1610751600 vs 1434232800 page:aktualnosci
Array ( )

Formualrz Promocyjny

Imiŕ i nazwisko*:
Telefon*:
Email:

Podanie w/w danych jest dobrowolne, ale niezbŕdne do obs│ugi powy┐szego zg│oszenia. Wys│anie formularza jest rˇwnoznaczne z wyra┐eniem zgody na wykorzystywanie
i przetwarzanie, w tym rˇwnie┐ w przysz│oÂci, w/w danych osobowych w celach marketingowych i statystycznych przez Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. z siedzib▒ przy
ul. Po│czy˝skiej 118a, 01-304 Warszawa. JednoczeÂnie przyjmuj▒c do wiadomoÂci, i┐ przys│uguje mi prawo do wgl▒du, wstrzymania przetwarzania oraz usuniŕcia w/w danych osobowych.

Magdalena M▒drzak-Kruszona

Magdalena M▒drzak-Kruszona
Specjalista ds. Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 24
tel. kom.: 606 792 005

magdalena.madrzak@porscheinterauto.pl
Piotr Nowicki

Piotr Nowicki
Kierownik Dzia│u Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 23
tel. kom.: 692 455 197

piotr.nowicki@porscheinterauto.pl
Mariusz Piˇrkowski

Mariusz Piˇrkowski
Specjalista ds. Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 25
tel. kom.: 797 975 545

mariusz.piorkowski@porscheinterauto.pl

Wr├│─ç do Aktualno┼Ťci

2015-01-12

SUV zwiastunem nowego amerykańskiego języka designu Volkswagena

- Niemiecki design i technologie po┼é─ůczone z American Way of Life
- Cross Coup├ę GTE pokazuje, jak b─Ödzie wygl─ůda┼éa nowa seria SUV├│w Volkswagena

Dziesi─Ö─ç wa┼╝nych fakt├│w dotycz─ůcych ┼Ťwiatowej premiery Cross Coup├ę GTE: 1. Volkswagen Cross Coup├ę GTE to Midsize-SUV z nap─Ödem hybrydowym V6-plug-in.
2. Cross Coup├ę GTE ┼é─ůczy niemieck─ů my┼Ťl techniczn─ů i design z motoryzacyjnym "American Way of Life".
3. Prototypowy SUV wprowadza nowy język designu Volkswagena, opracowany na rynek amerykański.
4. Prz├│d studyjnego modelu pokrytego lakierem w kolorze Grand Pacific Glacier pokazuje, jak b─Ödzie wygl─ůda┼éo oblicze nowego ameryka┼äskiego SUVa.
5. Deska rozdzielcza z interaktywn─ů funkcj─ů sterowania gestami otwiera nowy wymiar jako┼Ťci obs┼éugi i przekazywania informacji.
6. Silnik 3.6 V6 FSI (206 kW), dwa silniki elektryczne (40 kW i 85 kW) i napęd na wszystkie koła z "elektrycznym wałem Kardana".
7. Moc systemowa 265 kW i zasi─Ög 70 MPGe[1] (w cyklu mieszanym).
8. Ekstremalnie sportowy "tryb GTE", zero emisji na dystansie do 20 mil (32 kilometry) w trybie elektrycznym.
9. Studyjny model z pi─Öcioma miejscami siedz─ůcymi oferuje na d┼éugo┼Ťci 190,8 cali (4,85 metra) doskona┼éy komfort podczas d┼éugich podr├│┼╝y.
10. Volkswagen będzie produkował siedmioosobowego Midsize-SUVa od końca 2016 roku w amerykańskim zakładzie w Chattanooga (Tennessee).

Pozna┼ä/ Detroit, stycze┼ä 2015 r. - Pod koniec 2016 roku Volkswagen of America rozpocznie w Chattanooga (Tennessee) produkcj─Ö nowego modelu, jednego z najwa┼╝niejszych dla przedsi─Öbiorstwa od pi─Ö─çdziesi─Öciu lat: siedmioosobowego Midsize-SUVa. Trwa ko┼äcowe odliczanie do premiery mierz─ůcego oko┼éo pi─Öciu metr├│w (ok. 197 cali) wszechstronnego samochodu. Zwiastunem tego nowego bestsellera jest prezentowany przez Volkswagena podczas North American International Autoshow (NAIAS, 12 - 15 stycznia) w Detroit pi─Öcioosobowy Cross Coup├ę GTE. Jest to ekskluzywny SUV z uk┼éadem hybrydowym plug-in, nap─Ödem na wszystkie ko┼éa z "elektrycznym wa┼éem Kardana", maksymaln─ů moc─ů systemow─ů 265 kW/360 KM i zasi─Ögiem 70 MPGe. "Cross Coup├ę GTE jest zwiastunem nowego ameryka┼äskiego j─Özyka designu Volkswagena" - stwierdzi┼é Klaus Bischoff, szef designu marki Volkswagen. I doda┼é - "Studyjny model jest wyj─ůtkowy, mocny, i charakteryzuje si─Ö agresywn─ů sylwetk─ů. Wiele z jego detali zdradza, jak wyobra┼╝amy sobie przysz┼éego seryjnego SUVa przeznaczonego na rynek p├│┼énocnoameryka┼äski. Pod wzgl─Ödem koncepcyjnym studyjne auto ┼é─ůczy niemieck─ů my┼Ťl technologiczn─ů i design ze stylem motoryzacyjnego American Way of Life". A to oznacza wysok─ů efektywno┼Ť─ç, czyste i wyra┼║ne linie, logiczn─ů obs┼éug─Ö i doskona┼é─ů jako┼Ť─ç po┼é─ůczone z przestronno┼Ťci─ů, znakomitymi osi─ůgami i najwy┼╝szym komfortem.

Sportowy i oszcz─Ödny. Skr├│t GTE to oznaczenie koncepcji tego Cross Coup├ę oraz modeli Volkswagena z nap─Ödem hybrydowym plug-in. S─ů to samochody o sportowym charakterze z nowoczesnymi silnikami. Oferuj─ů komfort na d┼éugich trasach typowy dla Gran Tourismo (GT), a dzi─Öki silnikowi/silnikom elektrycznym i ┼éadowanej zewn─Ötrznie baterii umo┼╝liwiaj─ů poruszanie si─Ö bez emisji szkodliwych substancji. W Europie pierwszy GTE jest ju┼╝ na rynku, drugi stoi w blokach startowych. Prezentowany w Detroit SUV przez 20 mil (32 kilometry) mo┼╝e by─ç samochodem zeroemisyjnym (zasi─Ögi z nap─Ödem elektrycznym w USA i Europie nie s─ů identyczne ze wzgl─Ödu na odmienne cykle testowe). Wszystkie modele GTE mog─ů porusza─ç si─Ö w r├│┼╝nych trybach. W przypadku Cross Coup├ę GTE s─ů to tryby E (elektryczny), GTE, Hybrid, Offroad i Battery Hold/Battery Charge.

Innowacyjne technologie. Cross Coup├ę GTE jest trzeci─ů wersj─ů studyjn─ů ┼Ťredniej wielko┼Ťci SUVa, prezentowan─ů przez Volkswagena przed rozpocz─Öciem produkcji seryjnej. Wszystkie trzy samochody koncepcyjne - pokazany w Detroit w styczniu 2013 roku CrossBlue, przedstawiony w listopadzie 2013 roku w Los Angeles CrossBlue Coup├ę oraz wystawiony teraz na NAIAS Cross Coup├ę GTE - stanowi─ů fragment szerokiego spektrum wariant├│w SUV├│w, jakie s─ů mo┼╝liwe do zrealizowania na bazie modu┼éowej platformy MQB Volkswagena. Celem przy┼Ťwiecaj─ůcym projektantom przy ich konstruowaniu by┼éo stworzenie w niedalekiej przysz┼éo┼Ťci SUVa przeznaczonego specjalnie na rynek p├│┼énocnoameryka┼äski.

Wygl─ůd zewn─Ötrzny

Wymiary. Cross Coup├ę GTE w kolorze niebieskim Grand Pacific Glacier wygl─ůda jeszcze bardziej wyj─ůtkowo, ni┼╝ modele studyjne zaprezentowane w 2013 roku. Mimo ┼╝e wszystkie trzy prototypowe SUVy powsta┼éy na bazie DNA designu Volkswagena i w zwi─ůzku z tym wykazuj─ů stylistyczne podobie┼ästwa, Cross Coup├ę GTE r├│┼╝ni si─Ö wieloma detalami od wcze┼Ťniejszych wersji i zdecydowanie zmierza w kierunku produkcji seryjnej. Prezentowany w Detroit samoch├│d koncepcyjny ma d┼éugo┼Ť─ç 190,8 cala (4.847 mm) i wysoko┼Ť─ç 68,3 cala (1.736 mm). Jego szeroko┼Ť─ç wynosi 79,9 cala (2.030 mm). Klaus Bischoff opisuje nowe auto nast─Öpuj─ůco: "Ten samoch├│d jest niezwyk┼éy z ka┼╝dej perspektywy. Oboj─Ötnie, czy wyobrazimy sobie Cross Coup├ę GTE na Manhattanie, nad Pacyfikiem w Kalifornii czy w G├│rach Skalistych - zaprojektowany specjalnie dla USA SUV wsz─Ödzie b─Ödzie prezentowa┼é si─Ö doskonale".

Prz├│d nadwozia. W masywnym i ekskluzywnym wygl─ůdzie zewn─Ötrznym dominuje bardzo czysty uk┼éad linii. Precyzyjne kraw─Ödzie d┼éugiej maski wygl─ůdaj─ů jak wyci─Öte laserem. Pokrywa komory silnika na ┼Ťrodku jest wy┼╝sza ni┼╝ po bokach, a jej tylne zewn─Ötrzne kraw─Ödzie przechodz─ů w masywne b┼éotniki. Dominuj─ůc─ů cech─ů bardzo wysokiego przodu jest os┼éona ch┼éodnicy. Bardziej ni┼╝ w poprzednich wersjach, reflektory, kierunkowskazy i os┼éona ch┼éodnicy stapiaj─ů si─Ö w jeden modu┼é stylistyczny. Podstawow─ů konstrukcj─Ö os┼éony ch┼éodnicy stanowi─ů dwie masywne aluminiowe, poziome listwy (od przodu polerowane, od g├│ry szczotkowane). Listwy zw─Ö┼╝aj─ů si─Ö w kierunku podw├│jnych diodowych reflektor├│w co sprawia, ┼╝e ich kszta┼ét przypomina skrzyd┼éa. R├│wnie atrakcyjn─ů form─Ö, jak os┼éona ch┼éodnicy, ma dolny wlot powietrza. Na zewn─ůtrz jest on obramowany czarn─ů, b┼éyszcz─ůc─ů listw─ů, na ┼Ťrodku wida─ç element z polerowanego aluminium, kt├│rego zbli┼╝ony do skrzyd┼éa kszta┼ét koresponduje z form─ů listwy os┼éony ch┼éodnicy.

Efekt "spojrzenia" podw├│jnych diodowych reflektor├│w uzyskano mi─Ödzy innymi dzi─Öki kompaktowym modu┼éom LED (kt├│re w ka┼╝dym reflektorze stanowi─ů centralny punkt ┼Ťwietlny) oraz umieszczonym na zewn─ůtrz i nad nimi "brwiom". Zewn─Ötrzne modu┼éy reflektor├│w s─ů odpowiedzialne za ┼Ťwiat┼éa mijania, wewn─Ötrzne za ┼Ťwiat┼éa drogowe. Z pewno┼Ťci─ů ka┼╝dy zwr├│ci uwag─Ö na niepowtarzaln─ů grafik─Ö ┼Ťwiate┼é dziennych. Sk┼éadaj─ů si─Ö one ┼é─ůcznie z czterech punkt├│w ┼Ťwietlnych podw├│jnych reflektor├│w diodowych oraz czterech diodowych "skrzyde┼é ┼Ťwietlnych", z kt├│rych dwa znajduj─ů si─Ö na g├│rze w os┼éonie ch┼éodnicy, a dwa w dolnym wlocie powietrza.

Sylwetka. Przednie, ostre za┼éamanie maski silnika rozpoczyna lini─Ö, kt├│ra rozci─ůga si─Ö po bokach przez przednie b┼éotniki, pod bocznymi szybami i si─Öga a┼╝ do tylnej pokrywy Cross Coup├ę GTE. Ca┼ée nadwozie ma atletyczne proporcje. Przesuni─Öty daleko do ty┼éu s┼éupek A (i podkre┼Ťlona w ten spos├│b d┼éuga maska) oraz mocno pochylony s┼éupek C tworz─ů sylwetk─Ö, kt├│ra w pe┼éni zdradza sportow─ů ekskluzywno┼Ť─ç i jednocze┼Ťnie podkre┼Ťla masywno┼Ť─ç tego du┼╝ego SUVa. Z wizerunkiem tym koresponduje p┼éaszczyzna mi─Ödzy wysok─ů lini─ů okien a nisko umieszczon─ů lini─ů za┼éamuj─ůc─ů ┼Ťwiat┼éo, tzw. lini─ů charakteru z precyzyjnie zintegrowanymi klamkami drzwi. Linia charakteru przechodzi bezpo┼Ťrednio w mocno wysuni─Öte na zewn─ůtrz nadkola. Same nadkola podkre┼Ťlaj─ů si┼é─Ö i wielko┼Ť─ç SUVa. W nadkolu po stronie kierowcy znajduje si─Ö przy┼é─ůcze ┼éadowania baterii litowo-jonowej; po drugiej stronie nadwozia w tym samym miejscu znajduje si─Ö wlew paliwa. 22-calowe obr─Öcze ze stopu metali lekkich (opony: 285/40) z dziesi─Öcioma po┼éyskuj─ůcymi ramionami uzupe┼éniaj─ů niezwyk┼éy wygl─ůd samochodu. W oczy rzucaj─ů si─Ö tak┼╝e niezwykle kr├│tkie zwisy nadwozia, kt├│re gwarantuj─ů optymalny k─ůt najazdowy i zjazdowy w terenie.

Ty┼é nadwozia. Boczna linia charakteru w Cross Coup├ę GTE przechodzi z ty┼éu w listw─Ö z polerowanego aluminium. Nad t─ů listw─ů umieszczone s─ů diodowe ┼Ťwiat┼éa tylne w kszta┼écie trapezu. Tak┼╝e z ty┼éu Cross Coup├ę GTE nawi─ůzuje do wytycznych p├│┼énocnoameryka┼äskiego j─Özyka designu Volkswagena i tak┼╝e tutaj dominuj─ů czyste, poziome linie. W obraz ten harmonijnie wpasowuj─ů si─Ö tylne ┼Ťwiat┼éa, wyra┼║nie poziomy podzia┼é pokrywy baga┼╝nika i umieszczone wysoko w spos├│b charakterystyczny dla SUV├│w ko┼äc├│wki rur wydechowych, kt├│re stanowi─ů element poprzecznej, aluminiowej listwy w zderzaku. Doln─ů kraw─Öd┼║ stanowi umieszczona centralnie os┼éona podwozia z dyfuzorem.

R├│wnie interesuj─ůc─ů form─Ö, jak diodowym reflektorom przednim i ┼Ťwiat┼éom dziennym, zesp├│┼é stylist├│w Volkswagena nada┼é diodowym ┼Ťwiat┼éom tylnym. Czerwone g┼é├│wne modu┼éy posiadaj─ů zr├│┼╝nicowane os┼éony (bezbarwne przejrzyste) i obudowy (czarne i chromowane, w obu przypadkach z po┼éyskiem). Nawet zgaszone, tylne ┼Ťwiat┼éa z wewn─Ötrznymi detalami podejmuj─ůcymi zewn─Ötrzne kszta┼éty modu┼é├│w ┼Ťwiate┼é, wykazuj─ů wyj─ůtkowy, "techniczny" charakter. Po zmroku powstaje wra┼╝enie, jakby pojedyncze segmenty ┼Ťwietlne unosi┼éy si─Ö w ciemnej przestrzeni modu┼é├│w ┼Ťwiate┼é.

Wn─Ötrze

Progresywne i intuicyjne. Cross Coup├ę GTE stanowi okno, przez kt├│re mo┼╝na zobaczy─ç przysz┼éy design marki Volkswagen. Odnosi si─Ö to nie tylko do wygl─ůdu zewn─Ötrznego, tak┼╝e wn─Ötrze studyjnego modelu pokazuje, jak styli┼Ťci Volkswagena wyobra┼╝aj─ů sobie Midsize-SUVa przysz┼éo┼Ťci. Wizja ta w ┼╝adnym przypadku nie oznacza odej┼Ťcia od aktualnej stylistyki, lecz jest konsekwentnie udoskonalon─ů wersj─ů dw├│ch charakterystycznych cech wn─Ötrza Volkswagen├│w. Pierwsz─ů cech─ů jest czysty, poziomy podzia┼é architektury wn─Ötrza, szczeg├│lnie tablicy rozdzielczej. Drug─ů cech─ů charakterystyczn─ů wn─Ötrza ka┼╝dego Volkswagena jest intuicyjna obs┼éuga i logiczny uk┼éad wszystkich element├│w i system├│w. Te za┼éo┼╝enia Volkswagen b─Ödzie konsekwentnie realizowa┼é r├│wnie┼╝ w czasach interaktywnych system├│w obs┼éugowych i Infotainment. Przyk┼éadem mo┼╝e by─ç Cross Coup├ę GTE: tutaj ostateczne przej┼Ťcie z ery analogowej system├│w wyposa┼╝enia wn─Ötrza do ery w pe┼éni elektronicznej dokona┼éo si─Ö z ca┼ékowitym zachowaniem tej zasady. Pozytywnych rezultat├│w nie spos├│b nie zauwa┼╝y─ç: konsekwentnie poziomy podzia┼é deski rozdzielczej tworzy czyteln─ů, przestronn─ů, a jednocze┼Ťnie dok┼éadnie przemy┼Ťlan─ů, nowoczesn─ů atmosfer─Ö. Aplikacje utrzymane w b┼éyszcz─ůcej czerni z precyzyjnie zintegrowanymi wy┼Ťwietlaczami i elementami chromowanymi wygl─ůdaj─ů, jakby by┼éy detalami nowoczesnych modu┼é├│w ekran├│w dotykowych, a czysta architektura wzorowana na j─Özyku formy niemieckiego Bauhausu tworzy ca┼ékowicie now─ů jako┼Ť─ç we wn─Ötrzu samochodu.

Wyra┼║nie podzielona deska rozdzielcza. Pod przedni─ů szyb─ů we wn─Ötrzu studyjnego auta znajduje si─Ö poziomy obszar otoczony granatow─ů sk├│r─ů Nappa. Ciemnoniebieski odcie┼ä sk├│ry (Ing Blue) koresponduje z niebieskim lakierem nadwozia (Grand Pacific Glacier). Po bokach sk├│rzana p┼éaszczyzna przechodzi p┼éynnie w dolne obramowanie bocznych okien, pokryte tak─ů sam─ů sk├│r─ů. W┼éa┼Ťciwa p┼éaszczyzna Infotainment i obs┼éugowa rozci─ůga si─Ö jak skrzyd┼éo przez ca┼é─ů szeroko┼Ť─ç Cross Coup├ę GTE. Dominuj─ůcymi kolorami i materia┼éami w tej cz─Ö┼Ťci wn─Ötrza s─ů polerowane aluminium i b┼éyszcz─ůca pleksi w kolorze czarnym Piano, pokryta pow┼éok─ů odporn─ů na zadrapania. Po bokach znajduj─ů si─Ö poziome wloty powietrza wykonane z polerowanego aluminium. Do umiejscowionego na ┼Ťrodku deski rozdzielczej ekranu dotykowego systemu Infotainment o rozmiarze 10,1 cala przylegaj─ů z prawej i lewej strony po trzy, umieszczone jeden pod drugim, wloty wentylacji. Ekran dotykowy systemu Infotainment, umieszczony jest wysoko na desce rozdzielczej. Ca┼éy ten obszar charakteryzuje ca┼ékowicie nowa architektura, a system Infotainment i deska rozdzielcza optycznie stanowi─ů ca┼éo┼Ť─ç. Wszystkimi funkcjami steruje si─Ö przy u┼╝yciu ekranu dotykowego. Kierowca ma do dyspozycji cyfrowy Active Info Display, pozwalaj─ůcy na indywidualne ustawienie wy┼Ťwietlanych tre┼Ťci.

Poniżej szczegółowe informacje o ekranie dotykowym systemu Infotainment i Active Info Display:
Ekran dotykowy Infotainment / sterowanie. Korzystaj─ůc z 10,1-calowego ekranu dotykowego z czujnikami zbli┼╝eniowymi i z funkcj─ů sterowania gestami, kierowca i pasa┼╝er mog─ů zarz─ůdza─ç wszystkimi funkcjami Infotainment i podstawow─ů konfiguracj─ů samochodu. Czujniki zbli┼╝eniowe s─ů znanym ju┼╝ rozwi─ůzaniem, natomiast ca┼ékowit─ů nowo┼Ťci─ů jest funkcja sterowania gestami. Wystarczy na przyk┼éad odpowiednio poruszy─ç palcem w pewnej odleg┼éo┼Ťci, by przegl─ůda─ç list─Ö utwor├│w i wybra─ç do odtwarzania inn─ů piosenk─Ö.
Ekran dotykowy Infotainment / grafika. W zale┼╝no┼Ťci od profilu jazdy - Snow, Sport, Onroad lub Offroad - zmienia si─Ö uk┼éad graficzny wy┼Ťwietlacza. Ponadto dane nawigacji mog─ů by─ç wy┼Ťwietlane w formacie dwu- lub tr├│jwymiarowym. W formacie 3D u┼╝ytkownik ma mo┼╝liwo┼Ť─ç skonfigurowania indywidualnej formy prezentacji, mianowicie trzech lub wi─Ökszej ilo┼Ťci p┼éaszczyzn, kt├│re unosz─ů si─Ö nad sob─ů w wirtualnej przestrzeni. Wszystkie pokazuj─ů map─Ö, na kt├│rej znajduje si─Ö samoch├│d, lecz z innymi informacjami. Dla przyk┼éadu: na najwy┼╝szej p┼éaszczy┼║nie kierowca ustawi┼é Point-of-Interest, na ┼Ťrodkowej p┼éaszczy┼║nie przedstawione s─ů dane geograficzne, na przyk┼éad aktualna wysoko┼Ť─ç nad poziomem morza; na najni┼╝szej p┼éaszczy┼║nie "Car" wy┼Ťwietlana jest trasa i pozycja Cross Coup├ę GTE. P┼éaszczyzny mo┼╝na dowolnie przesuwa─ç z g├│ry na d├│┼é, przy czym indywidualne ustawienia wykonywane s─ů zawsze w p┼éaszczy┼║nie znajduj─ůcej si─Ö na wierzchu. Mapa skonfigurowana w 3D mo┼╝e by─ç wy┼Ťwietlana tak┼╝e w 2D. Informacje odnosz─ůce si─Ö do tre┼Ťci system pobiera w zale┼╝no┼Ťci od rodzaju z Internetu, przez satelit─Ö lub z no┼Ťnik├│w danych (oprogramowanie nawigacji). Na ekranie wy┼Ťwietlane s─ů tak┼╝e dane dotycz─ůce pogody. Kierowca i pasa┼╝er mog─ů wybra─ç p┼éaszczyzny i informacje tak┼╝e korzystaj─ůc z funkcji sterowania gestami. Naturalnie mo┼╝liwe jest r├│wnie┼╝ bezpo┼Ťrednie dotkni─Öcie i przesuwanie okien na ekranie dotykowym. Active Info Display. Ten du┼╝y, cyfrowy wy┼Ťwietlacz ma form─Ö klasycznej tuby. Wszystkie wskazania instrument├│w generowane s─ů czysto wirtualnie przez oprogramowanie. Tylko lampki z symbolami umieszczone w g├│rnej cz─Ö┼Ťci wy┼Ťwietlacza s─ů nadal wykonane jako hardware. Tutaj tak┼╝e informacje nawigacji mog─ů by─ç wy┼Ťwietlane w formie 2D i 3D. Wy┼Ťwietlacz ma przek─ůtn─ů 12,3 cala, rozdzielczo┼Ť─ç 1.440 x 530 pikseli pozwala na niezwykle precyzyjn─ů graficznie i interaktywn─ů prezentacj─Ö wszystkich detali. Poszczeg├│lne funkcje podstawowe s─ů powi─ůzane z indywidualn─ů interakcj─ů lub grafik─ů. Grafika ta zmienia si─Ö na przyk┼éad analogicznie do wybranego trybu nap─Ödu (np. tryb E lub GTE). W razie potrzeby mo┼╝liwe jest w┼é─ůczenie w grafik─Ö informacji takich jak funkcje pojazdu, nawigacji i system├│w wspomagaj─ůcych. Kierowca mo┼╝e przenie┼Ť─ç na Active Info Display r├│wnie┼╝ dane prezentowane na ekranie dotykowym w konsoli ┼Ťrodkowej, na przyk┼éad zdj─Öcia z ksi─ů┼╝ki adresowej telefonu lub ok┼éadki p┼éyt.

Sterowanie klimatyzacj─ů przy u┼╝yciu ekranu dotykowego. Poprzeczna listwa ze szczotkowanego aluminium, przebiegaj─ůca przez ca┼é─ů szeroko┼Ť─ç wn─Ötrza, oraz dalsze poziome elementy i o┼Ťwietlenie Ambiente zdobi─ů obszar poni┼╝ej systemu Infotainment i Active Info Display. Podobnie jak system Infotainment, tak┼╝e sterowanie klimatyzacj─ů wn─Ötrza wraz z klimatyzacj─ů siedze┼ä wykonane jest w formie ekranu dotykowego. Na poziomej p┼éaszczy┼║nie ┼Ťrodkowej konsoli, idealnie dostosowanej pod wzgl─Ödem ergonomii do kierowcy, umieszczona jest z lewej strony d┼║wignia zmiany bieg├│w 6-biegowej DSG, sterowanej "by wire". D┼║wignia, jak joystick, znajduje si─Ö zawsze w centralnej pozycji, stopnie R, N i D prze┼é─ůczane s─ů kr├│tkim przesuni─Öciem d┼║wigni, pozycja P ustawiana jest oddzielnym przyciskiem w d┼║wigni zmiany bieg├│w. R├│wnie┼╝ po lewej stronie, za d┼║wigni─ů DSG i optymalnie w zasi─Ögu kierowcy, umieszczony zosta┼é modu┼é umo┼╝liwiaj─ůcy wyb├│r jednego z profilu jazdy: Onroad, Offroad, Sport i Snow. Modu┼é ten swoj─ů nowoczesn─ů stylistyk─ů idealnie wkomponowuje si─Ö w ca┼éo┼Ťciowy obraz wn─Ötrza. Wykonany jest on z element├│w tzw. "light pipe" (przezroczyste, wype┼énione ┼Ťwiat┼éem diodowym) z wy┼Ťwietlaczem HD. Na ┼Ťrodku (mi─Ödzy d┼║wigni─ů DSG a modu┼éem wyboru profilu jazdy oraz zag┼é─Öbieniami na kubki) znajduj─ů si─Ö czarne przyciski ESC, trybu E i trybu GTE oraz aluminiowy przycisk Start/Stop Engine. Z prawej strony d┼║wigni zmiany bieg├│w, wygodnie w zasi─Ögu kierowcy i pasa┼╝era, umieszczono dwa uchwyty na kubki, przes┼éaniane os┼éon─ů w kolorze czarnym Piano.

Panoramiczny rozsuwany dach. W dachu nad konsol─ů ┼Ťrodkow─ů znajduje si─Ö kolejna konsola z przyciskami dotykowymi do obs┼éugi panoramicznego szklanego dachu, rolety przeciws┼éonecznej i funkcji o┼Ťwietlenia wn─Ötrza.

Pi─Ö─ç miejsc siedz─ůcych i p┼éaska pod┼éoga baga┼╝nika. Siedzenia obszyte s─ů dwukolorow─ů sk├│r─ů Nappa (tak┼╝e sk├│r─ů semianilinow─ů). Ciemny kolor Ink Blue podkre┼Ťla form─Ö siedze┼ä, kt├│re dzi─Öki kontrastowi kolorystycznemu sprawiaj─ů wra┼╝enie siedze┼ä kube┼ékowych. Wyprofilowane sportowe fotele gwarantuj─ů doskona┼ée podparcie cia┼éa oraz wysoki poziom komfortu na d┼éugich trasach. Sk├│ra na ┼Ťrodkowej cz─Ö┼Ťci siedze┼ä jest perforowana, a wz├│r perforacji nawi─ůzuje do aluminiowych pokryw g┼éo┼Ťnik├│w w drzwiach. Tyln─ů kanap─Ö (trzy miejsca siedz─ůce) mo┼╝na sk┼éada─ç w stosunku 1/3 do 2/3. Po z┼éo┼╝eniu powstaje p┼éaska pod┼éoga baga┼╝nika. Podobnie jak z przodu, tak┼╝e z ty┼éu w konsoli ┼Ťrodkowej znajduje si─Ö panel obs┼éugowy klimatyzacji z ekranem dotykowym.

Rear Seat Entertainment. W zag┼é├│wki siedze┼ä wbudowane s─ů uchwyty na tablety. Po zainstalowaniu aplikacji Volkswagena Media Control u┼╝ytkownicy tablet├│w otrzymuj─ů przez WLAN dost─Öp do r├│┼╝nych funkcji systemu Infotainment, na przyk┼éad radia, wszystkich ┼║r├│de┼é multimedialnych oraz nawigacji.

Układ napędowy

Jeden samoch├│d, wszystkie rodzaje nap─Ödu. Cross Coup├ę GTE pod wzgl─Ödem konstrukcyjnym bazuje na opracowanej przez Volkswagena modu┼éowej platformie pod┼éogowej dla samochod├│w z silnikiem montowanym poprzecznie (MQB). Ta modu┼éowa konstrukcja nale┼╝y do najbardziej innowacyjnych konstrukcji w przemy┼Ťle motoryzacyjnym, bowiem pozwala Volkswagenowi na zastosowanie w poszczeg├│lnych modelach nie tylko klasycznych rodzaj├│w nap─Öd├│w (benzynowych i wysokopr─Ö┼╝nych), lecz tak┼╝e hybrydowych plug-in, wersji na gaz ziemny oraz zeroemisyjnych (nap─Öd elektryczny i ogniwo wodorowe). Zatem Cross Coup├ę GTE teoretycznie mo┼╝e by─ç nap─Ödzamy wszystkimi rodzajami uk┼éad├│w nap─Ödowych.

3.6 FSI i dwa silniki elektryczne. Studyjny SUV nap─Ödzany jest silnikiem benzynowym V6 o pojemno┼Ťci 3,6 litra i dwoma silnikami elektrycznymi. Sze┼Ťciocylindrowa jednostka z bezpo┼Ťrednim wtryskiem (FSI) rozwija moc 206 kW/280 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Dwa silniki elektryczne maj─ů moc 40 kW i moment obrotowy 220 Nm (przedni) oraz 85 kW i 270 Nm (tylny). Silniki te zasilane s─ů bateri─ů litowo-jonow─ů, umieszczon─ů w tunelu wa┼éu Kardana. Pojemno┼Ť─ç baterii wynosi 14,1 kWh. Ca┼ékowita moc systemowa nap─Ödu to 265 kW/360 KM. W przypadku poboru ca┼éej mocy, Cross Coup├ę GTE rozwijaj─ůcy pr─Ödko┼Ť─ç maksymaln─ů 130 mph (209 km/h) przyspiesza do 60 mph (97 km/h) zaledwie w 6 sekund.

Profile jazdy. W Cross Coup├ę GTE dost─Öpne s─ů nast─Öpuj─ůce profile jazdy zmieniaj─ůce parametry poszczeg├│lnych podzespo┼é├│w: Onroad (z podprofilami Comfort i Eco), Offroad (z wariantami Rocks, Sludge&Sand i Gravel), Sport i Snow. Tryby pracy nap─Ödu. Jak ju┼╝ wspomniano, Cross Coup├ę GTE mo┼╝e porusza─ç si─Ö w pi─Öciu r├│┼╝nych, wybieranych intuicyjnie trybach pracy nap─Ödu: tryb E, Hybrid, GTE, Offroad i Battery Hold / Battery Charge.

Tryb E (elektryczny). Dzi─Öki baterii litowo-jonowej wbudowanej w tunel ┼Ťrodkowy, Cross Coup├ę GTE mo┼╝e przejecha─ç odleg┼éo┼Ť─ç do 20 mil (32 kilometry) z nap─Ödem wy┼é─ůcznie elektrycznym. W trybie E, w┼é─ůczanym przez kierowc─Ö przyciskiem, o nap─Öd dba tylko silnik elektryczny o mocy 85 kW, zamontowany na tylnej osi. Podczas jazdy z nap─Ödem elektrycznym silnik V6 FSI nie pracuje, jest on od┼é─ůczany od uk┼éadu nap─Ödowego poprzez otwarcie sprz─Ög┼éa. Gdy poziom na┼éadowania baterii spadnie poni┼╝ej okre┼Ťlonej warto┼Ťci lub w gr─Ö b─Öd─ů wchodzi┼éy inne parametry wymagaj─ůce do┼é─ůczenia sze┼Ťciocylindrowego silnika spalinowego, zostanie on p┼éynnie i w ci─ůgu u┼éamka sekundy uruchomiony i po┼é─ůczony ponownie z uk┼éadem nap─Ödowym. Za zasilanie silnik├│w elektrycznych odpowiedzialna jest bateria litowo-jonowa o pojemno┼Ťci 14,1 kWh. Uk┼éad elektroniki mocy, umieszczony w przedniej cz─Ö┼Ťci komory silnika, zarz─ůdza przep┼éywem energii wysokonapi─Öciowej z baterii i do baterii, wzgl─Ödnie do silnik├│w elektrycznych. Wewn─Ötrzna instalacja elektryczna zasilana jest przez przetwornik DC/DC napi─Öciem 12 V. Bateria ┼éadowana jest z zewn─Ötrznych ┼║r├│de┼é energii elektrycznej lub podczas jazdy.

Hybrid. Standardowo model studyjny uruchamiany jest w trybie Hybrid. Cross Coup├ę GTE jest wtedy klasyczn─ů pe┼én─ů hybryd─ů, kt├│ra przy hamowaniu ┼éaduje bateri─Ö przez rekuperacj─Ö i w zale┼╝no┼Ťci od sytuacji automatycznie wykorzystuje silnik FSI i/lub silniki elektryczne. W tym trybie stan na┼éadowania baterii utrzymywany jest na sta┼éym poziomie. Kierowca mo┼╝e tak┼╝e mie─ç wp┼éyw na poziom na┼éadowania poprzez funkcj─Ö Battery-Hold.
"┼╗eglowanie". Gdy tylko kierowca zdejmie nog─Ö z peda┼éu przyspieszenia, a bateria jest dostatecznie na┼éadowana, wszystkie silniki zostaj─ů od┼é─ůczone od uk┼éadu nap─Ödowego. Mamy wtedy do czynienia z tzw. ┼╝eglowaniem, w kt├│rym nie s─ů generowane ┼╝adne emisje.
Tryb rekuperacji. Gdy kierowca pu┼Ťci peda┼é przyspieszenia wzgl─Ödnie hamuje, a bateria nie jest dostatecznie na┼éadowana, oba silniki elektryczne pracuj─ů jak pr─ůdnice i przesy┼éaj─ů energi─Ö odzyskan─ů podczas hamowania do baterii litowo-jonowej. W tym przypadku FSI tak┼╝e jest wy┼é─ůczony i od┼é─ůczony od uk┼éadu nap─Ödowego.
Nap─Öd z silnikiem FSI. Je┼╝eli pracuje tylko silnik benzynowy, nap─Öd przenoszony jest na przednie ko┼éa. Dzi─Öki efektywnej technologii sze┼Ťciocylindrowego silnika z bezpo┼Ťrednim wtryskiem, Cross Coup├ę GTE jest bardzo oszcz─Ödny tak┼╝e z nap─Ödem spalinowym.

GTE. Po wci┼Ťni─Öciu przez kierowc─Ö przycisku GTE, studyjne auto przechodzi w tryb GTE i pokazuje ca┼é─ů swoj─ů dynamik─Ö. Charakterystyki peda┼éu przyspieszenia, przek┼éadni i uk┼éadu kierowniczego s─ů teraz jeszcze bardziej sportowe. Ponadto w trybie GTE przy "boostowaniu" silnik FSI i silniki elektryczne pracuj─ů razem, generuj─ůc pe┼én─ů moc systemow─ů i maksymalny systemowy moment obrotowy.

Offroad. Naturalnie w ka┼╝dym SUVie szczeg├│lne znaczenie ma tryb Offroad. Po jego w┼é─ůczeniu nap─Ödzane s─ů zawsze wszystkie cztery ko┼éa. W tym przypadku i przy niskim poziomie na┼éadowania baterii, przedni silnik elektryczny zasilany energi─ů przez benzynowy V6 FSI pracuje tylko jako pr─ůdnica, a tym samym ┼║r├│d┼éo pr─ůdu dla elektrycznego silnika przy tylnej osi. Poniewa┼╝ energia do nap─Ödu tylnej osi przekazywana jest "by wire", a nie mechanicznie, m├│wimy o "elektrycznym wale Kardana". W zwi─ůzku z faktem, ┼╝e FSI w trybie Offroad nap─Ödza tylny silnik poprzez przedni silnik elektryczny, nap─Öd na wszystkie ko┼éa dzia┼éa tak┼╝e przy niskim poziomie na┼éadowania baterii. Zatem tak┼╝e w wersji hybrydowej plug-in, Cross Coup├ę jest w pe┼éni przydatnym do jazdy terenowej SUVem.

Battery Charge / Battery Hold. Podw├│jny tryb Battery Hold (poziom na┼éadowania baterii pozostaje niezmieniony), wzgl─Ödnie Battery Charge (bateria jest ┼éadowana podczas jazdy) jest aktywowany w podmenu systemu Infotainment. Stosuje si─Ö go na przyk┼éad wtedy, gdy kierowca zamierza u celu swojej podr├│┼╝y - w mie┼Ťcie - porusza─ç si─Ö tylko w trybie elektrycznym, czyli bez emisji substancji szkodliwych.

źródło: bank prasowy