1611356400 vs 1434232800 page:aktualnosci
Array ( )

Formualrz Promocyjny

Imię i nazwisko*:
Telefon*:
Email:

Podanie w/w danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi powyższego zgłoszenia. Wysłanie formularza jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wykorzystywanie
i przetwarzanie, w tym również w przyszło¶ci, w/w danych osobowych w celach marketingowych i statystycznych przez Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. z siedzib± przy
ul. Połczyńskiej 118a, 01-304 Warszawa. Jednocze¶nie przyjmuj±c do wiadomo¶ci, iż przysługuje mi prawo do wgl±du, wstrzymania przetwarzania oraz usunięcia w/w danych osobowych.

Magdalena M±drzak-Kruszona

Magdalena M±drzak-Kruszona
Specjalista ds. Sprzedaży

tel.: 61 650 15 24
tel. kom.: 606 792 005

magdalena.madrzak@porscheinterauto.pl
Piotr Nowicki

Piotr Nowicki
Kierownik Działu Sprzedaży

tel.: 61 650 15 23
tel. kom.: 692 455 197

piotr.nowicki@porscheinterauto.pl
Mariusz Piórkowski

Mariusz Piórkowski
Specjalista ds. Sprzedaży

tel.: 61 650 15 25
tel. kom.: 797 975 545

mariusz.piorkowski@porscheinterauto.pl

Wróć do Aktualności

2013-09-10

Ofensywne wejście Volkswagena w erę samochodów elektrycznych

- Do 2018 roku koncern chce zostać liderem wśród producentów pojazdów elektrycznych
- Miliardowe inwestycje w nowe technologie i szkolenie 70.000 pracownikĂłw
- Do 2014 roku w ofercie znajdzie siÄ™ 14 modeli elektrycznych i hybrydowych
- Prof. dr Martin Winterkorn: "Startujemy dokładnie we właściwym momencie"

Frankfurt, 10 września 2013 r. - Koncern Volkswagen postawił sobie za cel zajęcie czołowej pozycji na rynku wśród producentów pojazdów elektrycznych. "Startujemy dokładnie we właściwym momencie. Wprowadzamy elektryczne napędy do wszystkich klas samochodów i tworzymy doskonałe warunki, aby koncern Volkswagen do 2018 roku stał się numerem jeden także w dziedzinie aut elektrycznych" - wyjaśnił Prezes Zarządu Volkswagen AG, prof. dr Martin Winterkorn w przededniu 65. Międzynarodowej Wystawy Samochodowej we Frankfurcie.

Zdaniem dr. Martina Winterkorna Volkswagen jest doskonale przygotowany: "Jesteśmy przygotowani na przyszłą mobilność. Dysponujemy najnowszą technologią, od wysokoefektywnych, przyjaznych dla środowiska silników wysokoprężnych, benzynowych i na gaz ziemny po klasyczne hybrydy, samochody czysto elektryczne i hybrydy plug-in. Tak szerokim spektrum nie dysponuje żaden inny producent samochodów." Volkswagen chce zdobyć nowych klientów dopracowanymi, sprawdzającymi się w codziennej eksploatacji, bezpiecznymi i osiągalnymi finansowo samochodami i prezentuje na najważniejszych targach motoryzacyjnych między innymi napędzane wyłącznie bateriami modele e-up! i e-Golf oraz hybrydy plug-in Audi A3 e-tron i Porsche Panamera S E-Hybrid.

Winterkorn dodaje: "Samochód elektryczny nie może być pełną kompromisów deklaracją stosunku do ekologii, lecz musi przekonywać klientów pod każdym względem." Dbałość o środowisko i zgodność z zasadami zrównoważonego rozwoju coraz częściej stają się najważniejszym argumentem przemawiającym za kupnem samochodu: "Od bezemisyjnego auta miejskiego, przez wszechstronny samochód z napędem hybrydowym plug-in, po zużywającą trzy litry paliwa sportową limuzynę. U nas klient decyduje, jak bardzo "elektryczny" chce być." Samochody ze zelektryfikowanym napędem są jednym z istotniejszych elementów na drodze do osiągnięcia ambitnych celów związanych z ochroną klimatu. Największy potencjał rynkowy ma hybryda plug-in.

Do 2014 roku dostępnych będzie 14 modeli marek koncernu z napędami elektrycznymi lub hybrydowymi. W przypadku zainteresowania ze strony klientów, w alternatywne napędy może być wyposażonych nawet 40 modeli. Winterkorn podkreśla, że elektryczna mobilność jest jednym z głównych celów koncernu: "Zdobyliśmy dużą wiedzę i doświadczenie w technologii silników elektrycznych i systemów baterii w naszych zakładach produkujących podzespoły, zatrudniliśmy 400 najwyższej klasy ekspertów od elektrycznego napędu i przeszkoliliśmy prawie 70.000 pracowników w działach rozwoju, produkcji i serwisu dla nowych technologii. To największa ilość wykwalifikowanych specjalistów od napędów elektrycznych w branży."

Koncern Volkswagen inwestuje rocznie ponad siedem miliardów euro w badania i rozwój. Znaczna część tych inwestycji przeznaczona jest na rozwój technologii i podzespołów do pojazdów elektrycznych, więcej niż na jakąkolwiek inną dziedzinę.

Podstawą, która pozwoli szybko i ekonomicznie rozszerzyć elektryczną mobilność na wszystkie marki i klasy samochodów, jest system modułowych komponentów, które od początku są przygotowywane do montażu napędów elektrycznych. Produkcja w Bratysławie, Puebli, Wolfsburgu, Lipsku czy Ingolstadt może elastycznie i bez nadmiernego ryzyka zareagować na wzrastający popyt i poprzez zastosowanie sprawdzonych komponentów osiągnąć redukcję masy i kosztów.

Według prof. dr. Martina Winterkorna, kto naprawdę poważnie podchodzi do kwestii odpowiedzialności ekologicznej, idzie jednak krok dalej. "Musimy myśleć o mobilności i podchodzić do niej kompleksowo - od rozwoju, produkcji, handlu czy eksploatacji samochodu po jego utylizację. Naszym wyraźnym celem jest zajęcie pozycji lidera także w kwestiach całościowych, dostosowanych do wymagań naszych czasów koncepcji mobilności."

Aktualnie marki koncernu Volkswagen oferują w Europie już 420 wariantów modeli emitujących poniżej 130 gram CO2 na kilometr, 302 modele z emisją poniżej 120 g/km, 50 modeli poniżej 100 g/km i 23 modele, których emisja dwutlenku węgla nie przekracza 95 g/km. Najniższą wartość emisji osiąga Volkswagen XL1 z napędem hybrydowym plug-in. To najbardziej efektywne seryjne auto na świecie, wyposażone w najnowocześniejsze technologie, emituje zaledwie 21 g/km CO2 przy zużyciu paliwa 0,9 litra na 100 km i zasięgu 500 kilometrów.

źródło: bank prasowy