1611356400 vs 1434232800 page:aktualnosci
Array ( )

Formualrz Promocyjny

Imiŕ i nazwisko*:
Telefon*:
Email:

Podanie w/w danych jest dobrowolne, ale niezbŕdne do obs│ugi powy┐szego zg│oszenia. Wys│anie formularza jest rˇwnoznaczne z wyra┐eniem zgody na wykorzystywanie
i przetwarzanie, w tym rˇwnie┐ w przysz│oÂci, w/w danych osobowych w celach marketingowych i statystycznych przez Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. z siedzib▒ przy
ul. Po│czy˝skiej 118a, 01-304 Warszawa. JednoczeÂnie przyjmuj▒c do wiadomoÂci, i┐ przys│uguje mi prawo do wgl▒du, wstrzymania przetwarzania oraz usuniŕcia w/w danych osobowych.

Magdalena M▒drzak-Kruszona

Magdalena M▒drzak-Kruszona
Specjalista ds. Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 24
tel. kom.: 606 792 005

magdalena.madrzak@porscheinterauto.pl
Piotr Nowicki

Piotr Nowicki
Kierownik Dzia│u Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 23
tel. kom.: 692 455 197

piotr.nowicki@porscheinterauto.pl
Mariusz Piˇrkowski

Mariusz Piˇrkowski
Specjalista ds. Sprzeda┐y

tel.: 61 650 15 25
tel. kom.: 797 975 545

mariusz.piorkowski@porscheinterauto.pl

Wr├│─ç do Aktualno┼Ťci

2014-09-08

Volkswagen przed Rajdem Australii z ambicjami na tytuł mistrzowski

Tylko ma┼éy krok dzieli Volkswagena od wielkiego celu: w Australii producent z Wolfsburga ma szans─Ö si─Ögn─ů─ç po tytu┼é rajdowego mistrza ┼Ťwiata FIA (WRC) w kategorii producent├│w. W dniach 11-14 wrze┼Ťnia r├│wnie┼╝ duety Volkswagena S├ębastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) i Andreas Mikkelsen/Ola Floene (N/N) na antypodach rozstrzygn─ů mi─Ödzy sob─ů rywalizacj─Ö o mistrzowski tytu┼é w kategorii kierowc├│w i pilot├│w. Bo jedno jest ju┼╝ pewne: tylko kierowca jednego z Polo R WRC ma szans─Ö, by zosta─ç mistrzem ┼Ťwiata. Zgodnie w powiedzeniem "niech wygra lepszy", w Volkswagenie nikt nie uk┼éada ┼╝adnej strategii przed tym wyj─ůtkowym i jednocze┼Ťnie jednym z najtrudniejszych rajd├│w w roku. W harmonogramie: 20 odcink├│w specjalnych o ┼é─ůcznej d┼éugo┼Ťci 315,30 km.

"Rajd Australii jest jedn─ů z najwi─Ökszych atrakcji sezonu" - stwierdzi┼é Dyrektor Volkswagen Motorsport Jost Capito. "Bior─ůc pod uwag─Ö aktualn─ů sytuacj─Ö w M┼Ü, tegoroczny rajd mo┼╝e by─ç szczeg├│lnie interesuj─ůcy. W pojedynku Ogiera z Latval─ů obaj maj─ů zielone ┼Ťwiat┼éo do walki o tytu┼é mistrzowski. Dodatkowo mamy du┼╝e szanse, aby z wyprzedzeniem ┼Ťwi─Ötowa─ç zdobycie mistrzostwa ┼Ťwiata w kategorii producent├│w. W ubieg┼éym roku wygrali┼Ťmy tutaj 21 z 22 odcink├│w specjalnych i rozpocz─Öli┼Ťmy najd┼éu┼╝sz─ů seri─Ö zwyci─Östw w historii Rajdowych M┼Ü. Jeste┼Ťmy z tego bardzo dumni. Ale ponowne osi─ůgni─Öcie takich sukces├│w nie b─Ödzie ┼éatwe. Rajd Australii to liczne, zr├│┼╝nicowane wyzwania i wiele trudnych odcink├│w, na kt├│rych bardzo ┼éatwo pope┼éni─ç b┼é─ůd. Jak szybko mo┼╝e sko┼äczy─ç si─Ö rajd, widzieli┼Ťmy ostatnio w Niemczech. Ale w┼éa┼Ťnie wtedy, gdy wyzwania s─ů du┼╝e, zwyci─Östwo smakuje najlepiej. Tym razem chcieliby┼Ťmy po raz kolejny poczu─ç jego smak."

Pi─Ö─ç punkt├│w brakuje Volkswagenowi do zwyci─Östwa w kategorii producent├│w

Volkswagen ma ju┼╝ w Australii mo┼╝liwo┼Ť─ç zdobycia tytu┼éu mistrza ┼Ťwiata w kategorii producent├│w. W przypadku podw├│jnego zwyci─Östwa Citro├źna, S├ębastian Ogier i Jari-Matti Latvala musieliby zebra─ç wsp├│lnie pi─Ö─ç punkt├│w, aby marzenie si─Ö zi┼Ťci┼éo. W ka┼╝dym razie wystarczy, aby obroni─ç 129 punkt├│w ze 167-punktowej przewagi nad konkurencj─ů. Je┼╝eli to si─Ö uda, by┼éby to historyczny triumf, gdy┼╝ udana obrona tytu┼éu w Australii by┼éaby najwcze┼Ťniejszym rozstrzygni─Öciem walki o mistrzostwo od 25 lat - po troch─Ö wi─Öcej, ni┼╝ trzech czwartych sezonu.

Ogier kontra Latvala - spektakularny pojedynek, wydanie australijskie

Pojedynek Ogiera z Latval─ů od pocz─ůtku sezonu trzyma kibic├│w w napi─Öciu. Przed Rajdem Australii, w kategorii kierowc├│w S├ębastien Ogier ma 44 punkty przewagi nad swoim koleg─ů z zespo┼éu Jari-Matti Latval─ů. Osiem z dziewi─Öciu rajd├│w w sezonie wygra┼é jeden z nich - pi─Ö─ç razy Ogier, trzy razy Latvala. D┼éugotrwa┼éa rywalizacja obu kierowc├│w zapisa┼éa si─Ö ju┼╝ tak┼╝e w historii Rajdowych Mistrzostw ┼Üwiata: a┼╝ trzy razy r├│┼╝nica czasowa na mecie nale┼╝a┼éa do dziesi─Öciu najmniejszych r├│┼╝nic w M┼Ü. W 2011 roku w Jordanii Ogier wyprzedzi┼é Latval─Ö o 0,2 sekundy. W 2010 roku w Nowej Zelandii Latvala by┼é szybszy od Ogiera o 2,4 sekundy. Najmniejsza r├│┼╝nica, jak─ů zaliczyli w barwach Volkswagena, to r├│┼╝nica z tegorocznego Rajdu Finlandii, gdy Latvala mia┼é czas lepszy od Ogiera o 3,6 sekundy.

Mikkelsen - młody kierowca w doskonałej formie

Pierwsze podium dla Andreasa Mikkelsena/Ola Floene na asfalcie, pierwsze dla Volkswagena w Rajdzie Niemiec - trzecie miejsce norweskiego duetu by┼éo podw├│jn─ů premier─ů. Mikkelsen i Floene po raz trzeci stan─Öli w Rajdowych M┼Ü na podium, by┼éo to jednocze┼Ťnie 33 podium dla Volkswagena w 22 rajdach od pierwszego startu Polo R WRC w Rajdzie Monte Carlo 2013.

Wczesny koniec rajdu dla mistrz├│w: dwa wypadni─Öcia z trasy Ogiera/Ingrassii

Tak┼╝e S├ębastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) musieli wcze┼Ťniej po┼╝egna─ç si─Ö z Rajdem Niemiec. Liderzy tabeli, prowadz─ůc w pierwszym dniu rajdu, na ostatnim odcinku specjalnym w pi─ůtek wypadli z trasy i przesun─Öli si─Ö na dalek─ů pozycj─Ö. W sobot─Ö kolejny po┼Ťlizg ostateczne zako┼äczy┼é ich udzia┼é w rywalizacji. Uszkodzonej klatki bezpiecze┼ästwa nie uda┼éo si─Ö naprawi─ç w wyznaczonym czasie.

To b─Ödzie jeden z nas: przedwczesne rozstrzygni─Öcie kategorii kierowc├│w

Po Rajdzie Niemiec jest pewne: o tytu┼é mistrz├│w ┼Ťwiata b─Öd─ů rywalizowa─ç ze sob─ů kierowcy Volkswagena - S├ębastien Ogier, Jari-Matti Latvala i Andreas Mikkelsen. Przed czterema ostatnimi rajdami w sezonie: w Australii, Francji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii mo┼╝na zdoby─ç jeszcze 112 punkt├│w. Przewaga S├ębastiena Ogiera nad czwartym w tabeli kierowc─ů Citro├źna Madsem Ostbergiem (N) wynosi 113 punkt├│w. O tytu┼é mistrza ┼Ťwiata pilot├│w b─Öd─ů walczy─ç mi─Ödzy sob─ů piloci Ogiera i Latvali, Julien Ingrassia i Miikka Anttila, poniewa┼╝ Ola Floene zaj─ů┼é miejsce obok Andreasa Mikkelsena w trakcie trwania sezonu. Mimo i┼╝ w Niemczech nie zosta┼éa jeszcze rozstrzygni─Öta walka o tytu┼é mistrza ┼Ťwiata konstruktor├│w, przed Rajdem Australii Volkswagen ma wielkie szanse na mistrzostwo. Je┼╝eli obroni┼éby 129 punkt├│w z przewagi wynosz─ůcej obecnie 167 punkt├│w, drugie zwyci─Östwo w M┼Ü by┼éoby pewne. Aby to osi─ůgn─ů─ç, wystarczy na przyk┼éad si├│dme miejsce Ogiera lub Latvali nawet w przypadku podw├│jnego zwyci─Östwa g┼é├│wnego rywala Citro├źna.

Trzy dni, trzy oblicza, trzy wyzwania w okolicach Trewiru

Wielki spektakl dla prawie 200 tysi─Öcy widz├│w: Rajd Niemiec ka┼╝dego dnia stawia┼é przed uczestnikami odmienne wyzwania. Na pocz─ůtku by┼éy odcinki specjalne w pobli┼╝u granicy niemiecko-belgijskiej, sobota sta┼éa pod znakiem czterech oes├│w na legendarnej Panzerplatte - betonowej p┼éycie na poligonie Baumholder. Trzeciego dnia na kierowc├│w czeka┼éy dwa klasyczne odcinki specjalne Rajdu Niemiec: Dhrontal i Grafschaft. Zmienne warunki pogodowe - s┼éo┼äce i deszcz oraz du┼╝o b┼éota, kt├│re samochody rajdowe nanios┼éy na asfalt przy ┼Ťcinaniu zakr─Öt├│w, zmienia┼éy odcinki specjalne miejscami w prawdziwe ┼Ťlizgawki.

Wypowiedzi po zakończeniu Rajdu Niemiec

S├ębastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1

"Ten weekend chcieliby┼Ťmy zapomnie─ç jak najszybciej. To by┼éa prawie dok┼éadna powt├│rka z ubieg┼éego roku i ca┼é─ů odpowiedzialno┼Ť─ç ponosimy my, kierowcy. Dla Jari-Matti Latvali i Miikka Anttili rozczarowanie jest z pewno┼Ťci─ů podw├│jne i po moim wypadni─Öciu z rajdu poprzedniego dnia mog─Ö sobie wyobrazi─ç, jak oni si─Ö czuj─ů. Nie powinni┼Ťmy jednak zapomina─ç, ┼╝e jako zesp├│┼é zaliczyli┼Ťmy z Volkswagenem fantastyczn─ů seri─Ö dwunastu zwyci─Östw z rz─Ödu i z tego mo┼╝emy wszyscy by─ç dumni. Dla mnie liczy si─Ö teraz tylko przysz┼éo┼Ť─ç. W Rajdzie Australii mamy ponownie szans─Ö, aby zapewni─ç Volkswagenowi tytu┼é mistrza ┼Ťwiata konstruktor├│w i powi─Ökszy─ç przewag─Ö w kategorii kierowc├│w. Na antypodach udowodnimy, ┼╝e potrafimy walczy─ç."

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2

"Zwyci─Östwo by┼éo w zasi─Ögu r─Öki, niezmiernie mi przykro, ┼╝e rajd sko┼äczy┼é si─Ö dla nas tak nieszcz─Ö┼Ťliwie. Szczeg├│lnie ┼╝al mi zespo┼éu. Ch─Ötnie podarowa┼ébym im m├│j sukces, ale niestety pope┼éni┼éem fatalny w skutkach b┼é─ůd. Warunki dzisiaj by┼éy ekstremalnie trudne, raz suche, raz ┼Ťliskie odcinki. W d┼éugim lewym zakr─Öcie, na kt├│rym nawierzchnia wydawa┼éa si─Ö by─ç sucha, by┼éo bardziej ┼Ťlisko, ni┼╝ my┼Ťla┼éem. Na wyj┼Ťciu z zakr─Ötu auto ustawi┼éo si─Ö w poprzek i wpadli┼Ťmy do winnicy. Poniewa┼╝ nie mogli┼Ťmy wr├│ci─ç z powrotem na g├│r─Ö, pr├│bowa┼éem zjecha─ç w d├│┼é i dotrze─ç do drogi. Niestety natrafili┼Ťmy na masywn─ů barierk─Ö i musieli┼Ťmy si─Ö podda─ç. W tabeli oznacza to, ┼╝e dystans do S├ębastiena pozosta┼é bez zmian. Nie pozostaje mi nic innego, ni┼╝ w nast─Öpnym rajdzie zn├│w spr├│bowa─ç go dogoni─ç, a jednocze┼Ťnie przyczyni─ç si─Ö do tego, aby Volkswagen w Australii zapewni┼é sobie tytu┼é mistrzowski jeszcze przed zako┼äczeniem sezonu.

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9

"Warunki w Rajdzie Niemiec by┼éy niezwykle trudne. We wszystkie trzy dni rz─ůdzi┼éa pogoda i ju┼╝ wczoraj zgotowa┼éa nam ┼Ťliskie nawierzchnie. W niedziel─Ö by┼éo nawet jeszcze trudniej i ka┼╝dy z kierowc├│w na pierwszym odcinku specjalnym tego dnia prze┼╝ywa┼é trudne momenty. Niestety dla mojego kolegi z zespo┼éu Jari-Matti Latvali jeden z takich moment├│w zako┼äczy┼é si─Ö ┼║le. Szkoda, bo zesp├│┼é bez w─ůtpienia zas┼éu┼╝y┼é na to, aby wygra─ç w swojej ojczy┼║nie i jak zwykle zrobi┼é wszystko, by wypa┼Ť─ç jak najlepiej. Mam nadziej─Ö, ┼╝e moje trzecie miejsce by┼éo przynajmniej jakim┼Ť ma┼éym pocieszeniem. Ciesz─Ö si─Ö z mojego pierwszego miejsca na podium w rajdzie WRC na asfalcie."

Jost Capito, Dyrektor Volkswagen Motorsport

"Naturalnie, ┼╝e jeste┼Ťmy rozczarowani. Zwyci─Östwo w Niemczech by┼éo tak blisko, ale ma┼éy b┼é─ůd kosztowa┼é bardzo du┼╝o. Niestety Jari-Matti Latvali nie uda┼éo si─Ö zamieni─ç swojej doskona┼éej jazdy na zwyci─Östwo. Ale wypadni─Öcia z trasy zdarzaj─ů si─Ö w sporcie rajdowym i s─ů jego nieod┼é─ůczn─ů cz─Ö┼Ťci─ů. Po rekordowej serii dwunastu zwyci─Östw z rz─Ödu mo┼╝e zdarzy─ç si─Ö, ┼╝e kolejny rajd si─Ö nie uda. Wygl─ůda na to, ┼╝e w Niemczech nie dopisuje nam szcz─Ö┼Ťcie. Jako zesp├│┼é wygrywamy, i przegrywamy te┼╝ jako zesp├│┼é. Dzisiaj razem z Jari-Matti Latval─ů stracili┼Ťmy szans─Ö na zwyci─Östwo. Ale z Andreasem Mikkelsenem wywalczyli┼Ťmy miejsce na podium. Gratuluj─Ö Thierry Neuville i Hyundaiowi pierwszego zwyci─Östwa w Rajdowych M┼Ü!"

Co się jeszcze wydarzyło...

... specjalne gratulacje. Mechanicy Volkswagena pogratulowali Hyundaiowi pierwszego zwycięstwa w Rajdowych MŚ od momentu pierwszego startu w Rajdzie Monte Carlo 2014 roku i utworzyli szpaler dla zwycięskiego zespołu Rajdu Niemiec. Naturalnie nie zabrakło konfetti.

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Niemiec - wyniki końcowe

01. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai 3:07.20,2 godz.
02. Dani Sordo/Marc Marti (E/E), Hyundai + 40,7 s
03. Andreas Mikkelsen/Ola Floene (N/N), Volkswagen + 58,0 s
04. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford + 1.03,6 min
05. Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (FIN/FIN), Ford + 1.10,5 min
06. Mads Ostberg/Jonas Andersson (N/S), Citro├źn + 1.22,7 min
07. Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Ford + 4.52,8 min
08. Dennis Kuipers/Robin Buysmans (NL/B), Ford + 9.18,1 min
09. Pontus Tidemand/Emil Axelsson (S/S), Ford + 11.35,4 min
10. Ott T├Ąnak/Raigo Molder (EST/EST), Ford + 11.37,2 min

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Niemiec - wyniki Power Stage

01. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford 11.45,7 min
02. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 0,9 s
03. Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (FIN/FIN), Ford + 2,0 s

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), punktacja*

Kategoria kierowc├│w

01. S├ębastien Ogier, 187 punkt├│w;
02. Jari-Matti Latvala, 143;
03. Andreas Mikkelsen, 110;
04. Mads Ostberg, 74;
05. Mikko Hirvonen, 73;
06. Thierry Neuville, 73;
07. Elfyn Evans, 57;
08. Kris Meeke, 54;
09. Martin Prokop, 37;
10. Henning Solberg, 26;
11. Juho H├Ąnninen, 20;
12. Bryan Bouffier, 18;
13. Dani Sordo, 18;
14. Robert Kubica, 12;
15. Ott T├Ąnak, 11;
16. Benito Guerra, 8;
17. Hayden Paddon, 8;
18. Chris Atkinson, 6;
19. Pontus Tidemand, 6;
20. Jaroslav Melichárek, 4;
21. Dennis Kuipers, 4;
22. Nasser Al-Attiyah, 3;
23. Lorenzo Bertelli, 2;
24. Matteo Gamba, 2;
25. Craig Breen, 2;
26. Yuriy Protasov, 2;
27. Jari Ketomaa, 1;
28. Karl Kruuda, 1;
29. Khalid Al-Qassimi, 1;
30. Julien Maurin, 0

Kategoria konstruktor├│w

1. Volkswagen Motorsport; 305 punkt├│w;
2. Citro├źn Total Abu Dhabi WRT, 138;
3. Hyundai Motorsport, 131;
4. M-Sport, 128;
5. Volkswagen Motorsport II, 109;
6. Jipocar Czech National Team, 40;
7. RK M-Sport WRT, 21;
8. Hyundai Motorsport N, 12

*wymaga zatwierdzenia