1611356400 vs 1434232800 page:aktualnosci
Array ( )

Formualrz Promocyjny

Imiŕ i nazwisko*:
Telefon*:
Email:

Podanie w/w danych jest dobrowolne, ale niezbŕdne do obs│ugi powy┐szego zg│oszenia. Wys│anie formularza jest rˇwnoznaczne z wyra┐eniem zgody na wykorzystywanie
i przetwarzanie, w tym rˇwnie┐ w przysz│oÂci, w/w danych osobowych w celach marketingowych i statystycznych przez Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. z siedzib▒ przy
ul. Po│czy˝skiej 118a, 01-304 Warszawa. JednoczeÂnie przyjmuj▒c do wiadomoÂci, i┐ przys│uguje mi prawo do wgl▒du, wstrzymania przetwarzania oraz usuniŕcia w/w danych osobowych.

Magdalena M▒drzak-Kruszona

Magdalena M▒drzak-Kruszona
Specjalista ds. Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 24
tel. kom.: 606 792 005

magdalena.madrzak@porscheinterauto.pl
Piotr Nowicki

Piotr Nowicki
Kierownik Dzia│u Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 23
tel. kom.: 692 455 197

piotr.nowicki@porscheinterauto.pl
Mariusz Piˇrkowski

Mariusz Piˇrkowski
Specjalista ds. Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 25
tel. kom.: 797 975 545

mariusz.piorkowski@porscheinterauto.pl

Wr├│─ç do Aktualno┼Ťci

2014-02-27

Volkswagen Golf GTE

Nowy Golf GTE ┼é─ůczy elektryczn─ů mobilno┼Ť─ç z dynamik─ů GTI. Golf GTE mo┼╝e przejecha─ç do 50 km korzystaj─ůc tylko z nap─Ödu elektrycznego i do 939 km w trybie hybrydowym.

Dziesi─Ö─ç wa┼╝nych fakt├│w zwi─ůzanych ze ┼Ťwiatow─ů premier─ů nowego Golfa GTE:

1. Golf, po prezentacji GTE, jest pierwszym samochodem na ┼Ťwiecie, oferowanym ze wszystkimi licz─ůcymi si─Ö obecnie rodzajami nap─Ödu.
2. Nowy Golf GTE jest jednocze┼Ťnie samochodem "zero-emisyjnym" i autem przeznaczonym do pokonywania d┼éugich tras.
3. Golf GTE mo┼╝e przejecha─ç w trybie elektrycznym do 50 kilometr├│w; zasi─Ög ┼é─ůczny wynosi 939 kilometr├│w.
4. Niskie ┼Ťrednie zu┼╝ycie paliwa (NEFZ) - 1,5 l/100 km - odpowiada emisji CO2 na poziomie 35 g/km.
5. Silnik 1.4 TSI Golfa GTE rozwija moc 110 kW/150 KM, silnik elektryczny - do 75 kW/102 KM.
6. Moc systemowa osi─ůga 150 kW/204 KM; maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm.
7. Po GTI i GTD, wariant GTE jest trzecim GT w tej serii modeli.
8. Golf GTE rozwija pr─Ödko┼Ť─ç 222 km/h i przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 7,6 sekundy.
9. Do wyposa┼╝enia seryjnego nale┼╝─ů reflektory diodowe i system radiowy Composition Media z 6,5-calowym wy┼Ťwietlaczem.
10. Golf GTE zadebiutuje jesieni─ů 2014 roku.

Volkswagen jest pierwszym na ┼Ťwiecie producentem samochod├│w, kt├│ry - w ramach jednej serii modeli - mo┼╝e zaoferowa─ç wszystkie licz─ůce si─Ö obecnie rodzaje nap─Ödu. Podczas Genewskiego Salonu Samochodowego (4-16 marca 2014) niemiecki producent przedstawi jako ┼Ťwiatow─ů premier─Ö nowego Golfa GTE z systemem hybrydowym plug-in i uzupe┼éni w ten spos├│b t─Ö seri─Ö modeli o pi─ůty rodzaj nap─Ödu (benzynowy, wysokopr─Ö┼╝ny, na gaz ziemny, elektryczny i hybrydowy plug-in). Golfa GTE charakteryzuje ┼Ťrednie zu┼╝ycie paliwa (NEFZ dla samochod├│w hybrydowych) na poziomie 1,5 l/100 km (emisja CO2 35 g/km) oraz zasi─Ög z elektrycznym nap─Ödem wynosz─ůcy 50 kilometr├│w; ┼é─ůczny zasi─Ög Golfa GTE o mocy 150 kW/204 KM wynosi 939 kilometr├│w.

GTI, GTD, GTE. Nazwa Golf GTE stoi w jednym rz─Ödzie ze skr├│tami GTI i GTD - dwoma sportowymi ikonami w ofercie Golfa. GT oznacza Gran Tourismo i jest synonimem sportowego charakteru. Pierwszy GTI z 1976 roku by┼é wzorcem tej klasy; dzisiaj jest najpopularniejszym kompaktowym samochodem sportowym na ┼Ťwiecie. "I" w GTI jest skr├│tem od elektronicznego wtrysku. GTD od 1982 roku po raz pierwszy po┼é─ůczy┼é ide─Ö GT z silnikiem wysokopr─Ö┼╝nym, i tak narodzi┼é si─Ö drugi bestseller GT. W 2013 roku zosta┼éy zaprezentowane najnowsze generacje obu sportowych Golf├│w - GTI i GTD. Teraz, w 2014 roku, Volkswagen przenosi filozofi─Ö kompaktowego sportowego auta GT na trzeci model, Golfa GTE.

To, co najlepsze z dw├│ch rodzaj├│w nap─Ödu. Nowy Golf GTE jest nap─Ödzany dwoma silnikami: silnikiem benzynowym z turbodo┼éadowaniem i bezpo┼Ťrednim wtryskiem 1.4 TSI o mocy 110 kW/150 KM i silnikiem elektrycznym o mocy 75 kW/102 KM. Te dwa silniki daj─ů razem moc systemow─ů 140 kW/204 KM. Gdy nap─Öd przejmuje tylko silnik elektryczny, Golf GTE mo┼╝e porusza─ç si─Ö z pr─Ödko┼Ťci─ů do 130 km/h. Przy wykorzystaniu pe┼énej mocy TSI, GTE przyspiesza do 100 km/h w 7,6 sekundy; na niemieckich autostradach i torach wy┼Ťcigowych nowy Volkswagen mo┼╝e rozp─Ödzi─ç si─Ö do 222 km/h. Pr─Ödko┼Ť─ç maksymalna nie jest tutaj najwa┼╝niejsza, bardziej interesuj─ůcy jest spos├│b, w jaki rozwijana jest doskona┼éa si┼éa ci─ůgu i maksymalny moment obrotowy 350 Nm, wynikaj─ůce z po┼é─ůczenia silnika benzynowego i elektrycznego w Golfie GTE. Ta dynamika wyr├│┼╝nia GTE spo┼Ťr├│d wszystkich konkurencyjnych modeli hybrydowych plug-in w swojej klasie.

Samoch├│d "zero-emisyjny" i przeznaczony do d┼éugich tras. Przy ┼Ťwietnej dynamice, Golf GTE jest jednym z najbardziej efektywnych samochod├│w na ┼Ťwiecie. Kierowcy, kt├│rzy codziennie pokonuj─ů g┼é├│wnie kr├│tkie trasy, mog─ů w razie potrzeby korzysta─ç tylko z elektrycznego nap─Ödu i nie generowa─ç szkodliwych emisji. Wystarczy wieczorem pod┼é─ůczy─ç bateri─Ö do normalnego gniazdka domowej instalacji elektrycznej, ┼éadowa─ç przez oko┼éo trzy i p├│┼é godziny (do osi─ůgni─Öcia 100 procent pojemno┼Ťci baterii) i gotowe. Je┼╝eli bateria ┼éadowana jest z Wallbox (stacja ┼éadowania do domowego gara┼╝u) lub publicznych stacji ┼éadowania, na┼éadowanie baterii w 100 procentach trwa oko┼éo dwie i p├│┼é godziny. Interesuj─ůcy jest fakt, ┼╝e tak┼╝e podczas d┼éu┼╝szych tras, dzi─Öki inteligentnym mo┼╝liwo┼Ťciom sterowania Golfa GTE, kierowca mo┼╝e zadba─ç, aby na koniec trasy - na przyk┼éad po wje┼║dzie do miasta - za nap─Öd odpowiedzialny by┼é wy┼é─ůcznie silnik elektryczny. Czyli innymi s┼éowy: Golf GTE jest dynamicznym, lecz ekstremalnie oszcz─Ödnym wszechstronnym autem na d┼éugie trasy i jednocze┼Ťnie samochodem nieemituj─ůcym szkodliwych substancji.

Motoryzacyjna rewolucja nazywa si─Ö MQB. Golfem GTE Volkswagen zamyka ko┼éo, kt├│re obejmuje wszystkie licz─ůce si─Ö obecnie systemy nap─Ödowe. Volkswagen poszed┼é t─ů drog─ů, aby wykorzysta─ç potencja┼é wszystkich rodzaj├│w nap─Ödu i w ten spos├│b - w zale┼╝no┼Ťci od indywidualnych wymaga┼ä - m├│c zaoferowa─ç ka┼╝demu klientowi idealnie dopasowanego do jego potrzeb Golfa. Taka r├│┼╝norodno┼Ť─ç oferty - Golf TSI (wraz z GTI), Golf TDI (z GTD), Golf TGI, e-Golf i Golf GTE - sta┼éa si─Ö mo┼╝liwa dzi─Öki modu┼éowej platformie pod┼éogowej dla samochod├│w z silnikiem montowanym poprzecznie, zwanej w skr├│cie MQB. Ta technologia modu┼éowa, wprowadzona w 2012 roku wraz z aktualn─ů generacj─ů Golfa jest motoryzacyjn─ů rewolucj─ů. In┼╝ynierowie Volkswagena stworzyli tym systemem podstawy techniczne, pozwalaj─ůce po┼é─ůczy─ç wolumenowy model, jakim jest Golf, ze wszystkimi rodzajami nap─Ödu. Dlatego w niemieckich zak┼éadach Volkswagena w Wolfsburgu b─Öd─ů powstawa┼éy w przysz┼éo┼Ťci, zderzak w zderzak, wersje Golf├│w z nap─Ödami benzynowymi, wysokopr─Ö┼╝nymi, na gaz ziemny, elektrycznymi i hybrydowymi. Gdy tylko rozw├│j techniczny na to pozwoli, pewnego dnia do tego aktualnie najnowocze┼Ťniejszego spektrum nap─Öd├│w na ┼Ťwiecie, do┼é─ůczy tak┼╝e pierwszy Golf z ogniwem wodorowym.

System hybrydowy plug-in Golfa GTE

Komponenty nap─Ödowe. Jak wspomniano, nowy Golf GTE jest nap─Ödzany silnikiem benzynowym z turbodo┼éadowaniem i bezpo┼Ťrednim wtryskiem o mocy 110 kW/150 KM (1.4 TSI) oraz silnikiem elektrycznym 75 kW/102 KM. Po┼é─ůczona moc obu silnik├│w wynosi 150 kW/204 KM. Silnik elektryczny zasilany jest energi─ů z wysokonapi─Öciowej baterii litowo-jonowej ch┼éodzonej ciecz─ů, kt├│rej pojemno┼Ť─ç wynosi 8,8 kWh. Bateria jest ┼éadowana przy u┼╝yciu gniazda ukrytego za znaczkiem Volkswagen na os┼éonie ch┼éodnicy i wa┼╝y 120 kg (ca┼éy Golf GTE wa┼╝y 1.524 kg). Jako przek┼éadni─Ö Volkswagen zastosowa┼é zmodyfikowan─ů specjalnie do nap─Ödu hybrydowego automatyczn─ů, 6-biegow─ů skrzyni─Ö DSG z potr├│jnym sprz─Ög┼éem. Silnik elektryczny zosta┼é wbudowany w korpus przek┼éadni. Kolejne komponenty nap─Ödu hybrydowego to mi─Ödzy innymi uk┼éad elektroniki mocy (zmienia pr─ůd sta┼éy baterii w pr─ůd zmienny dla silnika elektrycznego) i modu┼é ┼éadowania. Elektromechaniczny wzmacniacz si┼éy hamowania oraz elektryczny kompresor klimatyzacji zapewniaj─ů optymalne wykorzystanie energii i dzia┼éanie hamulc├│w i klimatyzacji tak┼╝e wtedy, gdy Golf jest nap─Ödzany tylko przez silnik elektryczny.

Samoch├│d elektryczny po wci┼Ťni─Öciu przycisku. Golf GTE mo┼╝e je┼║dzi─ç w r├│┼╝nych trybach, kt├│re kierowca wybiera w spos├│b intuicyjny. Po wci┼Ťni─Öciu przycisku "E", nap─Öd przechodzi w tryb elektryczny i Golf GTE staje si─Ö samochodem zero-emisyjnym. GTE mo┼╝e porusza─ç si─Ö wtedy z pr─Ödko┼Ťci─ů do 130 km/h, a maksymalny zasi─Ög wynosi 50 km (przy w pe┼éni na┼éadowanej baterii, w zale┼╝no┼Ťci od temperatury zewn─Ötrznej i stylu jazdy). Przyciskiem "GTE" kierowca przechodzi w tryb GTE i mo┼╝e w pe┼éni wykorzystywa─ç wybitnie sportowe cechy nowego Golfa.

Stylistyka i wyposa┼╝enie Golfa GTE

Harmonijne po┼é─ůczenie techniki i stylistyki. W Golfie GTE zastosowano ekologiczny i jednocze┼Ťnie sportowy system hybrydy plug-in. Jest on po┼é─ůczony z uk┼éadem jezdnym, kt├│ry oferuje sportowe i jednocze┼Ťnie komfortowe zachowanie. Ten dynamiczny pakiet technologii wbudowany zosta┼é w samoch├│d, kt├│ry zachwyca stylistyk─ů i intuicyjn─ů obs┼éug─ů.

Wygl─ůd zewn─Ötrzny. Zesp├│┼é Volkswagena Klausa Bischoffa - szefa designu, stworzy┼é model, w kt├│rym cechy charakterystyczne GTI stopi┼éy si─Ö w jedn─ů, niepowtarzaln─ů ca┼éo┼Ť─ç z cechami e-Golfa. Klaus Bischoff wyja┼Ťni┼é to nast─Öpuj─ůco: "Wizualizacja nap─Ödu elektrycznego zosta┼éa zrealizowana tak┼╝e w Golfie GTE poprzez charakterystyczn─ů grafik─Ö ┼Ťwiate┼é dziennych w formie litery C. Natomiast wszystkie inne elementy stylistyczne przodu nadwozia stanowi─ů nawi─ůzanie do GTI."

Czerwone zast─ůpione przez niebieskie. Tam, gdzie w GTI dominuje kolor czerwony, w GTE jest to kolor niebieski. Jak wyja┼Ťnia szef designu: "Poprzeczna, niebieska listwa na os┼éonie ch┼éodnicy, si─Ögaj─ůca a┼╝ do reflektor├│w, stanowi kolejny sportowy akcent w kontek┼Ťcie elektrycznej mobilno┼Ťci Volkswagena." Podobnie jak e-Golf, tak┼╝e pi─Öciodrzwiowy Golf GTE jest wyposa┼╝ony seryjnie w diodowe podw├│jne reflektory. Tak┼╝e w kierunkowskazach i ┼Ťwiat┼éach postojowych zastosowano technologi─Ö LED, podobnie jak w przyciemnionych ┼Ťwiat┼éach tylnych. Boczne os┼éony na progi i spojler dachowy z elementami aerodynamicznymi stanowi─ů nawi─ůzanie do GTI i GTD. Specjalnie dla GTE zaprojektowane zosta┼éy natomiast wyj─ůtkowo aerodynamiczne obr─Öcze ze stopu metali lekkich w rozmiarze 16 cali (seryjne), 17 cali i 18 cali.

Wn─Ötrze. Podobnie jak na zewn─ůtrz, sportowe wn─Ötrze Golfa GTE wykazuje wyra┼║ne pokrewie┼ästwo z dwoma innymi GT tej serii modeli; ale tak┼╝e tutaj kolor czerwony zosta┼é zast─ůpiony niebieskim. "Niebieski kolor e-mobilno┼Ťci Volkswagena wprowadza ciekawy kontrast przy siedzeniach, szwach ozdobnych i deseniu tkaniny. Ponadto niebieskie o┼Ťwietlenie stanowi optyczny pomost do ┼Ťwiata elektrycznej mobilno┼Ťci" - stwierdzi┼é Klaus Bischoff. Odcie┼ä jasnoniebieskich szw├│w na sk├│rzanej kierownicy, przy dywanikach, na siedzeniach i os┼éonie d┼║wigni zmiany bieg├│w oraz niebieskie elementy ozdobne na ga┼éce d┼║wigni zmiany bieg├│w kolorystycznie doskonale pasuj─ů do niebieskich detali na zewn─ůtrz Golfa GTE.

Specjalne wska┼║niki i wy┼Ťwietlacze Golfa GTE

Ekran dotykowy. Ka┼╝dy Golf jest wyposa┼╝ony w ekran dotykowy. W przypadku Golfa GTE jest to wysokiej rozdzielczo┼Ťci, 6,5 calowy ekran seryjnego systemu radiowego Composition Media. Jako opcja dost─Öpny jest system nawigacji Discover Pro. Oba urz─ůdzania w GTE posiadaj─ů kilka dodatkowych funkcji. Jest to mi─Ödzy innymi monitor zasi─Ögu, wy┼Ťwietlacz przep┼éywu energii, statystyka zero-emisji, e-manager i - w przypadku opcjonalnej nawigacji - zasi─Ög 360┬░. W┼éa┼Ťciciele Golfa GTE b─Öd─ů mogli tak┼╝e pobra─ç na swoje smartfony bezp┼éatn─ů aplikacj─Ö Volkswagen Car-Net e-Remote. Aplikacja ta pozwala na zarz─ůdzanie wybranymi funkcjami samochodu.

Poni┼╝ej zestawienie dodatkowych funkcji systemu radiowego lub nawigacyjnego:

Monitor zasi─Ögu: ilustruje aktualny zasi─Ög GTE z nap─Ödem wy┼é─ůcznie elektrycznym; dodatkowo wy┼Ťwietlany jest zasi─Ög osi─ůgalny po wy┼é─ůczeniu ewentualnych dodatkowych odbiornik├│w energii.
Wskaźnik przepływu energii: przy użyciu animowanej grafiki przedstawia przepływ mocy przy przyspieszaniu (niebieska strzałka) oraz przy hamowaniu i rekuperacji (zielona strzałka).
e-Manager: tutaj mo┼╝na zaprogramowa─ç maksymalnie trzy czasy odjazdu i ┼éadowania. W zdefiniowanym momencie Golf GTE zapewni odpowiednie ustawienie klimatyzacji i stan na┼éadowania baterii. Ponadto korzystaj─ůc z seryjnej klimatyzacji postojowej mo┼╝na w┼é─ůczy─ç ogrzewanie lub ch┼éodzenie wn─Ötrza podczas ┼éadowania. W tym przypadku klimatyzacja nie korzysta z energii elektrycznej baterii, co przed┼éu┼╝a zasi─Ög z nap─Ödem elektrycznym.
Zasi─Ög 360°: aktualny promie┼ä zasi─Ögu w trybie elektrycznym jest prezentowany w formie zasi─Ögu 360┬░ na mapie okolicy. Zaznaczony zakres opisuje zasi─Ög tylko z elektrycznym nap─Ödem przy podr├│┼╝y w jedn─ů stron─Ö. Istnieje mo┼╝liwo┼Ť─ç wy┼Ťwietlenia stacji ┼éadowania i uwzgl─Ödnienia ich w obliczaniu trasy.
Car-Net e-Remote. Aplikacja Volkswagen Car-Net e-Remote pozwala na wykonanie wielu ustawie┼ä i sprawdzenie informacji przy u┼╝yciu smartfona lub internetowego portalu Car-Net. Aplikacja ta umo┼╝liwia dost─Öp do funkcji programowania czasu odjazdu, ustawienia klimatyzacji, ┼éadowania baterii oraz pobierania danych dotycz─ůcych samochodu i jego statusu.

Powermeter jako centralny wska┼║nik. Z lewej strony zestawu wska┼║nik├│w znajduje si─Ö Powermeter jako uzupe┼énienie obrotomierza. Pokazuje on mi─Ödzy innymi, czy bateria jest ┼éadowana poprzez rekuperacj─Ö, czy te┼╝ energia pobierana jest aktualnie z baterii. Oznacza to, ┼╝e kierowca widzi, ile mocy systemowej pobiera lub jak intensywna jest rekuperacja. Pr─Ödko┼Ťciomierz znajduje si─Ö tradycyjnie z prawej strony. Mi─Ödzy powermeter a pr─Ödko┼Ťciomierzem umieszczony jest kolorowy wy┼Ťwietlacz (Premium), na kt├│rym ca┼éy czas wy┼Ťwietlany jest mi─Ödzy innymi zasi─Ög z nap─Ödem elektrycznym oraz aktualny tryb pracy. W dolnym segmencie wy┼Ťwietlacza wielofunkcyjnego, w oddzielnym polu LED, napis READY po uruchomieniu silnika informuje o gotowo┼Ťci silnika elektrycznego do jazdy.

źródło: bank prasowy