1610751600 vs 1434232800 page:aktualnosci
Array ( )

Formualrz Promocyjny

Imię i nazwisko*:
Telefon*:
Email:

Podanie w/w danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi powyższego zgłoszenia. Wysłanie formularza jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wykorzystywanie
i przetwarzanie, w tym również w przyszło¶ci, w/w danych osobowych w celach marketingowych i statystycznych przez Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. z siedzib± przy
ul. Połczyńskiej 118a, 01-304 Warszawa. Jednocze¶nie przyjmuj±c do wiadomo¶ci, iż przysługuje mi prawo do wgl±du, wstrzymania przetwarzania oraz usunięcia w/w danych osobowych.

Magdalena M±drzak-Kruszona

Magdalena M±drzak-Kruszona
Specjalista ds. Sprzedaży

tel.: 61 650 15 24
tel. kom.: 606 792 005

magdalena.madrzak@porscheinterauto.pl
Piotr Nowicki

Piotr Nowicki
Kierownik Działu Sprzedaży

tel.: 61 650 15 23
tel. kom.: 692 455 197

piotr.nowicki@porscheinterauto.pl
Mariusz Piórkowski

Mariusz Piórkowski
Specjalista ds. Sprzedaży

tel.: 61 650 15 25
tel. kom.: 797 975 545

mariusz.piorkowski@porscheinterauto.pl

Wróć do Aktualności

2013-06-06

Tytuł "International Engine of the Year" dla technologii TSI Volkswagena

- Technologia TSI otrzymała tę prestiżową nagrodę po raz siódmy z rzędu
- Dodatkowo wyróżnienie "Best New Engine" dla silnika TSI z systemem aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT)

Silnik benzynowy TSI Volkswagena o pojemności 1,4 litra otrzymał po raz siódmy z rzędu tytuł "Engine of the Year" w kategorii pojemności skokowej od 1,0 do 1,4 litra. TSI 1.4 jest zatem najbardziej utytułowanym silnikiem w 15-letniej historii tego międzynarodowego konkursu w dziedzinie technologii silników.

Dodatkowo Volkswagen otrzymał za technologię TSI w połączeniu z systemem automatycznego odłączania cylindrów (ACT), pożądaną przez producentów nagrodę "Best New Engine" dla najlepszej nowości wprowadzonej w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Od 2006 roku jury "Engine of the Year", w którego skład wchodzi 87 dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata, przyznało Volkswagenowi łącznie 12 wyróżnień za nieustannie udoskonalany silnik 1.4 TSI o wewnętrznym symbolu EA211: siedem zwycięstw w swojej klasie, dwa zwycięstwa w kategorii generalnej, dwa wyróżnienia "Best New Engine" i jedno "Green Engine of the Year". Ta seria zwycięstw technologii TSI bez wątpienia na stałe zapisze się w historii motoryzacji. Jednocześnie najnowszą innowacją - TSI z funkcją odłączania cylindrów - Volkswagen wkracza w nową erę konstrukcji silników.

Od ubiegłego roku Volkswagen, jako pierwszy producent na świecie, stosuje system aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT) dla czterocylindrowych silników TSI. Dotychczas system ten był znany z dużych ośmio- lub dwunastocylindrowych jednostek napędowych. ACT zadebiutował w silniku 1.4 TSI o mocy 103 kW/140 KM w Polo i nowym Golfie. Chwilowe wyłączenie drugiego i trzeciego cylindra pozwala na obniżenie zużycia paliwa o ponad 0,5 litra na 100 kilometrów.

Także z dwoma cylindrami silnik 1.4 TSI w Golfie pracuje tak samo cicho i bez wibracji, jak z czterema aktywnymi komorami spalania. Wszystkie mechaniczne procesy przełączania następują podczas jednego obrotu wałka rozrządu i w zależności od prędkości obrotowej trwają zaledwie od 13 do 36 milisekund. Procesy przejścia dopracowane zostały dzięki wprowadzeniu modyfikacji do układu zapłonowego i przepustnicy. Wszystkie komponenty systemu aktywnego zarządzania pracą cylindrów ważą zaledwie 3 kg. Aktuatory, wałki rozrządu i ich rama są wbudowane w pokrywę głowicy cylindrów. Dwa łożyska toczne minimalizują tarcie wałków. Funkcję odłączania cylindrów w takiej formie, w jakiej jest realizowana obecnie, można zastosować tylko łącznie z technologią TSI, czyli bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem.

Zużycie paliwa i emisja CO2 silników TSI zostały obniżone nawet o 9 procent w stosunku do poprzednika, między innymi dzięki zredukowanemu tarciu wewnętrznemu, zmniejszonej masie i zoptymalizowanemu systemowi zarządzania temperaturą. W połączeniu z systemem aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT) możliwości oszczędności wynoszą nawet 15 procent.

Volkswagen jest światowym liderem w dziedzinie turbodoładowania dla silników z bezpośrednim wtryskiem. W pięciu zakładach na świecie wyprodukował ponad 3,8 milionów silników TSI. Jednostka TSI o mocy 140 KM z automatycznym odłączaniem cylindrów (ACT) jest obecnie oferowana dla Polo i Golfa.

Oba przyznane przez jury wyróżnienia odebrali wczoraj w Stuttgarcie dr Rüdiger Szengel, dyrektor Działu Rozwoju Silników Benzynowych, oraz Hermann Middendorf odpowiedzialny za rozwój podstawowy serii EA 211 w dziale Rozwoju Silników Benzynowych Volkswagena.

źródło: bank prasowy