1611183600 vs 1434232800 page:aktualnosci
Array ( )

Formualrz Promocyjny

Imiŕ i nazwisko*:
Telefon*:
Email:

Podanie w/w danych jest dobrowolne, ale niezbŕdne do obs│ugi powy┐szego zg│oszenia. Wys│anie formularza jest rˇwnoznaczne z wyra┐eniem zgody na wykorzystywanie
i przetwarzanie, w tym rˇwnie┐ w przysz│oÂci, w/w danych osobowych w celach marketingowych i statystycznych przez Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. z siedzib▒ przy
ul. Po│czy˝skiej 118a, 01-304 Warszawa. JednoczeÂnie przyjmuj▒c do wiadomoÂci, i┐ przys│uguje mi prawo do wgl▒du, wstrzymania przetwarzania oraz usuniŕcia w/w danych osobowych.

Magdalena M▒drzak-Kruszona

Magdalena M▒drzak-Kruszona
Specjalista ds. Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 24
tel. kom.: 606 792 005

magdalena.madrzak@porscheinterauto.pl
Piotr Nowicki

Piotr Nowicki
Kierownik Dzia│u Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 23
tel. kom.: 692 455 197

piotr.nowicki@porscheinterauto.pl
Mariusz Piˇrkowski

Mariusz Piˇrkowski
Specjalista ds. Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 25
tel. kom.: 797 975 545

mariusz.piorkowski@porscheinterauto.pl

Wr├│─ç do Aktualno┼Ťci

2016-01-18

Udziałem w legendarnym "Monte" Volkswagen rozpoczyna rajdowy sezon 2016

Pozna┼ä, 18 stycznia 2016 r. - Volkswagen rozpoczyna kolejny sezon Rajdowych Mistrzostw ┼Üwiata FIA (WRC) udzia┼éem w legendarnym Rajdzie Monte Carlo w dniach 21-24 stycznia 2016 roku. Na starcie do pierwszej spo┼Ťr├│d 14 rund nowego sezonu pojawi─ů si─Ö trzy Polo R WRC. Sebastian Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) oraz Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger (N/N) b─Öd─ů broni─ç tytu┼é├│w mistrz├│w oraz zdobywc├│w drugiego i trzeciego miejsca w poprzednim sezonie. Opr├│cz mocnych konkurent├│w wyzwaniem s─ů te┼╝ warunki panuj─ůce podczas tego rajdu. Legendarne "Monte" s┼éynie z nieprzewidywalnej pogody, co oznacza, ┼╝e dob├│r opon staje si─Ö loteri─ů. Podczas tej wymagaj─ůcej imprezy kierowcy b─Öd─ů musieli pokona─ç 16 odcink├│w specjalnych o ┼é─ůcznej d┼éugo┼Ťci 377,59 km, w┼Ťr├│d nich s┼éynny "Sisteron-Thoard" oraz oes przebiegaj─ůcy przez prze┼é─Öcz Col de Turini.

"Jazda na trasie Rajdu Monte Carlo cz─Östo okazuje si─Ö tym, z czym Monaco akurat najbardziej si─Ö kojarzy - ruletk─ů", twierdzi Jost Capito, dyrektor Volkswagen Motorsport. "Zmienna pogoda sprawia, ┼╝e dob├│r opon przypomina gr─Ö w pokera. Z jednej strony licz─ů si─Ö tu zgranie kierowcy i pilota, z drugiej za┼Ť praca zespo┼éu kontroluj─ůcego aktualne warunki na trasie oraz praca serwisu. Pod tym wzgl─Ödem nie ma drugiego rajdu, kt├│ry by┼éby tak wymagaj─ůcy. I w┼éa┼Ťnie to nas cieszy, bo jeste┼Ťmy dobrze przygotowani".

39 z 80 - oponiarska loteria

B─Ödzie sucho czy mo┼╝e spadnie deszcz? ┼Ünieg czy l├│d? Ka┼éu┼╝e czy go┼éoled┼║? Na takie pytania trzeba znale┼║─ç odpowied┼║ zanim wybierze si─Ö najlepsze opony. I w┼éa┼Ťnie z tego s┼éynie Rajd Monte Carlo - nie da si─Ö na nim przewidzie─ç pogody, ani warunk├│w panuj─ůcych na trasie, tym bardziej ┼╝e bywaj─ů one r├│┼╝ne nawet na jednym oesie. Gdy po s┼éonecznej stronie zbocza asfalt jest suchy, za zakr─Ötem, gdzie droga jest skryta w cieniu, mo┼╝na spodziewa─ç si─Ö lodu.

Szcz─Ö┼Ťliwi ci, kt├│rzy mog─ů polega─ç na informacjach od tzw. szpieg├│w pogodowych. Za┼éogi te obje┼╝d┼╝aj─ů tras─Ö przed startem do odcinka specjalnego i informuj─ů pilot├│w o warunkach drogowych, by mogli odpowiednio skorygowa─ç przygotowany wcze┼Ťniej opis trasy. Rajdowe za┼éogi mog─ů wykorzysta─ç podczas rajdu maksymalnie 20 mi─Ökkich i 24 supermi─Ökkie opony asfaltowe oraz 12 zimowych bez kolc├│w i 24 z kolcami. Spo┼Ťr├│d tego zestawu 80 opon podczas rajdu mo┼╝na skorzysta─ç najwy┼╝ej z 39. Opr├│cz czterech opon zamontowanych na ko┼éach, zazwyczaj dwie znajduj─ů si─Ö w baga┼╝niku na ko┼éach zapasowych.

Zerowe konto punktowe - wyzwanie i motywacja do walki w nowym sezonie

Gdy Sebastien Ogier/Julien Ingrassia, Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila oraz Andreas Mikkelsen/Andreas Jaeger jako zesz┼éoroczni mistrzowie, wicemistrzowie oraz zdobywcy trzeciego miejsca w Mistrzostwach ┼Üwiata dost─ůpi─ů zaszczytu rozpocz─Öcia Rajdu Monte Carlo minie r├│wno 70 dni od czasu, gdy ostatni raz na odcinku specjalnym walczyli o punkty w rajdowej klasyfikacji. Po przerwie przyszed┼é czas na rozpocz─Öcie zmaga┼ä w nowym sezonie, w kt├│ry wszyscy zawodnicy wchodz─ů z zerowym kontem punktowym i z r├│wnymi szansami na zwyci─Östwa w poszczeg├│lnych rajdach, gromadzenie punkt├│w w klasyfikacji generalnej i na zdobycie mistrzowskiego tytu┼éu. Zesp├│┼é Hyundaia wje┼╝d┼╝a w sezon 2016 nowym samochodem, M-Sport-Ford ma z kolei nowych kierowc├│w i pilot├│w. Tak┼╝e Volkswagen udoskonali┼é swoje Polo R WRC, samoch├│d mistrz├│w ┼Ťwiata z ostatnich trzech lat. Lista aut staj─ůcych na starcie Rajdu Monte Carlo robi wra┼╝enie: trzy Volkswageny, dwa Citro├źny, trzy Hyundaie i sze┼Ť─ç Ford├│w. W 2016 roku podczas "Monte" b─Ödzie walczy─ç 15 aut typu WRC i 75 samochod├│w innych klas.

W domu u mistrza ┼Ťwiata - Rajd Monte Carlo, Gap i legendarne oesy

Park serwisowy tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo b─Ödzie znajdowa┼é si─Ö najpierw w miejscowo┼Ťci Gap we francuskich Alpach Nadmorskich, a p├│┼║niej na wielki fina┼é przeniesie si─Ö do portu w Monaco. Dla trzykrotnego mistrza ┼Ťwiata Sebastiena Ogiera oznacza to wyst─Öp niemal dos┼éownie pod drzwiami w┼éasnego domu. Ogier urodzi┼é si─Ö w Gap, a w zesz┼éym roku trasa jednego z odcink├│w specjalnych wiod┼éa przez ┼Ťrodek miejscowo┼Ťci, w kt├│rej mieszka.

Po oficjalnym starcie rajdu sprzed kasyna w Monte Carlo w czwartek, na trasie do Gap zostan─ů rozegrane dwa odcinki specjalne, obydwa po zmroku. Nie tylko ciemno┼Ťci b─Öd─ů utrudnia─ç walk─Ö, czujni musz─ů by─ç te┼╝ cz┼éonkowie zespo┼éu odpowiedzialni za badanie warunk├│w panuj─ůcych na trasie, bo jednym z najwi─Ökszych wyzwa┼ä na odcinkach "Entrevaux-Val-de-Chalvagne-Rouaine" oraz "Barles-Seyne" b─Öd─ů go┼éoled┼║, a miejscami nawet ┼Ťnieg. W pi─ůtek w programie rajdu znajduj─ů si─Ö trzy przeje┼╝d┼╝ane dwukrotnie oesy na p├│┼énoc od Gap. W sobot─Ö na trasie s─ů nie tylko legendarne oesy na czele z "Sisteron-Thoard", ale te┼╝ najd┼éu┼╝sze w ca┼éym rajdzie. Ponad po┼éowa wszystkich kilometr├│w odcink├│w specjalnych przypada w┼éa┼Ťnie na te, na kt├│rych walka b─Ödzie si─Ö toczy─ç w sobot─Ö. W niedziel─Ö zawodnicy dwukrotnie pokonaj─ů oes "Col de l'Orme-St. Laurent", b─Öd─ůcy r├│wnie┼╝ Power Stage'em ko┼äcz─ůcym rajd. Pomi─Ödzy jednym a drugim przejazdem zawodnicy zamelduj─ů si─Ö te┼╝ na odcinku b─Öd─ůcym now─ů wersj─ů Col de Turini, nosz─ůcym nazw─Ö "La Bollene-Vesubie-Peira-Cava".

Wyzwanie logistyczne: przenosiny parku serwisowego z Gap do Monaco

Zespo┼éy uczestnicz─ůce w Rajdzie Monte Carlo czeka jeszcze dodatkowe wyzwanie - z Gap ca┼éa rajdowa ekipa musi si─Ö przemie┼Ťci─ç do oddalonego o 310 km portu w Monaco i tam na nowo zbudowa─ç park serwisowy. Na niedziel─Ö rano, kr├│tko po godzinie 7:00 wyznaczono kolejn─ů stref─Ö serwisow─ů.

Wypowiedzi przed Rajdem Monte Carlo

Sebastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC nr 1
"Nie wyobra┼╝am sobie lepszego rajdu na otwarcie sezonu. "Monte" wygrywa┼éem przez dwa ostatnie lata i oczywi┼Ťcie chcia┼ébym wygra─ç tak┼╝e w tym roku. Dla mnie jest to najwa┼╝niejszy rajd w roku. Najbardziej liczy si─Ö w nim w┼éa┼Ťciwy dob├│r opon. My kierowcy jeste┼Ťmy wi─Öc uzale┼╝nieni od informacji o warunkach panuj─ůcych na trasie. Chodzi te┼╝ o to, ┼╝eby dobrze interpretowa─ç zmiany pogody i rozumie─ç jej alpejsk─ů specyfik─Ö".

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC nr 2
"Ka┼╝dego roku Rajd Monte Carlo jest wyj─ůtkowy. Warunki w g├│rach zmieniaj─ů si─Ö praktycznie co minut─Ö. Po s┼éonecznej stronie zbocza nawierzchnia jest zupe┼énie inna, ni┼╝ po tej skrytej w cieniu, najcz─Ö┼Ťciej pokrytej lodem. Im lepsza jest komunikacja mi─Ödzy nami, a cz┼éonkami zespo┼éu "szpieg├│w pogodowych", tym wi─Öksze s─ů szanse na dobry wynik w "Monte". Sama my┼Ťl o tym, ┼╝e stoj─Ö przed pa┼éacem ksi─ů┼╝─Öcym i wr─Öczaj─ů mi puchar za ka┼╝dym razem motywuje mnie do maksymalnej walki".

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC nr 9
"Przyznaj─Ö, ┼╝e Rajd Monte Carlo nie nale┼╝y do moich ulubionych. W zesz┼éym roku zaj─ů┼éem tu trzecie miejsce i to by┼éby ┼Ťwietny wynik tak┼╝e w roku 2016. Sezon rozpoczynam z nowym pilotem Andersem Jaegerem. Pewnie troch─Ö potrwa zanim zgramy si─Ö na sto procent. Po wszystkich jazdach testowych, kt├│re obaj zaliczyli┼Ťmy mam bardzo pozytywne wra┼╝enia. Jestem pewien, ┼╝e po paru oesach odnajdziemy nasz w┼éasny rytm".

Trzy pytania do... Huguesa Pierrona, technika z firmy Michelin

Co sprawie, ┼╝e z punktu widzenia dostawcy opon Monte Carlo jest rajdem szczeg├│lnym?
Hugues Pierron: "Monte jest niesamowicie wymagaj─ůce. Trzeba mie─ç w pogotowiu opony na trzy kompletnie r├│┼╝ne rodzaje odcink├│w specjalnych. Nie da si─Ö przy tym wybra─ç opon, kt├│re by┼éyby tak samo dobre na ka┼╝dy odcinek. To po prostu nie jest mo┼╝liwe. Trzeba zdecydowa─ç si─Ö na jak najlepszy z┼éoty ┼Ťrodek. Po to mamy ludzi, kt├│rzy m├│wi─ů nam, ┼╝e na przyk┼éad na pierwszym kilometrze le┼╝y ┼Ťnieg, od sz├│stego droga jest sucha, a od 20. do mety nawierzchnia w niekt├│rych miejscach jest oblodzona. Razem z kierowcami wybieramy wtedy odpowiednie opony".

Jakie zadania wykonuje technik Michelina podczas rajdu?
Hugues Pierron: "Podczas rajdu s┼éu┼╝─Ö rad─ů i jestem w sta┼éym kontakcie z kierowcami, pilotami i z in┼╝ynierami. Je┼Ťli kierowca zdecyduje si─Ö na przyk┼éad na zbyt mi─Ökkie opony, m├│wi─Ö mu: nie pami─Ötasz, jak podczas test├│w w grudniu na suchej drodze zjecha┼ée┼Ť komplet gum? Poza tym jestem odpowiedzialny za w┼éa┼Ťciwe ci┼Ťnienie w oponach".

Jakie informacje Michelin otrzymuje od kierowc├│w w czasie rajdu i po nim?
Hugues Pierron: "Najcz─Ö┼Ťciej potrzebujemy od jednego do trzech kilometr├│w, ┼╝eby rozgrza─ç opony. Gdy ju┼╝ maj─ů w┼éa┼Ťciw─ů temperatur─Ö, kierowcy obserwuj─ů jak one si─Ö zachowuj─ů. Kierowca dostaje informacje od opon, a ja od kierowcy. Kierowcy Volkswagena bardzo dok┼éadnie opisuj─ů mi, co im nie pasuje, a to bardzo u┼éatwia mi prac─Ö. Podczas "Monte" musz─Ö by─ç przygotowany na to, ┼╝e opony wybieramy w ostatniej sekundzie. W zesz┼éym roku by┼éo tak z Sebastienem Ogierem - wed┼éug prognoz tego dnia nie mia┼é pada─ç ┼Ťnieg, wszyscy meteorolodzy byli tego pewni. R├│wno z rozpocz─Öciem oesu ┼Ťnieg w┼éa┼Ťnie zacz─ů┼é pada─ç. Wszyscy zacz─Öli mnie pyta─ç dlaczego wybra┼éem te opony. A ja kierowa┼éem si─Ö po prostu prognozami naszych specjalist├│w. Je┼Ťli ma si─Ö ludzi, kt├│rzy znaj─ů si─Ö na pogodzie na "Monte", jest o wiele ┼éatwiej".

źródło: bank prasowy