1611356400 vs 1434232800 page:aktualnosci
Array ( )

Formualrz Promocyjny

Imiŕ i nazwisko*:
Telefon*:
Email:

Podanie w/w danych jest dobrowolne, ale niezbŕdne do obs│ugi powy┐szego zg│oszenia. Wys│anie formularza jest rˇwnoznaczne z wyra┐eniem zgody na wykorzystywanie
i przetwarzanie, w tym rˇwnie┐ w przysz│oÂci, w/w danych osobowych w celach marketingowych i statystycznych przez Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. z siedzib▒ przy
ul. Po│czy˝skiej 118a, 01-304 Warszawa. JednoczeÂnie przyjmuj▒c do wiadomoÂci, i┐ przys│uguje mi prawo do wgl▒du, wstrzymania przetwarzania oraz usuniŕcia w/w danych osobowych.

Magdalena M▒drzak-Kruszona

Magdalena M▒drzak-Kruszona
Specjalista ds. Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 24
tel. kom.: 606 792 005

magdalena.madrzak@porscheinterauto.pl
Piotr Nowicki

Piotr Nowicki
Kierownik Dzia│u Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 23
tel. kom.: 692 455 197

piotr.nowicki@porscheinterauto.pl
Mariusz Piˇrkowski

Mariusz Piˇrkowski
Specjalista ds. Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 25
tel. kom.: 797 975 545

mariusz.piorkowski@porscheinterauto.pl

Wr├│─ç do Aktualno┼Ťci

2014-02-27

Podw├│jne zwyci─Östwo Volkswagena w Szwecji

Jari-Matti Latvala wywalczy┼é swoje drugie zwyci─Östwo w Volkswagenie, a trzecie w Szwecji. Drugie miejsce i pierwsze podium Rajdowych M┼Ü dla Andreasa Mikkelsena. S├ębastien Ogier po wspania┼éej pogoni ko┼äczy rajd na sz├│stym miejscu.

W drugim rajdzie Mistrzostw ┼Üwiata (FIA WRC) Volkswagen odni├│s┼é drugie zwyci─Östwo w sezonie. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) i Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula (N/FIN) zadbali nie tylko o hucznie ┼Ťwi─Ötowane podw├│jne zwyci─Östwo, lecz tak┼╝e o niebywale emocjonuj─ůcy pojedynek. W trudnych warunkach - odwil┼╝, ┼Ťnieg i deszcz - w Rajdzie Szwecji po raz drugi z rz─Ödu Polo R WRC okaza┼é si─Ö by─ç najszybszym samochodem. 43 z 69 mo┼╝liwych trzech najlepszych czas├│w, z tego 19 wygranych odcink├│w specjalnych oraz przez pewien czas trzy samochody na trzech pierwszych pozycjach - tak┼╝e w 2014 roku Volkswagen poradzi┼é sobie w Szwecji lepiej od innych.

Szczeg├│lnie dobrze spisali si─Ö skandynawscy kierowcy zespo┼éu. Jari-Matti Latvala i Andreas Mikkelsen, kt├│rzy przez wiele kilometr├│w walczyli ze sob─ů o u┼éamki sekundy. Na koniec obaj zostali prawdziwymi zwyci─Özcami. Dla Latvali by┼éo to dziewi─ůte zwyci─Östwo w Rajdowych M┼Ü, trzecie w Rajdzie Szwecji i drugie dla Volkswagena, a dodatkowo da┼éo mu prowadzenie w klasyfikacji kierowc├│w. Mikkelsen po raz pierwszy stan─ů┼é na podium w kr├│lewskiej klasie sportu rajdowego. Mistrzowie ┼Ťwiata S├ębastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), kt├│rzy po b┼é─Ödzie spadli na dwudziest─ů pozycj─Ö, po zaci─Ötym po┼Ťcigu uko┼äczyli ostatecznie Rajd Szwecji na sz├│stym miejscu.

"Cieszymy si─Ö, ┼╝e dobra jazda Jari-Matti Latvali w ten weekend przynios┼éa mu sukces" - powiedzia┼é dr Heinz-Jakob Neu├čer, Cz┼éonek Zarz─ůdu Volkswagena ds. rozwoju technicznego. "To zwyci─Östwo by┼éo w pe┼éni zas┼éu┼╝one. Andreas Mikkelsen jako nasz junior pokaza┼é w ekstremalnych warunkach, ┼╝e ma potencja┼é, aby znale┼║─ç si─Ö w ┼Ťwiatowej czo┼é├│wce. Pecha mia┼é S├ębastien Ogier ze swoim wypadni─Öciem z trasy. Niemniej tak┼╝e on, z dziesi─Öcioma najlepszymi czasami oes├│w, udowodni┼é swoj─ů klas─Ö."

Pojedynek weekendu: Latvala kontra Mikkelsen

Finlandia-Norwegia 13:10. Pojedynek kierowc├│w Volkswagena Latvali i Mikkelsena prawie przez ca┼éy dystans Rajdu Szwecji trzyma┼é fan├│w w napi─Öciu. Dopiero ostatni dzie┼ä rajdu przyni├│s┼é decyduj─ůce rozstrzygni─Öcie bezpo┼Ťredniej rywalizacji obu koleg├│w z zespo┼éu. Rano w sobot─Ö r├│┼╝nica mi─Ödzy do┼Ťwiadczonym, a m┼éodym kierowc─ů wynosi┼éa tylko 3,6 sekundy. Dopiero minimalny b┼é─ůd Andreasa Mikkelsena w ekstremalnie trudnych warunkach pozwoli┼é Jari-Matti Latvali odetchn─ů─ç. Po po┼Ťlizgu na 18-tym odcinku specjalnym Mikkelsen straci┼é decyduj─ůce sekundy. Jak wielka by┼éa dominacja kierowc├│w Volkswagena w Rajdzie Szwecji, pokazuj─ů statystyki: Latvala 18 razy by┼é w pierwszej tr├│jce, Mikkelsen 13 razy. Jari-Matti Latvala zaliczy┼é w Szwecji sw├│j trzechsetny najlepszy czas odcinka specjalnego.

Po┼Ťcig weekendu: Ogier na sz├│stej pozycji

Sp├│┼║nione o u┼éamek sekundy wej┼Ťcie w zakr─Öt i l─ůdowanie w zaspie na poboczu, ale dzi─Öki fanom powr├│t na tras─Ö po kilku minutach - S├ębastien Ogier i Julien Ingrassia w pi─ůtek w pe┼éni poznali trudy i zalety Rajdu Szwecji. Mimo ┼╝e b┼é─ůd kosztowa┼é ich utrat─Ö prowadzenia, duet mistrz├│w ┼Ťwiata w Polo R WRC uko┼äczy┼é jedyny rajd na ┼Ťniegu w sezonie na dobrej pozycji. Seria najlepszych czas├│w odcink├│w specjalnych pozwoli┼éa im wr├│ci─ç z 20-tego miejsca na punktowane lokaty. ┼ü─ůcznie Ogier/Ingrassia dziesi─Ö─ç razy byli najszybsi na oesach.

Rozplanowanie opon kluczem do sukcesu

Cienka warstwa lodu i ┼Ťniegu na pierwszych odcinkach, koleiny szutru przy drugim przeje┼║dzie - warunki w czasie Rajdu Szwecji nie by┼éy idealne dla opon z kolcami. Tam, gdzie szuter wystawa┼é spod nawierzchni, kierowcy przy agresywnej je┼║dzie ryzykowali wy┼éamanie wolframowych kolc├│w w oponach Michelin X-ice North 2. W walce o zwyci─Östwo zar├│wno Jari-Matti Latvala jak i Andreas Mikkelsen dobrze rozplanowali swoje 28 egzemplarzy i na dwie ostatnie p─Ötle w sobot─Ö wyjechali z sze┼Ťcioma nowiutkimi oponami Michelina.

Powi─Ökszona przewaga - Volkswagen Motorsport na czele w klasyfikacji producent├│w

Przewaga powi─Ökszona o dwana┼Ťcie punkt├│w: po drugim zwyci─Östwie w sezonie Volkswagen zajmuje pierwsze miejsce w kategorii producent├│w. 72 punkty wywalczy┼éy dotychczas za┼éogi fabryczne S├ębastien Ogier i Jari-Matti Latvala, o 16 wi─Öcej, ni┼╝ Citro├źn i o 50 wi─Öcej, ni┼╝ M-Sport-Ford.

Dwa dodatkowe punkty dla Jari-Matti Latvali na Power Stage

Po zwyci─Östwie w Szwecji Jari-Matti Latvala zosta┼é liderem tabeli Rajdowych Mistrzostw ┼Üwiata, dwa dodatkowe punkty zebra┼é jako bonus za tak zwany Power Stage. Druga pozycja za kierowc─ů Citroena Madsem Ostbergiem na ostatnim odcinku specjalnym, na kt├│rym przyznawane s─ů dodatkowe punkty dla trzech najszybszych kierowc├│w, oznacza┼éa ┼é─ůcznie 40 punkt├│w na koncie Latvali. Tu┼╝ za nim znajduje si─Ö S├ębastien Ogier z pi─Öcioma punktami straty. Andreas Mikkelsen z 24 punktami jest czwarty w klasyfikacji.

Wypowiedzi, 3. dzień Rajdu Szwecji

S├ębastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1
"Sz├│sta lokata to dla nas ca┼ékiem niez┼éy wynik. Naturalnie, ┼╝e Julien i ja chcieliby┼Ťmy powt├│rzy─ç nasz sukces z ubieg┼éego roku, ale po moim b┼é─Ödzie w pi─ůtek osiem punkt├│w to optymalny rezultat. W niewiarygodnie ┼Ťliskich warunkach zaliczyli┼Ťmy bezb┼é─Ödny ostatni dzie┼ä. Dziesi─Öcioma najlepszymi czasami pokazali┼Ťmy, ┼╝e trzeba si─Ö b─Ödzie z nami liczy─ç w przysz┼éym roku. Rajd Szwecji jest zdecydowanie jedn─ů z moich ulubionych imprez w kalendarzu. Gratulacje dla Jari-Matti i Miikka, kt├│rzy tak jak Andreas i Mikko wykonali fantastyczn─ů robot─Ö. Zn├│w mamy w zespole pow├│d do rado┼Ťci. A w mistrzostwach ┼Ťwiata du┼╝o si─Ö dzieje."

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2
"To wspania┼ée uczucie, wygra─ç Rajd Szwecji po raz trzeci. To zwyci─Östwo znaczy dla mnie wyj─ůtkowo du┼╝o, bo ju┼╝ w 2008 roku odnios┼éem tutaj m├│j pierwszy triumf. Dowie┼║─ç zwyci─Östwo do mety wcale nie by┼éo ┼éatwo, bo ze wzgl─Ödu na trudne warunki i dobre czasy moich koleg├│w z zespo┼éu, m├│j pilot Miikka i ja musieli┼Ťmy by─ç maksymalnie skoncentrowani i da─ç z siebie wszystko. Z powodu odwil┼╝y du┼╝o jechali┼Ťmy na szutrze i musieli┼Ťmy m─ůdrze rozplanowa─ç opony. Andreas Mikkelsen by┼é dla nas wczoraj trudnym przeciwnikiem, pojecha┼é bardzo dobry rajd i w pe┼éni zas┼éu┼╝y┼é na miejsce na podium. Fakt, ┼╝e mogli┼Ťmy uczciwie walczy─ç ze sob─ů i ┼╝e nie by┼éo ┼╝adnego "team order", to wspania┼éa sprawa. Nie tylko z tego powodu czuj─Ö si─Ö bardzo dobrze w Volkswagenie."

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9
"Pierwszy raz na podium! Marzy┼éem o takim wyniku. Uzyskanie go, i to prawie u siebie w domu, to niewiarygodna sprawa. Ostatni dzie┼ä w Szwecji by┼é zn├│w prawdziwym wyzwaniem. Warunki z roztopionym ┼Ťniegiem i wychodz─ůcym spod niego szutrem na drugiej p─Ötli bez w─ůtpienia nie by┼éy ┼éatwe. D┼éugi czas mia┼éem zwyci─Östwo prawie przed nosem, i to by┼éo wspania┼ée. Po ma┼éym b┼é─Ödzie nie da┼éem ju┼╝ rady naciska─ç na mojego koleg─Ö z zespo┼éu Jari-Matti Latval─Ö. Zamiast tego skupi┼éem si─Ö na kontrolowaniu odleg┼éo┼Ťci od goni─ůcego mnie Madsa Ostberga. Na koniec jeszcze raz zrobi┼éo si─Ö ciasno, ale ostatecznie obronili┼Ťmy nasz─ů drug─ů pozycj─Ö. Jestem bardzo dumny, ┼╝e tutaj, w Rajdzie Szwecji, w chyba najtrudniejszych od kilku lat warunkach, uda┼éo mi si─Ö uzyska─ç tak dobry rezultat. M├│j zesp├│┼é, m├│j pilot Mikko Markkula i ja zas┼éu┼╝yli┼Ťmy na kilka piw. Jest pow├│d do ┼Ťwi─Ötowania."

Jost Capito, Dyrektor Volkswagen Motorsport
"Mamy zakontraktowanych najlepszych rajdowych kierowc├│w ┼Ťwiata, a oni tutaj w Szwecji mieli najszybszy i najbardziej niezawodny samoch├│d - Polo R WRC. Jari-Matti Latvala zas┼éu┼╝y┼é sobie na zwyci─Östwo doskona┼é─ů jazd─ů, ale tak┼╝e zaci─Öt─ů walk─ů z Andreasem Mikkelsenem, kt├│ry przekona┼é nas wszystkich, ┼╝e jest naprawd─Ö dobry. Czapki z g┼é├│w przed nimi dwoma. Ale te┼╝ przed S├ębastienem Ogierem. Dziesi─Ö─ç najlepszych czas├│w i zaci─Öta pogo┼ä m├│wi─ů same za siebie. Przekona┼é si─Ö, ┼╝e szcz─Ö┼Ťcie nie zawsze sprzyja najlepszym i ┼╝e wykopywanie si─Ö ze ┼Ťniegu to tak┼╝e jedna z atrakcji rajd├│w. Jako zesp├│┼é mamy teraz luksus, a zarazem problem, ┼╝e w Meksyku jako zespo┼éy z pierwszego, drugiego i czwartego miejsca w tabeli b─Ödziemy musieli pierwsi wyje┼╝d┼╝a─ç na tras─Ö. Ch─Ötnie zmierzymy si─Ö z tym wyzwaniem. Jestem niesamowicie dumny z wyniku i z zespo┼éu, kt├│rego ci─Ö┼╝ka praca po raz kolejny si─Ö op┼éaci┼éa."

Co się jeszcze wydarzyło...

. nowy rekord S├ębastiena Ogiera. Dopiero po 41 metrach fabryczny kierowca Volkswagena dotkn─ů┼é ziemi na s┼éawnej hopce "Colin's Crest" i poprawi┼é dotychczasowy rekord Amerykanina Kena Blocka o ca┼ée cztery metry.

I co jeszcze...

. ksi─ů┼╝─Ö Karol Filip odwiedzi┼é niespodziewanie zesp├│┼é Volkswagena w sobot─Ö po po┼éudniu. Jako ksi─ů┼╝─Ö V├Ąrmland, gdzie rozgrywany jest Rajd Szwecji, trzeci w kolejce nast─Öpca szwedzkiego tronu ma nie tylko czysto geograficzne rozeznanie. W ubieg┼éym roku Karol Filip sam startowa┼é w historycznym Porsche 911 w imprezie towarzysz─ůcej Rajdowi Szwecji.

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Szwecji - wyniki końcowe

01. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen 3:00.31,1 godz.
02. Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula (N/FIN), Volkswagen + 53,6 sek.
03. Mads Ostberg/Jonas Andersson (N/S), Citro├źn + 59,5 sek.
04. Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (FIN/FIN), Ford + 2.26,9 min.
05. Ott T├Ąnak/Raigo Molder (EST/EST), Ford + 3.00,5 min.
06. S├ębastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen + 4.29,9 min.
07. Henning Solberg/Ilka Minor (N/A), Ford + 4.47,5 min.
08. Pontus Tidemand/Ola Floene (S/N), Ford + 5.38,2 min.
09. Craig Breen/Scott Martin (IRL/GB), Ford + 8.55,4 min.
10. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citro├źn + 11.18,0 min.

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Szwecji - wyniki Power Stage

01. Mads Ostberg/Jonas Andersson (N/S), Citro├źn 8.36,8 nin.
02. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 1,1 sek.
03. Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (FIN/FIN), Ford + 2,9 sek.

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), punktacja

Kategoria kierowc├│w
1. Jari-Matti Latvala, 40 punkt├│w;
2. S├ębastien Ogier, 35;
3. Mads Ostberg, 30;
4. Andreas Mikkelsen, 24;
5. Bryan Bouffier, 18;
6. Kris Meeke, 17;
7. Mikko Hirvonen, 13;
8. Ott T├Ąnak, 10;
9. Elfyn Evans, 8;
10. Henning Solberg, 6;

Kategoria producent├│w

1. Volkswagen Motorsport, 72 punkty;
2. Citro├źn Total Abu Dhabi WRT, 56 punkty;
3. Volkswagen Motorsport II, 26.;
4. M-Sport, 22;
5. Hyundai Motorsport, 8;
6. RK M-Sport WRT, 4

źródło: bank prasowy