─Ög┼éowa (DSG), zmieniaj─ůca biegi w spos├│b prawie niewyczuwalny, pasuj─ůca idealnie do sportowego charakteru tego auta. Zu┼╝ycie paliwa w wersji 220 KM wynosi w tym przypadku 6,4 l/100 km (149 g/km CO2), w wersji 230 KM jest to 6,5 l/100 km (150 g/km CO2). W por├│wnaniu z 210-konnym poprzednikiem, GTI o mocy 220 KM z DSG zu┼╝ywa o 1 litr na 100 km mniej paliwa (14 procent).

L┼╝ejszy o 42 kg. Znaczna redukcja warto┼Ťci spalania nowego Golfa GTI wynika z walki o ka┼╝dy mililitr paliwa. Sportowe auto, podobnie jak model podstawowy, opiera si─Ö na modu┼éowej platformie pod┼éogowej dla samochod├│w z silnikiem montowanym poprzecznie (MQB). Dlatego tak┼╝e w GTI uda┼éo si─Ö obni┼╝y─ç mas─Ö w por├│wnaniu z poprzednikiem - z 1393 kg do 1351 kg (minus 42 kg), udoskonalona zosta┼éa r├│wnie┼╝ aerodynamika. Iloczyn wsp├│┼éczynnika oporu powietrza i powierzchni czo┼éowej (cw x A) zmniejszy┼é si─Ö z warto┼Ťci 0,73 m2 u poprzedniej generacji do 0,70 m2. W ruchu miejskim i w korkach na niskie spalanie GTI ma wp┼éyw tak┼╝e seryjny system Start-Stop. Ze wzgl─Ödu na znacznie wy┼╝szy moment obrotowy, wynosz─ůcy teraz 350 Nm (zamiast 280 Nm u poprzednika), mo┼╝liwa by┼éa zmiana prze┼éo┼╝enia przek┼éadni pozwalaj─ůca na obni┼╝enie poziomu pr─Ödko┼Ťci obrotowej silnika, co r├│wnie┼╝ ma wp┼éyw na redukcj─Ö spalania. Warto wspomnie─ç o rozwi─ůzaniach wprowadzonych do samego silnika, jak na przyk┼éad nowy system zarz─ůdzania temperatur─ů, kt├│ry w 2.0 TSI przyczyni┼é si─Ö do obni┼╝enia zu┼╝ycia paliwa.

O 10 km/h szybszy. Niskie warto┼Ťci zu┼╝ycia paliwa i emisji nowego GTI po┼é─ůczone s─ů z doskona┼éymi osi─ůgami jezdnymi. Golf GTI 220 KM przyspiesza do 100 km/h w 6,5 sekundy i roz-wija pr─Ödko┼Ť─ç 246 km/h (DSG: 244 km/h). Wersja Performance o mocy 230 KM potrzebuje na przyspieszenie do setki 6,4 sekundy, a jej pr─Ödko┼Ť─ç maksymalna to 250 km/h (DSG 248 km/h), jest zatem o 10 km/h szybsza, ni┼╝ poprzednik. Nowy Golf GTI ze wzgl─Ödu na w┼éa┼Ťciwo┼Ťci jezdne wyra┼║niej ni┼╝ kiedykolwiek przynale┼╝y do klasy wy┼╝szej. Dotyczy to w szczeg├│lno┼Ťci Golfa GTI Performance ze skonstruowan─ů specjal-nie dla niego blokad─ů mechanizmu r├│┼╝nicowego przedniej osi. Pakiet Performance to nie tylko wi─Öksza moc i blokada mechanizmu r├│┼╝nicowego, lecz tak┼╝e mocniejszy uk┼éad hamulcowy z wentylowanymi tarczami wszystkich czterech k├│┼é.

Wygl─ůd zewn─Ötrzny GTI. Nowy Golf GTI r├│┼╝ni si─Ö od pozosta┼éych modeli tej serii dodatkowymi elementami wyposa┼╝enia oraz klasycznymi elementami GTI. Na zewn─ůtrz nale┼╝─ů do nich czerwone zaciski hamulc├│w, przyciemnione diodowe ┼Ťwiat┼éa tylne o specyficznej formie oraz chromowane rury wydechowe z lewej i prawej strony. Charakterystyczne od czas├│w pierwszego Golfa GTI s─ů seryjne kolory: czerwony (Tornado), czarny oraz bia┼éy Pure. Do seryjnego wyposa┼╝enia najmocniejszego, najszybszego i najoszcz─Ödniejszego Golfa GTI w historii nale┼╝─ů tak┼╝e nowe, 17-calowe obr─Öcze k├│┼é ze stopu metali lekkich Brooklyn z oponami 225/45.

Wn─Ötrze GTI. We wn─Ötrzu nie zrezygnowano z typowych element├│w GTI. Przyk┼éadem mo┼╝e by─ç tapicerka: ju┼╝ pierwszy GTI mia┼é siedzenia pokryte legendarn─ů tkanin─ů w krat─Ö. Cho─ç tapicerka GTI si├│dmej generacji zosta┼éa zmodyfikowana i nosi nazw─Ö Clark klasyczny wz├│r kraty pozosta┼é. Nowo┼Ťci─ů s─ů opcjonalne siedzenia sportowe pokryte tkanin─ů, z bokami i zag┼é├│wkami obszytymi Alcantar─ů. Dost─Öpne s─ů tak┼╝e siedzenia i poszycie drzwi ze sk├│ry Vienna. Niezale┼╝nie od tapicerki wysokiej klasy fotele sportowe gwarantuj─ů wyj─ůtkowo wysoki poziom ergonomii. Wzrok przyci─ůga tak┼╝e zestaw wska┼║nik├│w GTI z kolorowym wy┼Ťwietlaczem i niepowtarzaln─ů grafik─ů. Specyficzny wygl─ůd wn─Ötrza GTI uzupe┼énia mi─Ödzy innymi charakterystyczna sportowa kierownica obszyta sk├│r─ů (z przyciskami multifunkcyjnymi), czerwone o┼Ťwietlenie Ambient (z przodu w listwach dekoracyjnych w drzwiach i listwach progowych ze stali nierdzewnej) oraz nak┼éadki na peda┼éy ze szczotkowanej stali nierdzewnej.

Innowacyjne rozwi─ůzania. Jako pierwszy Golf GTI, si├│dma generacja tej sportowej ikony b─Ödzie oferowana z seryjnymi, nowoczesnymi rozwi─ůzaniami technologicznymi, takimi jak progresywny uk┼éad kierowniczy, system rozpoznaj─ůcy zm─Öczenie kierowcy, hamulec multikolizyjny i udoskonalona funkcja dynamiki jazdy XDS+. Nowo┼Ťci─ů s─ů tak┼╝e systemy opcjonalne, kt├│re u┼éatwiaj─ů i uprzyjemniaj─ů jazd─Ö nowym GTI. Nale┼╝y do nich aktywny tempomat ACC, system aktywnego nadzorowania odleg┼éo┼Ťci Front Assist z funkcj─ů awaryjnego hamowania w mie┼Ťcie, asystent toru jazdy Lane Assist lub funkcja wyboru profilu jazdy. Wraz z debiutem GTI, Golf b─Ödzie dost─Öpny tak┼╝e z systemem nag┼éo┼Ťnieniowym o mocy 400 W, zaprojektowanym specjalnie do tej serii modeli przez du┼äskiego producenta firm─Ö Dynaudio. Kolejn─ů nowo┼Ťci─ů w Golfie GTI (dost─Öpn─ů jako opcja) jest Car-Net, przekazuj─ůcy informacje online, takie jak mapy Google Earth™ .

źródło: bank prasowy