1611356400 vs 1434232800 page:aktualnosci
Array ( )

Formualrz Promocyjny

Imiŕ i nazwisko*:
Telefon*:
Email:

Podanie w/w danych jest dobrowolne, ale niezbŕdne do obs│ugi powy┐szego zg│oszenia. Wys│anie formularza jest rˇwnoznaczne z wyra┐eniem zgody na wykorzystywanie
i przetwarzanie, w tym rˇwnie┐ w przysz│oÂci, w/w danych osobowych w celach marketingowych i statystycznych przez Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. z siedzib▒ przy
ul. Po│czy˝skiej 118a, 01-304 Warszawa. JednoczeÂnie przyjmuj▒c do wiadomoÂci, i┐ przys│uguje mi prawo do wgl▒du, wstrzymania przetwarzania oraz usuniŕcia w/w danych osobowych.

Magdalena M▒drzak-Kruszona

Magdalena M▒drzak-Kruszona
Specjalista ds. Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 24
tel. kom.: 606 792 005

magdalena.madrzak@porscheinterauto.pl
Piotr Nowicki

Piotr Nowicki
Kierownik Dzia│u Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 23
tel. kom.: 692 455 197

piotr.nowicki@porscheinterauto.pl
Mariusz Piˇrkowski

Mariusz Piˇrkowski
Specjalista ds. Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 25
tel. kom.: 797 975 545

mariusz.piorkowski@porscheinterauto.pl

Wr├│─ç do Aktualno┼Ťci

2015-01-26

Potr├│jne zwyci─Östwo Volkswagena w Rajdzie Monte Carlo

- Wymarzony debiut Polo R WRC drugiej generacji w legendarnym Rajdzie Monte Carlo
- Ogier/Ingrassia wygrywaj─ů, Latvala/Anttila na miejscu drugim, Mikkelsen/Floene na trzecim
- Volkswagen pi─ůtym producentem w historii z potr├│jnym zwyci─Östwem w tym najstarszym rajdzie

Volkswagen rozpocz─ů┼é sezon 2015 Rajdowych Mistrzostw ┼Üwiata FIA (WRC) historycznym sukcesem w Rajdzie Monte Carlo. S├ębastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) i Andreas Mikkelsen/Ola Floene (N/N) w Polo R WRC odnie┼Ťli potr├│jne zwyci─Östwo w rajdzie posiadaj─ůcym najd┼éu┼╝sz─ů tradycj─Ö na ┼Ťwiecie. Volkswagen zosta┼é w ten spos├│b pi─ůt─ů mark─ů w historii, kt├│rej uda┼é si─Ö taki sukces w Monte Carlo.

"Potr├│jne zwyci─Östwo w Rajdzie Monte Carlo to doskona┼éy rezultat pracy ca┼éego teamu Volkswagena, jestem bardzo dumny z naszego zespo┼éu" - powiedzia┼é dr Heinz-Jakob Neusser, Cz┼éonek Zarz─ůdu marki Volkswagen ds. rozwoju technicznego. "Rozpocz─Öcie sezonu w taki spos├│b, nowym samochodem i przy tak trudnych warunkach, przekroczy┼éo nasze naj┼Ťmielsze oczekiwania. Ca┼éy zesp├│┼é perfekcyjnie wsp├│┼épracowa┼é, ka┼╝dy wiedzia┼é, co ma robi─ç i ostatecznie Volkswagen zas┼éu┼╝enie wygra┼é. Ten zesp├│┼é ma pe┼éne prawo stan─ů─ç w jednym rz─Ödzie z innymi wielkimi rajdowymi markami".

Wymarzony debiut dla Polo R WRC drugiej generacji

Rajd Monte Carlo 2015 to debiut nowego Polo R WRC, kt├│ry szybko zmieni┼é si─Ö w wielki sukces. Ogier/Ingrassia i Latvala/Anttila zasiedli w drugiej generacji World Rally Car z Wolfsburga, natomiast Mikkelsen/Floene do Rajdu Portugalii b─Öd─ů je┼║dzi─ç poprzedni─ů, r├│wnie┼╝ odnosz─ůc─ů sukcesy wersj─ů. Premiera 318-konnego auta wypad┼éa znakomicie: z miejscami pierwszym i drugim w rajdzie, nowe Polo R WRC poprawi┼éo rezultat rajdowego Polo z lat 2013 i 2014.

Historyczny sukces: Volkswagen w jednym rz─Ödzie z wielkimi rajdowymi legendami

Zwyci─Östwo w Rajdzie Monte Carlo 2015 to dwudziesty trzeci wygrany rajd Volkswagena z Polo R WRC od pierwszego startu w 2013 roku oraz jedenasty rajd, w kt├│rym co najmniej dwie za┼éogi z Wolfsburga by┼éy najlepsze. S├ębastien Ogier i Julien Ingrassia stan─Öli dzisiaj po raz 25-ty na najwy┼╝szym stopniu podium, a drugi raz z rz─Ödu w Rajdzie Monte Carlo. Tym samym Ogier wyr├│wna┼é rezultat rajdowej legendy Colina McRae. Miejsca pierwsze, drugie i trzecie w Monte Carlo 2015 s─ů zarazem dopiero sz├│stym potr├│jnym zwyci─Östwem w historii tego rajdu. Volkswagen jest pi─ůt─ů mark─ů od 1973 roku, kt├│ra zapisa┼éa sw├│j "triple" w ksi─Ödze historii Rajdu Monte Carlo i tym samym do┼é─ůczy┼éa do takich marek, jak Renault Alpine, Lancia, Audi i Citro├źn.

Typowe Monte Carlo - poker przy wyborze opon i zmienne warunki

Suchy asfalt z doskona┼é─ů - jak na warunki Monte Carlo - przyczepno┼Ťci─ů, g┼éadki jak lustro l├│d, ┼Ťnieg i b┼éoto po┼Ťniegowe - to wszystko czeka┼éo na zespo┼éy WRC w Rajdzie Monte Carlo 2015. Warunki zmienia┼éy si─Ö nieustannie, z kilometra na kilometr. Mo┼╝na sobie doskonale wyobrazi─ç, jak trudny by┼é odpowiedni dob├│r opon. Trzeba by┼éo wybra─ç 30 z 82 opon Michelin - o┼Ťmiu twardych, 16 mi─Ökkich i 24 super mi─Ökkich oraz dziesi─Öciu opon zimowych i 24 opon z kolcami.

Seb kontra Seb - emocjonuj─ůcy, lecz zbyt kr├│tki pojedynek

W dw├│ch pierwszych dniach Rajdu Monte Carlo pojedynek Seb kontra Seb trzyma┼é kibic├│w w napi─Öciu. S├ębastien Ogier w Polo R WRC i S├ębastien Loeb w Citro├źnie zaci─Öcie walczyli o prowadzenie. W po┼éowie rajdu Ogier mia┼é osiem sekund przewagi, gdy wracaj─ůcy do Rajdowych M┼Ü Loeb spad┼é na dalek─ů pozycj─Ö. I tak ten presti┼╝owy pojedynek zako┼äczy┼é si─Ö zbyt wcze┼Ťnie. Ju┼╝ nie dziewi─Öciokrotny mistrz ┼Ťwiata by┼é teraz g┼é├│wnym przeciwnikiem S├ębastiena Ogiera, lecz jego koledzy z zespo┼éu Jari-Matti Latvala i Andreas Mikkelsen.

Osobiste rekordy - wymarzony start w Rajdowych MŚ Latvali i Mikkelsenena

Dla Jari-Matti Latvali/Miikka Anttlli drugie miejsce, a dla Andreasa Mikkelsena/Ola Floene - trzecie miejsce, to ich najlepsze lokaty w Rajdzie Monte Carlo. A tym samym poprawa w por├│wnaniu z ubieg┼éym rokiem. Wtedy Latvala/Anttila uko┼äczyli rajd z pi─ůtym czasem, a Mikkelsen ze swoim ├│wczesnym pilotem Mikko Markkula (FIN) zaj─Öli si├│dme miejsce, jednocze┼Ťnie by┼éo to ich pierwsze mini─Öcie linii mety w Monte Carlo. Latvala/Anttila przedarli si─Ö na si├│dmym odcinku specjalnym na drug─ů pozycj─Ö i utrzymali j─ů do mety, Mikkelsen/Floene na tym samym odcinku wywalczyli trzecie miejsce.

500 odcinków specjalnych - doskonały bilans

Power Stage ko┼äcz─ůcy Rajd Monte Carlo by┼é pi─Ö─çsetnym odcinkiem specjalnym Polo R WRC w Rajdowych Mistrzostwach ┼Üwiata od momentu startu w Monte Carlo w 2013 roku. Od tego czasu World Rally Car z Wolfsburga awansowa┼é na samoch├│d rajdowy WRC, kt├│ry mo┼╝e si─Ö pochwali─ç najwy┼╝szym odsetkiem zwyci─Östw w historii. Nie tylko 85,2 procent wygranych rajd├│w trafi┼éo do Wolfsburga, lecz tak┼╝e 347 z 500 mo┼╝liwych najlepszych czas├│w na odcinkach specjalnych.

Kropka nad "i": dodatkowy punkt z Power Stage dla Jari-Matti Latvali

Prawie perfekcyjnie Rajd Monte Carlo sko┼äczy┼é si─Ö dla Jari-Matti Latvali i Miikka Anttili. Na ko┼äcz─ůcym rajd Power Stage, za kt├│ry przyznawane s─ů dodatkowe punkty dla trzech najlepszych zespo┼é├│w, fi┼äski duet Volkswagena mia┼é trzeci czas, zdobywaj─ůc jeden punkt.

Wypowiedzi, 4. dzień Rajdu Monte Carlo

S├ębastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1 "Fantastyczny pocz─ůtek nowego sezonu! Jestem niezmiernie szcz─Ö┼Ťliwy. Wygrana w Rajdzie Monte Carlo dla ka┼╝dego kierowcy jest czym┼Ť wyj─ůtkowym, a dla mnie szczeg├│lnie, bo jestem tutaj w┼éa┼Ťciwie u siebie w domu. Przyjaciele, rodzina i kibice dali mi wiele wsparcia i wiary w siebie. Atmosfera by┼éa po prostu magiczna. Ciesz─Ö si─Ö, ┼╝e mog┼éem wszystkim troch─Ö si─Ö odwdzi─Öczy─ç. 83. Monte Carlo to jeden z najtrudniejszych rajd├│w jakie pami─Ötam, je┼╝eli chodzi o warunki. Wyb├│r opon by┼é trudny przede wszystkim na pocz─ůtku. Do tego ta zaci─Öta walka z Sebastienem Loebem, kt├│ry w czwartek rzeczywi┼Ťcie wykr─Öci┼é znakomite czasy. Bardzo dzi─Ökuj─Ö naszemu zespo┼éowi i moim "lodowym szpiegom". Naturalnie cieszy mnie tak┼╝e wspania┼éy wynik og├│lny z punktu widzenia Volkswagena. Je┼╝eli mam sta─ç na najwy┼╝szym podium, to najch─Ötniej w towarzystwie Jari-Matti i Andreasa".

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2 "Lepszego rozpocz─Öcia sezonu nie mogliby┼Ťmy sobie wymarzy─ç. Od samego pocz─ůtku naszym celem by┼éo znale┼║─ç si─Ö w pierwszej tr├│jce. I uda┼éo nam si─Ö to z nawi─ůzk─ů. Jestem przeszcz─Ö┼Ťliwy. Kamie┼ä spad┼é mi z serca, bo moje dotychczasowe starty w Rajdzie Monte Carlo nie ko┼äczy┼éy si─Ö wielkimi sukcesami. Warunki nie by┼éy ┼éatwe i musia┼éem i┼Ť─ç na kompromis, je┼╝eli chodzi o pr─Ödko┼Ť─ç, aby nie pope┼éni─ç ┼╝adnego b┼é─Ödu. Gdy do┼Ť─ç wcze┼Ťnie zyskali┼Ťmy dobr─ů przewag─Ö, nie chodzi┼éo mi ju┼╝ o najlepsze czasy, lecz oto, aby dowie┼║─ç moj─ů pozycj─Ö do mety. Potr├│jne zwyci─Östwo to naturalnie najlepsza nagroda dla ca┼éego zespo┼éu, kt├│ry w┼éo┼╝y┼é w stworzenie nowego Polo wiele pracy i pasji".

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9 "Dla ca┼éego zespo┼éu by┼éo to znakomite rozpocz─Öcie nowego sezonu. Potr├│jne zwyci─Östwo w Monte Carlo nie zdarza si─Ö codziennie. Jestem dumny, ┼╝e mia┼éem sw├│j wk┼éad w ten sukces. I jestem r├│wnie┼╝ niezmiernie szcz─Ö┼Ťliwy, ┼╝e ten sezon zacz─ů┼é si─Ö tak dobrze dla mnie samego. Przed startem by┼ébym w pe┼éni zadowolony z dowolnego miejsca w pierwszej pi─ůtce. Trzecia lokata przewy┼╝szy┼éa moje oczekiwania. To podium b─Ödziemy dzi┼Ť hucznie ┼Ťwi─Ötowa─ç, to pewne. Warunki w tym Monte Carlo by┼éy ekstremalnie trudne i to by┼é pierwszy raz, gdy startowa┼éem tutaj w ┼Ťniegu, lodzie i na ┼Ťliskim asfalcie. Od pocz─ůtku postawi┼éem g┼é├│wnie na to, aby dojecha─ç do mety - i to si─Ö op┼éaci┼éo. Du┼╝o si─Ö nauczy┼éem i na koniec jeszcze spotka┼éa mnie taka nagroda w postaci trzeciego miejsca. Co tu du┼╝o m├│wi─ç, to by┼é wymarzony start!"

Jost Capito, Dyrektor Volkswagen Motorsport "Wspania┼éy rezultat dla Volkswagena, ale przede wszystkim dla naszych kierowc├│w. Nie ma trudniejszego rajdu ni┼╝ Monte Carlo. Tutaj czynnik ludzki odgrywa wi─Öksz─ů rol─Ö, ni┼╝ przy wszystkich innych rajdach. Jestem bardzo dumny z tego, ┼╝e S├ębastien Ogier, Jari-Matti Latvala i Andreas Mikkelsen dotarli do mety jako pierwsza, druga i trzecia za┼éoga. Nie brakowa┼éo silnych konkurent├│w, podobnie jak trudnych warunk├│w, w kt├│rych trzeba przez ca┼éy czas zachowa─ç ch┼éodn─ů g┼éow─Ö. Tak samo jak z kierowc├│w i pilot├│w, jestem dumny z ca┼éego zespo┼éu, kt├│ry codziennie perfekcyjnie przygotowywa┼é Polo R WRC do odcink├│w specjalnych i po raz kolejny udowodni┼é, ┼╝e potrafi doskonale pracowa─ç".

Co się jeszcze wydarzyło...

... drugi prawdziwy "wyst─Öp na w┼éasnym podw├│rku" w Rajdzie Monte Carlo. Po przeniesieniu parku serwisowego z Gap (Francja) do Monako, najbli┼╝ej mia┼é do niego Andreas Mikkelsen. Serwis Volkswagena w Monako mie┼Ťci┼é si─Ö przy Quai Antoine 1, zaraz przy basenie portowym, a tam w┼éa┼Ťnie mieszka Andreas Mikkelsen, kt├│ry podczas serwis├│w mia┼é do domu nieca┼ée pi─Ö─çdziesi─ůt krok├│w. Jednak podczas rajdu Mikkelsen, jak reszta zespo┼éu, mieszka┼é w hotelu, a swoje mieszkanie odda┼é do dyspozycji rodzinie i znajomym. Sw├│j pierwszy wyst─Öp na "w┼éasnym podw├│rku" mia┼é drugiego dnia tak┼╝e S├ębastien Ogier, bowiem trasa rajdu prowadzi┼éa przez miejscowo┼Ť─ç Forest Saint Julien, w kt├│rej si─Ö urodzi┼é, niedaleko domu jego rodzic├│w.

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Monte Carlo - wyniki końcowe

01. S├ębastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 3:36.40,2 godz.
02. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 58,0 s
03. Andreas Mikkelsen/Ola Floene (N/N), Volkswagen + 2.12,3 min
04. Mads ┼śstberg/Jonas Andersson (N/S), Citro├źn + 2.43,6 min
05. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 3.12,1 min
06. Dani Sordo/Marc Mart├ş (E/E), Hyundai + 3.12,9 min
07. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford + 5.23,7 min
08. S├ębastien Loeb/Daniel Elena (F/MC), Citro├źn + 8.34,7 min
09. Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Ford + 9.54,8 min
10. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citro├źn + 10.55,6 min

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Monte Carlo - wyniki Power Stage

01. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citro├źn 6.30,5 min
02. S├ębastien Loeb/Daniel Elena (F/MC), Citro├źn + 0,2 s
03. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 1,9 s

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), punktacja*

Kategoria kierowc├│w
01. S├ębastien Ogier, 25 punkt├│w;
02. Jari-Matti Latvala, 19;
03. Andreas Mikkelsen, 15;
04. Mads Ostberg, 12;
05. Thierry Neuville, 10;
06. Dani Sordo, 8;
07. S├ębastien Loeb, 6;
08. Elfyn Evans, 6;
09. Kris Meeke, 4;
10. Martin Prokop, 2

Kategoria producent├│w
01. Volkswagen Motorsport; 43 punkty;
02. Hyundai Motorsport, 27;
03. Citro├źn Total Abu Dhabi WRT, 12;
04. M-Sport, 12;
05. Jipocar Czech National Team, 6;
06. FWRT, 1

źródło: bank prasowy