1611788400 vs 1434232800 page:aktualnosci
Array ( )

Formualrz Promocyjny

Imiŕ i nazwisko*:
Telefon*:
Email:

Podanie w/w danych jest dobrowolne, ale niezbŕdne do obs│ugi powy┐szego zg│oszenia. Wys│anie formularza jest rˇwnoznaczne z wyra┐eniem zgody na wykorzystywanie
i przetwarzanie, w tym rˇwnie┐ w przysz│oÂci, w/w danych osobowych w celach marketingowych i statystycznych przez Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. z siedzib▒ przy
ul. Po│czy˝skiej 118a, 01-304 Warszawa. JednoczeÂnie przyjmuj▒c do wiadomoÂci, i┐ przys│uguje mi prawo do wgl▒du, wstrzymania przetwarzania oraz usuniŕcia w/w danych osobowych.

Magdalena M▒drzak-Kruszona

Magdalena M▒drzak-Kruszona
Specjalista ds. Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 24
tel. kom.: 606 792 005

magdalena.madrzak@porscheinterauto.pl
Piotr Nowicki

Piotr Nowicki
Kierownik Dzia│u Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 23
tel. kom.: 692 455 197

piotr.nowicki@porscheinterauto.pl
Mariusz Piˇrkowski

Mariusz Piˇrkowski
Specjalista ds. Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 25
tel. kom.: 797 975 545

mariusz.piorkowski@porscheinterauto.pl

Wr├│─ç do Aktualno┼Ťci

2015-08-17

Bez kompromisów - Volkswagen głodny pierwszego zwycięstwa w Rajdzie Niemiec

- Trzecie podej┼Ťcie Polo R WRC do zwyci─Östwa na w┼éasnym podw├│rku
- Ogier, Latvala i Mikkelsen, czyli pierwszy, drugi i czwarty kierowca klasyfikacji MŚ w roli faworytów Rajdu Niemiec
- Rajd Niemiec jest ostatnim brakuj─ůcym trofeum do kolekcji zwyci─Östw Volkswagena w Rajdowych Mistrzostwach ┼Üwiata
- Ogier/Ingrassia z pierwsz─ů szans─ů na zapewnienie sobie tytu┼é├│w mistrzowskich w tym sezonie

Dotychczas wygrywali wsz─Ödzie, tylko nie w Niemczech - je┼Ťli chodzi o Volkswagena Sebastian Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) oraz Andreas Mikkelsen/Ola Floene (N/N) w dniach 20-23. sierpnia 2015 r. maj─ů szans─Ö zape┼éni─ç ma┼é─ů, ale wa┼╝n─ů luk─Ö w rajdowym ┼╝yciu Polo R WRC. Rajd Niemiec, dziewi─ůta runda Rajdowych Mistrzostw ┼Üwiata FIA (WRC), jest dot─ůd jedynym rajdem, kt├│rego 318-konny World Rally Car z Wolfsburga nigdy jeszcze nie wygra┼é. W latach 2013 i 2014 Volkswagen nie mia┼é szcz─Ö┼Ťcia w rozgrywanym wok├│┼é Trewiru rajdzie, i mimo ┼╝e w obydwu przypadkach jego kierowcy (w ka┼╝dym rajdzie inny) znajdowali si─Ö w czo┼é├│wce, nie dane im by┼éo uko┼äczy─ç imprezy ze zwyci─Östwem.

Niezra┼╝one tym co dzia┼éo si─Ö w przesz┼éo┼Ťci za┼éogi Volkswagena staj─ů na starcie jak zawsze pe┼éne zapa┼éu i bardzo zmotywowane do walki. Wygra─ç we w┼éasnym kraju nie jest ┼éatwo - Rajd Niemiec jest pierwsz─ů prawdziwie asfaltow─ů rund─ů tegorocznych Mistrzostw ┼Üwiata i bywa nazywany "besti─ů", kt├│ra wr─Öcz prowokuje sportowe dramaty.

"Jedno jest pewne: nasze dotychczasowe wyniki w rajdzie Niemiec nie odzwierciedlaj─ů ani naszych ambitnych cel├│w, ani ┼Ťwietnej jazdy naszych kierowc├│w" stwierdzi┼é Jost Capito, dyrektor Volkswagen Motorsport. "Nie ma drugiego rajdu, w kt├│rym nasza ┼╝─ůdza zwyci─Östwa by┼éaby wi─Öksza, a jednocze┼Ťnie jak dot─ůd tak nienasycona. Zar├│wno w 2013 r., jak i w 2014 r. mogli┼Ťmy si─Ögn─ů─ç po zwyci─Östwo, jednak mimo ┼╝e prowadzili┼Ťmy (raz Sebastien Ogier, a raz Jari-Matti Latvala) nie uda┼éo nam si─Ö uko┼äczy─ç rajdu. Ale nawet je┼Ťli dot─ůd nie mieli┼Ťmy szcz─Ö┼Ťcia na w┼éasnym podw├│rku, to nie ma najmniejszego powodu, by i w tym roku nie powalczy─ç o pierwsze miejsce. Sebastien Ogier i Jari-Matti Latvala to dwaj "asfaltowi" kandydaci do zwyci─Östwa, z kolei Andreas Mikkelsen ju┼╝ dawno dojrza┼é do swojej pierwszej wygranej i jest szybki na ka┼╝dej nawierzchni. Podczas Rajdu Niemiec nie b─Ödzie taryfy ulgowej, ka┼╝dy cz┼éonek zespo┼éu do tego, co konieczne doda jeszcze ekstra porcj─Ö wysi┼éku i profesjonalizmu".

Rajd Niemiec, czyli "bestia" Volkswagenowi niestraszna

Volkswagen staje do Rajdu Niemiec z respektem nale┼╝nym ka┼╝dej rundzie mistrzostw WRC, ale bez cienia strachu. Inaczej ni┼╝ w poprzednich latach, tym razem rajd├│wek Sebastiena Ogiera i Jari-Matti Latvali nie wyposa┼╝ono w nowe zawieszenie, lecz zastosowano to ju┼╝ sprawdzone podczas imprezy w "Monte" oraz w rajdach Meksyku, Portugalii i Polski. I jeszcze co┼Ť zmieni┼éo si─Ö przez ten rok: Jari-Matti i Mikka Anttila okazali si─Ö wspania┼éymi zwyci─Özcami na asfalcie - w 2014 r. podczas Rajdu Francji ┼Ťwi─Ötowali pierwsze fi┼äskie zwyci─Östwo na tego rodzaju nawierzchni od 14 lat, wygrywaj─ůc przy okazji najszybszy asfaltowy rajd w historii. Andreas Mikkelsen/Ola Floene tak┼╝e pokazali przy tej okazji, ┼╝e s─ů bardzo wszechstronni - zaj─Öli we Francji drugie miejsce, kompletuj─ůc ┼Ťwietne wyniki z wcze┼Ťniejszych imprez na ┼Ťniegach Szwecji i na szutrze w Polsce, gdzie tak┼╝e stan─Öli na drugim stopniu podium. Aby nawi─ůza─ç do tych sukces├│w, Volkswagen przygotowywa┼é si─Ö do specyficznych warunk├│w panuj─ůcych na Rajdzie Niemiec na Korsyce i w┼éa┼Ťnie w Niemczech. Testy jak zawsze by┼éy bardzo solidne i wsp├│lnie z trzema za┼éogami opracowano podczas nich podstawowe zestrojenie zawieszenia do Polo R WRC drugiej generacji.

Cztery razy poligon, a na koniec kilka "klasyk├│w" - trasa na rok 2015

Kierowcy i piloci podczas Rajdu Niemiec 2015 b─Öd─ů walczyli w du┼╝ym stopniu na znanej trasie. Nie ma takiego odcinka specjalnego, kt├│ry by┼éby dla uczestnik├│w ca┼ékowicie nowy. S┼éynna "pancerna p┼éyta" na poligonie Baumholder, z jej pot─Ö┼╝nymi g┼éazami, pojawi si─Ö w sobot─Ö cztery razy w programie rajdu, jako cz─Ö┼Ť─ç dw├│ch odcink├│w specjalnych. Teren ten jest dost─Öpny dla cywil├│w tylko podczas Rajdu Niemiec, a w przesz┼éo┼Ťci by┼é widowni─ů wielu dramatycznych wydarze┼ä, kt├│rych przyczyn─ů by┼éy wyj─ůtkowo ┼Ťliski asfalt i wspomniane g┼éazy na trasie. Te ostatnie s┼éu┼╝─ů do tego, by zatrzymywa─ç czo┼égi. Do walki na tych wyj─ůtkowych oesach elita specjalist├│w od jazdy po┼Ťlizgiem staje ze szczeg├│lnym respektem; w 2015 roku pierwszy z tych oes├│w b─Ödzie mia┼é d┼éugo┼Ť─ç 2,87 km i b─Ödzie najkr├│tszym, drugi za┼Ť, licz─ůcy 45,61 km, b─Ödzie najd┼éu┼╝szym odcinkiem specjalnym Rajdu Niemiec. Jednak najbardziej spektakularne s─ů oesy rozgrywane w niedziel─Ö. "Stein & Wein" (Kamie┼ä i Wino") oraz "Drohntal" (Dolina Drohn) prowadz─ů kr─Ötymi drogami w┼Ťr├│d winnic. Za drugim razem oes Drohntal b─Ödzie Power Stagem, na kt├│rym trzej najlepsi kierowcy i piloci mog─ů zdoby─ç dodatkowe punkty do klasyfikacji.

Najlepszy kierowca Volkswagena: Andresa Mikkelsen i podium 2014

Andreas Mikkelsen i Ola Floena zdobyli dla Volkswagena jedyne dotychczas miejsce na podium w Rajdzie Niemiec - w 2014 roku zako┼äczyli t─Ö rund─Ö mistrzostw na trzecim miejscu. Sze┼Ť─ç tygodni p├│┼║niej znowu byli bardzo szybcy na asfalcie i zaj─Öli drugie miejsce w Rajdzie Francji, kt├│ry w 2014 r. rozgrywano jeszcze w Alzacji. Przed swoim 60. startem w RM┼Ü Mikkelsen stawa┼é na podium 10 razy, ale nigdy jeszcze na jego najwy┼╝szym stopniu.

"Matchball" numer jeden: Ogier i Ingrassia z szansami na trzeci tytuł mistrzowski

Tylko wygranie Rajdu Niemiec 2015 zapewni┼éoby ju┼╝ teraz Sebastienowi Ogierowi i Julienowi Ingrassi tytu┼éy mistrz├│w ┼Ťwiata. Ale nawet wtedy byliby zdani na pomoc swoich bezpo┼Ťrednich rywali Jari-Matti Latvali/Miikki Anttili, Madsa Ostberga/Jonasa Anderssona (N/S, Citroen), Andreasa Mikkelsena/Oli Floene oraz Thierry'ego Neuville'a/Nicolasa Gilsoula (B/B, Hyundai). Ogier/Ingrassia musieliby powi─Ökszy─ç swoj─ů dotychczasow─ů przewag─Ö wynosz─ůc─ů 89 punkt├│w o kolejne 23, do 112 punkt├│w. 25 punkt├│w mo┼╝na otrzyma─ç za wygranie rajdu, kolejne trzy za zwyci─Östwo w tzw. Power Stage.

Wyr├│wna─ç rachunki: Jari-Matti Latvala, jazda po asfalcie i Rajd Niemiec

Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila chcieliby wyr├│wna─ç swoje rachunki z Rajdem Niemiec. W 2014 roku jechali bardzo dobrze, maj─ůc minut─Ö przewagi nad pozosta┼éymi kierowcami w ostatnim dniu rajdu wypadli z trasy - tak zako┼äczy┼éo si─Ö ich marzenie o pierwszej wygranej na asfalcie. Spe┼éni┼éo si─Ö ono wkr├│tce potem we Francji. Gdyby Latvala/Anttila zdobyli miejsce lepsze ni┼╝ si├│dme oznacza┼éoby to, ┼╝e ewentualne wczesne zdobycie tytu┼éu Mistrz├│w ┼Üwiata przez Ogiera/Ingrassi─Ö musia┼éoby si─Ö przesun─ů─ç w czasie.

Wypowiedzi przed Rajdem Niemiec

Sebastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC nr 1
"Mam mieszane uczucia przed Rajdem Niemiec. Z jednej strony wygra┼éem tam w 2011 roku i jecha┼éem naprawd─Ö szybko. Z drugiej strony, w 2014 r. dotkliwie poczu┼éem, ┼╝e na w─ůskich drogach cz┼éowiek jest natychmiast karany nawet za drobne b┼é─Ödy. Ale to ju┼╝ przesz┼éo┼Ť─ç. W tym roku zamierzamy lepiej to rozegra─ç. Musimy jednak by─ç niesamowicie skoncentrowani i unika─ç b┼é─Öd├│w. Przed Rajdem Niemiec podczas jazd testowych w Trewirze dodatkowo sprawdzali┼Ťmy hamulce, ┼╝eby jak najlepiej przygotowa─ç si─Ö do wyzwa┼ä, jakie stawia asfaltowa nawierzchnia. Wiele fragment├│w trasy tegorocznego rajdu jest podobnych albo identycznych z tymi z poprzedniego roku. Szczeg├│lnie podobaj─ů mi si─Ö kr─Öte oesy wzd┼éu┼╝ winnic. Jazda po nich w Polo R WRC daje mn├│stwo frajdy. Przy spe┼énieniu pewnych warunk├│w Julien i ja mogliby┼Ťmy w Niemczech zdoby─ç tytu┼é mistrz├│w ┼Ťwiata kierowc├│w i pilot├│w. Ale b─Ödziemy si─Ö pilnowa─ç, by nie pope┼éni─ç b┼é─Ödu, bo chcemy ten rajd zako┼äczy─ç sukcesem - oczywi┼Ťcie najlepiej na najwy┼╝szym stopniu podium".

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC nr 2
"Dla ca┼éego zespo┼éu jazda na w┼éasnym podw├│rku jest szczeg├│lnym prze┼╝yciem. Zwyci─Östwo w Finlandii da┼éo mi rzecz jasna pot─Ö┼╝ny zastrzyk motywacji. Przedtem nie wszystko dobrze si─Ö uk┼éada┼éo, ale przed moj─ů rodzim─ů publiczno┼Ťci─ů pokaza┼éem, ┼╝e jestem w stanie wygra─ç bezpo┼Ťredni pojedynek z Sebem. Michelin dostarczy na Rajd Niemiec nowe opony H4, do kt├│rych podczas test├│w tydzie┼ä temu dopasowali┼Ťmy ustawienie Polo R WRC. W tym roku dodatkowo testowali┼Ťmy auto na Korsyce, wi─Öc mog┼éem si─Ö ju┼╝ przyzwyczai─ç do jazdy po asfalcie. Asfaltowe rajdy maj─ů swoj─ů specyfik─Ö, bo my kierowcy musimy si─Ö w kr├│tkim czasie nastawi─ç na r├│┼╝ne rodzaje nawierzchni o r├│┼╝nych w┼éa┼Ťciwo┼Ťciach przyczepno┼Ťci. W Rajdzie Niemiec szczeg├│lnie trudne jest to na odcinku specjalnym "Panzerplatte", moim ulubionym. Jest troch─Ö taki, jak w Finlandii - pag├│rki, szeroka droga, przyczepno┼Ť─ç zmienia si─Ö nieustannie, a pr─Ödko┼Ť─ç jest du┼╝a. Lubi─Ö to, bo taki odcinek mo┼╝na przejecha─ç p┼éynnie. Trasa wzd┼éu┼╝ winnic jest znacznie bardziej techniczna. W 2013 r. prowadzi┼éem w Rajdzie Niemiec a┼╝ do soboty po po┼éudniu, a w zesz┼éym roku do niedzieli rano - w tym roku by┼éoby pi─Öknie, gdybym utrzyma┼é prowadzenie do samego ko┼äca. Realnie mo┼╝liwe jest jedno z trzech pierwszych miejsc. To m├│j cel."

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC nr 9
"W┼éa┼Ťciwie w Niemczech jedzie si─Ö trzy rajdy asfaltowe w ci─ůgu jednego weekendu, tak bardzo zmienia si─Ö nawierzchnia w ci─ůgu trzech kolejnych dni. Do Rajdu Niemiec trenowa┼éem w┼Ťr├│d winnic, ┼╝eby przygotowa─ç si─Ö do pokonywania tamtej nawierzchni z rajdow─ů szybko┼Ťci─ů. W ko┼äcu od Rajdu Monte Carlo nie je┼║dzi┼éem po asfalcie. Ale bardzo si─Ö ciesz─Ö, ┼╝e teraz b─Öd─Ö m├│g┼é. Podobaj─ů mi si─Ö odcinki specjalne Rajdu Niemiec i mam nadziej─Ö, ┼╝e szybko znajd─Ö sw├│j rytm. W zesz┼éym roku jako najlepszy kierowca Volkswagena zaj─ů┼éem trzecie miejsce. W tym roku, jako zesp├│┼é, chcemy oczywi┼Ťcie osi─ůgn─ů─ç lepszy wynik. Spodziewam si─Ö, ┼╝e zawalczymy o najwy┼╝sze miejsce na podium. Ale nie mo┼╝emy zapomina─ç o konkurentach: m├│j przyjaciel Thierry Neuville i Hyundai wygrali tu w zesz┼éym roku. Na dodatek Citroen z Krisem Meeke i Madsem Ostbergiem zawsze jest szybki na asfalcie. O wynikach zdecydowa─ç mo┼╝e te┼╝ pogoda, kt├│ra stale si─Ö zmienia. Trzeba wi─Öc sprosta─ç wielu r├│┼╝nym wyzwaniom. Podczas Rajdu Finlandii wypadaj─ůc z trasy straci┼éem drugie miejsce w mistrzostwach ┼Ťwiata kierowc├│w i uzyskuj─ůc dobry wynik w Niemczech chcia┼ébym je oczywi┼Ťcie odzyska─ç. Zamierzam walczy─ç o jedn─ů z trzech najwy┼╝szych pozycji."

Czy wiecie ┼╝e...

Pierwszy rajd Niemiec w 1982 roku wygrali niemieccy kierowcy Erwin Weber i Matthias Berg. Weber, który w latach 1987-1990 jeździł w barwach Volkswagena, ten pierwszy rajd wygrał w Oplu Ascona 400.

Odk─ůd Rajd Niemiec znajduje si─Ö w kalendarzu Rajdowych Mistrzostw ┼Üwiata jeszcze nigdy nie wygra┼é go niemiecki producent samochod├│w. Za wyj─ůtkiem roku 2009, gdy rajd nie by┼é rund─ů RM┼Ü, jedena┼Ťcie zwyci─Östw zapisa┼é na swoim koncie Citroen, a jedno Hyundai.

Załoga Volkswagena Sebastien Ogier/Julien Ingrassia wygrała Rajd Niemiec w 2011 roku. Obaj Francuzi startowali wtedy w Citroenie.

Sebastien Loeb, posiadacz rekordowej liczby tytu┼é├│w mistrza ┼Ťwiata, ma na swoim koncie tak┼╝e rekordow─ů liczb─Ö wygranych w Rajdzie Niemiec. Francuz zwyci─Ö┼╝y┼é tu w sumie 9 razy, a w latach 2002-2011 nawet osiem razy z rz─Ödu.

W tym roku obok klasy WRC oraz mistrzostw WRC2 i WRC3 rozegrane b─Öd─ů te┼╝ nowo utworzone zawody RGT-Cup.

Kierowca testowy Volkswagena Dieter Depping wygrał Rajd Niemiec trzykrotnie - w latach 1994, 1996 i 1997. Aż do serii zwycięstw Loeba, to do Niemca należał rekord wygranych w tym rajdzie.

Uroczysty start i dekoracja zwyci─Özc├│w Rajdu Niemiec, odk─ůd jest on rund─ů Rajdowych Mistrzostw ┼Üwiata, tylko raz nie odby┼éy si─Ö w otoczeniu wspania┼éej okolicy Porta Nigra zaliczonej przez UNESCO do ┼Ťwiatowego dziedzictwa kultury. Podczas pierwszego dla Volkswagena Rajdu Niemiec w 2013 r. kierowc├│w, pilot├│w i samochody przedstawiono publiczno┼Ťci przed po┼éudniow─ů stron─ů katedry w Kolonii, na "Roncalliplatz".

Liczba na Rajd Niemiec - 50

Szef zespo┼éu Ralf Arneke podczas Rajdu Niemiec b─Ödzie ┼Ťwi─Ötowa┼é podw├│jny jubileusz. Podczas 50 rajdu, w kt├│rym we┼║mie udzia┼é od czasu gdy Volkswagen rozpocz─ů┼é starty z Polo R WRC, b─Ödzie obchodzi┼é (w sobot─Ö) swoje 50. urodziny. Czego najbardziej ┼╝yczy sobie z tej okazji? Patrz wy┼╝ej.

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), punktacja

Kategoria kierowc├│w punkty
1. S├ębastien Ogier 182
2. Jari-Matti Latvala 93
3. Mads Ostberg 84
4. Andreas Mikkelsen 83
5. Thierry Neuville 70
6. Kris Meeke 54
7. Elfyn Evans 53
8. Ott T├Ąnak 50
9. Hayden Paddon 44
10. Dani Sordo 39

Kategoria producent├│w punkty
1. Volkswagen Motorsport 257
2. Citro├źn Total Abu Dhabi WRT 141
3. Hyundai Motorsport 139
4. M-Sport World Rally Team 126
5. Volkswagen Motorsport II 49
6. Hyundai Mobis World Rally Team 43
7. Jipocar Czech National Team 43
8. F.W.R.T. 9

źródło: bank prasowy