2018-01-22
Nowy up! GTI juĹź w sprzedaĹźy
PoznaĹ - Volkswagen wprowadza na rynek nowego up!-a GTI - model o niewielkiej masie wĹasnej, z mocnym silnikiem, sportowym zawieszeniem i typowymi wyróşnikami aut GTI na nadwoziu i we wnÄtrzu. up! w wersji GTI dostÄpny jest po raz pierwszy. RozpoczÄĹa siÄ juĹź jego przedsprzedaĹź, podstawowa wersja auta kosztuje 62.390 zĹ.
SkrĂłt GTI mocno zrĂłsĹ siÄ z markÄ Volkswagen i jest znany na caĹym Ĺwiecie jako oznaczenie sportowych aut kompaktowych. W ramach "rodziny GTI"?" Volkswagen bÄdzie w oferowaĹ kilka samochodĂłw: model o statusie ikony, czyli Golfa GTI (169 kW/230 KM i 180 kW/245 KM w wersji GTI Performance), dostÄpnego juĹź teraz w przedsprzedaĹźy up! GTI (85 kW/115 KM) oraz nowe Polo GTI z silnikiem o mocy 147 kW/200 KM.
Nowy up! GTI, ktĂłry z zewnÄ trz i wewnÄ trz ma rozmiary zbliĹźone do rozmiarĂłw pierwszego GTI z 1976 roku, skrywa pod maskÄ silnik TSI z turbosprÄĹźarkÄ osiÄ gajÄ cy wysoki moment obrotowy o wartoĹci 200 Nm. Auto uzyskuje prÄdkoĹÄ maksymalnÄ 196 km/h, a do 100 km/h ze startu zatrzymanego przyspiesza w ciÄ gu 8,8 sekundy. up! GTI jest dostÄpny w klasycznych kolorach typowych dla modeli GTI - oprĂłcz lakierĂłw "Red" i "Pure White" dostÄpne sÄ teĹź metalizowane "Dark Silver" i "Black Pearl".
Najmocniejszego ze wszystkich VolkswagenĂłw up! moĹźna poznaÄ po typowych wyróşnikach GTI widocznych na nadwoziu, jak i we wnÄtrzu auta. Z przodu jest to np. czerwona linia zdobiÄ ca krawÄdĹş wlotu powietrza osĹoniÄtego kratkÄ ze wzorem plastra miodu. Ponad tÄ liniÄ znajduje siÄ logo GTI. Z boku nadwozia, nad szerokimi osĹonami progĂłw widniejÄ dwa czarne pasy. Obudowy lusterek zewnÄtrznych polakierowano na czarny lĹniÄ cy kolor.
Opcjonalnie T-Roc moĹźe byÄ wyposaĹźony w najnowszej generacji systemy multimedialne ze szklanymi ekranami o przekÄ tnej 8 cali, czy cyfrowe wskaĹşniki - Active Info Display nowej generacji (standard dla wersji Premium). Na uwagÄ zasĹugujÄ bardzo zaawansowane systemy jak asystent jazdy w korku czy Emergency Assist, ktĂłry przejmuje kontrolÄ nad prowadzeniem i bezpiecznie zatrzymuje auto, gdy kierowca np. zasĹabnie. Te rozwiÄ zania spotykane byĹy wczeĹniej w samochodach z wyĹźszych segmentĂłw.
W modelu up! GTI zastosowano 17-calowe obrÄcze kóŠz lekkich stopĂłw, ktĂłre wyróşniajÄ siÄ nowym wzorem. Bardzo dobrze prezentujÄ siÄ one w nadkolach, poniewaĹź sportowe zawieszenie auta jest niĹźsze od standardowego o 15 mm. Emblematy GTI sÄ widoczne rĂłwnieĹź z tyĹu - w postaci czerwonej ozdobnej linii oraz spojlera na dachu, ktĂłry zwiÄksza docisk tylnej osi do nawierzchni zapewniajÄ c autu jak najlepsze wĹaĹciwoci jezdne. We wnÄtrzu znajdujÄ siÄ sportowa kierownica, dĹşwignia zmiany biegĂłw z gaĹkÄ typowÄ dla modeli GTI oraz fotele z tapicerkÄ o legendarnym wzorze "Clark". Nowego up!-a GTI moĹźna juĹź zamawiaÄ, cena auta wynosi 62.390 zĹ.
W postaci nowego up!-a GTI Volkswagen wprowadza na rynek pierwszy samochĂłd homologowany wedĹug nowej procedury WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure). Do dyspozycji sÄ wiÄc wartoĹci okreĹlajÄ ce zuĹźycie paliwa wedĹug wciÄ Ĺź obowiÄ zujÄ cego cyklu pomiarowego NEDC (New European Driving Cycle) oraz dodatkowo wedĹug cyklu WLTP, okreĹlajÄ cego zuĹźycie paliwa w sposĂłb bliski realnemu zapotrzebowaniu samochodu. W wielu regionach Ĺwiata do okreĹlenia zuĹźycia paliwa oraz emisji spalin stosuje siÄ jednolitÄ procedurÄ WLTP. W wypadku Volkswagena up!-a GTI zuĹźycie mierzone wedĹug normy WLTP wynosi od 5,6 do 5,7 l/100 km (w cyklu mieszanym).
ĹşrĂłdĹo: bank prasowy