1611356400 vs 1434232800 page:aktualnosci
Array ( )

Formualrz Promocyjny

Imię i nazwisko*:
Telefon*:
Email:

Podanie w/w danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi powyższego zgłoszenia. Wysłanie formularza jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wykorzystywanie
i przetwarzanie, w tym również w przyszło¶ci, w/w danych osobowych w celach marketingowych i statystycznych przez Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. z siedzib± przy
ul. Połczyńskiej 118a, 01-304 Warszawa. Jednocze¶nie przyjmuj±c do wiadomo¶ci, iż przysługuje mi prawo do wgl±du, wstrzymania przetwarzania oraz usunięcia w/w danych osobowych.

Magdalena M±drzak-Kruszona

Magdalena M±drzak-Kruszona
Specjalista ds. Sprzedaży

tel.: 61 650 15 24
tel. kom.: 606 792 005

magdalena.madrzak@porscheinterauto.pl
Piotr Nowicki

Piotr Nowicki
Kierownik Działu Sprzedaży

tel.: 61 650 15 23
tel. kom.: 692 455 197

piotr.nowicki@porscheinterauto.pl
Mariusz Piórkowski

Mariusz Piórkowski
Specjalista ds. Sprzedaży

tel.: 61 650 15 25
tel. kom.: 797 975 545

mariusz.piorkowski@porscheinterauto.pl

Wróć do Aktualności

2014-07-08

Podwójne zwycięstwo Volkswagena w Silvretta E-Auto Rallye

- e-Golf wygrywa w klasyfikacji generalnej
- e-up! zajmuje pierwsze miejsce w kategorii efektywności, ustanawiając nowy rekord

Poznań, 8 lipca 2014 r. - Volkswagen e-Golf po raz trzeci zwycięża w klasyfikacji generalnej rajdu samochodów elektrycznych Silvretta. W kategorii efektywności, uznawanej za królewską dyscyplinę dla samochodów elektrycznych, po raz drugi z rzędu wygrał e-up!. W niełatwym alpejskim terenie e-Golf i e-up! swoimi dziennymi przebiegami wynoszącymi nawet 134 kilometry udowodniły, że jako samochody elektryczne w pełni nadają się do codziennej eksploatacji.

Rozgrywany w dniach 3-5 lipca rajd samochodów elektrycznych Silvretta E-Auto Rallye także w tym roku zakończył się pełnym sukcesem Volkswagena. Po zeszłorocznym zwycięstwie, cztery elektryczne Volkswageny - jeden e-up! i trzy e-Golfy - pokonały trudne odcinki bez problemów z zasięgiem i ostatecznie wszystkie cztery zajęły miejsca w pierwszej piątce. Zwycięstwo w klasyfikacji generalnej po 361 kilometrach wywalczył zespół Volkswagena Christian Ehret i Daniel Schmidt w e-Golfie.

Drugiego dnia odbyła się dodatkowa próba efektywności dla samochodów elektrycznych i hybryd plug-in, w której pojazdy rywalizowały między sobą pod względem zużycia paliwa i energii. Wygrał ją e-up! z sensacyjnie niskim zużyciem zaledwie 9,17 kWh/100 km, co było wynikiem o 28 procent niższym od podanego, znormalizowanego zużycia 11,7 kWh/100 km. Mistrza efektywności prowadzili Tino Laue i Ruth Holling. Zespół ten zajął także trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu. Poza klasyfikacją te same odcinki trasy pokonał także XL1, podziwiany przez licznych widzów imprezy.

Jedną z załóg e-Golfa tworzyli kierowca Robert Bielecki, dziennikarz z Polski i juror International Engine of the Year Awards oraz pilot Harthmuth Hoffmann z centrali Volkswagena. Duet zakończył zmagania na wysokim 5. miejscu w klasyfikacji generalnej.

Robert Bielecki: "Cieszę się, że mogłem dobrze zaprezentować nasz kraj i środowisko dziennikarskie na najsłynniejszym i najtrudniejszym rajdzie aut elektrycznych na świecie (e-Silvretta). To mój pierwszy rajd precyzyjny i potrzebowałem trochę czasu aby dojść do poziomu mojego doświadczonego pilota (Harthmutha Hoffmanna), który pomagał mi cały czas, podobnie jak pozostali członkowie Volkswagen Team. Cały czas czułem się jak w gronie przyjaciół, a usłyszane pochwały na temat Polaków zatrudnionych w Volkswagenie w Polsce sprawiły mi ogromną przyjemność. Dziękuję firmie Volkswagen za zaufanie i możliwość wystartowania w barwach zespołu fabrycznego." Na wszystkich trzech dziennych etapach liczących odpowiednio 109, 118 i 134 kilometry, samochody elektryczne pokazały, że doskonale sprawdzają się w wysokogórskim terenie, bowiem różnica wysokości wynosiła nawet 2000 metrów. Pojazdy zademonstrowały przy tym swoją wysoką efektywność ogólną, uzyskiwaną między innymi dzięki rekuperacji podczas zjazdów ze wzniesień.

Oba samochody - e-up! z mocą 60 kW (82 KM) i zasięgiem elektrycznym do 160 kilometrów oraz e-Golf o mocy 85 kW (115 KM) przejeżdżający na jednym ładowaniu baterii do 190 kilometrów zadebiutują na rynku polskim pod koniec tego roku.

źródło: bank prasowy