1611010800 vs 1434232800 page:aktualnosci
Array ( )

Formualrz Promocyjny

Imiŕ i nazwisko*:
Telefon*:
Email:

Podanie w/w danych jest dobrowolne, ale niezbŕdne do obs│ugi powy┐szego zg│oszenia. Wys│anie formularza jest rˇwnoznaczne z wyra┐eniem zgody na wykorzystywanie
i przetwarzanie, w tym rˇwnie┐ w przysz│oÂci, w/w danych osobowych w celach marketingowych i statystycznych przez Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. z siedzib▒ przy
ul. Po│czy˝skiej 118a, 01-304 Warszawa. JednoczeÂnie przyjmuj▒c do wiadomoÂci, i┐ przys│uguje mi prawo do wgl▒du, wstrzymania przetwarzania oraz usuniŕcia w/w danych osobowych.

Magdalena M▒drzak-Kruszona

Magdalena M▒drzak-Kruszona
Specjalista ds. Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 24
tel. kom.: 606 792 005

magdalena.madrzak@porscheinterauto.pl
Piotr Nowicki

Piotr Nowicki
Kierownik Dzia│u Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 23
tel. kom.: 692 455 197

piotr.nowicki@porscheinterauto.pl
Mariusz Piˇrkowski

Mariusz Piˇrkowski
Specjalista ds. Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 25
tel. kom.: 797 975 545

mariusz.piorkowski@porscheinterauto.pl

Wr├│─ç do Aktualno┼Ťci

2013-05-21

Volkswagen Jetta Hybrid

Pierwszy model hybrydowy z czterocylindrowym silnikiem 1.4 TSI i 7-biegow─ů przek┼éadni─ů DSG. Nowy Volkswagen Jetta Hybrid mo┼╝e przejecha─ç nawet dwa kilometry korzystaj─ůc tylko z energii elektrycznej.

Pozna┼ä, 21 maja 2013 r. - Volkswagen zaprezentowa┼é podczas Genewskiego Salonu Samochodowego - jako europejsk─ů premier─Ö - jeden z najefektywniejszych samochod├│w na ┼Ťwiecie: Jett─Ö Hybrid. W wi─Ökszo┼Ťci kraj├│w Europy ju┼╝ rozpocz─Ö┼éa si─Ö sprzeda┼╝ tego oszcz─Ödnego Volkswagena.

Jetta Hybrid nap─Ödzana jest nowoczesnym silnikiem benzynowym (TSI o mocy 110 kW/150 KM) i silnikiem elektrycznym (20 kW). Pomimo doskona┼éych osi─ůg├│w (0-100 km/h w 8,6 sekundy) Jetta z nap─Ödem hybrydowym zu┼╝ywa ┼Ťrednio tylko 4,1 l paliwa na 100 km (emisja CO2 95 g/km). Ta sportowa limuzyna potrzebuje zatem o oko┼éo 20 procent mniej paliwa, ni┼╝ samoch├│d z por├│wnywalnym nap─Ödem konwencjonalnym. W ruchu miejskim oszcz─Ödno┼Ť─ç wynosi nawet 30 procent. Ponadto nap─Öd hybrydowy pozwala przejecha─ç z pr─Ödko┼Ťci─ů nawet do70 km/h odleg┼éo┼Ť─ç dw├│ch kilometr├│w tylko na pr─ůd (w zale┼╝no┼Ťci od ukszta┼étowania terenu).

Ekstremalnie cicha. Po Touaregu Hybrid nowa Jetta Hybrid jest drugim modelem najwi─Ökszego europejskiego producenta samochod├│w z hybrydowym nap─Ödem sk┼éadaj─ůcym si─Ö z silnika benzynowego i elektrycznego, ┼é─ůcz─ůcym minimalne zu┼╝ycie paliwa z doskona┼éymi osi─ůgami. Spokojnie pracuj─ůcy silnik TSI, nowy uk┼éad wydechowy, zastosowanie nowej przedniej szyby z foli─ů izoluj─ůc─ů akustycznie, grubsze szyby boczne w drzwiach przednich i liczne inne rozwi─ůzania sprawiaj─ů, ┼╝e Jetta Hybrid jest jednym z najcichszych samochod├│w, jakie Volkswagen oferuje w tej klasie aut.

Wprowadzanie na rynek tej sportowej i przyjaznej dla ┼Ťrodowiska limuzyny rozpocz─Ö┼éo si─Ö pod koniec 2012 roku, najpierw w Ameryce P├│┼énocnej. Od teraz now─ů Jett─Ö Hybrid mo┼╝na zamawia─ç tak┼╝e w pierwszych krajach Europy.

Silnik 1.4 TSI jest jednym z najnowocze┼Ťniejszych silnik├│w benzynowych na ┼Ťwiecie. Z pojemno┼Ťci 1395 cm3 ten czterocylindrowy, zgodny z zasad─ů downsizingu i niezwykle wytrzyma┼éy silnik, ju┼╝ przy pr─Ödko┼Ťci obrotowej niewiele wy┼╝szej od pr─Ödko┼Ťci biegu ja┼éowego (od 1400 obr./min) rozwija moment obrotowy 250 Nm. Maksymalny moment obrotowy tego cichego TSI utrzymuje si─Ö na tak wysokim poziomie a┼╝ do 3500 obr./min. Wa┼╝─ůcy tylko 98 kilogram├│w silnik TSI razem z silnikiem elektrycznym tworzy hybrydowy zesp├│┼é nap─Ödowy, kt├│ry sprawia, ┼╝e Jetta staje si─Ö sportow─ů i wygodn─ů limuzyn─ů.

Modu┼é hybrydowy sk┼éadaj─ůcy si─Ö z silnika TSI, sprz─Ög┼éa i silnika elektrycznego. Silnik TSI razem z silnikiem elektrycznym i sprz─Ög┼éem wbudowanym mi─Ödzy tymi dwoma jednostkami nap─Ödowymi tworzy modu┼é hybrydowy. Sprz─Ög┼éo ca┼ékowicie od┼é─ůcza silnik benzynowy, przy je┼║dzie z wykorzystaniem energii elektrycznej lub tzw. "┼╝eglowaniu" dzi─Öki funkcji wolnobiegu (roz┼é─ůczenie skrzyni bieg├│w pozwala na swobodne toczenie si─Ö bez efektu hamowania silnikiem). Podczas jazdy z wykorzystaniem energii elektrycznej lub tzw. "┼╝eglowaniu" (toczenie/ hamowanie) sprz─Ög┼éo ca┼ékowicie od┼é─ůcza silnik benzynowy.

Najnowocze┼Ťniejsza technologia baterii. Energi─Ö do nap─Ödu silnika elektrycznego dostarcza bateria litowo-jonowa. Kompaktowy system akumulator├│w umieszczony zosta┼é za tyln─ů kanap─ů i nie zmniejsza przestrzeni we wn─Ötrzu samochodu. Bateria o masie 35,8 kg sk┼éada si─Ö z 60 pojedynczych ogniw o pojemno┼Ťci 5 Ah, napi─Öcie maksymalne wynosi 220 V, a energia zmagazynowana w zestawie baterii wynosi 1,1 kWh. Nieustanna zmiana trybu ┼éadowania i roz┼éadowania w nap─Ödzie hybrydowym wymaga bardzo skutecznego ch┼éodzenia baterii, kt├│re w tym przypadku zapewnione jest przez wentylator umieszczony bezpo┼Ťrednio przy akumulatorach. Bateria musi by─ç ponadto wyposa┼╝ona we w┼éasny system sterowania przejmuj─ůcy funkcj─Ö bezpiecze┼ästwa, diagnozy i monitoringu oraz steruj─ůcy gospodark─ů ciepln─ů. Odpowiednia do potrzeb wydajno┼Ť─ç wentylatora (mi─Ödzy innymi w zale┼╝no┼Ťci od temperatury zewn─Ötrznej i poboru mocy) umo┼╝liwia prac─Ö baterii w optymalnym zakresie temperatur. W stanie spoczynku lub przy ewentualnej kolizji specjalne systemy zabezpieczaj─ůce od┼é─ůczaj─ů baterie.

Szybka przek┼éadnia dwusprz─Ög┼éowa DSG. Za przeniesienie nap─Ödu na przednie ko┼éa odpowiedzialna jest automatyczna, dzia┼éaj─ůca szybko i efektywnie 7-biegowa przek┼éadnia dwusprz─Ög┼éowa DSG, kt├│ra zrewolucjonizowa┼éa w Europie rynek automatycznych skrzy┼ä bieg├│w. Wyj─ůtkowym rozwi─ůzaniem jest tutaj po┼é─ůczenie nap─Ödu hybrydowego i DSG, czyli przyjemno┼Ťci jazdy i minimalizacji negatywnego wp┼éywu na ┼Ťrodowisko. 7-biegowa przek┼éadnia dwusprz─Ög┼éowa wa┼╝y 74 kg i ma kompaktowe wymiary. Warto zauwa┼╝y─ç, ┼╝e dzi─Öki zastosowaniu lekkich podzespo┼é├│w masa Jetty Hybrid, mimo zainstalowanych baterii, zwi─Ökszy┼éa si─Ö tylko o ok. 100 kg. Z dodatkowymi rozwi─ůzaniami zwi─Ökszaj─ůcymi bezpiecze┼ästwo nowa Jetta Hybrid wa┼╝y poni┼╝ej 1500 kg.

Ekologiczny nap─Öd silnikiem elektrycznym. Je┼╝eli akumulator Jetty Hybrid jest wystarczaj─ůco na┼éadowany, mo┼╝e ona przejecha─ç do 2 km wykorzystuj─ůc wy┼é─ůcznie silnik elektryczny, czyli bez emisji CO2. Nap─Öd elektryczny Jetty Hybrid w┼é─ůcza si─Ö automatycznie (przy pr─Ödko┼Ťci poni┼╝ej 60 km/h) lub na ┼╝─ůdanie kierowcy (do 70 km/h). W tym celu kierowca musi wcisn─ů─ç przycisk trybu elektrycznego E-Mode, kt├│ry umieszczony jest przed d┼║wigni─ů zmiany bieg├│w. W obu przypadkach sprz─Ög┼éo roz┼é─ůcza silnik TSI od uk┼éadu nap─Ödowego, obni┼╝aj─ůc w ten spos├│b zu┼╝ycie energii i zwi─Ökszaj─ůc zasi─Ög jazdy na silniku elektrycznym. Elektryczny tryb jazdy pozwala uzyska─ç jedn─ů trzeci─ů mo┼╝liwej oszcz─Ödno┼Ťci w modelu Jetta Hybrid.

┼üadowanie baterii poprzez rekuperacj─Ö. Podczas hamowania Jetta Hybrid przechodzi w tryb rekuperacji, kt├│ry zamienia energi─Ö kinetyczn─ů w energi─Ö elektryczn─ů i magazynuje j─ů w akumulatorze.

Spos├│b dzia┼éania jest nast─Öpuj─ůcy: gdy tylko kierowca zdejmie nog─Ö z peda┼éu gazu, sprz─Ög┼éo od┼é─ůcza silnik od uk┼éadu nap─Ödowego pozwalaj─ůc na swobodne toczenie si─Ö samochodu i redukuj─ůc straty energii wynikaj─ůce z hamowania silnikiem. Gdy kierowca wci┼Ťnie peda┼é hamulca, silnik elektryczny zaczyna pracowa─ç jak alternator, wytwarzaj─ůc wi─Ökszy pr─ůd ┼éadowania, kt├│ry magazynowany jest w akumulatorach. Energia ta jest wykorzystywana do zasilania wewn─Ötrznej instalacji elektrycznej samochodu, podczas jazdy silnikiem elektrycznym.

Rekuperacja zapewnia jedn─ů trzeci─ů mo┼╝liwej oszcz─Ödno┼Ťci w zu┼╝yciu paliwa.

W mie┼Ťcie TSI milknie tak cz─Östo, jak to tylko mo┼╝liwe. Gdy samoch├│d porusza si─Ö w mie┼Ťcie, a kierowca wci┼Ťnie hamulec, to pod warunkiem, ┼╝e akumulator jest wystarczaj─ůco na┼éadowany, silnik benzynowy Volkswagena zostanie wy┼é─ůczony. Ogrzewanie, klimatyzacja i urz─ůdzenia wymagaj─ůce zasilania jak np. system audio, nadal dzia┼éaj─ů. Interesuj─ůcy jest fakt, ┼╝e inaczej ni┼╝ przy konwencjonalnych systemach, silnik benzynowy w Jetta Hybrid zostaje nie tylko wy┼é─ůczony, lecz r├│wnie┼╝ od┼é─ůczony przez sprz─Ög┼éo od uk┼éadu nap─Ödowego, aby przy ponownym uruchomieniu samochodu (przy wystarczaj─ůco na┼éadowanym akumulatorze) umo┼╝liwi─ç alternatywnie do nap─Ödu benzynowego, tak┼╝e jazd─Ö w trybie elektrycznym. Mo┼╝liwie jak najcz─Östsze wy┼é─ůczanie silnika spalinowego przynosi kolejn─ů jedn─ů trzeci─ů oszcz─Ödno┼Ťci zu┼╝ycia paliwa.

"┼╗eglowanie" z wy┼é─ůczonym silnikiem TSI. Gdy przy wy┼╝szych pr─Ödko┼Ťciach (do 135 km/h) kierowca zdejmie nog─Ö z gazu, silnik TSI zostaje wy┼é─ůczony i od┼é─ůczony sprz─Ög┼éem od uk┼éadu nap─Ödowego, aby wyeliminowa─ç hamowanie silnikiem. W rezultacie Jetta Hybrid toczy si─Ö swobodnie i nie zu┼╝ywa przy tym paliwa.

Podw├│jna si┼éa. Je┼╝eli d┼║wignia zmiany bieg├│w znajduje si─Ö w prze┼éo┼╝eniu "S" lub w trybie manualnym, uk┼éad nap─Ödowy przy mocnym wci┼Ťni─Öciu peda┼éu gazu reaguje maksymaln─ů moc─ů po┼é─ůczonych silnik├│w TSI oraz elektrycznego. To samo dotyczy klasycznego kickdownu (szybkie wci┼Ťni─Öcie peda┼éu przyspieszenia do oporu). W tym przypadku moc silnika elektrycznego i TSI ┼é─ůczy si─Ö, osi─ůgaj─ůc maksymalnie 125 kW/170 KM przenoszone przez DSG na przednie ko┼éa. W ┼╝argonie technicznym taka wsp├│┼épraca obu silnik├│w nazywana jest boostowaniem. Dzi─Öki niemu znacznie skraca si─Ö np. czas manewru wyprzedzania, co zwi─Öksza bezpiecze┼ästwo czynne.

Nap─Öd silnikiem benzynowym. Przy szybkiej je┼║dzie i/lub niskim poziomie na┼éadowania akumulatora Jetta Hybrid nap─Ödzana jest tylko silnikiem TSI. W takim przypadku silnik TSI dostarcza wi─Öcej mocy, ni┼╝ jest potrzebne do samego nap─Ödu samochodu. Nadmiar mocy jest odpowiednio wykorzystywany: w zale┼╝no┼Ťci od aktualnego stanu na┼éadowania akumulatora dodatkowa energia przekazywana jest poprzez silnik elektryczny, pracuj─ůcy w tym przypadku jako alternator, do zespo┼éu baterii. Tak zwane aktywne fazy ┼éadowania s─ů tak skoordynowane z fazami jazdy z wykorzystaniem nap─Ödu elektrycznego, aby mo┼╝liwe by┼éo uzyskanie jak najni┼╝szego zu┼╝ycia paliwa.

Nowe menu. Wszystkie istotne tryby pracy pokazywane s─ů na wy┼Ťwietlaczu. Kierowca wywo┼éuje te informacje korzystaj─ůc z menu. W punkcie menu "Hybrid" prezentowany jest aktualny spos├│b nap─Ödu w formie grafiki przep┼éywu energii ze strza┼ékami wskazuj─ůcymi kierunek. Dodatkowo wy┼Ťwietlany jest stan na┼éadowania akumulatora. Bezpo┼Ťrednio pod t─ů grafik─ů znajduje si─Ö tak zwany ePowermeter, kt├│ry pokazuje wzgl─Ödn─ů moc silnika elektrycznego. ePowermeter jest aktywny tylko w trybie pracy "jazda elektryczna", "E-Mode" i "boostowanie".

Powermeter pokazuje, co robi nap─Öd hybrydowy. Bardzo du┼╝e znaczenie posiada tak┼╝e Powermeter (nie myli─ç z ePowermeter). Jest to wy┼Ťwietlacz wielofunkcyjny, znajduj─ůcy si─Ö w miejscu obrotomierza, kt├│ry informuje kierowc─Ö o aktualnym trybie pracy Jetty Hybrid, na przyk┼éad o gotowo┼Ťci do jazdy (Ready), rekuperacji (Charge), trybie ekonomicznym (Eco), boostowaniu (Boost) lub trybie tylko z silnikiem benzynowym TSI (Off). Ponadto na wska┼║nikach wy┼Ťwietlane s─ů informacje o automatycznej je┼║dzie z nap─Ödem elektrycznym oraz o manualnie wybranym przez kierowc─Ö trybie elektrycznym (E-Mode).

Czytelna informacja o oszcz─Ödno┼Ťci. Wy┼Ťwietlacz systemu audio zosta┼é tak┼╝e w┼é─ůczony w strategi─Ö eko-informacji, kt├│rej celem jest wyj─ůtkowo ekonomiczny spos├│b jazdy. Podmenu "Zero Emission" umo┼╝liwia obejrzenie graficznej prezentacji czasu jazdy bez emisji spalin. Warto┼Ťci "zero emisji" s─ů przedstawiane w formie diagramu belkowego w procentach, przy czym cz─Östotliwo┼Ťci─ů pomiarow─ů jest minuta jazdy. Warto┼Ť─ç 100 procent oznacza, ┼╝e w danej minucie Jetta Hybrid porusza┼éa si─Ö ca┼ékowicie bez emisji spalin, czyli z wy┼é─ůczonym silnikiem TSI. Maksymalnie analizowany czas to 30 minut.

Jetta Hybrid Highline. Do wyposa┼╝enia seryjnego Highline nale┼╝─ů:

  • aplikacje wyko┼äczenia wn─Ötrza Lithium
  • automatyczna klimatyzacja
  • chromowane listwy na os┼éonie ch┼éodnicy
  • chromowane obramowanie dolnych wlot├│w powietrza
  • ┼Ťwiat┼éa tylne i o┼Ťwietlenie tablicy rejestracyjnej w technologii led
  • ga┼éka d┼║wigni zmiany bieg├│w i d┼║wignia hamulca r─Öcznego obszyte sk├│r─ů, z szarym szwem ozdobnym
  • gniazdko 12V w baga┼╝niku
  • kieszenie w oparciach przednich foteli
  • komfortowe przednie fotele z regulacj─ů w 4 p┼éaszczyznach (do przodu/ do ty┼éu, g├│ra/ d├│┼é, oparcie do przodu/ do ty┼éu, podparcie odcinka l─Öd┼║wiowego kr─Ögos┼éupa w g├│r─Ö/ w d├│┼é)
  • napis "Hybrid" (na os┼éonie ch┼éodnicy, przednich b┼éotnikach i pokrywie baga┼╝nika), na niebieskim tle
  • obr─Öcze ze stopu metali lekkich (17-calowe) Queensland z oponami 225/45 zoptymalizowanymi pod k─ůtem opor├│w toczenia
  • os┼éony prog├│w (pakiet aerodynamiczny)
  • pakiet Chrom (m.in. pokr─Öt┼éo ┼Ťwiate┼é i pokr─Öt┼éa klimatyzacji)
  • radio z odtwarzaczem RCD 510 (ze wska┼║nikiem przep┼éywu energii, funkcj─ů odtwarzania formatu MP3, wewn─Ötrzn─ů zmieniark─ů na 6 p┼éyt CD i o┼Ťmioma g┼éo┼Ťnikami)
  • ┼Ťrodkowe pod┼éokietniki (z przodu ze schowkiem)
  • tapicerka siedze┼ä Garden
  • wielofunkcyjna kierownica obszyta sk├│r─ů, z funkcj─ů Tiptronic, z szarym szwem ozdobnym
  • Pakiet zimowy: podgrzewane fotele, podgrzewane dysze spryskiwaczy, spryskiwacze reflektor├│w, kontrolka poziomu p┼éynu spryskiwaczy
  • tempomat
  • wy┼Ťwietlacz wielofunkcyjny z informacj─ů o bie┼╝─ůcych parametrach uk┼éadu nap─Ödowego oraz baterii
  • reflektory bi-ksenonowe
  • reflektory przeciwmgielne z funkcj─ů statycznego do┼Ťwietlania zakr─Öt├│w
  • kolorowy wy┼Ťwietlacz wielofunkcyjny Premium
  • Pakiet czujnik deszczu: automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne, czujnik deszczu, czujnik zmierzchu z funkcj─ů Coming/Leaving Home
  • przyciemniane szyby tylne boczne oraz tylna
  • tylny spojler na klapie baga┼╝nika

źródło: bank prasowy