1611356400 vs 1434232800 page:aktualnosci
Array ( )

Formualrz Promocyjny

Imiŕ i nazwisko*:
Telefon*:
Email:

Podanie w/w danych jest dobrowolne, ale niezbŕdne do obs│ugi powy┐szego zg│oszenia. Wys│anie formularza jest rˇwnoznaczne z wyra┐eniem zgody na wykorzystywanie
i przetwarzanie, w tym rˇwnie┐ w przysz│oÂci, w/w danych osobowych w celach marketingowych i statystycznych przez Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. z siedzib▒ przy
ul. Po│czy˝skiej 118a, 01-304 Warszawa. JednoczeÂnie przyjmuj▒c do wiadomoÂci, i┐ przys│uguje mi prawo do wgl▒du, wstrzymania przetwarzania oraz usuniŕcia w/w danych osobowych.

Magdalena M▒drzak-Kruszona

Magdalena M▒drzak-Kruszona
Specjalista ds. Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 24
tel. kom.: 606 792 005

magdalena.madrzak@porscheinterauto.pl
Piotr Nowicki

Piotr Nowicki
Kierownik Dzia│u Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 23
tel. kom.: 692 455 197

piotr.nowicki@porscheinterauto.pl
Mariusz Piˇrkowski

Mariusz Piˇrkowski
Specjalista ds. Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 25
tel. kom.: 797 975 545

mariusz.piorkowski@porscheinterauto.pl

Wr├│─ç do Aktualno┼Ťci

2015-02-09

Zimowe szaleństwo - Volkswagen gotowy do walki w Rajdzie Szwecji

- L├│d i ┼Ťnieg - Rajd Szwecji jedyny w swoim rodzaju w kalendarzu Mistrzostw ┼Üwiata
- Za┼éogi Volkswagena rozpoczn─ů rajd z pierwszej, drugiej i trzeciej pozycji
- Jeden rajd, dwa kraje - nowa trasa w Norwegii i sprawdzone odcinki w Szwecji

Volkswagen staje na starcie jedynego rajdu w sezonie rozgrywanego w ca┼éo┼Ťci na lodzie i ┼Ťniegu. W rajdzie Szwecji, drugiej rundzie Rajdowych Mistrzostw ┼Üwiata FIA (WRC), Sebastian Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) oraz Andreas Mikkelsen/Ola Floene (N/N) wystartuj─ů z bardzo dobrych pozycji. Trzy za┼éogi Volkswagena, kt├│re podczas pierwszej rundy sezonu w Monte Carlo odnios┼éy historyczne potr├│jne zwyci─Östwo startuj─ůc w Polo R WRC, wyrusz─ů na o┼Ťnie┼╝on─ů tras─Ö w go┼Ťcinnym regionie V├Ąrmland z pozycji pierwszej, drugiej i trzeciej. Bilans historycznych osi─ůgni─Ö─ç Volkswagena w Rajdzie Szwecji jest bogaty: za┼éoga Ogier/Ingrassia to obok mistrzowskiego teamu Sebastien Loeb/Daniel Elena jedyni zawodnicy spoza Skandynawii, kt├│rzy kiedykolwiek wygrali Rajd Szwecji - w 2013 roku w Polo R WRC. By┼éo to zarazem pierwsze zwyci─Östwo Volkswagena w cyklu WRC. Dla Latvali/Anttili Szwecja jest jedynym krajem w gronie gospodarzy rund Mistrzostw ┼Üwiata, w kt├│rym trzykrotnie odnie┼Ťli zwyci─Östwo - w 2008 r. (by┼é to ich pierwszy w og├│le sukces w RM┼Ü), w 2012 roku oraz w sezonie 2014, kiedy startowali w barwach Volkswagen.
Ponadto w 2014 r. Andreas Mikkelsen zaj─ů┼é w Rajdzie Szwecji drugie miejsce i stan─ů┼é po raz pierwszy na podium w najbardziej presti┼╝owej rajdowej klasie.

"Z Rajdu Szwecji mam najlepsze wspomnienia i zawsze ciesz─Ö si─Ö na kolejny start", twierdzi Jost Capito, dyrektor Volkswagen Motorsport. "Rajdu, w kt├│rym jako zesp├│┼é odnie┼Ťli┼Ťmy nasze pierwsze zwyci─Östwo, nigdy si─Ö nie zapomina. W 2013 roku mieli┼Ťmy tam w Polo R WRC jeden z najlepszych start├│w w Rajdowych Mistrzostwach ┼Üwiata. W zesz┼éym roku obserwowali┼Ťmy w Szwecji emocjonuj─ůce pojedynki pomi─Ödzy za┼éogami Volkswagena.
Po raz pierwszy wszyscy trzej nasi kierowcy pokazali r├│wnie wysoki poziom umiej─Ötno┼Ťci i wszyscy mieli szans─Ö na zwyci─Östwo, ┼é─ůcznie z naszym "juniorem" Andreasem Mikkelsenem, kt├│ry walczy┼é jak r├│wny z r├│wnym obok Sebastiena Ogiera i Jari-Matti Latvali. Ale to ju┼╝ historia, teraz znowu damy z siebie wszystko, ┼╝eby tak┼╝e w 2015 roku odnie┼Ť─ç sukces.
W ostatnim Rajdzie Szwecji okazali┼Ťmy si─Ö nie do pobicia i bardzo by┼Ťmy chcieli, aby tak zosta┼éo."

Szybko i w po┼Ťlizgu - wymagaj─ůca trasa w┼Ťr├│d las├│w regionu V├Ąrmland
Witamy w Krainie ┼Üniegu - Rajd Szwecji to dla kierowc├│w Volkswagena ulubiona runda Rajdowych Mistrzostw ┼Üwiata. Przyczepno┼Ť─ç na lodzie i ┼Ťniegu (wi─Öksza ni┼╝ ta, do kt├│rej kierowcy s─ů przyzwyczajeni podczas start├│w na szutrze) zapewniaj─ů specjalne kolcowane, w─ůskie opony wyczynowe Michelin. Nie ma mowy o oponowej ruletce jak w Monte Carlo - w Szwecji obowi─ůzuje tylko jeden rodzaj opon. Warunki na trasie okazuj─ů si─Ö zazwyczaj bardzo stabilne, wi─Öc kierowcy mog─ů liczy─ç zawsze na tak─ů sam─ů przyczepno┼Ť─ç. Poza tym, trasa Rajdu Szwecji sprawia, ┼╝e Jari-Matti Latvala i Andreas Mikkelsen, czuj─ů si─Ö na niej prawie jak w domu. Tak┼╝e pogoda pozwala spojrze─ç pozytywnie na zbli┼╝aj─ůcy si─Ö rajd - du┼╝e opady ┼Ťniegu stworzy┼éy wy┼Ťmienite warunki do zmaga┼ä po┼Ťr├│d las├│w V├Ąrmlandu.

Opony z 6,5-milimetrowymi kolcami zapewniaj─ů maksymaln─ů przyczepno┼Ť─ç - kierowcy uwielbiaj─ů jazd─Ö po┼Ťlizgiem po oblodzonych odcinkach
To one zapewniaj─ů rajdowemu samochodowi kontakt z za┼Ťnie┼╝onym i oblodzonym pod┼éo┼╝em - nowe opony Michelin X-Ice North 3 stosuje si─Ö wy┼é─ůcznie podczas Rajdu Szwecji. Ich konstrukcj─Ö udoskonalono specjalnie na sezon 2015. S─ů w─Ö┼╝sze ni┼╝ opony wykorzystywane na asfalcie i szutrze. Najwa┼╝niejsze w nich jest 380 kolc├│w o d┼éugo┼Ťci 6,5 mm, kt├│re mocno wbijaj─ů si─Ö w ┼Ťnieg i l├│d. Wytrzymuj─ů nie tylko temperatury si─Ögaj─ůce minus 25 stopni Celsjusza, ale te┼╝ ekstremalne pr─Ödko┼Ťci rajdowych samochod├│w. Rajd Szwecji zalicza si─Ö do tych rund M┼Ü, w kt├│rych ┼Ťrednia pr─Ödko┼Ť─ç na odcinkach specjalnych przekracza 100 km/h. W 2014 roku najszybszym odcinkiem specjalnym rajdu okaza┼é si─Ö OS "R├Ąmmen", na kt├│rym ┼Ťrednia pr─Ödko┼Ť─ç wynios┼éa 117,69 km/h. W 2015 roku odcinek ten zostanie rozegrany w sobot─Ö jako 12. spo┼Ťr├│d 16. OS-├│w.

W Norwegii Andreas Mikkelsen wyst─ůpi przed w┼éasn─ů publiczno┼Ťci─ů
Ubieg┼éoroczny Rajd Szwecji okaza┼é si─Ö dla Andreasa Mikkelsena prze┼éomowy w jego startach w Rajdowych Mistrzostwach ┼Üwiata. Z wielkimi ambicjami, zagrzewany do walki przez rodak├│w, staje w tym sezonie do zmaga┼ä w rodzimej Norwegii. Trasa prowadzi ze szwedzkiego regionu V├Ąrmland, sk─ůd kierowcy w rajdowym tempie przejad─ů do Norwegii, ojczyzny 25-letniego Mikkelsena; granic─Ö przekrocz─ů ju┼╝ w pi─ůtek. Tu czeka na nich "ziemia nieznana" - po OS-ie "R├Âjden", na kt├│rym znajduje si─Ö norweska granica, kierowcy jechali ostatnio w 2011 roku, ale w odwrotnym kierunku, dla wielu z nich oraz dla pilot├│w b─Ödzie on nowo┼Ťci─ů. Tak┼╝e odcinek specjalny "Finnskogen" jest nowym fragmentem trasy, bo tylko cz─Ö┼Ťciowo pokrywa si─Ö z odcinkiem o tej samej nazwie rozgrywanym w zesz┼éym roku; r├│wnie┼╝ po nim kierowcy przejad─ů w odwrotnym kierunku ni┼╝ poprzednio. Jedynie "Kirkenaer", tak┼╝e znajduj─ůcy si─Ö w Norwegii, ma niemal identyczny przebieg jak przed rokiem. Odcinek ten jest rozgrywany po┼Ťr├│d spi─Ötrzonych ┼Ťnie┼╝nych ┼Ťcian i stanowi najwi─Öksz─ů aren─Ö widowiskow─ů dla tysi─Öcy fan├│w. Sprawdzona trasa czeka za to na kierowc├│w w Szwecji - odcinki rozgrywane w sobot─Ö i w niedziel─Ö prawie nie r├│┼╝ni─ů si─Ö od tych sprzed roku. To dobrze, poniewa┼╝ "Fredriksberg", "R├Ąmmen", "Hagfors Sprint", "Lesj├Âfors" i "V├Ąrmullsasen" nale┼╝─ů do klasyk├│w Rajdu Szwecji, stanowi─ůcych o jego charakterze. Jeden z odcink├│w specjalnych wyr├│┼╝nia si─Ö jednak szczeg├│lnie i trudno wyobrazi─ç sobie bez niego ten w┼éa┼Ťnie rajd - to "Vergasen" ze s┼éynn─ů hop─ů "Colin's Crest". Tu najlepsze skoki nagradzane s─ů specjaln─ů nagrod─ů "Colin's Crest Award". Nazwa tego trofeum pochodzi od nazwiska Colina McRae, zawsze wykazuj─ůcego si─Ö niezwyk┼é─ů brawur─ů. Od 2014 roku rekord nale┼╝y do Sebastiana Ogiera, kt├│rego skok mia┼é d┼éugo┼Ť─ç 41 metr├│w.

Wypowiedzi przed Rajdem Szwecji
Sebastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC numer 1. "Oczywi┼Ťcie, na Rajdzie Szwecji obowi─ůzuje sta┼éa zasada - wygrywa ten, kto jedzie najszybciej i pope┼énia najmniej b┼é─Öd├│w. Mimo to start w Szwecji jest dla mnie zawsze czym┼Ť szczeg├│lnym. ┼╗aden inny rajd nie odbywa si─Ö w ca┼éo┼Ťci na lodowej i ┼Ťnie┼╝nej trasie, a ja takie uwielbiam. Wygl─ůda na to, ┼╝e w tym roku b─Ödziemy mie─ç bardzo dobre warunki. W Szwecji jest mn├│stwo ┼Ťniegu, a mr├│z zamieni┼é niekt├│re fragmenty tras w tory lodowe. Bardzo si─Ö ciesz─Ö, bo to oznacza, ┼╝e rajd b─Ödzie szybki. Jedyne, co troch─Ö mog┼éoby popsu─ç mi zabaw─Ö to ┼Ťwie┼╝y ┼Ťnieg. Dla kierowc├│w, kt├│rzy wyruszaj─ů na tras─Ö jako pierwsi, mo┼╝e on by─ç pewnym utrudnieniem. Mimo to jad─Ö do Szwecji pe┼éen optymizmu, bo zwyci─Östwo w Rajdzie Monte Carlo dodatkowo mnie zmotywowa┼éo. Jednak w por├│wnaniu z "Monte" warunki na Rajdzie Szwecji s─ů znacznie bardziej przewidywalne, co dla nas kierowc├│w nie jest a┼╝ tak wymagaj─ůce".

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC numer 2
"Na ┼Ťniegu i lodzie nauczy┼éem si─Ö rajdowego ┼Ťcigania. Ju┼╝ jako dziecko ┼Ťlizga┼éem si─Ö samochodem na zamarzni─Ötych jeziorach i dlatego tak dobrze czuj─Ö si─Ö na Rajdzie Szwecji. Na pocz─ůtku kariery by┼é to nawet m├│j ulubiony rajd, ale dzisiaj odpowiada mi ka┼╝da nawierzchnia. Poprzednie Polo R WRC by┼éo na ┼Ťniegu zawsze lekko podsterowne, ale testy pokaza┼éy, ┼╝e nasz nowy samoch├│d tak┼╝e pod tym wzgl─Ödem okazuje si─Ö lepszy. W Szwecji ciesz─Ö si─Ö szczeg├│lnie na odcinki specjalne "Frederiksberg" i "Vergasen", bo mo┼╝na na nich z┼éapa─ç dobry rytm i mo┼╝liwe s─ů dalekie skoki. Pozytywnie nastraja mnie te┼╝ drugie miejsce zdobyte w Rajdzie Monte Carlo, to wi─Öcej ni┼╝ si─Ö spodziewa┼éem. Gdybym wygra┼é w Szwecji mia┼ébym wi─Öksze szanse na mistrzowski tytu┼é w klasyfikacji kierowc├│w. Mimo to zdaj─Ö sobie spraw─Ö, ┼╝e opr├│cz Sebastiena po zwyci─Östwo b─Öd─ů jecha─ç tak┼╝e Andreas i tacy konkurenci, jak Mads Ostberg. Z tymi ch┼éopakami zawsze trzeba si─Ö liczy─ç".

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC numer 9
"Rajd Szwecji kojarzy mi si─Ö bardzo pozytywnie. W zesz┼éym roku po raz pierwszy wywalczy┼éem tam miejsce na podium. Wyr├│┼╝niaj─ů go przede wszystkim szybkie odcinki specjalne przebiegaj─ůce w┼Ťr├│d zasp. Je┼Ťli trafi si─Ö na zbity ┼Ťnieg, zyskuje si─Ö mn├│stwo sekund i mo┼╝na jecha─ç w czo┼é├│wce. Je┼Ťli ma si─Ö pecha i trafi na ┼Ťnieg zbyt mi─Ökki, r├│wnie szybko mo┼╝na wszystko straci─ç. W pierwszym i w drugim dniu rajdu startuj─Ö jako trzeci, a je┼Ťli na trasie b─Ödzie le┼╝a┼éo du┼╝o ┼Ťniegu pierwsi kierowcy nie b─Öd─ů mieli lekko. Dlatego mam nadziej─Ö, ┼╝e drogi oka┼╝─ů si─Ö raczej oblodzone. Je┼Ťli nie, moim celem b─Ödzie zaj─Öcie miejsca w pierwszej pi─ůtce. Wielu ludzi pyta mnie teraz, czy w Polo R WRC z zesz┼éego roku w og├│le mo┼╝na jecha─ç po zwyci─Östwo. Akurat tego jestem pewien i uwa┼╝am, ┼╝e w sprzyjaj─ůcych warunkach mog─Ö po raz pierwszy wygra─ç".

Trzy pytania do głównego inżyniera - Richarda Browne'a

Rajd Szwecji nale┼╝y do rund RM┼Ü, o kt├│rych m├│wi si─Ö, ┼╝e daj─ů Andreasowi Mikkelsenowi du┼╝e szanse na pierwsze zwyci─Östwo. Jest pan jego g┼é├│wnym in┼╝ynierem, jak obaj przygotowali┼Ťcie si─Ö, by osi─ůgn─ů─ç ten cel?
Richard Browne: "Z pewno┼Ťci─ů wielu wierzy, ┼╝e to b─Ödzie wielki rajd dla Andreasa i Oli. Ale nie mo┼╝emy zapomina─ç, ┼╝e zdobycie trzeciego miejsca w "Monte" oznacza, ┼╝e w Szwecji wystartuj─ů z wysokiej trzeciej pozycji. Bior─ůc pod uwag─Ö, ┼╝e w ostatnich tygodniach w V├Ąrmland spad┼éo mn├│stwo ┼Ťniegu, daje to pewn─ů przewag─Ö tym, kt├│rzy wystartuj─ů z dalszych miejsc. Ten rajd na pewno nie b─Ödzie zwyk┼é─ů formalno┼Ťci─ů. Je┼Ťli chodzi o same przygotowania, by┼é to raczej "business as usual". Zaraz po Monte Carlo zabrali┼Ťmy si─Ö do zestrajania auta na testy przed Rajdem Szwecji. I starannie przeanalizowali┼Ťmy rajd z 2014 roku."

Co, z punktu widzenia głównego inżyniera, stanowi o sile Andreasa Mikkelsena w tym rajdzie?
Richar Browne: "Poniewa┼╝ Andreas pochodzi z Norwegii jazda na ┼Ťniegu i lodzie jest dla niego czym┼Ť normalnym. Mo┼╝na go posadzi─ç za kierownic─ů rajdowego auta skonfigurowanego na lodowo-┼Ťnie┼╝n─ů tras─Ö i Andreas ju┼╝ od pierwszej sekundy po prostu pojedzie szybko. Ale dzisiaj da sobie ┼Ťwietnie rad─Ö na ka┼╝dej nawierzchni. W zesz┼éym roku Andreas stan─ů┼é na podium pi─Ö─ç razy, a za ka┼╝dym razem walczy┼é z Sebastienem Ogierem, Jari-Mati Latval─ů i innymi. Trzy razy, po┼Ťr├│d tych pi─Öciu, stan─ů┼é na drugim miejscu podium - raz po je┼║dzie na szutrze, raz na ┼Ťniegu i lodzie, a raz na asfalcie. Andreas po prostu jest szybki na ka┼╝dej nawierzchni."

Oczekiwania kibic├│w i przyjaci├│┼é, a tak┼╝e w┼éasne, s─ů ogromne. Co mo┼╝e pan zrobi─ç jako g┼é├│wny in┼╝ynier, by razem z kierowc─ů spe┼éni─ç te oczekiwania?
Richard Browne: "Od po┼éowy zesz┼éego sezonu Andreas zawsze znajdowa┼é si─Ö w czo┼é├│wce i dobrze znosi presj─Ö oraz oczekiwania wobec niego. W Volkswagen Motorsport w ci─ůgu ostatnich dw├│ch lat sta┼é si─Ö kierowc─ů ┼Ťwiadomym swoich umiej─Ötno┼Ťci i zdecydowanym. W czasie rajdu po zaliczeniu jednego etapu od razu zastanawiamy si─Ö jak rozegra─ç drugi, jakie zastosowa─ç opony, jak zmieni─ç zestrojenie auta. Zawsze patrzymy w prz├│d. Teraz b─Ödzie tylko jedna ma┼éa r├│┼╝nica - analizy b─Ödziemy przeprowadza─ç ju┼╝ na dojazd├│wkach, przez telefon. Bo gdy Andreas pojawi si─Ö w strefie dla medi├│w, na Rajdzie Szwecji b─Ödzie znacznie bardziej po┼╝─ůdanym rozm├│wc─ů ni┼╝ gdziekolwiek indziej."

Liczby zwi─ůzane z Rajdem Szwecji: 33,2%
102,38 km spo┼Ťr├│d 308,00 km og├│lnej d┼éugo┼Ťci odcink├│w specjalnych, to nowe trasy - stanowi─ů one 33,2%. Wszystkie zostan─ů rozegrane w pi─ůtek. Jedynym znanym odcinkiem specjalnym w Norwegii jest ten wytyczony na stadionie "Kirkenaer", rozgrywany ju┼╝ w 2014 roku. W Szwecji nowo┼Ť─ç to 11,7 km OS-u "Torsby", 3,06 km znane jest z zesz┼éego roku. Wszystkie pozosta┼ée odcinki specjalne przebiegaj─ů po tej samej trasie, co przed rokiem - zw┼éaszcza te rozgrywane w sobot─Ö oraz w niedziel─Ö.

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), punktacja

Klasyfikacja kierowc├│w
1. Sebastien Ogier, Volkswagen, 25 pkt. 2. Jari-Matti Latvala, Volkswagen, 19 pkt. 3. Andreas Mikkelsen, Volkswagen, 15 pkt. 4. Mads Ostberg, Citroen, 12 pkt. 5. Thierry Neuville, Hyundai, 10 pkt. 6. Dani Sordo, Hyundai, 8 pkt. 7. Elfyn Evans, Ford, 6 pkt. 8. Sebastien Loeb, Citroen, 6 pkt. 9. Kris Meeke, Citroen, 4 pkt. 10. Martin Prokop, Ford, 2 pkt.

Klasyfikacja producent├│w
1. Volkswagen Motorsport, 43 pkt. 2. Hyundai Shell World Rally Team, 27 pkt. 3. Citroen Total AbuDhabi WRT, 12 pkt. 4. M-Sport World Rally Team, 12 pkt. 5. Jipocar Czech National Team, 6 pkt. 6. F.W.R.T., 1 pkt.

źródło: bank prasowy