1611010800 vs 1434232800 page:aktualnosci
Array ( )

Formualrz Promocyjny

Imiŕ i nazwisko*:
Telefon*:
Email:

Podanie w/w danych jest dobrowolne, ale niezbŕdne do obs│ugi powy┐szego zg│oszenia. Wys│anie formularza jest rˇwnoznaczne z wyra┐eniem zgody na wykorzystywanie
i przetwarzanie, w tym rˇwnie┐ w przysz│oÂci, w/w danych osobowych w celach marketingowych i statystycznych przez Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. z siedzib▒ przy
ul. Po│czy˝skiej 118a, 01-304 Warszawa. JednoczeÂnie przyjmuj▒c do wiadomoÂci, i┐ przys│uguje mi prawo do wgl▒du, wstrzymania przetwarzania oraz usuniŕcia w/w danych osobowych.

Magdalena M▒drzak-Kruszona

Magdalena M▒drzak-Kruszona
Specjalista ds. Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 24
tel. kom.: 606 792 005

magdalena.madrzak@porscheinterauto.pl
Piotr Nowicki

Piotr Nowicki
Kierownik Dzia│u Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 23
tel. kom.: 692 455 197

piotr.nowicki@porscheinterauto.pl
Mariusz Piˇrkowski

Mariusz Piˇrkowski
Specjalista ds. Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 25
tel. kom.: 797 975 545

mariusz.piorkowski@porscheinterauto.pl

Wr├│─ç do Aktualno┼Ťci

2013-05-10

┼Üwiatowa premiera Design Vision GTI nad W├Ârthersee

Volkswagen stworzy┼é studyjne auto wy┼Ťcigowe o mocy 503 KM

Pozna┼ä, 10 maja 2013 r. - Zlot GTI W├Ârthersee to kultowa impreza dla pasjonat├│w motoryzacji. W 2013 roku spodziewanych jest oko┼éo 150.000 fan├│w modelu GTI. W dniach 8-11 maja austriackie Reifnitz b─Ödzie dla nich prawdziw─ů mekk─ů. Tradycyjnie najwi─Öksz─ů atrakcj─ů jest prezentacja studyjnego modelu, stworzonego przez in┼╝ynier├│w i stylist├│w Volkswagena specjalnie na t─Ö okazj─Ö. W tym roku jest to wizjonerski Golf GTI przeznaczony do sport├│w motorowych - Design Vision GTI, kt├│ry dysponuje pot─Ö┼╝n─ů moc─ů 503 KM. Model studyjny Design Vision GTI opiera si─Ö na wprowadzonej niedawno w Europie si├│dmej generacji GTI i przenosi stylistyk─Ö i mo┼╝liwo┼Ťci tego kultowego auta do ┼Ťwiata wy┼Ťcig├│w samochodowych.

Zesp├│┼é stylist├│w pod kierownictwem Klausa Bischoffa (szefa designu marki Volkswagen) wysun─ů┼é na zewn─ůtrz s┼éupki C i progi jako samodzielne elementy karoserii, aby stworzy─ç miejsce na wyra┼║nie zwi─Ökszony rozstaw k├│┼é i zaprojektowane specjalnie dla tego modelu 20-calowe obr─Öcze (z przodu opony 235, z ty┼éu 275).

Rozwijaj─ůcy pr─Ödko┼Ť─ç 300 km/h Design Vision GTI, mimo ekstremalnych modyfikacji, dzi─Öki precyzyjnemu projektowi w oparciu o DNA designu Volkswagena, wygl─ůda tak, jakby ju┼╝ jutro mia┼é wystartowa─ç w serii wy┼Ťcig├│w samochodowych.

Nap─Öd - technika i osi─ůgi

W studyjnym Design Vision GTI Volkswagen zwi─Ökszy┼é moc do 503 KM (przy 6500 obr./min), dlatego pod mask─ů nie pracuje rz─Ödowy silnik czterocylindrowy TSI, lecz 6-cylindrowy silnik w uk┼éadzie V. Podobnie jak w przypadku 2-litrowego silnika seryjnego GTI, tak┼╝e 3-litrowa jednostka modelu studyjnego jest silnikiem z bezpo┼Ťrednim wtryskiem i turbodo┼éadowaniem. W tym przypadku za do┼éadowanie odpowiedzialne s─ů dwie turbospr─Ö┼╝arki. Dwa tr├│jdro┼╝ne katalizatory umieszczone w pobli┼╝u silnika optymalizuj─ů emisj─Ö spalin. Silnik V6 TSI ju┼╝ przy niskich pr─Ödko┼Ťciach obrotowych (od 2000 obr./min) rozwija moment obrotowy 500 Nm.

Maksymalny moment obrotowy to 560 Nm (od 4000 do 6000 obr./min), a si┼éa przenoszona jest na przedni─ů i tyln─ů o┼Ť przez przek┼éadni─Ö dwusprz─Ög┼éow─ů (DSG) i nap─Öd na wszystkie ko┼éa. Studyjne auto przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy.

Aby odpowiednio skutecznie hamowa─ç tego rozp─Ödzaj─ůcego si─Ö do 300 km/h GTI, Volkswagen zastosowa┼é na wszystkich ko┼éach ceramiczne tarcze hamulcowe. Z przodu tarcze maj─ů ┼Ťrednic─Ö 380 mm, z ty┼éu 356 mm. Patrz─ůc z boku, przez 5-ramienne, 20-calowe obr─Öcze k├│┼é ze stopu metali lekkich wyra┼║nie wida─ç ceramiczne tarcze i czerwone zaciski. Na przednich ko┼éach (8,5J x 20, ET32) na┼éo┼╝one s─ů opony w rozmiarze 235/35, na tylnych (9,5J x 20, ET25) - opony 275/30.

Stylistyka nowych felg opiera si─Ö na koncepcji k├│┼é GTI Austin, kt├│re z kolei nawi─ůzuj─ů do klasycznych dla GTI obr─Öczy Denver. Ramiona obr─Öczy Design Vision GTI maj─ů kszta┼ét ┼éopatek, optymalnie odprowadzaj─ůcych gor─ůce powietrze z hamulc├│w. ┼Üruby k├│┼é zosta┼éy tak przykryte, ┼╝e wygl─ůdaj─ů jak jedna centralna ┼Ťruba. Niski wsp├│┼éczynnik odsadzenia felgi (ET) pozwoli┼é na nadanie ko┼éom lekko wkl─Ös┼éego kszta┼étu, dzi─Öki czemu na polerowanych powierzchniach powstaj─ů interesuj─ůce odbicia.

Wizjonerski wygl─ůd zewn─Ötrzny

Dwie rzeczy nie budz─ů w─ůtpliwo┼Ťci, gdy po raz pierwszy spojrzy si─Ö na Design Vision GTI. Po pierwsze - jest to Volkswagen; po drugie - jest to Golf GTI. Jak wyja┼Ťni┼é Klaus Bischoff ta wizualna jednoznaczno┼Ť─ç to tajemnica sukcesu Volkswagena: "Tworz─ůc DNA naszego uniwersalnego j─Özyka designu stworzyli┼Ťmy dla siebie now─ů baz─Ö. DNA jest wi─ů┼╝─ůce dla wszystkich modeli nosz─ůcych logo Volkswagen, to design, kt├│ry nie pozostawia ┼╝adnych w─ůtpliwo┼Ťci, co do to┼╝samo┼Ťci marki. Ka┼╝dy model dzi─Öki swojej niepowtarzalnej stylistyce zostanie, w ka┼╝dym miejscu na ┼Ťwiecie, rozpoznany jako prawdziwy Volkswagen."

Dotyczy to tak┼╝e tak typowo sportowego samochodu jak Design Vision GTI. W rezultacie model studyjny wygl─ůda tak normalnie, jakby jutro mia┼é wej┼Ť─ç do produkcji seryjnej. "Chcieli┼Ťmy wypracowa─ç elementy stylistyczne GTI w spos├│b tak charakterystyczny, dynamiczny i emocjonalny, jak to tylko mo┼╝liwe, aby podkre┼Ťli─ç fascynacj─Ö, kt├│ra towarzyszy temu autu" - doda┼é Bischoff.

Wymiary zewn─Ötrzne

Ju┼╝ seryjny GTI ma wyj─ůtkowe proporcje. Wida─ç tutaj korzy┼Ťci, kt├│re niesie ze sob─ů modu┼éowa platforma pod┼éogowa (MQB), kt├│ra pozwoli┼éa mi─Ödzy innymi na przesuni─Öcie do przodu przedniej osi. Rezultatem s─ů d┼éu┼╝szy rozstaw osi i kr├│tszy przedni zwis. Z d┼éugo┼Ťci─ů 4253 mm Design Vision GTI jest o 15 mm kr├│tszy, ni┼╝ seryjny GTI. Wynika to przede wszystkim z bardziej zwartego tylnego zderzaka. Wysoko┼Ť─ç nowego GTI to zaledwie 1442 mm. W przypadku Design Vision GTI wymiar ten zmniejszy┼é si─Ö o kolejne 57 mm do 1385 mm. Studyjne auto jest tak┼╝e szersze - mierzy 1870 mm (seryjny GTI: 1799 mm).

Ca┼éo┼Ť─ç uzupe┼éniaj─ů rozstawy k├│┼é - w przypadku prezentowanego nad W├Ârthersee GTI jest to 1595 mm z przodu i 1579 mm z ty┼éu. W modelu seryjnym rozstaw przednich k├│┼é wynosi 1538 mm, a tylnych 1516 mm. Design Vision GTI ma zatem jeszcze bardziej ekstremalne proporcje, ni┼╝ seryjny GTI. Szczeg├│lnie stosunek wysoko┼Ťci do szeroko┼Ťci ┼Ťwiadczy o tym, ┼╝e miejsce tego studyjnego modelu jest na torach wy┼Ťcigowych.

Wygl─ůd zewn─Ötrzny

Stworzenie specjalnego samochodu studyjnego na zlot GTI nad W├Ârthersee jest zawsze szans─ů pokazania ekstremalnych pomys┼é├│w i w┼éo┼╝enia w projekt solidnej porcji emocji. Zalecenia dla stylist├│w s─ů zatem jednoznaczne. "Zesp├│┼é mia┼é w spektakularny spos├│b pokaza─ç, jak b─Ödzie wygl─ůda─ç przysz┼éo┼Ť─ç GTI, czyli zrealizowa─ç wizj─Ö" - powiedzia┼é Klaus Bischoff. Dla stylist├│w to ┼╝aden problem. W ko┼äcu pracuj─ůcy przy projektowaniu Design Vision GTI Marc Lichte, Andreas Mindt i Philipp R├Âmers to ten sam zesp├│┼é, kt├│ry stworzy┼é tak┼╝e aktualnego Golfa i nowego GTI. I ten zesp├│┼é tchn─ů┼é w prezentowane nad W├Ârthersee studyjne auto charyzm─Ö samochodu wy┼Ťcigowego.

Bardzo klasyczna jest natomiast koncepcja kolorystyczna Design Vision GTI - tradycyjne dla GTI zestawienie trzech kolor├│w: czarnego, bia┼éego i czerwonego. Bia┼éy jest lakier (White Club), czarne s─ů elementy montowane do nadwozia (czarny lakier fortepianowy), a czerwone symbole GTI - na przyk┼éad czerwony pasek z przodu nadwozia.

Sylwetka

Z pewno┼Ťci─ů najciekawszym rozwi─ůzaniem, jest s┼éupek C, zaprojektowany jako oddzielny element. Tylny s┼éupek dachowy, od samego pocz─ůtku charakterystyczny dla Golfa, a tym samym dla Golfa GTI, zosta┼é wysuni─Öty na zewn─ůtrz jako niezale┼╝ny element si─Ögaj─ůcy a┼╝ do nadkoli, natomiast bry┼éa nadwozia jest mocno cofni─Öta. Proces ten rozpoczyna si─Ö pionowym wylotem powietrza tu┼╝ za przednim ko┼éem, na wysoko┼Ťci przednich drzwi. R├│wnocze┼Ťnie pr├│g stopniowo rozszerza si─Ö, jego g├│rna kraw─Öd┼║ przechodzi w s┼éupek C, kt├│ry dochodz─ůc do dachu pochyla si─Ö do przodu.

Przestrze┼ä mi─Ödzy rozszerzonym progiem i s┼éupkiem a karoseri─ů zamyka kratka w formie plastra miodu, wypracowana z typowym dla Volkswagena zami┼éowaniem do detali.

Prz├│d nadwozia

R├│wnie efektowna jest stylistyka przodu nadwozia. Os┼éona ch┼éodnicy, dolny wlot powietrza i boczne otwory ch┼éodzenia hamulc├│w zosta┼éy po┼é─ůczone w jedn─ů ca┼éo┼Ť─ç z reflektorami i otoczone wyra┼║nie zaznaczon─ů kraw─Ödzi─ů. Os┼éona ch┼éodnicy i otwory wlotowe powietrza - nawet je┼╝eli zosta┼éy zinterpretowane na nowo - ┼Ťwiadomie zaznaczaj─ů pokrewie┼ästwo z seryjnym GTI. Dlatego na przyk┼éad zachowana zosta┼éa struktura plastra miodu w kratownicy. Szczeg├│lnie rzucaj─ůcym si─Ö w oczy elementem s─ů tak zwane "blades", podkre┼Ťlaj─ůce jako dolna kraw─Öd┼║ spojlera tr├│jwymiarowo┼Ť─ç przodu nadwozia.

Jednym z najwa┼╝niejszych element├│w przodu nadwozia s─ů zawsze reflektory. Styli┼Ťci ┼Ťwiadomie si─Ögn─Öli po form─Ö znan─ů z seryjnego GTI. Jednocze┼Ťnie model studyjny pokazuje, jak mog┼éyby w przysz┼éo┼Ťci wygl─ůda─ç reflektory i os┼éona ch┼éodnicy: typowa dla przodu GTI czerwona linia dzieli poziomo reflektory Design Vision GTI, a elementy optyczne w dolnej po┼éowie zosta┼éy cofni─Öte, co nada┼éo im "zdecydowanego spojrzenia". Podkre┼Ťla to tak┼╝e d┼éuga i szeroka maska silnika.

Tył nadwozia

Podobnie jak z przodu, tak┼╝e z ty┼éu precyzyjna kraw─Öd┼║ podkre┼Ťla zdecydowany charakter tego modelu. Po┼é─ůczenie tylnego spojlera jest podobne jak w seryjnym GTI. Podczas gdy w dolnej cz─Ö┼Ťci dominuj─ů aerodynamiczne ┼╝ebra dyfuzora, zako┼äczonego po bokach t┼éumikami, grafika tylnych ┼Ťwiate┼é to typowy element ┼Ťwiate┼é Golfa. Nowo┼Ťci─ů s─ů umieszczone pod ┼Ťwiat┼éami, poziome linie, kt├│re ┼é─ůcz─ů ty┼é i wysuni─Öte boczne cz─Ö┼Ťci nadwozia.

Stylistyka wn─Ötrza

Podobnie jak na zewn─ůtrz, tak┼╝e we wn─Ötrzu mo┼╝na poczu─ç typow─ů dla GTI charyzm─Ö - konsekwentnie sportow─ů i zaakcentowan─ů detalami stylistycznymi. Wytyczne zespo┼éu Tomasza Bachorskiego, szefa stylistyki wn─Ötrza w Volkswagenie, brzmia┼éy: "GTI w czystej postaci. Skupienie si─Ö na tym, co naprawd─Ö najwa┼╝niejsze, ale zachowanie stylu." Nic trudnego. W ko┼äcu styli┼Ťci odpowiedzialni za model studyjny - Boris Brell, Jan Haacke i Guillermo Mignot - znaj─ů na wylot wszystkie wn─Ötrza Volkswagen├│w - od up! po Phaetona, i wiedz─ů, jak indywidualnie dostosowa─ç koncepcj─Ö wn─Ötrza do charakteru samochodu.

W przypadku Design Vision GTI g┼é├│wne has┼éo stylist├│w - "zredukowany design" - zosta┼éo konsekwentnie zrealizowane. Oznacza to tylko tyle przycisk├│w, ile jest koniecznych i tak zgrupowanych, aby mo┼╝na je by┼éo obs┼éugiwa─ç intuicyjnie przy bardzo sportowym sposobie jazdy. Dlatego kierownica wyposa┼╝ona jest w zoptymalizowane pod wzgl─Ödem ergonomii przyciski DSG, a na jej ramionach umieszczono z lewej strony prze┼é─ůczniki trybu jazdy (Street, Sport i Track), natomiast z prawej strony przycisk uruchamiania silnika.

W g├│rnej cz─Ö┼Ťci konsoli ┼Ťrodkowej projektanci wbudowali przyciski i du┼╝e pokr─Öt┼éo klimatyzacji, przycisk ┼Ťwiate┼é awaryjnych oraz aktywacji kamer. Pod nimi znajduj─ů si─Ö typowe dla samochodu wy┼Ťcigowego elementy: g┼é├│wny wy┼é─ůcznik samochodu, przycisk ga┼Ťnicy i dezaktywacji ESP. W dolnej cz─Ö┼Ťci konsoli ┼Ťrodkowej znajduje si─Ö d┼║wignia DSG - poziomy uchwyt o dynamicznym kszta┼écie, jak w samochodach wy┼Ťcigowych.

Forma tablicy rozdzielczej i konsoli ┼Ťrodkowej pod wzgl─Ödem konfiguracji odpowiadaj─ů znanemu ju┼╝ wn─Ötrzu GTI, jednak s─ů jeszcze bardziej zorientowane na kierowc─Ö. Techniczny styl wzmacniaj─ů aplikacje z karbonu. Tapicerka wykonana jest z Alcantary w kolorze antracytowym i czarnym Titan oraz ze sk├│ry Nappa w kolorze czarnym i czerwonym Flash. Wyj─ůtkowym detalem jest klamka w formie czerwonej p─Ötli, kt├│ra nawi─ůzuje do modeli Porsche Cup. Miejsce tylnych siedze┼ä zajmuje belka w kszta┼écie litery X, stanowi─ůca dodatkowe usztywnienie nadwozia. W belk─Ö wbudowany jest mechanizm czerwonych, szelkowych pas├│w bezpiecze┼ästwa.

Styli┼Ťci pokazali r├│wnie┼╝, jak wyobra┼╝aj─ů sobie po┼é─ůczenie Design Vision GTI z Social Community: du┼╝y ekran z prawej strony g┼é├│wnych wska┼║nik├│w wy┼Ťwietla mi─Ödzy innymi aktualne informacje o okr─ů┼╝eniu i czasach, a co najwa┼╝niejsze - komputer komunikuje si─Ö z innymi pojazdami na torze i oblicza w czasie rzeczywistym szczeg├│┼éy dotycz─ůce aktualnego przebiegu wy┼Ťcigu. Kto chce, aby szersza spo┼éeczno┼Ť─ç mog┼éa uczestniczy─ç w wy┼Ťcigu, mo┼╝e skierowa─ç kamery umieszczone w s┼éupkach A na tras─Ö przed autem lub na wn─Ötrze. Jak wyja┼Ťnia Klaus Bischoff: "Design wn─Ötrza to dziedzina, w kt├│rej spodziewamy si─Ö niezwyk┼éych, nowatorskich rozwi─ůza┼ä - tak┼╝e tutaj b─Ödziemy wyznacza─ç trendy."

źródło: bank prasowy