1610751600 vs 1434232800 page:aktualnosci
Array ( )

Formualrz Promocyjny

Imiŕ i nazwisko*:
Telefon*:
Email:

Podanie w/w danych jest dobrowolne, ale niezbŕdne do obs│ugi powy┐szego zg│oszenia. Wys│anie formularza jest rˇwnoznaczne z wyra┐eniem zgody na wykorzystywanie
i przetwarzanie, w tym rˇwnie┐ w przysz│oÂci, w/w danych osobowych w celach marketingowych i statystycznych przez Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. z siedzib▒ przy
ul. Po│czy˝skiej 118a, 01-304 Warszawa. JednoczeÂnie przyjmuj▒c do wiadomoÂci, i┐ przys│uguje mi prawo do wgl▒du, wstrzymania przetwarzania oraz usuniŕcia w/w danych osobowych.

Magdalena M▒drzak-Kruszona

Magdalena M▒drzak-Kruszona
Specjalista ds. Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 24
tel. kom.: 606 792 005

magdalena.madrzak@porscheinterauto.pl
Piotr Nowicki

Piotr Nowicki
Kierownik Dzia│u Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 23
tel. kom.: 692 455 197

piotr.nowicki@porscheinterauto.pl
Mariusz Piˇrkowski

Mariusz Piˇrkowski
Specjalista ds. Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 25
tel. kom.: 797 975 545

mariusz.piorkowski@porscheinterauto.pl

Wr├│─ç do Aktualno┼Ťci

2013-06-24

Pi─ůty triumf Volkswagena w sezonie - Ogier wygrywa Rajd Sardynii

Si├│dmy rajd, pi─ůte zwyci─Östwo: po pierwszej po┼éowie tegorocznej serii WRC, zesp├│┼é fabryczny Volkswagena zdecydowanie dominuje w Rajdowych Mistrzostwach ┼Üwiata, kt├│re uznawane s─ů za najbardziej presti┼╝owe zawody po Formule 1. S├ębastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) wygrali w Polo R WRC Rajd Sardynii z przewag─ů nad kolejnym kierowc─ů - Thierry Neuville (Ford) wynosz─ůc─ů 1.16,8 minuty. Obaj Francuzi powi─Ökszyli tym samym swoj─ů przewag─Ö w klasyfikacji do 64 punkt├│w. Ich koledzy z zespo┼éu Jari-Matti Latvala/ Miikka Anttila (FIN/FIN) doskona┼éym ko┼äcowym sprintem wywalczyli r├│wnie┼╝ miejsce na podium zajmuj─ůc trzeci─ů lokat─Ö, mimo ┼╝e podczas pierwszego odcinka specjalnego spadli na dwunast─ů pozycj─Ö z powodu uszkodzenia opony. Tym samym Finowie zapewnili sobie drugie miejsce w klasyfikacji generalnej i w znacznym stopniu przyczynili si─Ö do tego, ┼╝e 315-konne, nap─Ödzane na wszystkie ko┼éa auta z Wolfsburga zn├│w powi─Ökszy┼éy swoj─ů przewag─Ö w klasyfikacji producent├│w.

Andreas Mikkelsen, kt├│ry podczas Rajdu Sardynii ┼Ťwi─Ötowa┼é swoje 24-te urodziny, wraz z pilotem Mikko Markkula (N/FIN) straci┼é szans─Ö na kolejny dobry rezultat. Na trzecim od ko┼äca odcinku specjalnym, zgodnie z zaleceniami zespo┼éu atakuj─ůc czwart─ů pozycj─Ö, wypad┼é z trasy, uszkodzi┼é lekko zawieszenie i musia┼é wycofa─ç si─Ö z dalszej rywalizacji.

W si├│dmym z 13 tegorocznych rajd├│w Mistrzostw ┼Üwiata ca┼éy zesp├│┼é Volkswagena pokaza┼é swoj─ů najwy┼╝sz─ů klas─Ö. Wy┼Ťcig obserwowa┼é na miejscu dr Urlich Hackenberg, Cz┼éonek Zarz─ůdu Marki Volkswagen ds. Rozwoju. "To by┼é wielki sukces ca┼éego zespo┼éu i mo┼╝liwo┼Ť─ç ┼Ťledzenia tego na miejscu by┼éa wielkim prze┼╝yciem" - powiedzia┼é dr Hackenberg. "Wprawdzie oficjalnie by┼é to m├│j ostatni rajd jako cz┼éonka zarz─ůdu odpowiedzialnego za rozw├│j w Volkswagenie, ale z pewno┼Ťci─ů jeszcze nie raz pojawi─Ö si─Ö na jakim┼Ť rajdzie. W┼éo┼╝y┼éem w ten projekt wiele serca i na pewno nowe zadania nie zaabsorbuj─ů mnie do tego stopnia, abym zapomnia┼é o Polo R WRC."

Czynnik - kierowcy: Ogier i Latvala pokazali najwy┼╝sz─ů klas─Ö

13 najlepszych czas├│w na 16 odcinkach specjalnych, siedem dla S├ębastiena Ogiera, sze┼Ť─ç dla Jari-Matti Latvali - Volkswagen w Rajdzie Sardynii zn├│w m├│g┼é polega─ç na swoich doskona┼éych kierowcach. Prowadzenie jednego od samego pocz─ůtku, znakomity po┼Ťcig drugiego kierowcy - Ogier i Latvala doskonale przystosowali si─Ö do trudnych warunk├│w na Sardynii. Sta┼éa forma i szybko┼Ť─ç - lider tabeli Ogier na pierwszym odcinku specjalnym w pi─ůtek uplasowa┼é si─Ö na czele stawki i do mety nie odda┼é swojej pozycji. Kluczem do czwartego w sezonie zwyci─Östwa Francuza by┼é rozs─ůdny, oszcz─Ödzaj─ůcy opony spos├│b jazdy. Dwudziestodziewi─Öcioletni kierowca uko┼äczy┼é czterna┼Ťcie z szesnastu oes├│w z jednym z trzech najlepszych czas├│w. W niczym nie ust─Öpowa┼é mu kolega z zespo┼éu Jari-Matti Latvala, kt├│ry 14 razy znajdowa┼é si─Ö w pierwszej tr├│jce. Trzeba przy tym pami─Öta─ç, ┼╝e mimo uszkodzenia opony, kt├│ra kosztowa┼éa go 1.56,4 minuty, po 304,5 kilometrach odcink├│w specjalnych Latvala by┼é zaledwie 1.48,0 minuty za Ogierem.

Znakomita praca zespołowa: mechanicy wielkim wsparciem dla Ogiera, Latvali i Mikkelsena

W dwudniowym, najkr├│tszym w M┼Ü rajdzie wa┼╝na by┼éa tak┼╝e praca ca┼éego zespo┼éu. Podczas sze┼Ťciu serwis├│w mechanicy Volkswagena byli wielkim wsparciem dla trzech kierowc├│w. Dzi─Öki szybkiej i niezawodnej pracy mechanik├│w Ogier, Latvala i Mikkelsen mieli zagwarantowane zawsze sprawne samochody. Przed ostatni─ů p─Ötl─ů w sobot─Ö mechanicy S├ębastiena Ogiera wys┼éali kierowc─Ö na ostatnie cztery oesy z wymienion─ů na wszelki wypadek ram─ů pomocnicz─ů i wspomaganiem uk┼éadu kierowniczego. To wyczyn godny odnotowania: dw├│ch mechanik├│w wymieni┼éo ten podzesp├│┼é w zaledwie osiem minut.

Upał do kwadratu: trudne warunki na Sardynii

Z jednej strony ekstremalny upa┼é, z drugiej niezwykle w─ůskie drogi ograniczone po bokach murkami z kamienia - Rajd Sardynii by┼é kolejnym wielkim wyzwaniem dla kierowc├│w. Szuter, a na nim warstwa lu┼║nego piasku sprawi┼éy, ┼╝e pierwszy przejazd o┼Ťmiu r├│┼╝nych, pokonywanych po dwa razy odcink├│w specjalnych by┼é jednym wielkim po┼Ťlizgiem. W takich warunkach najwa┼╝niejsza by┼éa koncentracja kierowcy i jego umiej─Ötno┼Ť─ç rozs─ůdnego gospodarowania oponami. Niewielki b┼é─ůd m├│g┼éby oznacza─ç przedwczesne uko┼äczenie rajdu lub du┼╝─ů strat─Ö czasu.

Plus na Power Stage: dodatkowe punkty dla kierowc├│w Volkswagena

Volkswagen i "Mr. Powerstage": S├ębastien Ogier po raz pi─ůty z sze┼Ťciu mo┼╝liwych uzyska┼é najlepszy czas na tak zwanym Power Stage, na kt├│rym przyznawane s─ů dodatkowe punkty dla trzech najlepszych kierowc├│w. R├│wnie┼╝ jego kolega z zespo┼éu, Jari-Matti Latvala, na licz─ůcym 22,25 kilometr├│w ostatnim odcinku specjalnym zajmuj─ůc trzecie miejsce otrzyma┼é dodatkowy punkt. Dla Volkswagena oznacza to wyj─ůtkow─ů seri─Ö sukces├│w. W 2013 roku wszystkie najlepsze czasy w Power Stage nale┼╝a┼éy do samochod├│w z Wolfsburga.

Klasyfikacja kierowc├│w i producent├│w: Ogier, Ingrassia i Volkswagen na czele

Maksymalna ilo┼Ť─ç punkt├│w na Sardynii: lider tabeli S├ębastien Ogier zn├│w powi─Ökszy┼é swoj─ů przewag─Ö w klasyfikacji kierowc├│w, jego pilot Julien Ingrassia - w klasyfikacji pilot├│w. Duet wyprzedza o 64 punkty swoich koleg├│w z zespo┼éu Jari-Matti Latval─Ö/ Miikka Anttila, kt├│rzy zajmuj─ů drug─ů pozycj─Ö. Dzi─Öki tym dw├│m mocnym parom Volkswagen prowadzi w klasyfikacji producent├│w i po Rajdzie Sardynii zwi─Ökszy┼é do 46 punkt├│w przewag─Ö nad obro┼äc─ů tytu┼éu Citro├źnem.

Wypowiedzi, Rajd Sardynii

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #7
"Trzecie miejsce to og├│lnie fantastyczny wynik, cho─ç w zasadzie mog┼éoby by─ç lepiej. Uszkodzona opona na pierwszym oesie kosztowa┼éa nas troch─Ö czasu, mogli┼Ťmy uwa┼╝niej sprawdzi─ç tras─Ö i zaznaczy─ç to miejsce w naszych notatkach. Dwie minuty straty pocz─ůtkowo troch─Ö nas rozczarowa┼éo, ale z drugiej strony mieli┼Ťmy szans─Ö, aby bez presji atakowa─ç i naciska─ç na wywali. Nasza pr─Ödko┼Ť─ç przez ca┼éy rajd by┼éa bardzo dobra i dzi─Öki temu uda┼éo nam si─Ö przesun─ů─ç z dwunastej pozycji na trzeci─ů. Du┼╝a w tym zas┼éuga zespo┼éu. Bardzo za to dzi─Ökuj─Ö, ch┼éopaki. Znakomicie czu┼éem si─Ö w Polo R WRC i z wielk─ů nadziej─ů czekam na rajd w mojej ojczy┼║nie, w Finlandii."

S├ębastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #8
"To fantastyczne uczucie, by─ç zn├│w na czele! Po dw├│ch ostatnich rajdach ju┼╝ mi troch─Ö brakowa┼éo tego uczucia. Jestem niezmiernie szcz─Ö┼Ťliwy, zesp├│┼é pracowa┼é super, a Polo przez ca┼éy weekend zachowywa┼é si─Ö perfekcyjnie. Teraz mamy w M┼Ü kierowc├│w dobr─ů przewag─Ö. Ten rajd przy upalnych temperaturach by┼é ekstremalnie wyczerpuj─ůcy fizycznie, czasem mieli┼Ťmy w kabinie ponad 45 stopni. Szczeg├│lnie drugiego dnia by┼éo skrajnie gor─ůco. Na pewno traci si─Ö wtedy trzy do czterech litr├│w p┼éynu. Dlatego dzi─Ökujemy tak┼╝e naszym fizjoterapeutom, kt├│rzy doskonale o nas dbali. M├│j oszcz─Ödzaj─ůcy opony styl jazdy by┼é z pewno┼Ťci─ů jednym z czynnik├│w gwarantuj─ůcych zwyci─Östwo. Szczeg├│lnie ucieszy┼éem si─Ö tak┼╝e z tego, ┼╝e zn├│w wygra┼éem Power Stage. To by┼éa zaci─Öta walka z Thierrym Neuville, kt├│ry tam, jak w ca┼éym rajdzie, by┼é wyj─ůtkowo szybki."

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9
"Naturalnie jestem wybitnie rozczarowany, bo Rajd Sardynii przebiega┼é dla nas rzeczywi┼Ťcie dobrze, my┼Ťl─Ö, ┼╝e pokazali┼Ťmy dobr─ů jazd─Ö. A┼╝ do naszego wypadni─Öcia z trasy. Chcieli┼Ťmy ostrym atakiem wywalczy─ç czwarte miejsce. Na popo┼éudniowej p─Ötli dogoni┼éem Daniego Sordo na pierwszym z czterech oes├│w o osiem sekund. Potrzebowa┼éem jeszcze dwunastu sekund, aby go wyprzedzi─ç. Dlatego na nast─Öpnym odcinku specjalnym pojechali┼Ťmy na pe┼énym ryzyku. Na wolnym zakr─Öcie za p├│┼║no zahamowa┼éem, wypadli┼Ťmy z trasy, najechali┼Ťmy na pieniek drzewa i uszkodzili┼Ťmy dr─ů┼╝ek kierowniczy. Koniec. W moje urodziny ┼╝yczy┼ébym sobie innego rezultatu, ale my┼Ťl─Ö, ┼╝e podczas tego rajdu zebrali┼Ťmy kolejne wa┼╝ne do┼Ťwiadczenia.

Jost Capito, Dyrektor Volkswagen Motorsport
"Czy mo┼╝na sobie ┼╝yczy─ç wi─Öcej? Rajd Sardynii zako┼äczy┼é si─Ö pe┼énym sukcesem Volkswagena i by┼é kolejnym wa┼╝nym punktem w naszym premierowym sezonie w Rajdowych Mistrzostwach ┼Üwiata. Je┼╝eli kto┼Ť przed sezonem powiedzia┼éby nam, ┼╝e b─Ödziemy prowadzi─ç we wszystkich trzech kategoriach i po pierwszej po┼éowie sezonu b─Ödziemy mieli na swoim koncie pi─Ö─ç z siedmiu mo┼╝liwych zwyci─Östw, na pewno by┼Ťmy mu nie uwierzyli. S├ębastien Ogier i Jari-Matti Latvala wykonali tutaj, na Sardynii, doskona┼é─ů prac─Ö. Dotyczy to tak┼╝e Andreasa Mikkelsena, mimo ┼╝e kr├│tko przed ko┼äcem musia┼é si─Ö wycofa─ç. Mia┼é pecha, post─Öpuj─ůc zgodnie z naszymi zaleceniami i atakuj─ůc na maksymalnym ryzyku czwart─ů pozycj─Ö. To w ┼╝adnym przypadku nie umniejsza jego osi─ůgni─Ö─ç w oczach zespo┼éu. Jestem dumny z ca┼éej tr├│jki kierowc├│w. Naprawd─Ö zas┼éu┼╝yli sobie na wakacyjn─ů przerw─Ö. Ale ju┼╝ teraz cieszymy si─Ö na kolejny rajd w Finlandii.

Co się jeszcze wydarzyło...
Podw├│jna rola "FX". Techniczny kierownik projektu dla Volkswagena w Rajdowych Mistrzostwach ┼Üwiata FIA (WRC), Fran├žois-Xavier Demaison (zwany w skr├│cie "FX"), ponosi┼é we W┼éoszech nie tylko technologiczn─ů odpowiedzialno┼Ť─ç za wszystkie trzy Polo R WRC, lecz by┼é tak┼╝e in┼╝ynierem Jari-Matti Latvali/ Miikka Anttili. Fabrice van Ertvelde, kt├│ry w poprzednich sze┼Ťciu rajdach M┼Ü wsp├│┼épracowa┼é z fi┼äskim duetem, nie m├│g┼é pojawi─ç si─Ö na Sardynii z niezwykle mi┼éego powodu: jego towarzyszka ┼╝ycia spodziewa┼éa si─Ö urodzin dziecka w ten weekend. Van Ertvelde to prawdziwy stary wyjadacz w Volkswagenie. Ju┼╝ w 2009 roku, przy pierwszym zwyci─Östwie marki w Rajdzie Dakar, by┼é odpowiedzialny za samoch├│d Giniela de Villiersa/ Dirka von Zitzewitz.

Rajdowe Mistrzostwa Świata, Rajd Sardynii - wyniki końcowe
1 S├ębastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 3h 22m 57.9s
2 Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Ford + 1m 16.8s
3 Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 1m 48.0s
4 Daniel Sordo/Carlos del Barrio (E/E), Citro├źn + 3m 19.2s
5 Martin Prokop/Michal Ernst (CZ/CZ), Ford + 8m 34.1s
6 Elfyn Evans/Giovanni Bernacchini (GB/I), Ford + 11m 51.8s
7 Michal Ko┼Ťciuszko/Maciej Szczepaniak (PL/PL), Ford + 11m 52.7s
8 Mads Ostberg/Jonas Andersson (N/S), Ford + 13m 21.5s
9 Robert Kubica/Maciek Baran (PL/PL), Citro├źn + 16m 47.6s
10 Khalid Al Qassimi/Martin Scott (UAE/GB), Citro├źn + 17m 19.9s

Rajdowe Mistrzostwa Świata, Rajd Sardynii - Wyniki Power Stage
1 S├ębastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 13m 03.6s
2 Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Ford + 1.0s
3 Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 4.5s

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA, klasyfikacja generalna kierowców (pkt)
1 S├ębastien Ogier 154
2 Jari-Matti Latvala 90
3 Thierry Neuville 70
4 S├ębastien Loeb 68
5 Mikko Hirvonen 61
6 Daniel Sordo 59
7 Mads Ostberg 50
8 Martin Prokop 37
9 Evgeny Novikov 31
10 Nasser Al-Attiyah 30
11 Andreas Mikkelsen 25

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA, klasyfikacja generalna producentów
1 Volkswagen Motorsport 220
2 Citro├źn Total Abu Dhabi WRT 174
3 Qatar WRT 89
4 Qatar M-Sport WRT 89
5 Jipocar Czech National Team 39
6 Abu Dhabi Citro├źn Total WRT 33
7 Volkswagen Motorsport II 26
8 Lotos WRC Team 20

źródło: bank prasowy