1611183600 vs 1434232800 page:aktualnosci
Array ( )

Formualrz Promocyjny

Imiŕ i nazwisko*:
Telefon*:
Email:

Podanie w/w danych jest dobrowolne, ale niezbŕdne do obs│ugi powy┐szego zg│oszenia. Wys│anie formularza jest rˇwnoznaczne z wyra┐eniem zgody na wykorzystywanie
i przetwarzanie, w tym rˇwnie┐ w przysz│oÂci, w/w danych osobowych w celach marketingowych i statystycznych przez Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. z siedzib▒ przy
ul. Po│czy˝skiej 118a, 01-304 Warszawa. JednoczeÂnie przyjmuj▒c do wiadomoÂci, i┐ przys│uguje mi prawo do wgl▒du, wstrzymania przetwarzania oraz usuniŕcia w/w danych osobowych.

Magdalena M▒drzak-Kruszona

Magdalena M▒drzak-Kruszona
Specjalista ds. Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 24
tel. kom.: 606 792 005

magdalena.madrzak@porscheinterauto.pl
Piotr Nowicki

Piotr Nowicki
Kierownik Dzia│u Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 23
tel. kom.: 692 455 197

piotr.nowicki@porscheinterauto.pl
Mariusz Piˇrkowski

Mariusz Piˇrkowski
Specjalista ds. Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 25
tel. kom.: 797 975 545

mariusz.piorkowski@porscheinterauto.pl

Wr├│─ç do Aktualno┼Ťci

2015-06-30

Volkswagen gotowy na 72. Rajd Polski

Zwyci─Östwo na Sardynii - Ogier, Ingrassia i Volkswagen zwi─Ökszaj─ů przewag─Ö w Rajdowych Mistrzostwach ┼Üwiata

- 1, 2 i 5 miejsce - tak dla załóg VW zakończył się ubiegłoroczny Rajd Polski, w którym wygrały one 18 z 22 oesów i zdobyły komplet punktów na Power Stage'u
- Po 5 zwyci─Östwach w 6 tegorocznych rundach WRC Volkswagen zdecydowanie prowadzi w klasyfikacji producent├│w
- Rajd Polski charakteryzuje si─Ö najwy┼╝szymi ┼Ťrednimi pr─Ödko┼Ťciami na oesach spo┼Ťr├│d wszystkich rund WRC - Podobnie jak w ubieg┼éym roku Volkswagen przygotowa┼é dla kibic├│w liczne atrakcje - Fan Park o powierzchni 700 metr├│w kwadratowych przy strefie serwisowej oraz bardzo ciekawe punkty widokowe na odcinkach specjalnych - Organizatorom rajdu Volkswagen udost─Öpni┼é a┼╝ 60 samochod├│w

Pozna┼ä, 30 czerwca 2015 r. Szybko, szybciej, najszybciej - Volkswagen jest dobrze przygotowany do Rajdu Polski, imprezy z najszybszymi odcinkami specjalnymi spo┼Ťr├│d wszystkich tegorocznych rund Rajdowych Mistrzostw ┼Üwiata FIA (WRC). W barwach Volkswagena na starcie Rajdu Polski stan─ů Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Andreas Mikkelsen/Ola Floene (N/N) oraz Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) - czyli pierwsza, trzecia i czwarta za┼éoga w klasyfikacji Rajdowych Mistrzostw ┼Üwiata, wszystkie w Polo R WRC drugiej generacji. Program mazurskiej imprezy obejmuje 19 odcink├│w specjalnych o ┼é─ůcznej d┼éugo┼Ťci 313,53 km. Zmodyfikowana w du┼╝ym stopniu trasa w por├│wnaniu do ubieg┼éorocznej i blisko 40-kilometrowej d┼éugo┼Ťci odcinek specjalny "Sta┼äczyki" b─Öd─ů ogromnym wyzwaniem zar├│wno dla kierowc├│w, jak i dla samochod├│w. W 2014 roku na oesie "Wieliczki" pad┼é rekord pr─Ödko┼Ťci 318-konnych rajd├│wek z Wolfsburga - przejecha┼éy go ze ┼Ťredni─ů pr─Ödko┼Ťci─ů 136,88 km/h.

Jost Capito, dyrektor Volkswagen Motorsport, jest dumny z dotychczasowej pracy zespo┼éu i z wynik├│w kierowc├│w Polo R WRC, kt├│rzy na p├│┼émetku sezonu zajmuj─ů w klasyfikacji 1, 3 i 4 miejsce - "Jestem zadowolony z pracy naszego zespo┼éu, wszyscy mamy za sob─ů bardzo udan─ů pierwsz─ů po┼éow─Ö sezonu. W ca┼éym zespole, od kierowcy do mechanika, od in┼╝yniera do kucharza, od logistyka do koleg├│w z serwisu medycznego - wszystkie trybiki ┼Ťwietnie ze sob─ů wsp├│┼épracuj─ů. Mo┼╝emy by─ç z tego dumni. W nadchodz─ůcy weekend na sukces mog─ů liczy─ç tylko ci kierowcy, kt├│rzy maj─ů naprawd─Ö ci─Ö┼╝k─ů nog─Ö. Rajd Polski i odbywaj─ůcy si─Ö zaraz po nim Rajd Finlandii to najszybsze imprezy sezonu. Bardzo dobrze je wspominamy, bo w Polsce i w Finlandii dotychczas nikt nas nie pokona┼é. Jednak w tym sezonie r├│┼╝nice mi─Ödzy zespo┼éami r├│┼╝nych producent├│w s─ů mniejsze i wszyscy maj─ů szanse na zwyci─Östwo. Kolejny raz b─Ödziemy musieli da─ç z siebie wszystko i pilnowa─ç si─Ö, by nie pope┼éni─ç b┼é─Ödu. Na szcz─Ö┼Ťcie mamy trzech najlepszych kierowc├│w na ┼Ťwiecie. Szybkie odcinki to od zawsze ┼╝ywio┼é Sebastiena Ogiera, Andreasa Mikkelsena i Jari-Matti Latvali. Rajd Polski na pewno b─Ödzie bardzo ciekawy".

Jak na ka┼╝dej innej rundzie WRC w Europie - dobrze przygotowana i wyposa┼╝ona strefa serwisowa to podstawa sukcesu

Do Miko┼éajek przyjecha┼éo ju┼╝ 11 pot─Ö┼╝nych samochod├│w ci─Ö┼╝arowych, kt├│rymi ekipa Volkswagen Motorsport przemieszcza si─Ö pomi─Ödzy europejskimi rundami WRC. Takie same zestawy odwiedzi┼éy w tym roku Monte Carlo, Szwecj─Ö, Portugali─Ö i Sardyni─Ö. TIR-ami VW transportuje nie tylko trzy Polo R WRC i 4 samochody do zapoznania z tras─ů (VW Golfy R) oraz cz─Ö┼Ťci zamienne i narz─Ödzia, ale r├│wnie┼╝ elementy konstrukcyjne, z kt├│rych s─ů budowane strefa serwisowa, biuro prasowe oraz kuchnia.

Standardowo, na strefie serwisowej mechanicy b─Öd─ů mieli do dyspozycji 16 wielkich szaf z cz─Ö┼Ťciami zamiennymi i z narz─Ödziami, 40 aluminiowych skrzy┼ä z narz─Ödziami specjalnymi i dodatkowo 15 stalowych rega┼é├│w magazynowych z p├│┼ékami, kt├│re uginaj─ů si─Ö pod ci─Ö┼╝arem cz─Ö┼Ťci zamiennych. Niezale┼╝nie od tego co zapewnia organizator rajdu, ekipa VW zawsze ma na wszelki wypadek w┼éasne - mini "elektrowni─Ö" i dost─Öp do wody. Mechanicy VW maj─ů do dyspozycji 2 agregaty pr─ůdotw├│rcze, ka┼╝dy o mocy 12,5 kW i 600-litrowy zbiornik wody, kt├│ra jest wykorzystywana do mycia aut i k├│┼é. Poniewa┼╝ na ka┼╝dy rajd na potrzeby 3 Polo R WRC dostawca opon - Michelin - przywozi 35 komplet├│w opon, a VW 140 obr─Öczy k├│┼é, jest co my─ç. Podczas Rajdu Polski b─Öd─ů w u┼╝yciu 15-calowe opony szutrowe.

Jedna czwarta trasy znana, trzy czwarte zupełnie nowe - Rajd Polski, edycja 2015

Spo┼Ťr├│d 313,53 kilometr├│w odcink├│w specjalnych 234,69 km b─Ödzie zupe┼énie nowych dla najlepszych kierowc├│w Rajdowych Mistrzostw ┼Üwiata. W zesz┼éym roku Rajd Polski powr├│ci┼é do kalendarza M┼Ü po przerwie trwaj─ůcej od 2009 roku i ju┼╝ wtedy by┼é dla wszystkich prawdziw─ů ziemi─ů nieznan─ů; w 2015 r. znowu stanowi wyzwanie. Mniej wi─Öcej trzy czwarte trasy wytyczono zupe┼énie na nowo, poza tym w sumie 88,31 procent trasy wymaga w tym roku nowego opisu, bo d┼éugie fragmenty znanych odcink├│w kierowcy b─Öd─ů przeje┼╝d┼╝a─ç w odwrotnym kierunku. Gdy bia┼é─ů kartk─Ö papieru trzeba zamieni─ç w szczeg├│┼éowy opis odcinka specjalnego, a zar├│wno kierowcy, jak i piloci musz─ů zaczyna─ç od zera, wtedy wybija godzina Andreasa Mikkelsena. Ju┼╝ w 2014 roku zachwyci┼é widz├│w ┼Ťwietn─ů walk─ů z koleg─ů z zespo┼éu Volkswagena, obro┼äc─ů tytu┼éu, Sebastienem Ogierem. R├│wnie┼╝ w 2015 r. Mikkelsen b─Ödzie my┼Ťliwym, a Ogier jako lider klasyfikacji - zwierzyn─ů. Sporo mo┼╝e namiesza─ç tak┼╝e Jari-Matti Latvala, kt├│ry w 2014 roku dwa razy uszkodzi┼é tu opon─Ö i zawieszenie, ma on wi─Öc swoje osobiste "porachunki" z Rajdem Polski.

W szaleńczym tempie: "Wieliczki", czyli najszybszy oes w historii Polo R WRC

12,89 kilometra przejechane w ci─ůgu 5 minut i 39 sekund - w 2014 roku Andreas Mikkelsen i Ola Floene tylko tyle czasu potrzebowali na pokonanie najszybszego odcinka specjalnego w historii Polo R WRC. 136,88 km/h to najwi─Öksza ┼Ťrednia pr─Ödko┼Ť─ç podczas jakiegokolwiek oesu od Rajdu Monte Carlo w roku 2013. W tym sezonie "Wieliczki" tak┼╝e znajduj─ů si─Ö w programie, chocia┼╝ z tras─ů lekko zmienion─ů w stosunku do trasy z zesz┼éego roku. Jej przebieg do 6,98 kilometra jest taki sam jak w 2014 r., ale potem kierowcy pojad─ů inn─ů szutrow─ů drog─ů, kt├│ra - r├│wnie szybko - sko┼äczy si─Ö na 12,87 kilometrze.

Cz─Ö┼Ťciowo znany z zesz┼éego roku jest tak┼╝e inny budz─ůcy emocje odcinek specjalny - "Go┼édap". Jego najbardziej spektakularny fragment, przypadaj─ůcy tu┼╝ przed si├│dmym kilometrem trasy - pe┼éen hop, wzniesie┼ä i d┼éugich zakr─Öt├│w - kierowcy pokonaj─ů w tym roku jad─ůc w odwrotnym kierunku. Za to starym dobrym znajomym jest przeje┼╝d┼╝any trzykrotnie odcinek "Miko┼éajki Arena", kt├│ry chocia┼╝ ma d┼éugo┼Ť─ç tylko 2,5 km, by┼é ju┼╝ widowni─ů dramatycznych zwrot├│w akcji i jest rozgrywany od 2009 roku.

Pierwszy, trzeci, czwarty - kierowcy Volkswagena z czo┼éowych miejsc w klasyfikacji Mistrzostw przyst─ůpi─ů do walki w Rajdzie Polski

Kierowcy Volkswagena w drug─ů po┼éow─Ö rajdowego sezonu wyruszaj─ů z bardzo dobrych pozycji w klasyfikacji. Przewaga Ogiera/Ingrassi nad drug─ů za┼éog─ů, w sk┼éadzie Mads Ostberg/Jonas Andersson (N/S, Citro├źn), przed si├│dmym rajdem w sezonie wynosi 66 punkt├│w. Trzy punkty wi─Öcej trac─ů Andreas Mikkelsen/Ola Floene, zajmuj─ůcy trzeci─ů pozycj─Ö w klasyfikacji. Za nimi natomiast, ze strat─ů 8 punkt├│w, czwarte miejsce zajmuje za┼éoga Latvala/Anttila. R├│wnie┼╝ w klasyfikacji producent├│w Volkswagen utrzymuje spor─ů przewag─Ö nad konkurentami i ma o 64 punkty wi─Öcej ni┼╝ Citro├źn.

Trzy dni test├│w - Volkswagen nastawia si─Ö na "szybkie tygodnie"

Przed najbli┼╝szymi rajdami Volkswagen przestawia si─Ö na zmieniony rytm przygotowa┼ä. Rajd Polski i Rajd Finlandii, odbywaj─ůce si─Ö w lipcu, nale┼╝─ů do najszybszych rund sezonu. ┼Ürednia pr─Ödko┼Ť─ç na odcinkach specjalnych wzrasta ┼Ťrednio o 30 km/h - z 90 do 120 kilometr├│w na godzin─Ö, w por├│wnaniu ze ┼Ťredni─ů pr─Ödko┼Ťci─ů na odcinkach specjalnych rozgrywanego ostatnio na Sardynii Rajdu W┼éoch, kt├│rego kr─Öta i w─ůska trasa okaza┼éa si─Ö jak dot─ůd drug─ů najwolniejsz─ů w tym sezonie, po Rajdzie Argentyny. Poniewa┼╝ rajdy te maj─ů zupe┼énie r├│┼╝ne charaktery, ka┼╝da z trzech za┼é├│g Volkswagena b─Ödzie mi─Ödzy pi─ůtkiem a niedziel─ů przed rajdem testowa┼éa przez jeden dzie┼ä Polo R WRC w danym kraju.

Fan Park - strefa przygotowana przez VW dla kibic├│w

Podobnie jak w ubieg┼éym roku, tak┼╝e podczas tegorocznego Rajdu Polski Volkswagen przygotowa┼é dla kibic├│w mn├│stwo atrakcji - nie tylko w Fan Parku, zlokalizowanym mi─Ödzy stref─ů serwisow─ů a torem Miko┼éajki Arena, na kt├│rym zostan─ů rozegrane 3 odcinki specjalne, ale r├│wnie┼╝ na samych oesach. "Zapraszamy kibic├│w na bardzo atrakcyjne punkty widokowe, gdzie opr├│cz podziwiania samego rajdu b─Öd─ů czeka┼éy na nich liczne niespodzianki. Drugiego dnia rajdu na odcinku specjalnym nr 4 i 6 - przy punkcie widokowym nr 8 - stanie radar, dzi─Öki kt├│remu kibice b─Öd─ů mogli przekona─ç si─Ö z jak─ů pr─Ödko┼Ťci─ů po le┼Ťnych i polnych duktach poruszaj─ů si─Ö samochody rajdowe. Trzeciego dnia rajdu, na odcinku specjalnym nr 12 i 16 - przy punkcie widokowym nr 17 - b─Ödziemy liczy─ç d┼éugo┼Ť─ç lotu aut rajdowych po spektakularnej hopie." - zdradza Tomasz Tonder, PR Manager Volkswagena.

72. Rajd Polski jest rund─ů Mistrzostw ┼Üwiata WRC, WRC2, WRC3, Mistrzostw ┼Üwiata Junior├│w (JWRC) i pucharu Drive DMACK Fiesta Trophy. Udzia┼é w nim zapowiedzia┼éy 74 za┼éogi z 34 kraj├│w. Najwi─Öcej zg┼éosi┼éo si─Ö z Polski, Francji, W┼éoch, Wielkiej Brytanii oraz z Finlandii. Ubieg┼éoroczni triumfatorzy Rajdu Polski oraz dwukrotni mistrzowie ┼Ťwiata i liderzy tegorocznej klasyfikacji - S├ębastien Ogier i Julien Ingrassia (VW Polo R WRC) - otwieraj─ů list─Ö zg┼éosze┼ä. W autach klasy WRC zobaczymy 14 kierowc├│w, w tym Roberta Kubic─Ö.

"Rajd, kt├│rego organizatorzy spodziewaj─ů si─Ö nawet ponad 100 tys. kibic├│w, to ogromne przedsi─Öwzi─Öcie organizacyjno-logistyczne. Aby mog┼éo przebiega─ç sprawnie, przekazali┼Ťmy organizatorom 72. Rajdu Polski a┼╝ 60 samochod├│w. W┼Ťr├│d nich s─ů zar├│wno auta osobowe: Golf, Tiguan czy Passat, jak r├│wnie┼╝ terenowe: Touareg i Amarok oraz dostawcze: Crafter i Transporter T5. Najs┼éabsze auta s─ů wyposa┼╝one w silniki o mocy 105 KM, najmocniejsze - 262 KM i w nap─Öd na cztery ko┼éa. Z udzia┼éem samochodu Volkswagena poruszaj─ůcego si─Ö po trasie rajdu organizator przygotowa┼é dla kibic├│w przewodnik, prezentuj─ůcy punkty widokowe na poszczeg├│lnych odcinkach specjalnych." - powiedzia┼é Tomasz Tonder, PR Manager Volkswagena.

Wypowiedzi przed Rajdem Polski

Sebastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC nr 1 "Kocham szybkie rajdy! Uderzenie adrenaliny jest na nich o wiele wi─Öksze, co bardzo mi si─Ö podoba. Impreza w Polsce to jeszcze inny rodzaj szutrowego rajdu, a charakter trasy trudno por├│wna─ç z jakimkolwiek dotychczas. Drogi s─ů znacznie szersze ni┼╝ ostatnio na Sardynii. W Polsce mniej wi─Öcej trzy czwarte odcink├│w specjalnych r├│┼╝ni si─Ö od tych z ubieg┼éego roku, a spo┼Ťr├│d znanych wi─Ökszo┼Ť─ç przebiega w odwrotnym kierunku. Ten rajd jest dla kierowc├│w swego rodzaju nowo┼Ťci─ů, wszyscy startuj─ů tu z tej samej pozycji wyj┼Ťciowej. Ka┼╝dy mo┼╝e pokaza─ç, na co go sta─ç i bardzo mnie to cieszy. Rozpoznanie trasy przed rajdem oraz zgranie kierowcy i pilota, tak jak na Rajdzie W┼éoch, znowu b─Öd─ů mia┼éy bardzo du┼╝e znaczenie. Oczywi┼Ťcie, ┼╝e trzeba mie─ç te┼╝ troch─Ö szcz─Ö┼Ťcia, ┼╝eby tak─ů trudn─ů imprez─Ö wygra─ç bez zb─Ödnych "przyg├│d". We W┼éoszech przyj─Öli┼Ťmy dobr─ů strategi─Ö, we w┼éa┼Ťciwym czasie i miejscu zmieniaj─ůc pr─Ödko┼Ť─ç jazdy. Dzi─Öki zwyci─Östwu na Sardynii i dzi─Öki mojej przewadze w Mistrzostwach ┼Üwiata nie zamierzam jako┼Ť mocno zmienia─ç sposobu jazdy - chcia┼ébym wygra─ç tak┼╝e w Polsce. A ┼╝eby tak si─Ö sta┼éo, musz─Ö ostro cisn─ů─ç gaz".

Jari-Matti Lavala, Volkswagen Polo R WRC nr 2 "Mam swoje porachunki z Rajdem Polski. Mia┼éem tu w zesz┼éym roku pecha, uszkadzaj─ůc przednie zawieszenie. Mimo to z si├│dmego miejsca przesun─ů┼éem si─Ö w g├│r─Ö klasyfikacji, na pi─ůt─ů pozycj─Ö. W 2009 roku, zajmuj─ůc drugie miejsce, nie uko┼äczy┼éem ostatniego odcinka specjalnego. W zesz┼éym roku mia┼éem to oczywi┼Ťcie w pami─Öci, ale teraz ju┼╝ o tym fakcie zapomnia┼éem. W Portugalii wygra┼éem, na Rajdzie W┼éoch mia┼éem dobre tempo - na Rajd Polski patrz─Ö wi─Öc z optymizmem, bo mam wszelkie szanse by dotrzyma─ç kroku kolegom z zespo┼éu. Rajd Polski jest bardzo szybki i to mi si─Ö podoba. W czasie jazd testowych w Polsce mia┼éem okazj─Ö pozna─ç nawierzchni─Ö i wyrobi─ç sobie zdanie o tym, jak zestroi─ç auto. Po d┼éugich i gor─ůcych dniach we W┼éoszech, znowu jestem dobrze przygotowany. Rajd Polski jest r├│wnie d┼éugi, ale fizycznie nie tak wyczerpuj─ůcy jak eliminacja na Sardynii".

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC nr 9 "Rok temu dobrze si─Ö bawi┼éem na Rajdzie Polski i zaj─ů┼éem ┼Ťwietne, drugie miejsce, chocia┼╝ nie uda┼éo mi si─Ö wygra─ç pojedynku z Sebastienem Ogierem. W Polsce liczy si─Ö przede wszystkim jedno: pr─Ödko┼Ť─ç. W 2014 roku przejecha┼éem najszybszy odcinek specjalny w historii Polo R WRC, mia┼éem na liczniku ┼Ťrednio 136,88 km/h. Ciekawe, czy uda si─Ö to tak┼╝e w tym roku. ┼╗eby wygra─ç ten rajd trzeba ostro cisn─ů─ç na gaz i podejmowa─ç zwi─ůzane z tym ryzyko. Drogi pozwalaj─ů troch─Ö poszale─ç, ale nie mo┼╝na przeszar┼╝owa─ç, trzeba by─ç stale czujnym i na wszystko przygotowanym. W tym roku trasa jest prawie ca┼ékowicie nowa, podobnie zreszt─ů jak w 2014 r. Ale nie raz ju┼╝ pokaza┼éem, ┼╝e dobrze ┼Ťcigam si─Ö na nowych, nieznanych mi odcinkach specjalnych. Jestem wi─Öc dobrej my┼Ťli. Moim absolutnym celem na Rajd Polski jest odzyskanie drugiego miejsca w klasyfikacji kierowc├│w i nawi─ůzanie do moich sukces├│w z zesz┼éego roku".

Czy wiecie, ┼╝e...

... Rajd Polski jest drugim najstarszym (po Monte Carlo) wci─ů┼╝ rozgrywanym rajdem na ┼Ťwiecie. "Monte" odby┼éo si─Ö pierwszy raz w 1911 roku, Rajd Polski za┼Ť w 1921 roku.

... ka┼╝dy kierowca Volkswagena podczas swojego pierwszego wyst─Öpu w Polsce w 2009 roku jecha┼é w innym zespole. Sebastien Ogier (wtedy Citroen) wypad┼é przedwcze┼Ťnie z rywalizacji na skutek problem├│w technicznych, Jari-Matti Lavala (wtedy Ford) na skutek wypadku tak┼╝e musia┼é przerwa─ç walk─Ö, i to maj─ůc ju┼╝ met─Ö w zasi─Ögu wzroku. Andreas Mikkelsen (wtedy Skoda) r├│wnie┼╝ nie dotar┼é do mety.

... kierowcy Volkswagena o wiele lepsze wspomnienia zachowali po starcie w 2014 roku. Sebastien Ogier po emocjonuj─ůcej walce zaj─ů┼é pierwsze miejsce przed koleg─ů z zespo┼éu Andreasem Mikkelsenem, Jari-Matti Latvala, kt├│ry uszkodzi┼é zawieszenie w samochodzie, nadrabia┼é straty zajmuj─ůc ostatecznie pi─ůt─ů pozycj─Ö.

... w zesz┼éym roku cz─Ö┼Ť─ç trasy Rajdu Polski przebiega┼éa przez Litw─Ö, tym razem przekraczania geograficznych granic nie b─Ödzie. Tym samym, jedynym rajdem w kalendarzu 2015, kt├│ry jest cz─Ö┼Ťciowo rozgrywany w kraju s─ůsiednim, pozostanie Rajd Szwecji z odcinkami specjalnymi w Norwegii.

... marka Skoda, nale┼╝─ůca do koncernu Volkswagen, wygra┼éa Rajd Polski w 2012 roku. Esapekka Lappi/Janne Ferm (FIN/FIN) wygrali wtedy jad─ůc Fabi─ů S2000. W 2015 roku Skoda powraca na Rajd Polski startuj─ůc w klasie WRC-2. Na starcie ponownie pojawi si─Ö Esapekka Lappi, a tak┼╝e Pontus Tidemand.

... podczas rozgrywanej po raz pierwszy w Polsce eliminacji Rajdowych Mistrzostw ┼Üwiata WRC w 1973 roku wygra┼é niemiecki kierowca. Achim Warmbold. Triumfowa┼é on wtedy jad─ůc Fiatem. Jego pilotem by┼é Jean Todt (F), dzisiejszy prezydent FIA.

... dopiero od 2005 roku Rajd Polski odbywa si─Ö na Mazurach.

... Rajd Polski by┼é dotychczas trzy razy eliminacj─ů Rajdowych Mistrzostw ┼Üwiata - w latach 1973, 2009 i 2014.

Liczba na Rajd Polski: 69,63

Przejechanie najszybszego odcinka specjalnego w historii Polo R WRC wymaga solidnego przyci┼Ťni─Öcia peda┼éu przyspieszenia. Andreas Mikkelsen w 2014 roku na dziewi─ůtym oesie "Wieliczki" mia┼é naprawd─Ö ci─Ö┼╝k─ů nog─Ö: na 69,63 procentach trasy norweski kierowca wciska┼é gaz do oporu. ┼ü─ůcznie przez 8,98 km spo┼Ťr├│d wszystkich 12,89 kilometr├│w odcinka specjalnego gaz w Polo R WRC Mikkelsena wci┼Ťni─Öty by┼é "do dechy".

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), punktacja po 6 rundach

Kategoria kierowc├│w punkty 1. S├ębastien Ogier 133 2. Mads Ostberg 67 3. Andreas Mikkelsen 64 4. Jari-Matti Latvala 56 5. Elfyn Evans 53 6. Thierry Neuville 50 7. Kris Meeke 47 8. Dani Sordo 38 9. Hayden Paddon 32 10. Martin Prokop 27

Kategoria producent├│w punkty 1. Volkswagen Motorsport 179 2. Citro├źn Total Abu Dhabi WRT 115 3. Hyundai Motorsport 113 4. M-Sport 99 5. Jipocar Czech National Team 34 6. Hyundai Motorsport N 31 7. Volkswagen Motorsport II 31 8. FWRT 3

źródło: bank prasowy