2014-12-12
Volkswagen Golf najlepszym samochodem flotowym w swojej klasie

CzĹonkowie Stowarzyszenia KierownikĂłw Flot Samochodowych wytypowali najlepsze samochody przeznaczone dla klientĂłw flotowych w Polsce. Uroczyste ogĹoszenie wynikĂłw Profesjonalnego Testu Flotowego SKFS odbyĹo siÄ w OĹtarzewie k. Warszawy. W segmencie C zwyciÄĹźyĹ Volkswagen Golf.
Volkswagen Golf w walce o miano Auta Flotowego 2014 pokonaĹ w swojej grupie 8 innych modeli. Golf cieszy siÄ uznaniem nie tylko ekspertĂłw z branĹźy flotowej, ale takĹźe klientĂłw indywidualnych, ktĂłrzy obdarzyli go wielkim zaufaniem w caĹej Europie, na co jednoznacznie wskazujÄ wyniki sprzedaĹźy. Najbardziej prestiĹźowy tytuĹ, jaki moĹźe otrzymaÄ samochĂłd w Europie - Car of the Year przyznano w 2013 roku rĂłwnieĹź Golfowi.
"KupujÄ cy Volkswagena Golfa majÄ wybĂłr pomiÄdzy róşnymi rodzajami nadwozia: klasycznym hatchabakiem, kombi (Golf Variant), vanem (Golf Sportsvan) oraz cabrio, ktĂłre moĹźna wyposaĹźyÄ w róşne silniki TSI i TDI o mocy od 85 do 300 KM. WiÄkszoĹÄ z nich moĹźna poĹÄ czyÄ z napÄdem na 4 koĹa lub skrzyniÄ DSG. W teĹcie flotowym oceniany byĹ Golf Variant z silnikiem wysokoprÄĹźnym o mocy 105 KM. Klienci ktĂłrzy zdecydowali siÄ na Golfa, niezaleĹźnie od tego czy uĹźywajÄ Golfa Varianta w firmie, Sportsvana jako auto rodzinne, czy teĹź GTI lub R jako sportowy samochĂłd, ceniÄ Golfa przede wszystkim za zaawansowane technologie, ktĂłre przekĹadajÄ siÄ na niewielkie zuĹźycie paliwa oraz bezpieczeĹstwo. Nie bez znaczenia sÄ takĹźe osiÄ gi, niezawodnoĹÄ, komfort podróşy oraz prestiĹź." - skomentowaĹ Wojciech Tomaszkiewicz, dyrektor marki Volkswagen.
Profesjonalny Test Flotowy SKFS skĹadaĹ siÄ z trzech etapĂłw i trwaĹ ĹÄ cznie 10 miesiÄcy. CzÄĹÄ teoretyczna rozpoczÄĹa siÄ w lutym. W tym roku, po raz pierwszy w historii projektu, auta do testu nominowane byĹy na podstawie zestawienia przygotowanego przez partnera merytorycznego projektu - Instytut BadaĹ Rynku Motoryzacyjnego Samar. Zestawienie obejmowaĹo po 15 najczÄĹciej kupowanych samochodĂłw przez klientĂłw instytucjonalnych w Polsce w kaĹźdym z segmentĂłw. W teĹcie udziaĹ braĹy pojazdy w podobnej wersji wyposaĹźenia. KapituĹa PTF, ktĂłrÄ tworzy 15 osĂłb z szeregĂłw SKFS, okreĹliĹa takĹźe rodzaj nadwozia oraz napÄdu pojazdĂłw, jakie majÄ wziÄ Ä udziaĹ w teĹcie.
ĹÄ cznie do drugiego etapu, czÄĹci praktycznej testu, zakwalifikowaĹo siÄ 49 pojazdĂłw w piÄciu segmentach: A, B, C, D oraz maĹe auta dostawcze. Przez trzy dni ponad 90 managerĂłw flot testujÄ cych pojazdy wypeĹniĹo ok. 600 arkuszy ocen samochodĂłw na podstawie analiz i wĹasnych doĹwiadczeĹ z jazdy.
"Ocena fleet managerĂłw jest tylko skĹadowÄ , przeliczanÄ na punkty w procedurze wyĹaniania aut szytych na miarÄ polskich flot. Na wynik koĹcowy wpĹywa takĹźe koszt zakupu danego modelu, koszty serwisowania pojazdĂłw, wartoĹÄ rezydualna, zuĹźycie paliwa oraz emisja CO2. Zestawienie wszystkich kryteriĂłw oceny pojazdĂłw, przeliczenie ich na punkty wg. wag okreĹlonych w regulaminie projektu jest najbardziej czasochĹonnym i wymagajÄ cym niezwykĹej precyzji etapem PTF SKFS 2014." - wyjaĹnia Halszka GwiĹźdĹź, dyrektor biura SKFS.
Stowarzyszenie KierownikĂłw Flot Samochodowych zostaĹo utworzone w 2005 roku w celu ksztaĹtowania i wpĹywania na branĹźÄ flotowÄ poprzez propagowanie wiedzy o zarzÄ dzaniu pojazdami. SKFS jest najwaĹźniejszym organem zrzeszajÄ cym osoby zarzÄ dzajÄ ce flotami samochodowymi w Polsce. Na dzieĹ rejestracji SKFS w KRS czĹonkowie stowarzyszenia zarzÄ dzali 8 000 pojazdĂłw. W chwili obecnej liczba pojazdĂłw pod szyldem SKFS siÄga juĹź 30 000. PoczÄ tkowo w stowarzyszeniu zrzeszonych byĹo 16 osĂłb. Obecnie liczba ta wzrosĹa do prawie 140 osĂłb.
ĹşrĂłdĹo: bank prasowy