1611010800 vs 1434232800 page:aktualnosci
Array ( )

Formualrz Promocyjny

Imiŕ i nazwisko*:
Telefon*:
Email:

Podanie w/w danych jest dobrowolne, ale niezbŕdne do obs│ugi powy┐szego zg│oszenia. Wys│anie formularza jest rˇwnoznaczne z wyra┐eniem zgody na wykorzystywanie
i przetwarzanie, w tym rˇwnie┐ w przysz│oÂci, w/w danych osobowych w celach marketingowych i statystycznych przez Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. z siedzib▒ przy
ul. Po│czy˝skiej 118a, 01-304 Warszawa. JednoczeÂnie przyjmuj▒c do wiadomoÂci, i┐ przys│uguje mi prawo do wgl▒du, wstrzymania przetwarzania oraz usuniŕcia w/w danych osobowych.

Magdalena M▒drzak-Kruszona

Magdalena M▒drzak-Kruszona
Specjalista ds. Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 24
tel. kom.: 606 792 005

magdalena.madrzak@porscheinterauto.pl
Piotr Nowicki

Piotr Nowicki
Kierownik Dzia│u Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 23
tel. kom.: 692 455 197

piotr.nowicki@porscheinterauto.pl
Mariusz Piˇrkowski

Mariusz Piˇrkowski
Specjalista ds. Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 25
tel. kom.: 797 975 545

mariusz.piorkowski@porscheinterauto.pl

Wr├│─ç do Aktualno┼Ťci

2014-10-02

Światowa premiera XL Sport z silnikiem Ducati

- Volkswagen prezentuje studyjny, wyj─ůtkowo efektywny samoch├│d sportowy
- Ikony - XL Sport b─Ödzie nap─Ödzany silnikiem V2 Ducati Superleggera
- Efektywno┼Ť─ç w czystej postaci - 200 KM pozwoli nowemu XL Sport rozwin─ů─ç pr─Ödko┼Ť─ç 270 km/h

Dziesi─Ö─ç wa┼╝nych fakt├│w dotycz─ůcych ┼Ťwiatowej premiery XL Sport:

1. XL Sport został zaprojektowany na bazie XL1.
2. Wyposa┼╝ony w najmocniejszy dwucylindrowy silnik na ┼Ťwiecie.
3. Silnik V2 firmy Ducati rozwija moc 147 kW/200 KM.
4. Aerodynamika XL Sport najlepsza ze wszystkich samochod├│w sportowych.
5. W XL Sport 200 KM wystarczy na rozwini─Öcie pr─Ödko┼Ťci 270 km/h. To rekordowa warto┼Ť─ç.
6. Silnik V2 z Ducati Superleggera rozwija pr─Ödko┼Ť─ç obrotow─ů 11.000 obr./min.
7. Nowoczesny silnik z tytanowymi korbowodami i stopami magnezu.
8. Silnik Ducati jest wyposa┼╝ony w legendarny rozrz─ůd desmodromiczny.
9. Ca┼ékowicie nowe zawieszenie o konstrukcji typowej dla samochod├│w wy┼Ťcigowych.
10. Niektóre elementy stylistyczne zaprojektowane całkowicie od nowa.

Pary┼╝, pa┼║dziernik 2014 r. - To samoch├│d sportowy, jakiego jeszcze nie by┼éo. Volkswagen zaprezentuje jako ┼Ťwiatow─ů premier─Ö podczas Paryskiego Salonu Samochodowego studyjny model XL Sport. Auto, kt├│re w spos├│b bezkompromisowy pod─ů┼╝a za wzorcem lekkich, rasowych samochod├│w sportowych. Rozwijaj─ůcy 270 km/h pojazd powsta┼é na bazie XL1 - najbardziej efektywnego samochodu na ┼Ťwiecie. Efektywno┼Ť─ç i emocje po┼é─ůczono w fascynuj─ůc─ů ca┼éo┼Ť─ç. Z ty┼éu XL Sport pracuje silnik b─Öd─ůcy technicznym dzie┼éem sztuki - zmodyfikowana jednostka V2 z nowego Ducati 1199 Superleggera - najmocniejszego na ┼Ťwiecie dwucylindrowego motocykla. Podobnie jak XL1, kt├│rego produkcja jest ograniczona do 250 egzemplarzy, tak┼╝e Superleggera b─Ödzie wytwarzany r─Öcznie i jednocze┼Ťnie z wykorzystaniem precyzyjnych przemys┼éowych technologii w limitowanej liczbie 500 sztuk. XL1 i Superleggera - dwie ikony technologii wykonane z lekkich materia┼é├│w, jak karbon i magnez - po┼é─ůczono w wyj─ůtkowy sportowy samoch├│d. Marki koncernu Volkswagen i Ducati pokazuj─ů koncepcyjnym XL Sport, jak nowoczesne technologie mog─ů wykracza─ç poza granice marki i zosta─ç wykorzystane jako modu┼éy dla nowych koncepcji.

Technika

Wzorcowa aerodynamika. Ducati 1199 Superleggera posiada najlepszy stosunek masy do mocy ze wszystkich seryjnie produkowanych motocykli. To samo w┼Ťr├│d samochod├│w dotyczy XL Sport. Stosunek masy (890 kg), mocy (147 kW/200 KM) i aerodynamiki (cw x A = 0,44 m2) sprawia, ┼╝e studyjny model b─Ödzie najszybszym obecnie samochodem z silnikiem 200 KM.

200 KM i 270 km/h - tego nie uda┼éo si─Ö dot─ůd uzyska─ç w ┼╝adnym innym sportowym aucie. Tutaj trzeba szczeg├│lnie podkre┼Ťli─ç znaczenie aerodynamiki. Wsp├│┼éczynnik oporu powietrza (0,258) pomno┼╝ony przez powierzchni─Ö czo┼éow─ů (1,7 m2) daje warto┼Ť─ç 0,44 m2, jedn─ů z najlepszych, jakie uda┼éo si─Ö dotychczas uzyska─ç. To wybitne osi─ůgni─Öcie in┼╝ynier├│w Volkswagena - specjalist├│w od aerodynamiki oraz stylist├│w. Szczeg├│lnie je┼Ťli we┼║mie si─Ö pod uwag─Ö, ┼╝e studyjny model jest typowym samochodem sportowym, kt├│ry potrzebuje mi─Ödzy innymi szerokich opon, du┼╝ej ilo┼Ťci powietrza do ch┼éodzenia oraz optymalnego docisku osi. Opr├│cz aerodynamicznych kszta┼ét├│w nadwozia, tak┼╝e inne szczeg├│┼éowe rozwi─ůzania sprawi┼éy, ┼╝e XL Sport jest szybki jak strza┼éa, s─ů to na przyk┼éad specjalne Air Curtains (kieruj─ů powietrze z przodu do specjalnych kana┼é├│w), odpowietrzenia nadkoli, zoptymalizowana pod┼éoga, kana┼éy prowadz─ůce powietrze w przedniej pokrywie i poprawiaj─ůce docisk, wysuwany tylny spojler (z mechanizmem z Lamborghini Aventador) oraz regulowane otwory wentylacyjne w tylnej pokrywie (┼╝aluzje, otwieraj─ůce si─Ö w przypadku konieczno┼Ťci odprowadzenia ciep┼éa z silnika).

Najmocniejszy silnik dwucylindrowy na ┼Ťwiecie.Silnik V2 z Ducati 1199 Superleggera, zastosowany w XL Sport zosta┼é nieznacznie zmodyfikowany. Dzi─Öki lekkim i wytrzyma┼éym tytanowym korbowodom silnik DOHC o pojemno┼Ťci 1199 cm3 rozwija pr─Ödko┼Ť─ç obrotow─ů do 11.000 obr./min. Wysokie pr─Ödko┼Ťci obrotowe tego "superquadro" uda┼éo si─Ö uzyska─ç tak┼╝e dzi─Öki ekstremalnemu stosunkowi ┼Ťrednicy cylindr├│w do skoku (112 mm/60,8 mm) i wynikaj─ůcemu z tego niezwykle kr├│tkiemu skokowi wa┼éu korbowego. Dwa ustawione wzgl─Ödem siebie pod k─ůtem 90┬░ czterozaworowe cylindry posiadaj─ů desmodromiczny rozrz─ůd (wymuszone sterowanie zaworami), typowy dla silnik├│w Ducati o du┼╝ych pr─Ödko┼Ťciach obrotowych, kt├│ry pod wzgl─Ödem ustawienia luzu zaworowego wymaga najwy┼╝szego poziomu umiej─Ötno┼Ťci z zakresu mechaniki precyzyjnej. Kolejne cechy najmocniejszego dwucylindrowego silnika na ┼Ťwiecie to pokrywy sprz─Ög┼éa, g┼éowicy cylindr├│w i miski olejowej wykonane ze stopu magnezu oraz dwie przepustnice i po dwa wtryskiwacze na ka┼╝dy cylinder. Trzeba jeszcze doda─ç, ┼╝e XL Sport ma now─ů przek┼éadni─Ö po┼Ťredni─ů, kt├│ra redukuje pr─Ödko┼Ť─ç obrotow─ů silnika o wsp├│┼éczynnik 1,86. Moc silnika V2 (134 Nm) jest przenoszona na tyln─ů o┼Ť przez 7-biegow─ů przek┼éadni─Ö dwusprz─Ög┼éow─ů (DSG).

Zawieszenie rodem z samochod├│w wy┼Ťcigowych. Fascynuj─ůcy jest spos├│b, w jaki silnik wprawia w ruch ten lekki samoch├│d sportowy. Przyspieszenie - 5,7 sekundy od 0 do 100 km/h - jest tutaj w zasadzie spraw─ů drugorz─Ödn─ů. Wa┼╝niejsza jest kombinacja silnika V2 o du┼╝ej pr─Ödko┼Ťci obrotowej, niskiej masy samochodu, perfekcyjnej aerodynamiki i w du┼╝ym stopniu zmodyfikowanego zawieszenia, kt├│ra sprawia, ┼╝e XL Sport idealnie sprawdzi si─Ö na torach wy┼Ťcigowych. Konstrukcja zawieszenia wbudowanego w ram─Ö typu "spaceframe" wykonan─ů ze stali o wysokiej wytrzyma┼éo┼Ťci, sk┼éada si─Ö z przedniej osi z podw├│jnymi wahaczami poprzecznymi z uk┼éadem "pull-rod" amortyzator├│w (przegub na dole jako dr─ů┼╝ek ci─ůgni─Öty) i osi tylnej z podw├│jnymi wahaczami poprzecznymi w uk┼éadzie "push-rod" (przegub na g├│rze jako dr─ů┼╝ek popychany). Tak┼╝e tutaj nie spos├│b nie zauwa┼╝y─ç podobie┼ästw do samochod├│w wy┼Ťcigowych. Opony dostosowane do du┼╝ych pr─Ödko┼Ťci w rozmiarze 205/40 R 18 (z przodu) i 265/35 R 18 (z ty┼éu) na┼éo┼╝one s─ů na kute obr─Öcze z magnezu, l┼╝ejsze od obr─Öczy aluminiowych ┼é─ůcznie o 23,9 kg. Za hamowanie XL Sport odpowiedzialny jest uk┼éad hamulcowy z tarczami ceramicznymi.

Nadwozie z CFK.XL Sport jest bratem XL1. Oba XL maj─ů tak─ů sam─ů podstaw─Ö konstrukcyjn─ů. G┼é├│wnym wsp├│lnym elementem jest nadwozie wykonane w znacznej cz─Ö┼Ťci z tworzywa sztucznego wzmacnianego w┼é├│knem w─Öglowym (CFK) z kabin─ů monocoque i nieznacznie przesuni─Ötymi wzgl─Ödem siebie fotelami kierowcy i pasa┼╝era. Volkswagen zastosowa┼é tutaj komponenty z CFK wykonane metod─ů RTM (Resin Transfer Moulding). G─Östo┼Ť─ç materia┼éu wzgl─Ödnie jego ci─Ö┼╝ar w┼éa┼Ťciwy wynosi zaledwie 20 procent por├│wnywalnej karoserii stalowej. I to przy por├│wnywalnej sztywno┼Ťci i wytrzyma┼éo┼Ťci.

Podnoszone do g├│ry drzwi. Skrzyd┼éowe, podnoszone w g├│r─Ö drzwi XL1 i XL Sport przypominaj─ů drzwi supersportowych samochod├│w. S─ů one zamocowane w dw├│ch punktach, na dole do s┼éupk├│w A i do ramy dachu tu┼╝ nad przedni─ů szyb─ů i unosz─ů si─Ö nie tylko w g├│r─Ö, lecz tak┼╝e lekko do przodu. Ponadto si─Ögaj─ů daleko ku ┼Ťrodkowej cz─Ö┼Ťci dachu, zatem po otwarciu wsiadanie i wysiadanie jest wyj─ůtkowo wygodne. Szyby w drzwiach wykonane s─ů z poliw─Öglanu. Ze wzgl─Ödu na redukcj─Ö masy, g├│rna cz─Ö┼Ť─ç szyb jest na sta┼ée po┼é─ůczona ze skorup─ů drzwi, natomiast dolny segment mo┼╝na otwiera─ç. Przednia szyba obu modeli XL wykonana jest z cienkiego szk┼éa.

Wymiary i stylistyka

Fascynuj─ůce proporcje. Mimo wsp├│lnej podstawy konstrukcyjnej, XL Sport r├│┼╝ni si─Ö optycznie od XL1. Stylistyka XL1 by┼éa nastawiona przede wszystkim na minimalne zu┼╝ycie paliwa, XL Sport dodaje do tego jeszcze bezkompromisow─ů dynamik─Ö. Specyficzne wymagania dotycz─ůce docisku osi dla samochodu rozwijaj─ůcego pr─Ödko┼Ť─ç 270 km/h oraz parametry nap─Ödu spowodowa┼éy, ┼╝e XL Sport jest d┼éu┼╝szy i szerszy, ni┼╝ XL1: jego d┼éugo┼Ť─ç to 4291 mm (XL1: 3888 mm), szeroko┼Ť─ç 1847 mm (XL1: 1664 mm), a wysoko┼Ť─ç 1152 mm (XL1: 1153 mm). Wyd┼éu┼╝y┼é si─Ö tak┼╝e rozstaw osi - do 2424 mm (XL1: 2224 mm). Ju┼╝ same te proporcje sprawiaj─ů, ┼╝e XL Sport zachwyca wygl─ůdem.

Koncepcja stylistyczna. Je┼╝eli tak ekstremalne proporcje po┼é─ůczone zostan─ů z innowacyjn─ů stylistyk─ů, powstaje niezwyk┼éy samoch├│d. Taki jak XL Sport. Jak ju┼╝ wspomniano, studyjny model opiera si─Ö na dynamicznej i ekstrawaganckiej stylistyce XL1. Jednak monolityczne p┼éaszczyzny opieraj─ů si─Ö na wyra┼║nie szerszych b┼éotnikach i wi─Ökszych ko┼éach. Dzi─Öki swoim proporcjom i precyzyjnie poprowadzonym liniom, XL Sport zdaje si─Ö by─ç bardziej p┼éaski i mocniej przylega─ç do drogi i nawet stoj─ůc emanuje dynamik─ů. Niezwyk┼éy uk┼éad p┼éaszczyzn w XL Sport jest nie tylko wyrazem sportowej estetyki, lecz w g┼é├│wnej mierze wynikiem wsp├│┼épracy specjalist├│w od aerodynamiki i designer├│w, kt├│rzy wsp├│lnie stworzyli perfekcyjnie aerodynamiczn─ů i maksymalnie emocjonaln─ů bry┼é─Ö nadwozia.

Prz├│d nadwozia. Szeroki prz├│d XL Sport z diodowymi podw├│jnymi reflektorami i charakterystyczn─ů dla XL1 grafik─ů diodowych ┼Ťwiate┼é dziennych jest niebywale charyzmatyczny. Po bokach reflektor├│w XL Sport znajduj─ů si─Ö wloty powietrzne dla Air Curtains, dzi─Öki kt├│rym powietrze optymalnie op┼éywa prz├│d i boki przedniej cz─Ö┼Ťci nadwozia. Podobnie jak XL1, tak┼╝e XL Sport nie ma typowej os┼éony ch┼éodnicy, a jednak prz├│d wyra┼║nie nawi─ůzuje do aktualnego DNA designu Volkswagena. Linie te utworzone s─ů przez czarny poprzeczny pas i podw├│jne reflektory. Powietrze do silnika Ducati doprowadzane jest przez otwory w tylnych b┼éotnikach.

Sylwetka. Podczas gdy XL1 jest najszerszy z przodu i zw─Ö┼╝a si─Ö ku ty┼éowi, w XL Sport ty┼é nadwozia ma tak─ů sam─ů szeroko┼Ť─ç, jak prz├│d. Patrz─ůc z g├│ry ma zatem kszta┼ét klasycznego samochodu wy┼Ťcigowego z przew─Ö┼╝eniem na wysoko┼Ťci drzwi. Je┼╝eli spojrzymy na b┼éotniki i drzwi z boku, b─Ödziemy natychmiast wiedzieli, sk─ůd wzi─Ö┼éo si─Ö to przew─Ö┼╝enie: w okolicach s┼éupka A i B znajduj─ů si─Ö du┼╝e wloty i wyloty zapewniaj─ůce optymalny przep┼éyw powietrza i ch┼éodzenie jednostki nap─Ödowej. Rozci─ůgni─Öta sylwetka emanuje si┼é─ů, a jednocze┼Ťnie jest niezwykle elegancka i ponadczasowa. Na pr├│┼╝no szukaliby┼Ťmy w XL Sport lusterek. Zamiast nich w drzwiach zamontowane s─ů ma┼ée, op┼éywowe kamery. Rejestrowany przez nie obraz otoczenia za samochodem prezentowany jest na wy┼Ťwietlaczach w kabinie (e-Mirrors, cyfrowe lusterka zewn─Ötrzne, premiera ┼Ťwiatowa w XL1). Napis "Motore Ducati" przed tylnymi nadkolami informuje, ┼╝e pod tyln─ů pokryw─ů pracuje silnik motocykla 1199 Superleggera.

Ty┼é nadwozia. Jak ju┼╝ wspomniano, XL Sport r├│┼╝ni si─Ö od XL1 szczeg├│lnie z ty┼éu, bowiem jest znacznie szerszy. Opr├│cz tego ma cztery cechy charakterystyczne, szczeg├│lnie rzucaj─ůce si─Ö w oczy. Po pierwsze: niezwykle szeroki i p┼éaski ty┼é nadwozia z mocno zaznaczonym obszarem "bark├│w" (atletyczne i szerokie p┼éaszczyzny nad ko┼éami) i wysuwanym tylnym spojlerem, rozci─ůgaj─ůcym si─Ö prawie na ca┼é─ů szeroko┼Ť─ç samochodu. Po drugie: linia dachu nawi─ůzuj─ůca do coup├ę, taka jak w XL1, bez tylnej szyby. Z lini─ů t─ů zintegrowana jest tylna pokrywa, pod kt├│r─ů kryje si─Ö silnik Ducati, 7-biegowa DSG i baga┼╝nik o pojemno┼Ťci 107 litr├│w. Kolejna nowo┼Ť─ç w por├│wnaniu z XL1: pi─Ö─ç lameli w tylnej pokrywie, otwieraj─ůcych si─Ö automatycznie, je┼╝eli konieczne jest dodatkowe ch┼éodzenie jednostki nap─Ödowej. Po trzecie: czerwony pas ┼Ťwiate┼é LED, podkre┼Ťlaj─ůcy kszta┼ét tylnej cz─Ö┼Ťci nadwozia. Po bokach dodany zosta┼é kolejny, pionowy element diodowy, kt├│rym styli┼Ťci dodatkowo zaakcentowali szeroko┼Ť─ç XL Sport. Po czwarte: czarny dyfuzor, kt├│ry p┼éynnie przechodzi w ca┼ékowicie zas┼éoni─Öt─ů pod┼éog─Ö, a po bokach ograniczony jest chromowanymi ko┼äc├│wkami uk┼éadu wydechowego.

Wn─Ötrze. Wn─Ötrze XL Sport opiera si─Ö na wn─Ötrzu XL1, jednak zosta┼éo zmodyfikowane i zindywidualizowane uwzgl─Ödniaj─ůc wprowadzon─ů do tego modelu dynamik─Ö. Przyk┼éadem mo┼╝e by─ç specjalny, cyfrowy wska┼║nik wielofunkcyjny, sprawdzaj─ůcy si─Ö na torach wy┼Ťcigowych, kt├│ry opr├│cz ci┼Ťnienia oleju pokazuje tak┼╝e czasy okr─ů┼╝e┼ä. P┼éaski element z karbonu przed┼éu┼╝a "daszek" nad wy┼Ťwietlaczem eliminuj─ůc wszelkie odbicia ┼Ťwiat┼éa. Aby umo┼╝liwi─ç szybk─ů zmian─Ö bieg├│w, kierownica XL Sport, ozdobiona czerwonymi szwami, posiada aluminiowe przyciski zmiany prze┼éo┼╝enia. Starannie wykonane detale z anodowanego aluminium w obr─Öbie wlot├│w wentylacji, panelu klimatyzacji i os┼éony d┼║wigni DSG wprowadzaj─ů do wn─Ötrza sportowe akcenty. Analogicznie do szw├│w kontrastowych na kierownicy, tak┼╝e pasy bezpiecze┼ästwa s─ů czerwone. Niezmieniona pozosta┼éa natomiast perfekcyjna ergonomia dla kierowcy i pasa┼╝era.

źródło: bank prasowy