1611356400 vs 1434232800 page:aktualnosci
Array ( )

Formualrz Promocyjny

Imiŕ i nazwisko*:
Telefon*:
Email:

Podanie w/w danych jest dobrowolne, ale niezbŕdne do obs│ugi powy┐szego zg│oszenia. Wys│anie formularza jest rˇwnoznaczne z wyra┐eniem zgody na wykorzystywanie
i przetwarzanie, w tym rˇwnie┐ w przysz│oÂci, w/w danych osobowych w celach marketingowych i statystycznych przez Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. z siedzib▒ przy
ul. Po│czy˝skiej 118a, 01-304 Warszawa. JednoczeÂnie przyjmuj▒c do wiadomoÂci, i┐ przys│uguje mi prawo do wgl▒du, wstrzymania przetwarzania oraz usuniŕcia w/w danych osobowych.

Magdalena M▒drzak-Kruszona

Magdalena M▒drzak-Kruszona
Specjalista ds. Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 24
tel. kom.: 606 792 005

magdalena.madrzak@porscheinterauto.pl
Piotr Nowicki

Piotr Nowicki
Kierownik Dzia│u Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 23
tel. kom.: 692 455 197

piotr.nowicki@porscheinterauto.pl
Mariusz Piˇrkowski

Mariusz Piˇrkowski
Specjalista ds. Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 25
tel. kom.: 797 975 545

mariusz.piorkowski@porscheinterauto.pl

Wr├│─ç do Aktualno┼Ťci

2014-02-27

Volkswagen prezentuje zmodyfikowan─ů wersj─Ö studyjnego SUVa Taigun

Taigun debiutuje w Indiach z now─ů tyln─ů pokryw─ů i umieszczonym na zewn─ůtrz ko┼éem zapasowym. Kompaktowy samoch├│d terenowy z silnikiem 110 KM z turbodo┼éadowaniem zu┼╝ywa tylko 4,7 l/100 km.

Volkswagen zaprezentowa┼é podczas Auto Expo 2014 (5-11 lutego) w Nowym Delhi zmodyfikowan─ů wersj─Ö zbli┼╝onego do produkcji seryjnej studyjnego SUVa Taigun. W por├│wnaniu z pierwsz─ů koncepcj─ů, przedstawion─ů w Sao Paulo w Brazylii, nowy Sport Utility Vehicle ma zmieniony ty┼é z umieszczonym na zewn─ůtrz ko┼éem zapasowym. Takiego w┼éa┼Ťnie rozwi─ůzania ┼╝yczyli sobie przyszli kierowcy nowego Taiguna. Reakcja na zaprezentowane w Sao Paulo studyjne auto by┼éa doskona┼éa. Mimo to Volkswagen dok┼éadnie przeanalizowa┼é opinie nap┼éywaj─ůce z ca┼éego ┼Ťwiata, aby idealnie dopasowa─ç nowego SUVa do ┼╝ycze┼ä klient├│w. Jednym z tych ┼╝ycze┼ä by┼é ┼éatwiejszy dost─Öp do ko┼éa zapasowego, bez konieczno┼Ťci opr├│┼╝niania baga┼╝nika. I to w┼éa┼Ťnie ┼╝yczenie spe┼énia udoskonalona wersja studyjnego Taiguna.

Kompaktowe wymiary i przestronne wn─Ötrze. Taigun ma 3.859 mm d┼éugo┼Ťci; z zamontowanym ko┼éem zapasowym 3.995 mm. Jego szeroko┼Ť─ç wynosi 1.728 mm, a wysoko┼Ť─ç 1.570 mm (z relingami dachowymi 1.605 mm). Rozstaw osi, wynosz─ůcy 2.470 mm, jest w stosunku do d┼éugo┼Ťci zewn─Ötrznej do┼Ť─ç du┼╝y. Rezultatem s─ů kr├│tkie zwisy i zwarte proporcje. W przestronnym wn─Ötrzu studyjny model pokazuje, jak Volkswagen wyobra┼╝a sobie eleganckiego i wszechstronnego kompaktowego SUVa za przyst─Öpn─ů cen─Ö.

Efektywny nowoczesny silnik. Czteroosobowy Taigun b─Ödzie nap─Ödzany nowym, efektywnym silnikiem 1,0 l TSI (bezpo┼Ťredni wtrysk paliwa i turbodo┼éadowanie) o mocy 81 kW/110 KM (od 5.000 obr./min). ┼Ürednie zu┼╝ycie paliwa wynosi zaledwie 4,7 l/100 km (110 g/km CO2), a zasi─Ög przekracza 1.000 km (przy pojemno┼Ťci zbiornika 50 litr├│w). Silnik Taiguna z turbodo┼éadowaniem i wtryskiem paliwa bezpo┼Ťrednio do komory spalania, uzupe┼énia spektrum trzycylindrowych silnik├│w benzynowych na bazie rodziny EA211 o bezpo┼Ťredni wtrysk z turbodo┼éadowaniem i tym samym otwiera nowy rozdzia┼é w strategii downsizingu Volkswagena. Jednostka nap─Ödowa jest bardzo oszcz─Ödna i ju┼╝ przy niskich pr─Ödko┼Ťciach obrotowych rozwija wysoki moment obrotowy (175 Nm od 1.500 obr./min). Silnik wsp├│┼épracuje z 6-biegow─ů przek┼éadni─ů manualn─ů. Studyjne auto, o masie 998 kg, przyspiesza z nowym silnikiem do 100 km/h w zaledwie 9,2 sekundy. Na autostradach w Niemczech, na kt├│rych w wi─Ökszo┼Ťci nie ma ograniczenia pr─Ödko┼Ťci, Taigun m├│g┼éby si─Ö rozp─Ödzi─ç do 186 km/h.

Stworzony do miejskiej d┼╝ungli. Wyposa┼╝ony w 17-calowe obr─Öcze ze stopu metali lekkich z oponami 205/50 R17 Taigun, dzi─Öki wysokiemu momentowi obrotowemu i du┼╝emu prze┼Ťwitowi poprzecznemu, bardzo dobrze sprawdzi si─Ö tak┼╝e na bezdro┼╝ach, mimo ┼╝e Volkswagen zak┼éada, i┼╝ jego g┼é├│wnym miejscem poruszania si─Ö b─Ödzie miejska d┼╝ungla. O bezpiecze┼ästwo aktywne zadba elektroniczny program stabilizacji ESC, kt├│ry znacznie minimalizuje niebezpiecze┼ästwo utraty kontroli nad samochodem.

Stylistyka - mocna i pewna siebie

Wyra┼║na sylwetka. Nadwozie kompaktowego Taiguna ma niepowtarzalny i sportowy charakter. Patrz─ůc z boku natychmiast zauwa┼╝y si─Ö wysuni─Öte na zewn─ůtrz b┼éotniki, kt├│rych masywna forma si─Ögaj─ůca a┼╝ do drzwi jest harmonijnie wkomponowana w spokojn─ů i czyst─ů lini─Ö sylwetki. Charakterystyczna jest tak┼╝e uko┼Ťna p┼éaszczyzna pod bocznymi szybami, zwana przez stylist├│w "lini─ů charakteru". Pod wzgl─Ödem stylistycznym ta precyzyjna linia ┼é─ůczy prz├│d i ty┼é nadwozia studyjnego modelu, a z ty┼éu przechodzi w s┼éupki C, kt├│re maj─ů typowy dla Volkswagena, charakterystyczny kszta┼ét. W s┼éupki C wbudowano klamki drzwi, ko┼äcz─ůce si─Ö r├│wno z karoseri─ů i wygl─ůdaj─ůce jak fragment okien.

Sportowe proporcje. W dolnej cz─Ö┼Ťci nadwozia masywne os┼éony prog├│w, nadkoli i dolnych cz─Ö┼Ťci zderzak├│w przyci─ůgaj─ů wzrok. Kr├│tkie zwisy pozytywnie wp┼éywaj─ů na wygl─ůd i uk┼éad wn─Ötrza. Przedni zwis ma tylko 708 mm, tylny 681 mm. W po┼é─ůczeniu z du┼╝ym jak na tak kompaktowe auto rozstawem osi otrzymujemy wyj─ůtkowo sportowe proporcje i - co istotne podczas jazdy w terenie - bardzo dobry k─ůt natarcia (28 stopni) i k─ůt zej┼Ťcia (35,5 stopni). Trzeba tak┼╝e wspomnie─ç o praktycznych relingach dachowych z wbudowanymi reflektorami diodowymi, kt├│rych stylistyka offroad uzupe┼énia wygl─ůd Taiguna.

Niepowtarzalny prz├│d nadwozia. Styli┼Ťci projektuj─ůc prz├│d Taiguna ┼Ťwiadomie nawi─ůzali do wi─Ökszych terenowych Volkswagen├│w - Tiguana i Touarega. Podobnie jak u nich, tak┼╝e w studyjnym aucie przewa┼╝aj─ů poziome elementy stylistyczne, podkre┼Ťlaj─ůce szeroko┼Ť─ç Taiguna i akcentuj─ůce jego wszechstronno┼Ť─ç. Ta wyra┼║na dominacja poziomych linii widoczna jest tak┼╝e w reflektorach wbudowanych w os┼éon─Ö ch┼éodnicy. Diodowe ┼Ťwiat┼éa dzienne okalaj─ů os┼éon─Ö ch┼éodnicy i r├│wnie┼╝ podkre┼Ťlaj─ů szeroko┼Ť─ç Taiguna. W zderzak wbudowana zosta┼éa metalowa os┼éona podwozia.

Proporcje studyjnego modelu powoduj─ů, ┼╝e wygl─ůda na masywnego i pewnego siebie. Wygl─ůd ten podkre┼Ťla tak┼╝e spory jak na szeroko┼Ť─ç nadwozia (1.728 mm bez lusterek) rozstaw k├│┼é 1.473 mm (identyczny z przodu i z ty┼éu).

Przemy┼Ťlany ty┼é nadwozia. Zmodyfikowany ty┼é nadwozia prezentowanego w Indiach Taiguna charakteryzuje umieszczone na zewn─ůtrz ko┼éo zapasowe. Przy otwieraniu tylnej pokrywy odchyla si─Ö wraz z ni─ů. Zawiasy klapy znajduj─ů si─Ö po stronie kierowcy. Tylna szyba wraz z zamontowanym nad ni─ů spojlerem dachowym otwiera si─Ö oddzielnie w g├│r─Ö. Podobnie jak z przodu, tak┼╝e z ty┼éu studyjny model posiada masywn─ů os┼éon─Ö podwozia. Na ┼Ťrodku tej os┼éony - mi─Ödzy rur─ů wydechow─ů (z lewej), a zaczepem do holowania (z prawej) umieszczono tablic─Ö rejestracyjn─ů. Interesuj─ůcym detalem jest uchwyt do otwierania tylnej klapy, wbudowany w prawe tylne ┼Ťwiat┼éo.

Kolor. Taigun jest pokryty per┼éowym lakierem w ┼╝ywym, pomara┼äczowym kolorze Ultra Orange, kt├│ry podkre┼Ťla sportowy charakter auta.

Wn─Ötrze - optymalne wykorzystanie przestrzeni

Nowoczesne wn─Ötrze. Podobnie jak wygl─ůd zewn─Ötrzny, tak┼╝e wn─Ötrze odzwierciedla ducha naszych czas├│w. Tym, kt├│rzy lubi─ů smartfony lub tablety, spodoba si─Ö wygl─ůd, jako┼Ť─ç powierzchni i uk┼éad element├│w obs┼éugowych Taiguna. W kolorystyce i wyko┼äczeniu wn─Ötrza wyra┼║nie zaznacza si─Ö kontrast elegancji i sportowo-funkcjonalnego charakteru samochodu terenowego. Be┼╝owa tapicerka siedze┼ä ma struktur─Ö plastra miodu, a sam materia┼é jest wytrzyma┼éy i ┼éatwy do piel─Ögnacji. Kontrast do be┼╝owej barwy siedze┼ä oraz optyczne nawi─ůzanie do koloru lakieru stanowi─ů pomara┼äczowe obszycia. Boki siedze┼ä pokryte s─ů sk├│r─ů syntetyczn─ů.

Wytrzyma┼ée powierzchnie. Podstawowe elementy drzwi oraz g├│rn─ů i doln─ů cz─Ö┼Ť─ç tablicy rozdzielczej styli┼Ťci pokryli materia┼éem o wyra┼║nej strukturze. Kieszenie w drzwiach, schowki w konsoli ┼Ťrodkowej i pod tablic─ů rozdzielcz─ů utrzymane s─ů w kolorze nadwozia. Natomiast g├│rna cz─Ö┼Ť─ç tablicy rozdzielczej i obramowanie poszycia drzwi maj─ů metaliczny, be┼╝owy kolor. Wszystkie metalowe aplikacje wykonane s─ů z matowego anodowanego aluminium.

Pojemno┼Ť─ç baga┼╝nika: 996 litr├│w. Ten SUV jest doskona┼éym przyk┼éadem optymalnego wykorzystania przestrzeni. Za tyln─ů pokryw─ů znajduje si─Ö 280-litrowy baga┼╝nik, a po z┼éo┼╝eniu tylnej kanapy pojemno┼Ť─ç wyposa┼╝onego w podw├│jn─ů pod┼éog─Ö baga┼╝nika Taiguna zwi─Öksza si─Ö do 996 litr├│w. W pokrywie baga┼╝nika (szeroko┼Ť─ç otworu: 900 mm) wbudowano schowki otwierane aluminiowym uchwytem.

Gwarantowana dobra widoczno┼Ť─ç. Wysoka pozycja siedz─ůca jest typowa dla SUVa i zgodna z ┼╝yczeniami klient├│w, kt├│rzy lubi─ů samochody umo┼╝liwiaj─ůce wygodne wsiadanie i wysiadanie oraz zapewniaj─ůce optymaln─ů widoczno┼Ť─ç. Odleg┼éo┼Ť─ç mi─Ödzy siedziskiem a podsufitk─ů z przodu wynosi 1.036 mm; z ty┼éu 980 mm. Du┼╝o miejsca na nogi umo┼╝liwia wygodne podr├│┼╝owanie z ty┼éu. Miejsce pracy kierowcy daje si─Ö optymalnie dopasowa─ç do ka┼╝dej postury, na przyk┼éad kolumn─Ö kierownicy mo┼╝na regulowa─ç w p┼éaszczy┼║nie pionowej a┼╝ o 25 stopni.

Intuicyjna obs┼éuga. Wszystkie elementy funkcjonalne wn─Ötrza daj─ů si─Ö obs┼éugiwa─ç absolutnie intuicyjnie. Najlepszym przyk┼éadem jest pokr─Öt┼éo dysz wentylacji w desce rozdzielczej, kt├│re w prosty spos├│b umo┼╝liwia regulacj─Ö temperatury i intensywno┼Ťci nawiewu i odczytanie ustawie┼ä. W desce rozdzielczej Taiguna wbudowany jest system Infotainment z mo┼╝liwo┼Ťci─ů pod┼é─ůczenia wszystkich popularnych smartfon├│w. Z prawej strony systemu radiowo-nawigacyjnego znajduje si─Ö ┼é─ůczony regulator g┼éo┼Ťno┼Ťci i wy┼é─ůcznik. Po pod┼é─ůczeniu smartfona, na ekranie pojawi si─Ö specjalna aplikacja Taigun Infotainment, koresponduj─ůca kolorystycznie z kolorami wn─Ötrza.

Wszystko w zasi─Ögu wzroku. Centralnie pod systemem Infotainment znajduje si─Ö wykonany z eleganckiego aluminium w┼é─ůcznik ┼Ťwiate┼é awaryjnych (na ┼Ťrodku) oraz przyciski ogrzewania tylnej szyby, funkcji rozmra┼╝ania, klimatyzacji i o┼Ťwietlenia zewn─Ötrznego. Nad systemem radiowo-nawigacyjnym na tablicy rozdzielczej umieszczone zosta┼éy trzy dodatkowe wska┼║niki (ci┼Ťnienie oleju, temperatura p┼éynu i ci┼Ťnienie do┼éadowania). Tr├│jramienna kierownica obszyta sk├│r─ů, sp┼éaszczona u do┼éu i bardzo dobrze le┼╝─ůca w r─Ökach, doskonale pasuje do sportowego charakteru pozosta┼éych element├│w.

Volkswagen z ciekawo┼Ťci─ů oczekuje na reakcje go┼Ťci targowych w Indiach oraz opinie medi├│w. Ich zdanie bez w─ůtpienia zostanie uwzgl─Ödnione w ostatecznej koncepcji modelu seryjnego.

źródło: bank prasowy